גז? נפט?? עופר נמרודי מציג בוננזה, קיבל אישור להקים בניין בן 55 קומות על מתחם "בית מעריב" - צפו בתמונות
הוועדה המקומית תל אביב-יפו אישרה היום (ד') להעביר להפקדה את תכנית מגדל בית מעריב. התכנית כוללת הקמת מגדל של כ- 55 קומות לשימושי תעסוקה, מלונאות ומסחר וכן קישור ליציאה מקורה מתחנת הרכבת התחתית (תחנת קרליבך) בעתיד.
תכנית בית מעריב חלה על שטח של 1.7 דונם בבעלות חברת הכשרת הישוב, כאשר התב"ע הקיימת כיום כוללת בניין אחד של 5 קומות מעל קומת קרקע גבוהה וזכויות הבניה התירו בניה של עד 7 קומות לשימוש משרדים. אישור התב"ע החדשה כוללת תוספת זכויות והקמת מגדל בבינוי של כ- 55 קומות בשטח של 34,240 מ"ר לשימושי משרדים, תעסוקה, מסחר ומלונאות וכן מעבר מקורה להולכי רגל בקומת הקרקע.
בנייה ירוקה
עוד כולל הפרויקט הקמת חניון תת-קרקעי ולזכויות הבניה יתווספו שטחי בניה של קומה מלאה באחת מקומות הבסיס, סה"כ כ-1,100 מ"ר אשר יירשמו על שם העירייה, לצרכי ציבור. כמו כן הועדה קבעה כי בקשות להיתרי בניה לתכנית זו יכלול התייחסות להיבטים של בניה ירוקה לרבות: שימור אנרגיה (באמצעות מרכיבי הצללה, בידוד המעטפת, תאורה טבעית, אוורור וכד'), מחזור פסולת, שימור וחיסכון במים, משאבי מים וקרקע וכיוב', בהתאם להנחיות מהנדס העיר.
יש לציין כי בתכנית המתאר, הפרויקט ממוקם באזור מרכז עסקים ראשי מטרופוליני, סמוך לתחנות להסעת המונים (מפגש קווי הרכבת של הקו האדום והירוק) ולבינוי בגובה עד 40 קומות (השוק הסיטוני, דרום הקריה).
- אחרי 7 שנות עבודה: עיריית ת"א פתחה את דרך בגין. צפו בתמונות
- הכשרת הישוב הפסידה במשפט על "בית מעריב". המשקיעים יתאכזבו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התוכנית המקורית: 67 קומות
מאחר ומיקום הפרויקט בסמוך לתחנת קרליבך ועל צומת צירי תנועה חשובים כדרך בגין ויצחק שדה קרליבך מהווה נקודת ציון עירונית להתמצאות כלל עירונית החליטה הועדה כי חריגה מנפחי הבניה וגובה הבינוי המוצעים בתכנית המתאר נכונים במקרה זה. בפני הועדה הוצגה גם חלופה להקמת מגדל בן 67 קומות, אולם הועדה סברה כי גובה בינוי של כ- 55 קומות הינו נכון וסביר יותר.
באשר לקישור לתחנת קרליבך של הרכבת התחתית- בעת הוצאת היתר הבניה תחליט הועדה האם נדרש מעבר תת-קרקעי בין תחנת קרליבך ומגדל בית מעריב והאם קיימת היתכנות פיזית להקמתו ובהתאם לכך תירשם זיקת הנאה לציבור בדרכי המעבר מן התחנה לכניסות אליה ועל היזמים יהיה לקדם הסכם הבנות מול נ.ת.ע לגבי תחזוקת המעבר והכניסות מהמגדל לתחנה.
כתבות מעניינות נוספות:
- 14.דיי למגדלים הרגתם את העיר סתמתם את הנוף והאויר והמכוניו (ל"ת)ייוסי 20/12/2019 15:21הגב לתגובה זו
- 13.אין אפילו רחבת כניסה, הבניין ממש חונק את הרחוב (ל"ת)תכנון נוראי 08/01/2014 19:47הגב לתגובה זו
- 12.הריץ את חברת הכשרה אנרגיה לפני שהודיעו שאין כלום (ל"ת)תום 08/01/2014 19:36הגב לתגובה זו
- 11.פופופיעכעכ 08/01/2014 18:00הגב לתגובה זושל רשת זרה (FOUR SEASONS, NOVOTEL, MARRIOT)
- 10.חומי 08/01/2014 15:05הגב לתגובה זוהאם מאזור יותר טובה מכיל האם מחזור של מזור יתר טוב מכיל חבריים להשוות בין כיל למזור מזור עוד 20 שנה לא תגיעה לכיל לכן הבורסה לא מתנהלת ביושר רק בארצאת מניות
- 9.חומי 08/01/2014 15:01הגב לתגובה זוכמו כיל נפלה מי 5900 ל2770האם זה לא בזיון כמו מאזור אם 2 עסאות עולה במשך 8 ימים 25 אחוז האםלזה לא קוראים הרצאת מניות או לזה קוראים ארץ חלב ודבש פו מרצים מניות כמו דבש
- 8.קורא 08/01/2014 14:57הגב לתגובה זובטח משועבדת למשהו, או שבלע אותה
- 7.אור 08/01/2014 14:30הגב לתגובה זוכל כך הרבה בניינים ב 80 אחוז תפוסה. מי יממן עוד בנין רפאים
- 6.אנונימי 08/01/2014 14:25הגב לתגובה זושל שינוי ייעוד קרקע? כל הרווח צריך ללכת למדינה.
- 5.הכתום 08/01/2014 14:24הגב לתגובה זוירשתה את אביך שהיה פרסי ישר אך ממך השם ישמור .
- 4.בא 08/01/2014 14:05הגב לתגובה זוכזאת .
- 3.זה מדינה של חקירות כול אחד שמצליח צריך חכירה (ל"ת)אבי 08/01/2014 13:29הגב לתגובה זו
- 2.תושב ביבילנד 08/01/2014 13:26הגב לתגובה זוכולם יודעים רק לא משטרה!
- 1.נוחי 08/01/2014 13:03הגב לתגובה זומדוע קנו את מעריב ללא הבניין מנמרודי?
- תשאל את דנקנר, הוא הפסיד שם בוכטות על חשבוננו. (ל"ת)אנונימי 08/01/2014 13:26הגב לתגובה זו
הים של תל אביב (תמר מצפי)תושבי רחוב ארנון ניצחו - הפרויקט לא יסתיר את הנוף לים
מה חשוב יותר - הקמת בנייני דירות ומלונות או שימור הסביבה והמורשת של העיר?
ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב ביטלה השבוע את היתר הבנייה לפרויקט משולב של מלון ומגורים ברחוב הירקון 162-164, הסמוך לרחוב ארנון. הפרויקט, ביוזמת חברת א.פ.צ השקעות שבשליטת היזם ספי צביאלי, כלל איחוד של שני מגרשים צמודים, מגרש עם מלון ישן המיועד להריסה ומגרש חנייה, והקמת שני בניינים מחוברים בגובה שבע קומות ובהיקף של 55 חדרי מלון ו-32 יחידות דיור.
תושבי רחוב ארנון הגישו ערר בטענה שאיחוד המגרשים והיקף הבנייה סותרים את תוכנית רובע 3 החלה על האזור. התוכנית, שאושרה ב-2007 ומעודכנת מעת לעת, קובעת כי כל מגרש במרכז העיר חייב להישאר יחידה תכנונית עצמאית, ומגבילה את שטח הבלוק המותר לפיתוח ל-700 מ״ר בלבד. המערערים הוסיפו כי הבנייה המתוכננת תחסום את נוף הים הנשקף מדירותיהם, תגרום להצללה משמעותית, תפגע באוורור הטבעי ובאור היום ותשנה לרעה את המרקם ההיסטורי של הרחוב, הנמצא בגבול אתר המורשת העולמית ״העיר הלבנה״.
ועדת הערר, בראשות עו״ד שלומית וולף-לוי, קיבלה את מרבית הטענות וקבעה כי איחוד המגרשים אינו חוקי וכי הוועדה המקומית חרגה מסמכותה כאשר אישרה את התוכנית. בפרוטוקול ההחלטה נכתב במפורש שהיתר הבנייה ״פוגע בערכי השימור של העיר הלבנה ובמרקם העירוני הייחודי״, וכי ״גם קיומו של שימוש מלונאי קודם במגרש אחד אינו מצדיק הסרת ההפרדה בין המג. כתוצאה מכך בוטל ההיתר במלואו והפרויקט הוקפא.
החלטה זו מצטרפת לשורה של מקרים דומים בשנים האחרונות שבהם ועדות ערר מחוזיות בלמו פרויקטים בטענה של פגיעה בעיר הלבנה או בתוכנית רובע 3, ביניהם ביטול פרויקט מלונאות של רשת בראון ברחוב הירקון 127 (״רשת בראון הפסידה: פרויקט המלון בהירקון בוטל סופית״) והפחתת היקף בנייה בפרויקט אחר של צביאלי עצמו ברחוב אלנבי.
- שבוע הבא בבורסה: מניות השבבים יזנקו
- הולמס פלייס צריכה לחשוש? Barry's הבינלאומית נוחתת בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במישור הרחב יותר, הפסיקה ממחישה את המתח בין הצורך בהתחדשות עירונית והגדלת היצע המלונאות בעיר, לבין החובה לשמר את המורשת האדריכלית ואת איכות החיים של התושבים. בעוד התושבים רואים בהחלטה ניצחון על שמירת הנוף והמרחב האישי, היזמים והרשות המקומית נאלצים להתמודד עם האטה בפיתוח ועם קושי למצוא פתרונות כלכליים למגרשים קטנים ומוגבלים. מקרה זה עשוי להשפיע גם על עשרות תוכניות דומות הממתינות להכרעה בוועדות השונות, ולהקשיח את עמדת מוסדות התכנון כלפי איחודי מגרשים באזורי שימור.
