אילוסטרציה משכורת שכר
אילוסטרציה משכורת שכר

השכר הממוצע באוג' עלה 2.4% בשנה לכ-11.8 א'; ובהייטק: ב-9.3%

מס' משרות השכיר בכלל הענפים עלה בכ-8% בתקופה. השכר הממוצע בהייטק לשכיר היה 26,515 שקל. בשנה שחלפה בין התקופות נוספו עוד משרות בשכר נמוך בהסעדה ובידור - אך נוספו משרות אחרות בשכר גבוה יותר שהביאו בסוף לעליית השכר הממוצע
איתי פת-יה | (1)
נושאים בכתבה שכר ממוצע

השכר הממוצע למשרת שכיר במחירים שוטפים היה באוגוסט האחרון 11,799 שקל, עלייה של 2.4% לעומת שנה קודם לכן, אז עמד על 11,526 שקל, כך עולה מנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מספר משרות השכיר במשק עלה בין התקופות ב-7.9% ל-3.713 מיליון משרות.

מכך ניתן ללמוד כי חלק מהמשרות היום בשכר נמוך יותר מהממוצע בתקופה המקבילה, בענפים שנפגעו מהקורונה והספיקו להתאושש - אך לא במידה מלאה (בענף שירותי אירוח ואוכל – עלייה של 43.7% במספר המשרות; בענף אמנות, בידור ופנאי – 32.5%). מולם, היו יותר משרות בשכר גבוהה מהממוצע בזמנו, וכך בסופו של דבר בכל זאת נרשמה עלייה בממוצע, בשיעור של 2.4% כאמור.

עוד באוגוסט האחרון, השכר הממוצע למשרת שכיר בהייטק עלה ב-9.3% ל-26,515 שקל, מרמה של 24,257 לפני שנה. מספר המשרות לשכיר בתחום עלה ב-0.7% לעומת יולי 2021 ל-349.9 אלף.

בכלל המשק, מספר משרות השכיר באוגוסט היה מעט נמוך יותר מביולי - 3.95 מיליון מול 4.021 מיליון. השכר הממוצע ביולי היה נמוך יותר: 11,391 שקל, לעומת 11,469 שקל באוגוסט. מה שאומר שאלו שהפסיקו לעבוד בין התקופות היו כאלה שהשתכרו מתחת לממוצע של יולי.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מוטי 05/11/2021 11:54
    הגב לתגובה זו
    שכר של המליונרים עלה בטוח לא של העובדים הקטנים

תוצאות השימוע ברכבת: גילה אדרעי, יו"ר ועד העובדים, תושעה ל-3 חודשים

אדרעי מואשמת שאיימה על עובדים והייתה מעורבת בתקיפת המנכ"ל. ועד הרכבת ממשיך בהחרפת הצעדים והפקחים לא בודקים את כרטיסי הנוסעים החל מהיום
רקפת גלילי |
הנהלת הרכבת ערכה הבוקר (א') שימוע לפני פיטורים לחמישה חברי ועד כולל גילה אדרעי במסגרתו יו"ר ועד העובדים הושעתה לשלושה חודשים בגין איומים על עובדי רכבת ומעורבות בתקיפת המנכ"ל. אדרעי שתמשיך להחזיק בתפקידה נטשה את הדיון בזעם ופסק הדין ניתן בלי שנכחה. ועד עובדי הרכבת הודיע כי החל מהיום (א') הפקחים ברכבת לא יבדקו את כרטיסי הנוסעים במהלך הנסיעה ובנוסף תופסק הכשרתם של נהגי רכבות בבית הספר למקצועות הרכבת. הצעדים ננקטו במחאה על מה שמגדירים בוועד כ"המשך ההליכים החד צדדיים שנוקטת הנהלת הרכבת", החלטת הדירקטוריון המאשרת את הפרטת הרכבת, הקמת שלוש חברות בת והכנסת עובדי קבלן כלומר המשך במיקור החוץ של עובדים ברכבת. ההשבתה תחל היום ותימשך עד להודעה חדשה. החשש של הנהלת הרכבת הוא שהצעד של העובדים יגרום לאובדן הכנסה ונוסעים רבים יסעו ברכבת מבלי לשלם עבור הנסיעה. נציין כי היום הראשון בשבוע נחשב ליום עמוס נוסעים וחיילים שלא מורשים לנסוע ברבכת בבוקר יום א' עלולים לנצל את המהלך להשתמש ברכבת.