סניף CVS
צילום: טוויטר

CVS מפרסמת אזהרת רווח ומחליפה מנכ"ל - המניה נופלת ב-9%

חברת הבריאות פרסמה אזהרת רווח רביעית השנה כאשר לצד זאת היא מודיעה על מינוי מנכ"ל חדש בתקווה שהוא יעזור להחזיר את החברה למסלול; המשקיעים לא מרוצים והמניה יורדת ב-9%
רוי שיינמן | (1)
נושאים בכתבה CVS אזהרת רווח

מניית חברת הבריאות CVS  CVS HEALTH CORP נופלת ב-8% במסחר וזאת לאחר שפרסמה אזהרת רווח נוספת לרבעון השלישי של השנה, לצד הודעה על מינוי מנכ"ל חדש. הפעם, אזהרת הרווח קשורה לבעיות מתמשכות בחטיבת ביטוח הבריאות של החברה, Aetna, ולעלייה בהוצאות הרפואיות שממשיכות להכביד על תוצאותיה הפיננסיות.

 

אזהרת הרווח לרבעון השלישי

CVS עדכנה כי היא צופה רווח מתואם למניה ברבעון השלישי בטווח שבין 1.05 ל-1.1 דולר, לעומת צפי האנליסטים של 1.69 דולר למניה. הירידה החדה הזו בתחזיות נובעת בעיקר מהוצאות רפואיות גבוהות יותר מהמצופה בחטיבת ביטוחי הבריאות של החברה, Aetna, שהתמודדה עם קשיים לאורך כל השנה.

סניף CVS; קרדיט: טוויטר

סניף CVS; קרדיט: טוויטר

מדובר כבר באזהרת הרווח הרביעית שהחברה מפרסמת מאז דצמבר 2023, מה שמדגיש את המאבקים המתמשכים של CVS לשמור על תחזיותיה הפיננסיות. בנוסף לרווחים הנמוכים, CVS צפויה גם לכלול ברבעון השלישי הוצאות הקשורות לסגירת חנויות ולהתאמות נוספות בעקבות צעדי התייעלות. כמו כן, החברה צופה כי יחס ההפסד הרפואי של Aetna (Medical Loss Ratio) יעמוד על 95.2%, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 91.1%.

 

שינוי כיוון? מינוי המנכ"ל החדש

במקביל לאזהרת הרווח, CVS הודיעה על מינוי מנכ"ל חדש, דייויד ג'וינר, מנהל ותיק בחברה, שיחליף את קארן לינץ'. ג'וינר, שנכנס לתפקיד ב-17 באוקטובר, היה עד לאחרונה נשיא CVS Caremark, החטיבה המנהלת את מערך התרופות של החברה, והוביל בעבר את תהליכי המיזוג בין CVS ל-Caremark. כעת, הוא ייקח על עצמו את האתגר של ניהול החברה, אשר מתמודדת עם לחצים הן בשוק הביטוח והן בתחום הקמעונאי של בתי המרקחת.

המינוי של ג'וינר מגיע לאחר שהחברה עמדה בלחץ גובר מצד משקיעים, כולל קרן גידור מרכזית, שביקשו לבצע שינויים אסטרטגיים לאור הביצועים המאכזבים של החברה בשנה החולפת. השינויים הללו כללו גם סקירה של האופציה לפצל את החברה לחלקים שונים, אך נכון לעכשיו, ההנהלה מאמינה כי CVS צריכה להמשיך לפעול כישות מאוחדת.

"אנחנו מאמינים שיש לנו תפקיד חשוב בשיפור חוויית הבריאות בארה"ב", אמר ג'וינר בראיון, "המשימה שלנו היא לממש את ההבטחות שנתנו ללקוחותינו ולבעלי המניות שלנו, והדגש כעת הוא על הביצוע".

 

האתגרים הגדולים: מדיקייר והוצאות רפואיות

הבעיות בחטיבת Aetna של CVS, שבלב אזהרת הרווח, קשורות בעיקר להתמודדות החברה עם הרחבת כיסוי ביטוח המדיקייר, על רקע עלייה בעלויות הרפואיות ושינויים ברגולציה הפדרלית בתחום הבריאות. ההימור של החברה על הרחבת כיסוי זה הגיע בתזמון בעייתי, עם שינויים בתהליכי החיוב והעלאת ההוצאות הרפואיות, מה שפגע ברווחיות שלה בצורה ניכרת.

ג'וינר, שנמצא ב-CVS כבר עשרות שנים, נחשב לבעל ניסיון נרחב בתחום ניהול הבריאות והתרופות. לאחר המיזוג בין CVS ל-Caremark ב-2007, ג'וינר היה דמות מרכזית בתהליכי האינטגרציה בין החברות, והוא מתכנן להמשיך לשלב בין היחידות השונות של CVS - מבתי המרקחת, דרך ביטוחי הבריאות ועד לטיפולים הרפואיים בקליניקות לקשישים, כדי ליצור חוויית בריאות מקיפה ומשופרת ללקוחות החברה.

עם זאת, ההימור של החברה על הרחבת ביטוח המדיקייר והעלייה בהוצאות הרפואיות הביאו לכך שהחברה רחוקה ממימוש החזון המקורי שלה. המשימה של ג'וינר תהיה לתקן את הכיוון, תוך התמודדות עם הרגולציות החדשות שמעמידות את חטיבת ביטוחי הבריאות וההטבות התרופתיות במוקד הבדיקות הרגולטוריות.

 

האם השינוי בהנהלה יביא לתפנית?

על אף אזהרות הרווח והאתגרים העומדים בפני החברה, CVS ממשיכה להחזיק באמונה כי יש לה את הכלים להתאושש ולשפר את תוצאותיה. עם ג'וינר בתפקיד המנכ"ל החדש והדגש על שילוב מוצלח יותר של יחידות החברה השונות, ייתכן ש-CVS תצליח לצאת מהמשבר ולהחזיר את אמון המשקיעים.

השאלה הגדולה היא האם השינוי בהנהלה יספיק כדי להתמודד עם האתגרים הפיננסיים הממשיכים להכביד על החברה, או שמא זהו רק צעד ראשון בדרך לשינוי עמוק יותר הנדרש בחברה.

מניית CVS נסחרת לפי שווי של 73.8 מיליארד דולר אחרי ירידה של 26% מתחילת השנה ושל 18.5% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 9 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל 8 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

מניית CVS בשנה האחרונה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קשקש 18/10/2024 19:09
    הגב לתגובה זו
    החברה מדשדשת הרבה שנים ירידה ל-24 $ לא תהיה דמיונית
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

סם אלטמן
צילום: ויקיפדיה - TechCrunch

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT

כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר,  סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"



הדס ברטל |

חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.

מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.

יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות

לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.

במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.

משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים

גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר לקוחות עסקיים ומצטיירת כמתחרה אמינה. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר.