גז? נפט?? עופר נמרודי מציג בוננזה, קיבל אישור להקים בניין בן 55 קומות על מתחם "בית מעריב" - צפו בתמונות
הוועדה המקומית תל אביב-יפו אישרה היום (ד') להעביר להפקדה את תכנית מגדל בית מעריב. התכנית כוללת הקמת מגדל של כ- 55 קומות לשימושי תעסוקה, מלונאות ומסחר וכן קישור ליציאה מקורה מתחנת הרכבת התחתית (תחנת קרליבך) בעתיד.
תכנית בית מעריב חלה על שטח של 1.7 דונם בבעלות חברת הכשרת הישוב, כאשר התב"ע הקיימת כיום כוללת בניין אחד של 5 קומות מעל קומת קרקע גבוהה וזכויות הבניה התירו בניה של עד 7 קומות לשימוש משרדים. אישור התב"ע החדשה כוללת תוספת זכויות והקמת מגדל בבינוי של כ- 55 קומות בשטח של 34,240 מ"ר לשימושי משרדים, תעסוקה, מסחר ומלונאות וכן מעבר מקורה להולכי רגל בקומת הקרקע.
בנייה ירוקה
עוד כולל הפרויקט הקמת חניון תת-קרקעי ולזכויות הבניה יתווספו שטחי בניה של קומה מלאה באחת מקומות הבסיס, סה"כ כ-1,100 מ"ר אשר יירשמו על שם העירייה, לצרכי ציבור. כמו כן הועדה קבעה כי בקשות להיתרי בניה לתכנית זו יכלול התייחסות להיבטים של בניה ירוקה לרבות: שימור אנרגיה (באמצעות מרכיבי הצללה, בידוד המעטפת, תאורה טבעית, אוורור וכד'), מחזור פסולת, שימור וחיסכון במים, משאבי מים וקרקע וכיוב', בהתאם להנחיות מהנדס העיר.
יש לציין כי בתכנית המתאר, הפרויקט ממוקם באזור מרכז עסקים ראשי מטרופוליני, סמוך לתחנות להסעת המונים (מפגש קווי הרכבת של הקו האדום והירוק) ולבינוי בגובה עד 40 קומות (השוק הסיטוני, דרום הקריה).
- אחרי 7 שנות עבודה: עיריית ת"א פתחה את דרך בגין. צפו בתמונות
- הכשרת הישוב הפסידה במשפט על "בית מעריב". המשקיעים יתאכזבו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התוכנית המקורית: 67 קומות
מאחר ומיקום הפרויקט בסמוך לתחנת קרליבך ועל צומת צירי תנועה חשובים כדרך בגין ויצחק שדה קרליבך מהווה נקודת ציון עירונית להתמצאות כלל עירונית החליטה הועדה כי חריגה מנפחי הבניה וגובה הבינוי המוצעים בתכנית המתאר נכונים במקרה זה. בפני הועדה הוצגה גם חלופה להקמת מגדל בן 67 קומות, אולם הועדה סברה כי גובה בינוי של כ- 55 קומות הינו נכון וסביר יותר.
באשר לקישור לתחנת קרליבך של הרכבת התחתית- בעת הוצאת היתר הבניה תחליט הועדה האם נדרש מעבר תת-קרקעי בין תחנת קרליבך ומגדל בית מעריב והאם קיימת היתכנות פיזית להקמתו ובהתאם לכך תירשם זיקת הנאה לציבור בדרכי המעבר מן התחנה לכניסות אליה ועל היזמים יהיה לקדם הסכם הבנות מול נ.ת.ע לגבי תחזוקת המעבר והכניסות מהמגדל לתחנה.
כתבות מעניינות נוספות:
- 14.דיי למגדלים הרגתם את העיר סתמתם את הנוף והאויר והמכוניו (ל"ת)ייוסי 20/12/2019 15:21הגב לתגובה זו
- 13.אין אפילו רחבת כניסה, הבניין ממש חונק את הרחוב (ל"ת)תכנון נוראי 08/01/2014 19:47הגב לתגובה זו
- 12.הריץ את חברת הכשרה אנרגיה לפני שהודיעו שאין כלום (ל"ת)תום 08/01/2014 19:36הגב לתגובה זו
- 11.פופופיעכעכ 08/01/2014 18:00הגב לתגובה זושל רשת זרה (FOUR SEASONS, NOVOTEL, MARRIOT)
- 10.חומי 08/01/2014 15:05הגב לתגובה זוהאם מאזור יותר טובה מכיל האם מחזור של מזור יתר טוב מכיל חבריים להשוות בין כיל למזור מזור עוד 20 שנה לא תגיעה לכיל לכן הבורסה לא מתנהלת ביושר רק בארצאת מניות
- 9.חומי 08/01/2014 15:01הגב לתגובה זוכמו כיל נפלה מי 5900 ל2770האם זה לא בזיון כמו מאזור אם 2 עסאות עולה במשך 8 ימים 25 אחוז האםלזה לא קוראים הרצאת מניות או לזה קוראים ארץ חלב ודבש פו מרצים מניות כמו דבש
- 8.קורא 08/01/2014 14:57הגב לתגובה זובטח משועבדת למשהו, או שבלע אותה
- 7.אור 08/01/2014 14:30הגב לתגובה זוכל כך הרבה בניינים ב 80 אחוז תפוסה. מי יממן עוד בנין רפאים
- 6.אנונימי 08/01/2014 14:25הגב לתגובה זושל שינוי ייעוד קרקע? כל הרווח צריך ללכת למדינה.
- 5.הכתום 08/01/2014 14:24הגב לתגובה זוירשתה את אביך שהיה פרסי ישר אך ממך השם ישמור .
- 4.בא 08/01/2014 14:05הגב לתגובה זוכזאת .
- 3.זה מדינה של חקירות כול אחד שמצליח צריך חכירה (ל"ת)אבי 08/01/2014 13:29הגב לתגובה זו
- 2.תושב ביבילנד 08/01/2014 13:26הגב לתגובה זוכולם יודעים רק לא משטרה!
- 1.נוחי 08/01/2014 13:03הגב לתגובה זומדוע קנו את מעריב ללא הבניין מנמרודי?
- תשאל את דנקנר, הוא הפסיד שם בוכטות על חשבוננו. (ל"ת)אנונימי 08/01/2014 13:26הגב לתגובה זו

מה עדיף - דירה חדשה או יד שנייה? הטעויות שעולות מאות אלפי שקלים
דירה חדשה מבטיחה ריח של חדש ושקט לכאורה, יד שנייה מביאה ודאות; בסוף 2025, כשהמימון יקר, מדד תשומות בנייה ומבצעי קבלן משנים את התמונה, ההכרעה פחות רגשית ויותר כלכלית
השאלה אם עדיף לקנות דירה חדשה או דירה יד שנייה תלויה בגורמים רבים ומשתנים לרבות שיקולים פיננסיים, תזרימיים, משפחתיים ועוד. רבים נמשכים לדירה חדשה בגלל תוכניות מסובסדות, מבצעי קבלנים ותחושת ביטחון של בניין חדש, אבל שוק היד השנייה ממשיך להיות מרכז הכובד של העסקאות בישראל. אנשים קונים דירה שהם יכולים לראות בעיניים.
נתוני הלמ"ס לרבעון השלישי מראים תמונה ברורה שהיא המשכה של מגמה ברבעונים האחרונים: יותר דירות יד 2 נמכרות מאשר דירות חדשות. ברבעון השלישי כ-65% מעסקאות הדיור בישראל הן בדירות יד שנייה, לעומת 35% בדירות חדשות. הפער הזה מתרחב בתקופות של אי-ודאות כלכלית, כשרוכשים מעדיפים לראות מה הם קונים.
דירה חדשה על הנייר היא רכישה בתנאי אי-ודאות - לא רק לגבי הדירה עצמה, אלא לגבי הסביבה, הבניין, איכות הביצוע, השירות והזמן עד המפתח. דירה יד שנייה מאפשרת בדיקה מהירה של רוב הדברים שמכאיבים באמת: רעש, אור, רוחות, חניה, שכנים, ועד בית, ליקויים, נזילות ותחושת המרחב. בד בבד, היא יכולה לדרוש שיפוץ יקר, טיפול בתשתיות ישנות ולעיתים פשרות בתכנון.
ודאות מול הבטחה: מה באמת קונים כשחותמים על דירה חדשה
קניית דירה חדשה בנויה משני חלקים: המפרט ומה שלא כתוב. המפרט הוא מה שמופיע בחוזה, בתוכניות ובנספחים. מה שלא כתוב הוא איכות החיים שתתגלה רק אחרי אכלוס. חניון ש"על הנייר" עובד, אבל במציאות מתעכב; מעליות חדשות שמייצרות תקלות בשלב ההרצה; חדרי אשפה שמעלים ריחות; חברת ניהול שמחליפה נהלים כל חודש; ולפעמים סביבה שמשתנה בזמן שהפרויקט נבנה, כמו תשתיות חדשות, כבישים, מבני ציבור או שינויי תכנון. וגם - תשלום גדול לוועד בית, עיכובים שונים, פגמים ותקלות בדירה שהקבלן אמור לתקן. ועוד.
- דירה חדשה או יד שנייה: מה באמת עדיף לרכוש היום?
- דירה מיד ראשונה: יתרונות והמלצות שכדאי להכיר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם אם הקבלן פועל לפי כללים, בניין חדש הוא מערכת שצריכה זמן כדי להתייצב. שנים ראשונות כוללות תקופת בדק ואחריות, תיקונים, ביקורי בעלי מקצוע ודיונים אינסופיים בווטסאפ של הדיירים. זה מחיר שצריך לקחת בחשבון. יש יתרון לכך שהקבלן אחראי על ליקויים בתקופות מוגדרות - שנה לבדק ושלוש שנים לאחריות על רוב הרכיבים - אבל האחריות לא תמיד מתורגמת לפתרון מהיר, ולעיתים הדיירים נאלצים להתעקש, לתעד ולהכניס אנשי מקצוע מטעמם. זה כאב רוב גדול, כשברוב הבניינים החדשים וברוב הדירות זה טיפול שוטף מול הקבלן.
