22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה נפלה 4.2% >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה של 9% מהשיא בתחילת שבוע, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של קרן הגידור הגדולה בעולם הגיע השבוע לטריליון דולר >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

הלמ"ס מציג נתון מחירי דירות עדכני - המחירים יורדים

לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מחירי הדירות בירידה, וקצב העלייה השנתי מתמתן במהירות
 |  50
שוק הדיור
Share
קצת נחת לכחלון אחרי סאגת חוק מיסוי דירה שלישית. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה הערב את מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל ובתוך כך פרסמה כרגיל גם את מדד מחירי הדירות (שאינו כלול במדד המחירים).


מהשוואת העסקאות שבוצעו בחודשים פברואר-מארס 2017 לעומת העסקאות שבוצעו בחודשים ינואר-פברואר 2017 נמצא כי מחירי הדירות רשמו ירידה של 0.5%. בתוך כך, הלמ"ס עדכנו את שינוי המחירים מהעדכון הקודם מעלייה של 0.1% לירידה של 0.1% וכעת מתוך 4 החודשים האחרונים נרשמו 3 חודשים של ירידות מחירים. בהסתכלות שנתית מחירי הדירות עלו בשיעור של 4.7% בלבד. כלומר קצב עליית מחירי הדירות מתמתן במהירות.

נציין כי גם בחודשים נובמבר-דצמבר של 2016 נרשמה ירידה חודשית של 0.5% כאשר כדי למצוא ירידה חודשית חדה יותר צריך לחזור עד יולי 2014.בתוך כך, בלמ"ס מציינים כי המחיר הממוצע הכלל ארצי של עסקאות שבוצעו ברבעון הראשון של שנת 2017 ,עמד על 1.44 מיליון שקלים, בהשוואה
למחיר העסקה הממוצעת ברבעון הרביעי של שנת 2016 שעמד על 1.487 מיליון שקלים. ירידה זו, של2.9% ,מבטאת הן את השינוי שחל ברמות המחיר והן את השינוי באיכות הדירות שנמכרו ובגודלן. נציין כי ירידה זו משקללת גם את נתוני המכירות של מחיר למשתכן.מוקדם יותר היום פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתון הכמות המבוקשת של דירות חדשות (דירות חדשות ודירות שלא למכירה שהחלה בנייתן) לרבעון הראשון של 2017. בסה"כ עמדה הכמות על 11,000 יחידות, ירידה של 2.9% לעומת הרבעון האחרון של 2016. עם זאת, בניכוי הגורמים העונתיים (כלומר ימי חגים וכו'), מסתמנת באותה תקופה ירידה של 12.1% לעומת הרבעון הקודם. בלמ"ס מציינים כי חודש מארס הינו החודש התשיעי ברציפות בו נרשמה ירידה בנתונים מנוכי עונתיות של הכמות המבוקשת של דירות חדשות.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

50 תגובות ב-37 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
37 אני 16/05/2017 13:28 בינתיים הכסף שלי עושה 4 אחוז שנתי בתיק סולידי
כבר לא שווה להשקיע בנדלן בשביל 2.5 אחוז
איתי 18/05/2017 11:03 אני בנדל"ן
בין היתר למגורים, עוד לא עשיתי תשואה נמוכה מ-25%. אתם כנאה לא יודעים לספור
חרטטן 16/05/2017 17:33 ומי קבע שבנדלן תהיה לך תשואה חיובית ? אל תתפלא אם הנדלן
יביא לך תשואה שלילית של 10 אחוז ואף יותר בשנה הקרובה וזו רק תחילת הדרך לשנים רבות של תשואה שלילית
אני 18/05/2017 09:49 לחרטטן- בתיק השקעות חביבי
לא בדירנה אל תתעצבן. תקרא נכון 4 אחוז בתיק סולידי בבנק
36 איל 16/05/2017 13:25 בום!
זה סופו של כל בלון
קלקלן 16/05/2017 16:30 לפי קולות הנפץ באינטרנט אפשר לחשוב שהבועה התפוצצה
כבר ב-2010.
35 למה לקנות מקבלן? 16/05/2017 11:19 אפשר לקנות דירה בת שנתיים ביותר זול
ולשפץ לפי הטעם, זה גם חוסך את כל הבלאגן של כל התקלות של הבניה הלקויה..
34 בנתיים הקבלנים מעלים 16/05/2017 10:51 מחירים, חוצפנים האלה!
מבקשים מחיר יותר גבוהה ממחיר של דירה קיימת ועוד על דירות עם איכלוס של עוד שנתיים שלוש! שבזמן הזה לא צריך לשלם שכירות וכמובן שזה גם לא כולל הצמדות ומזגנים ועוד ועוד...לא מבין איך אתם קונים מהם? איך?
יש ר א לי 16/05/2017 11:18 אכן המציאות בשטח שהמחירים עולים,למ"ס כרגיל טועים ומטעים
תשאלו את השמאי הממשלתי, אה, סליחה, כחלון לא מרשה לו לדבר. כחלון כשלון.
33 איפה השמאי הלאומי 16/05/2017 09:47 משחקי הכס של כחלון ומשחקי הסטטיסטיקה של הלמס (ל"ת)
32 שנמכרה בהפסד!! 16/05/2017 09:35 הלמ"ס לא אמינים.. תראו לי בנתוני רשות המיסים דירה אחת (ל"ת)
31 ירון 16/05/2017 07:58 הבעיה לא נמצאת בזה שממציאים ירידות
הבעיה היתה בעליות שהתרחשו תוך מספר עסקאות הולך וקטן. זה היה הסימן לכך שמדובר במצב איום שיגרם רע. רע מאד. מי שסבור שהירידות יסתיימו במהרה ראוי שיחשוב שוב. 7 אחוז ירידה באזורים מסוימים זו אפילו לא תחילת התהליך. מי שסבור ש 30 אחוז ירידה יסיימו את הסיפור מוזמן לנסות לתפוס סכין נופלת. המחירים בדרך לצניחה חופשית...רבת שנים. לטעמי הפחד האמיתי מצוי בשאלה האם זה לא יגרור את ישראל למיתון עמוק.
30 שי 16/05/2017 07:04 לא כולל מחיר למשתכן אם מוסיפים
ירידה דרמטית
29 מניפולציה 16/05/2017 06:06 מחיר למשתכן הוא מניפולציה על השוק האמיתי. סבסוד מכספי
המיסים שלי הוא לא שוק אמיתי. הבורסה עם המס הגבוה מסבסדת את הנדלן. כחלון אפילו לא הצליח להקים רשות להתחדשות עירונית אין לו פתרון לדירות בנות 60 שנה בערים הלא כל כך מבוקשות, מרכזי ערים במרכז מתפוררים לקבלנים אין כדאיות והוא מפנטז על תמ"א 1 חיזוק המבנה עם 3 קומות ברעידת אדמה הכל יקרוס לו. אלפים ישארו חסרי בית נראה את כחלון ויצחקי מצליחים לשכנע את ראש העיר הכי כושל במדינת ישראל ראש עיריית פ"ת להרוס ולבנות. כחלון סתם פיות לכולם ושולח את החברים שלו לשקר את הצבור על ירידת מחירים
28 אנליסט 16/05/2017 05:57 @@@@ עדיף 0% תשואה בבנק, מלהפסיד 1% כל חודש - בנדל"ן!
מי שהתעקש לא למכור ביוני 2016 בת"א, "כי אין איפה לשים את הכסף היום", הפסיד כבר 162,000 ש"ח (לדירת 4 חדרים) ואני שואל: "מה עדיף, לקבל תשואה של 0% עגול בבנק, או להפסיד כסף בקצב של 200,000 שקל בשנה?? נכון, על דירה כזו נכנס 72,000 שכר דירה בתשעת החודשים המדוברים, אלא שזו רק חצי התמונה. חוב המשכנתא גורם למשקיע לצבור כל הזמן חוב ריבית לבנק, בסכום השווה ואף גדול יותר מהסכום שנכנס כל חודש בתור שכר דירה, כך שאין פה שום פיצוי. ובקרוב הולכים להיות הפסדים נוספים למשקיע- בין אם מס דיקה שלישית ישאר בתוקף, או יוחלף בהגדלת מס השכרה כפי שהציעה רשות המסים, רוב בעלי הבתים הרי לא שילמו כלל, ואם לא ימכרו מיד סביר שיחייבו אותם לשלם 7 שנים אחורנית את כספי השכירות שהעלימו. מחיר נוסף שישלם מי שמתמהמה ולא מוכר, הוא מס שבח מוגדל של 25% החל מ 1.1.2018 במקום ההקלה שיש היום שנקראת "מס שבח לינארי". מדובר במכה שיכולה להגיע למאות אלפי שקלים. בואו נזכור שלוקח חצי שנה למכור דירה, כך שכדי למכור בשיא, שהיה ביוני 2016 היה צריך בעל הדירה להבין כבר בינואר 2016 שהשוק לקראת ירידות. מי שרוצה למכור לפני 2018 חייב להתחיל עכשיו
צודק 16/05/2017 09:46 צודק בהחלט - לשים 200,000 ש"ח פחות מיד2 בסביבה
צודק לחלוטין, מה שצריך לעשות הוא לפתוח יד 2 ולסרוק מה יש בסביבה למכירה. ללכת ולראות בעיניים לא דרך מתווך. לאחר סקר קצר לשים מחיר ביד2 הנמוך ב- 200,000 ש"ח מההצעות האחרות. לא ללכת לתווך ולשמור הנחה נוספת במשא ומתן - עדיף שה- 5% הנוספים ילכו לקונה ולא למתווך. עדיף למכור כיום לאחרוני הקרפיונים שיכנסו לחובות עתק ל-20 שנים בהנחה של 15-20% ממחיר השוק הלא ריאלי מאשר בעוד שנה ב- 35-40% פחות.
עם משכנתא זולה... 16/05/2017 09:37 אני לא יודע מה איתך - אני ממשיך לקבל דמי שכירות (ל"ת)
27 בדיחה 16/05/2017 00:23 מדד בדיחה
ממוצע של כלל הדירות (כולל דירות מחיר למשתכן ומחיר דירות קטנות בפריפריה) לא אומר כלום על מחיר ממוצע. שיתנאו לשמאיים גם לפרסם גם המדד שלהם לא מושלם אבל לפחות משווים בין דירות 4 חדרים לדירות 4 חדרים. פשוט בזיון להפעיל את הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בצורה כזו בחסות הממשלה. לא יאמן.
26 סוהר 15/05/2017 23:48 טראמפ וביבי לכלא! (ל"ת)
25 אבשלום 15/05/2017 23:06 3 בגצים מטומטמים! 8 פנהטאוזים בת"א זה לפנסיה!!!!!
מאות אלפי אזרחים מחזיקים 20 עד 50 דירות כדי להיכנס לרשימת 100 עשיריי העולם בפנסיה!!
אחמד 16/05/2017 15:24 גם אני רוצה מהחומר שאתה לוקח..... (ל"ת)
24 דירה 15/05/2017 23:01 דירה
כרגיל מחר או מחרתיים יהיה כתבה של איזה איש אונטרס עליית מחירים מנכל קבלן יזם משרד תיווח פיזפורטל בבקשה אל תביאן כתבה כזאת כבר אמרתי אנחנו לא מפחד זוכרים שאמרתי הילד מהולנד ששם אצבע שהסכר לא יפרוץ הוא לא עזר הבועה תתפוצץ זוכרים את הילד הבוכה אמרתי כל הקבלנין והמנכלים כבר בוכים אמרתי הילד המשתין מבלגיה אמרתי שאנחנו זוגות הצעירים משתינים על הפחדים של הקבלנים וכמובן נקישות הלב של כל אניטרסי עליית מחירים וכמובן הסיפור על 5 בלונים בסופו של כל בלון להתפוצץ צדקתי בכל הדרך אבל תמיד זכרתי ,זאת מדינתנו לדורי דורות,ועכשו נמתין רק ל....ברכנו וברך את כל כל מעשי ידינו"...פיצןץ נעים
23 ישראלי 15/05/2017 22:54 מי שקונה היום דירה יבכה על כך שנים רבות
ראו הוזהרתם
22 ג'קי 15/05/2017 22:19 איפה הקבלנים?
למה לא מביאים את הקבלנים שיגידו שמס דירה 3 יגרום "לצערם" דוקא לעליית מחירים? אני מאד אוהב את המשפט הזה. הוא משפט מאד מיוחד בעברית מצד אחד הוא מאד קצר מצד שני יש בו כבר שני שקרים. 1. הם לא באמת חושבים שהוא יעלה את המחיר 2. אבל מצד שני הם ממש לא היו מצטערים אם השקר הראשון היה מתקיים.....
מוטי 16/05/2017 00:21 יפה!
חזק. אהבתי!
21 א 15/05/2017 21:16 כשהמחירים יורדים אף אחד לא קונה
וכשהמחירים עולים כולם רוצים לקנות
20 אבשלום 15/05/2017 21:13 זוג צעיר בהריון מתקדם! קנו דירה בפריפריה!בחצי חינם!!!
נצלו את "ההאטה המלאכותית" רכשו דירה. רכבת ישראל בחינם מהפריפריה למרכז במהירות האור!!!
19 ג'קי 15/05/2017 21:12 סוף עידן
בועת הנדל"ן ז"ל 2008-2017 יהי זכרה מקולל
18 נחום 15/05/2017 21:01 חחח ירידה משמעותית מ5 מליון ל4מליון 999 אלף (ל"ת)
17 משה 15/05/2017 20:57 אשרי המאמין
אחרי 10 שנים של דיווחים שיקריים לא בטוח שבר דעת מאמין לבלופים הניכתבים בנושא
16 שי 15/05/2017 20:54 כולל מחיר למשתכן... (ל"ת)
15 יואב 15/05/2017 19:51 מצחיק זה ממוצע עם מחיר משתכן
כשמכניסים מחיר למשתכן אז בטח מחירים יותר נמוכים.....אם נכניס את המחירים בעזה לשיקלול נקבל ירידה מותר חדה
14 תקציר כלכלי 15/05/2017 19:47 במקום לקרוא את כל הכתבה..
תעשו לייק לדף החדש שלנו "תקציר כלכלי" שיעשה לכם סדר ותחסכו זמן יקר! תהנו (: ***תקציר כלכלי***
13 צביקהדורון 15/05/2017 19:42 לא פלא שרונלדואל קוואק לחוץ מהתחת!! וגם דורון מחולון... (ל"ת)
12 איזמרלדה 15/05/2017 19:30 החיוך המודפס
כחלון מחייך 24 שעות ביממה . אומרים שאפילו בלילה במיטה כשהוא ישן . אותו חיוך עקום שמודפס לו על הפנים כמו על שעוונית שולחן במטבח , חיוך שלא משתנה לאור הנסיבות העגומות . כחלון הוא כישלון שנושא במשבר הדיור של מאות אלפי ישראלים שקצרה ידם מלרכוש דירה למגורים ולא משנה הסטטיסטיקות שהוא דואג לפרסם . במציאות הכל הפוך , שיתפטר כבר !
11 קובי 15/05/2017 19:29 שטויות במיץ עגבניות
בפועל כלום לא ירד
10 אם זה נכון 15/05/2017 19:21 כעת צרי ך להוריד מס על הבורסה (ל"ת)
9 שי 15/05/2017 19:19 לא אמיתי היו 4 שבתות החודש (ל"ת)
8 סימני נפט 15/05/2017 19:18 קצב העליה מתמתן ז"א שעדיין יש עליה במחירים (ל"ת)
7 ufh356 15/05/2017 19:16 גאון הדור ,מזרחי
נכון שר האוצר מזרחי,אבל הוא גאון ,לקח על עצמו משימות ששרים אשכנזים פחדו לגעת בהם הוא הצליח להוריד את מחירי הסלולר ואת מחירי הדירות .הוא עובד למען הציבור ובשביל הציבור. אנשים ,לא לשכוח לתגמל אותו בקלפי צריך להגיד לו תודה על כל מה שעשית
6 שחר 15/05/2017 19:13 כל הכבוד שר האוצר
מעולה להמשיך כך
5 מבאס 15/05/2017 18:54 0.5 זה ירידה משמעותית? גם בנובמבר הייתה ירידה של 0.5
למה כותרות לא אמינות, והתוכן לא מוצג אמיתי. הלוואי ותהיה ירידה רצינית והכותרות יהיו אמיתיות
4 צחי 15/05/2017 18:53 מזל שלא קניתי ב2016!!
עכשיו כל חודש שאני לא אקנה אני אחסוך מלא כסף עד שהמחירים יחזרו להיות שפויים!! לייבש את השוק עד שחוזרים ל2008.
יש ר א לי 16/05/2017 10:24 לצחי, תמשיך לחכות, מייקרים לך את המשכנתאות
בכל מקרה תפסיד גם אם מחירי הדירות יעצרו או ירדו מעט, מה שכלל לא בטוח שיקרה. יש נתונים שמחזקים עצירה רגעית והמשך עליות כי אין שיווקים ומספר הזוגות שגרים בשכירות עלה המון כי לא רכשו, עד מתי יחכו? זה ביקוש מצטבר. והמשכנתא, כאמור תתייקר ומתייקרת כל הזמן שזה עשרות אחוזי התייקרות בהחזר, כל 1 אחוז עלייה בריבית זב בערך 12 אחוז תוספת בהחזר.
קלקלן 15/05/2017 22:01 חחחח.... מה עם 2015, 2014, 2013, 2012....? (ל"ת)
קן 16/05/2017 06:31 חבל שלא קנית ב79 (ל"ת)
3 מאכזב 15/05/2017 18:52 זה כולל את מחיר למשתכן ,אז מה בעצם עשו פה? (ל"ת)
איתי 15/05/2017 20:20 זה לא כולל - מחיר למשתכן הוציאו בדצמבר! (ל"ת)
2 ' 15/05/2017 18:52 הקריסה במכירות מתחילה לחלחל- זו רק ההתחלה, 3% ברבעון.
הבועה מתחילה להיסדק.
1 ביקוש כבוש 15/05/2017 18:48 המס על הבורסה הוא מוקש אמיתי. הבורסה בישראל
הכי גרועה בעולם. בקושי עולה . עכשיו מנפחים את מדד 90 וגם זה לא כל המניות . כל הבורסה רק מזור ועוד כמה מניות פח זבל מנופחות. הגז , טבע כיל ומניות הביו לא זזות גם מבטח שמיר תקועה 5 שנים וגם אבוג'ן מרוסקת 6 שנים
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש