אילוסטרציה משכורת שכר
אילוסטרציה משכורת שכר

השכר הממוצע באוג' עלה 2.4% בשנה לכ-11.8 א'; ובהייטק: ב-9.3%

מס' משרות השכיר בכלל הענפים עלה בכ-8% בתקופה. השכר הממוצע בהייטק לשכיר היה 26,515 שקל. בשנה שחלפה בין התקופות נוספו עוד משרות בשכר נמוך בהסעדה ובידור - אך נוספו משרות אחרות בשכר גבוה יותר שהביאו בסוף לעליית השכר הממוצע
איתי פת-יה | (1)
נושאים בכתבה שכר ממוצע

השכר הממוצע למשרת שכיר במחירים שוטפים היה באוגוסט האחרון 11,799 שקל, עלייה של 2.4% לעומת שנה קודם לכן, אז עמד על 11,526 שקל, כך עולה מנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מספר משרות השכיר במשק עלה בין התקופות ב-7.9% ל-3.713 מיליון משרות.

מכך ניתן ללמוד כי חלק מהמשרות היום בשכר נמוך יותר מהממוצע בתקופה המקבילה, בענפים שנפגעו מהקורונה והספיקו להתאושש - אך לא במידה מלאה (בענף שירותי אירוח ואוכל – עלייה של 43.7% במספר המשרות; בענף אמנות, בידור ופנאי – 32.5%). מולם, היו יותר משרות בשכר גבוהה מהממוצע בזמנו, וכך בסופו של דבר בכל זאת נרשמה עלייה בממוצע, בשיעור של 2.4% כאמור.

עוד באוגוסט האחרון, השכר הממוצע למשרת שכיר בהייטק עלה ב-9.3% ל-26,515 שקל, מרמה של 24,257 לפני שנה. מספר המשרות לשכיר בתחום עלה ב-0.7% לעומת יולי 2021 ל-349.9 אלף.

בכלל המשק, מספר משרות השכיר באוגוסט היה מעט נמוך יותר מביולי - 3.95 מיליון מול 4.021 מיליון. השכר הממוצע ביולי היה נמוך יותר: 11,391 שקל, לעומת 11,469 שקל באוגוסט. מה שאומר שאלו שהפסיקו לעבוד בין התקופות היו כאלה שהשתכרו מתחת לממוצע של יולי.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מוטי 05/11/2021 11:54
    הגב לתגובה זו
    שכר של המליונרים עלה בטוח לא של העובדים הקטנים

ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות

גיא ארז |
נושאים בכתבה ישראל כץ
יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".   שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך.   השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים". אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון. אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו. עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.