הדמיה, רמת השקמה
צילום: אבנר ישר, אדריכלים

אאורה קיבלה אור ירוק לתכנית פינוי בינוי ברמת גן ותבנה 522 דירות ב-3 מגדלים

ענת דניאלי | (1)

אאורה, שבבעלות יעקב אטרקצ'י, העוסקת בתחום הנדל"ן למגורים, הודיעה היום (ב') כי קיבלה את אישור הועדה המחוזית לתכנון ולבניה תל אביב ומתן תוקף סופי לתכנית לפרויקט פינוי בינוי רחב היקף ברמת גן, זאת לאחר דיון בהתנגדויות לתכנית. במסגרת התכנית שאושרה, יהרסו 144 דירות ויבנו 522 חדשות ב-3 מגדלים בני 30 קומות. היקף ההכנסות המשוער מהפרויקט עומד על כ-802 מיליון שקל והחברה צופה כי תוכל להתחיל בבניית הפרויקט במהלך שנת 2018.

תכנית אאורה 0.68% אושרה על ידי הועדה בשיתוף עם תושבי המתחם. הפרויקט ממוקם בשכונת רמת השקמה, הנמצאת בגבול רמת-גן – ת"א וכן גובלת בשכנת רמת חן שנחשבת יוקרתית. המתחם יוקם בין הרחובות שלם ודרך הטייסים. 

במתחם ישנן כיום 144 יח"ד בשישה מבני רכבת אשר נבנו בשנות החמישים ו-9 יחידות מסחריות במבנה חד קומתי. מאאורה נמסר כי מרבית המבנים והתשתיות במצב כללי ירוד וכמו כן לא קיימים כיום פתרונות הולמים לחנייה ומיגון. במקום המבנים הישנים יוקמו במתחם 3 מגדלים בני כ-30 קומות אשר יכללו בסה"כ 522 יח"ד לצד כ-2,000 מ"ר שטחי מסחר. במסגרת הפרויקט החברה תשווק 359 דירות וכ-1,100 מ"ר עיקרי שטחי מסחר. 

אאורה כבר הגיעה לנוסח הסכם פינוי בינוי מוסכם עם ב"כ ונציגות בעלי הזכויות במתחם ובימים הקרובים צפויים בעלי הזכויות לחתום על הסכמים מחייבים מול החברה. בהתאם  להסכם, בעלי הדירות במתחם יהיו זכאים ל-900 מ"ר עיקרי למסחר (עבור בעלי הזכויות בחנויות במתחם) וכן 163 דירות מתוכן הקצתה החברה לטובת כלל בעלי הזכויות במתחם  10 דירות אשר תשמשנה אותם לצורך כיסוי הוצאות הניהול בפרויקט לכשבנייתו תסתיים. 

את הדיירים ייצגו בתהליך מנהל הפרויקט מטעם הנציגות מר יורם אסידון וכן עו"ד איל מאמו, ישי איצקוביץ ואלי דהאן ממשרד אגמון ושות' ורוזנברג הכהן ושות'. אדריכל הפרויקט הינו אבנר ישר ממשרד ישר אדריכלים.

פרויקט זה ברמת גן, מצטרף לפרויקטים נוספים של החברה בתחום ההתחדשות העירונית במתכונת פינוי בינוי במרכז הארץ. מהחברה נמסר כי בסה"כ, מקדמת החברה היום 17 פרויקטים של התחדשות עירונית הכוללים יחדיו כ-5,200 יח"ד. 

יעקב אטרקצ'י בעלים ומנכ"ל אאורה אמר היום, "אאורה ישראל ממשיכה להוביל את תחום הבניה המתחדשת ומשנה פני עיר בישראל כאשר החברה מקדמת היום תמהיל מגוון של מגה-פרויקטים בני מאות יחידות דיור כל אחד בלב ליבם של אזורי הביקוש. אנו שמחים על קבלת אישור הוועדה המחוזית ומצפים לביצוע הפרויקט בהקדם האפשרי. התכנית הינה תכנית איכותית הכוללת בנייה ברמה גבוהה ביותר ומציעה מענה לשטחים הירוקים, למבני ציבור ולנושאי תחבורה, איכות סביבה ועוד. אנו בטוחים כי המתחם, הממוקם באזור מבוקש ביותר בעיר, יביא לשינוי משמעותי של פני האזור ויהווה מוקד משיכה לאוכלוסייה איכותית המעוניינת ליהנות ממגורים בסטנדרטים גבוהים". 

קיראו עוד ב"נדל"ן"

מיקום הפרויקט בשכונת השקמה 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שאנן 24 רמת גן (ל"ת)
    שרה מלי 12/05/2017 16:45
    הגב לתגובה זו
סמי מצלאווי. קרדיט: מגדלור מאיהסמי מצלאווי. קרדיט: מגדלור מאיה
ראיון

מצלאוי: ״מחירי הדירות יעלו שוב"

כך אומר היזם סמי מצלאוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן למגורים, מצלאוי. הוא מאמין שהתחדשות עירונית זו שליחות, וטוען שהירידה בקצב מכירת הדירות ובמחיריהן - זמנית בלבד, בגלל המלחמה. "אחרי חנוכה הכל ייפתח שוב" ועל המחירים - "הם גבוהים בגלל העובדים הזרים והמסים שאנחנו משלמים. הכל גבוה, אבל לעם ישראל יש הרבה כסף"

הדס מגן |

הנתונים המצביעים על קושי במכירת דירות, שהיתרגם כבר לירידת מחירים באזורי הביקוש ובעיקר בתל אביב (ירידה של 13% במחירי הדירות ברבעון השלישי לעומת הרבעון השני, וירידה שנתית של 12%), לא מטרידים את סמי מצלאוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן מצלאוי מצלאוי 1.08%  , הפעילה בתחום ההתחדשות העירונית. החברה מתכננת ומשווקת אלפי יחידות דיור באזורי הביקוש - תל אביב, רמת גן, קריית אונו, הרצליה, רמת השרון, חולון ובת ים, בנוסף לאלפי דירות שמסרה כבר בעשרות פרויקטים שהקימה. 

לדעת מצלאוי, השינוי הנראה כרגע במחירי הדירות, כלפי מטה, הוא עניין זמני בלבד: "אין ספק שהמחירים יעלו שוב , בטח אם המדינה תמשיך להתנהל כמו שהתנהלה".


שזה אומר? 

"המדינה מתנהלת מפעם לפעם, מאירוע לאירוע וזה מתווה את הדרך של הכלכלה והעבודה, וכל עניין המחירים, אם הם בעלייה או בירידה או בהמתנה, לא רלבנטי, כי אנחנו אחרי שנתיים של מצב לא רגיל: חצי מהמדינה היו מגוייסים, הבנייה נעצרה. אנחנו בחברה שלנו, בגלל שלא יכולנו להמשיך לבנות, ייצרנו ממ"דים ומסרנו לפיקוד העורף בחינם, והוא חילק את זה הלאה. כך היתה לי הרגשה שאני גם תורם למאמץ המלחמתי. המצב היום הוא לא לאורך זמן, והדירות שנבנו בעבר יימכרו בסופו של דבר".

השאלה באיזה מחיר. 

"בסוף המדינה צריכה את הדירות האלה. ואלה שלא קנו דירות, זה בגלל שהיו במילואים, או שהבית שלהם נפגע או שחיכו שמחירי הדירות יירדו, וזה זמני. אני מאמין שאחרי חנוכה הכל ייפתח שוב".  

מה לגבי הורדת הריבית שהיתה בשבוע שעבר, והצפי להמשך הירידה? אתה חושב שזה ייתן זריקת עידוד לשוק הנדל"ן?  

הדמיה- מתחם הפרדס הצפוני אור יהודה, קרדיט: משרד כהן וינד ושות' אדריכלות ותכנון עריםהדמיה- מתחם הפרדס הצפוני אור יהודה, קרדיט: משרד כהן וינד ושות' אדריכלות ותכנון ערים

1,500 דירות חדשות בצפון אור יהודה, צמוד למפגש המטרו והרכבת הקלה

הותמ"ל מאשרת את תוכנית רמ"י למתחם הפרדס הצפוני שיכלול מגורים, מסחר, תעסוקה ומבני ציבור, עם דגש על מרחב עירוני נגיש והליכה רגלית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אור יהודה רמ"י

תוכנית הפיתוח החדשה של אור יהודה יוצאת לדרך עם אישור הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור. מדובר בשטח של כ-98 דונם הממוקם מדרום לדרך 461, לאורך תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה, וממערב לרחוב יגאל אלון שבו עתיד לעבור קו המטרו M3. המיקום הזה מציב את המתחם כשער כניסה חדש לעיר וכמוקד שבנוי על נגישות לתחבורה ציבורית, תעסוקה ומרחב עירוני פעיל.

התוכנית כוללת כ-1,500 יחידות דיור שיוקמו בבינוי שמתחיל ממבנים מרקמיים ומגיע עד מגדלים בני 18 קומות. מתוך כלל הדירות, כ-225 ייועדו לדירות קטנות עד 55 מ"ר ולדיור מוגן או מעונות סטודנטים. המטרה היא לתת מענה לסוגי אוכלוסייה מגוונים ולייצר תמהיל רחב של פתרונות דיור בתוך אותו רובע עירוני. נוסף לכך, התוכנית מוסיפה כ-88 אלף מ"ר לשטחים מסחריים ותעסוקתיים ועוד כ-36 אלף מ"ר למבני ציבור.

כ-23 דונם מיועדים לשטחי "כיכר", כלומר מרחבים עירוניים פתוחים שבהם אין תנועת כלי רכב במפלס הרחוב. הרעיון הוא ליצור אזורים נגישים ובטוחים להולכי רגל, עם חזיתות פעילות, מעבר נוח ושילוב בין שימושים שונים שמייצר עירוניות מחוברת. כל אלה משתלבים בתפיסה שמציבה את ההליכה הרגלית כמערכת תנועה מרכזית בתוך המתחם.

יו"ר הותמ"ל וראש מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן, מסביר את החלטת הוועדה: "הותמ"ל אישרה תוכנית משמעותית באור יהודה, אשר צפויה להגדיל את היצע המגורים בלב הארץ ולשדרג את שטחי התעסוקה והמסחר בעיר. מיקומה האטרקטיבי של התוכנית, במטרופולין ת"א ובסמוך למערכות תחבורה ציבורית מתקדמות, תורם לנגישות גבוהה ולפיתוח אזורי תעסוקה חדשים. התוכנית מהווה צעד משמעותי בחזון העיר להפוך לאבן שואבת במרחב בקעת אונו, תוך שיפור איכות החיים לתושביה ולתושבי האזור כולו".

מתכננת הותמ"ל, אדריכלית אתי אפרתי-אריה, מוסיפה כי התכנון נשען במובהק על הקרבה לקווי התחבורה הציבורית: "תוכנית הפרדס הצפוני מציגה איכותיות של תכנון עירוני הנשען על מיקומה המרכזי של התוכנית בצמידות לקו מטרו ולקו רכבת הקלה. התוכנית מציבה את חוויית הולך הרגל במרכז, מחזקת את המרחב העירוני ומקדמת עיצוב עירוני התומך בנוחות אקלימית ובתוואי הליכה נעים ומוצל, עם קישוריות גבוהה למערכות תחבורה ציבורית".