סניף CVS
צילום: טוויטר

CVS מפרסמת אזהרת רווח ומחליפה מנכ"ל - המניה נופלת ב-9%

חברת הבריאות פרסמה אזהרת רווח רביעית השנה כאשר לצד זאת היא מודיעה על מינוי מנכ"ל חדש בתקווה שהוא יעזור להחזיר את החברה למסלול; המשקיעים לא מרוצים והמניה יורדת ב-9%
רוי שיינמן | (1)
נושאים בכתבה CVS אזהרת רווח

מניית חברת הבריאות CVS  CVS HEALTH CORP נופלת ב-8% במסחר וזאת לאחר שפרסמה אזהרת רווח נוספת לרבעון השלישי של השנה, לצד הודעה על מינוי מנכ"ל חדש. הפעם, אזהרת הרווח קשורה לבעיות מתמשכות בחטיבת ביטוח הבריאות של החברה, Aetna, ולעלייה בהוצאות הרפואיות שממשיכות להכביד על תוצאותיה הפיננסיות.

 

אזהרת הרווח לרבעון השלישי

CVS עדכנה כי היא צופה רווח מתואם למניה ברבעון השלישי בטווח שבין 1.05 ל-1.1 דולר, לעומת צפי האנליסטים של 1.69 דולר למניה. הירידה החדה הזו בתחזיות נובעת בעיקר מהוצאות רפואיות גבוהות יותר מהמצופה בחטיבת ביטוחי הבריאות של החברה, Aetna, שהתמודדה עם קשיים לאורך כל השנה.

סניף CVS; קרדיט: טוויטר

סניף CVS; קרדיט: טוויטר

מדובר כבר באזהרת הרווח הרביעית שהחברה מפרסמת מאז דצמבר 2023, מה שמדגיש את המאבקים המתמשכים של CVS לשמור על תחזיותיה הפיננסיות. בנוסף לרווחים הנמוכים, CVS צפויה גם לכלול ברבעון השלישי הוצאות הקשורות לסגירת חנויות ולהתאמות נוספות בעקבות צעדי התייעלות. כמו כן, החברה צופה כי יחס ההפסד הרפואי של Aetna (Medical Loss Ratio) יעמוד על 95.2%, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 91.1%.

 

שינוי כיוון? מינוי המנכ"ל החדש

במקביל לאזהרת הרווח, CVS הודיעה על מינוי מנכ"ל חדש, דייויד ג'וינר, מנהל ותיק בחברה, שיחליף את קארן לינץ'. ג'וינר, שנכנס לתפקיד ב-17 באוקטובר, היה עד לאחרונה נשיא CVS Caremark, החטיבה המנהלת את מערך התרופות של החברה, והוביל בעבר את תהליכי המיזוג בין CVS ל-Caremark. כעת, הוא ייקח על עצמו את האתגר של ניהול החברה, אשר מתמודדת עם לחצים הן בשוק הביטוח והן בתחום הקמעונאי של בתי המרקחת.

המינוי של ג'וינר מגיע לאחר שהחברה עמדה בלחץ גובר מצד משקיעים, כולל קרן גידור מרכזית, שביקשו לבצע שינויים אסטרטגיים לאור הביצועים המאכזבים של החברה בשנה החולפת. השינויים הללו כללו גם סקירה של האופציה לפצל את החברה לחלקים שונים, אך נכון לעכשיו, ההנהלה מאמינה כי CVS צריכה להמשיך לפעול כישות מאוחדת.

"אנחנו מאמינים שיש לנו תפקיד חשוב בשיפור חוויית הבריאות בארה"ב", אמר ג'וינר בראיון, "המשימה שלנו היא לממש את ההבטחות שנתנו ללקוחותינו ולבעלי המניות שלנו, והדגש כעת הוא על הביצוע".

 

האתגרים הגדולים: מדיקייר והוצאות רפואיות

הבעיות בחטיבת Aetna של CVS, שבלב אזהרת הרווח, קשורות בעיקר להתמודדות החברה עם הרחבת כיסוי ביטוח המדיקייר, על רקע עלייה בעלויות הרפואיות ושינויים ברגולציה הפדרלית בתחום הבריאות. ההימור של החברה על הרחבת כיסוי זה הגיע בתזמון בעייתי, עם שינויים בתהליכי החיוב והעלאת ההוצאות הרפואיות, מה שפגע ברווחיות שלה בצורה ניכרת.

ג'וינר, שנמצא ב-CVS כבר עשרות שנים, נחשב לבעל ניסיון נרחב בתחום ניהול הבריאות והתרופות. לאחר המיזוג בין CVS ל-Caremark ב-2007, ג'וינר היה דמות מרכזית בתהליכי האינטגרציה בין החברות, והוא מתכנן להמשיך לשלב בין היחידות השונות של CVS - מבתי המרקחת, דרך ביטוחי הבריאות ועד לטיפולים הרפואיים בקליניקות לקשישים, כדי ליצור חוויית בריאות מקיפה ומשופרת ללקוחות החברה.

עם זאת, ההימור של החברה על הרחבת ביטוח המדיקייר והעלייה בהוצאות הרפואיות הביאו לכך שהחברה רחוקה ממימוש החזון המקורי שלה. המשימה של ג'וינר תהיה לתקן את הכיוון, תוך התמודדות עם הרגולציות החדשות שמעמידות את חטיבת ביטוחי הבריאות וההטבות התרופתיות במוקד הבדיקות הרגולטוריות.

 

האם השינוי בהנהלה יביא לתפנית?

על אף אזהרות הרווח והאתגרים העומדים בפני החברה, CVS ממשיכה להחזיק באמונה כי יש לה את הכלים להתאושש ולשפר את תוצאותיה. עם ג'וינר בתפקיד המנכ"ל החדש והדגש על שילוב מוצלח יותר של יחידות החברה השונות, ייתכן ש-CVS תצליח לצאת מהמשבר ולהחזיר את אמון המשקיעים.

השאלה הגדולה היא האם השינוי בהנהלה יספיק כדי להתמודד עם האתגרים הפיננסיים הממשיכים להכביד על החברה, או שמא זהו רק צעד ראשון בדרך לשינוי עמוק יותר הנדרש בחברה.

מניית CVS נסחרת לפי שווי של 73.8 מיליארד דולר אחרי ירידה של 26% מתחילת השנה ושל 18.5% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 9 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל 8 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

מניית CVS בשנה האחרונה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קשקש 18/10/2024 19:09
    הגב לתגובה זו
    החברה מדשדשת הרבה שנים ירידה ל-24 $ לא תהיה דמיונית
אנליסטים בורסה AIאנליסטים בורסה AI

לקראת ה"שבוע של אנבידיה" - למה מחכים האנליסטים?

הממשל חזר לעבוד אחרי השבתת שיא של 43 ימים וסוף-סוף נקבל את הנתונים על שוק העבודה האמריקאי ונבין לאן פני הריבית של הפד'; אנבידיה ושורה של חברות מענף הצריכה ידווחו ויתנו לנו הבנה גם על מצב ה-AI וגם על מצבו של הצרכן האמריקאי - מה עוד על הלוח הכלכלי השבוע ומה חושבים האנליסטים?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

בשבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נכנס אל הישורת האחרונה והמשמעותית ביותר של עונת הדוחות. אבל המשקיעים ממתינים לדברים נוספים, להבין מה תוואי הריבית של הפד, והאם מניות הטק והקמעונאות ימשיך לסחוב את השוק על הכתפיים או שהרוטציה שראינו בסוף השבוע שעבר, של זרימה מטכנולוגיה אל עבר ענפים מסורתיים, תימשך. עוד דבר שמעודד את המשקיעים הוא סיום השבתת הממשל, שהייתה הארוכה בהיסטוריה האמריקאית, 43 ימים ועכשיו נוכל לקבל את הנתונים הרשמיים שהתעכבו, ושצפויים להתפרסם השבוע. אבל שוב, מעל הכל אלו יהיו התוצאות של אנבידיה שיתנו את הטון.

זה השבוע של אנבידיה.

ברביעי בערב לאחר הנעילה תפרסם ענקית השבבים את תוצאות הרבעון הפיסקלי שלה שהסתיים באוקטובר, והציפיות - בשמיים. לפי קונצנזוס של 42 אנליסטים חברת השבבים צפויה לדווח על הכנסות של 54.94 מיליארד דולר, זינוק של כ-57% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 35 מיליארד דולר. טווח התחזיות נע בין 53.46 ל-58.34 מיליארד דולר - כלומר, גם האומדן הנמוך משקף קפיצה חדה.

ברווח הנקי למניה (EPS), התחזיות עומדות על רווח של 1.25 דולר למניה בממוצע, לעומת 0.81 דולר ברבעון המקביל. התחזיות נעות בין 1.14 ל-1.34 דולר - כאשר המספר העליון מגלם כמעט 66% צמיחה שנתית ברווח למניה.

המספרים האלה מציבים רף מאוד גבוה לאנבידיה, וזה כבר אחרי שנה שבה המניה יותר מהכפילה את שוויה - על רקע הביקושים האדירים לשבבי AI. גם אם אנבידיה תעמוד בציפיות, כולם מחכים לשמוע בעיקר את התחזית קדימה. האם קצב ההזמנות יימשך באותו קצב, מה יקרה במכירות לשוק הסיני לנוכח המגבלות, ואיך נראו ההזמנות מצד הענקיות - אמזון, מיקרוסופט, גוגל וכל השאר.

אנחנו "צועדים על ביצים". אנבידיה התממשה בעצבנות ב-5 ימי המסחר האחרונים וירדה מהשיר שלה. עכשיו כל שינוי הכי קטן בתמהיל של המגזרים, כל הסתייגות בטון של ג'נסן הואנג או כל עדכון מינורי בתחזית - יכול לגרום לכדור שלג בשוק.

ווימו
צילום: ווימו

עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר

וויימו של אלפבית הופכת לחברה הראשונה בעולם שמפעילה רכבים אוטונומיים מלאים גם בכבישים מהירים, צעד שמציב אותה צעד לפני טסלה ומפריך בפועל חלק מהטענות של אילון מאסק לגבי מגבלות הטכנולוגיה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ווימו טסלה

המרוץ העולמי לנהיגה אוטונומית מקבל עוד דלק. ווימו, חברת הנהיגה האוטונומית של אלפבית Alphabet -0.78%  , עולה על הכביש המהיר ומתחילה להפעיל נסיעות אוטונומיות מלאות בכבישים מהירים בשלוש ערים מרכזיות: סן פרנסיסקו, לוס אנג’לס ופניקס. מדובר ברגע היסטורי עבור התעשייה: לראשונה בארה״ב ובמערב בכלל, שירות בתשלום ללא נהג מגיע לנתיבי ה-Freeway בארה"C, במה שמשאיר שוב את טסלה מאחור. טסלה Tesla 0.59%  מובילה במשך שנים את השיח על נהיגה אוטונומית, אך עדיין לא מפעילה שירות באוטונומיה דומה למתחרה העיקרית.

וויימו מציגה את זה כשלב טבעי בהתבגרות הטכנולוגיה. "הכביש המהיר מסמל חופש ואפשרות בלתי מוגבלת, ואנחנו מביאים את החוויה הזו לעידן האוטונומי", כתבה החברה. מאחורי הניסוח היחצני מסתתרת הנדסה מורכבת במיוחד: נהיגה בכבישים מהירים דורשת תגובה מהירה יותר, קבלת החלטות תחת מהירות גבוהה, ומצבים שבהם טעות אחת עשויה להיות קטלנית. דמיטרי דולגוב, מייסד שותף ומנכ״ל משותף של ווימו , אמר: "השגת יכולת אוטונומית מלאה בכבישים מהירים היא הישג הנדסי עמוק. קל לדמיין, קשה לשלוט בו באמת".

גוגל מוכיחה למאסק שהוא טעה

על הקו שבין טכנולוגיה לבטיחות, החברה מציגה התקדמות ברורה אך גם לוקחת אחריות. טקדרה מוואקנה, המנכ״לית השותפה, אמרה כי החברה אינה מחשבת "כמה תאונות אפשריות", אלא מתמקדת בהגדרת ’הרף הבטיחותי הגבוה ביותר’. כשהיא נשאלה האם החברה מאמינה שהציבור יקבל את זה שבסופו של דבר יהיו תאונות גם עם רכבים אוטונומיים, היא אמרה: "אני חושבת שהאנושות כן תקבל את זה". אמירה כזו עשויה לעורר מחלוקת, אבל מבט על הנתונים מלמד שהשאלה כבר אינה תאורטית: מאז 2021 היו למערכות של ווימו יותר מ-1,250 אירועים שבהם הרכב היה מעורב בהתנגשות, בין אם עם כלי רכב אחרים, משאיות, אובייקטים סטטיים ואפילו שער שנסגר עליהם.

ועדיין, החברה מתקדמת במהירות. ווימו מפעילה כיום כ-250 אלף נסיעות בשבוע, עם צי של יותר מ-2,000 כלי רכב, עם סט חיישנים ייחודי הכולל מצלמות, ליידר ורדאר, שמייצרים יחד תמונה תלת-ממדית רציפה של הסביבה. החשיפה לכבישים המהירים תאפשר לווימו להגיע ליעדים חדשים, בהם שדה התעופה של סן חוזה (SJC), והרחבה משמעותית של השירות לאורך כל חצי האי מהמפרץ הדרומי ועד סן פרנסיסקו. החברה כבר מפעילה שירות מלא בפניקס, לוס אנג’לס, אוסטין ואטלנטה, ועתה מודיעה שתתרחב לערים נוספות ובהן בוסטון, דנבר, מיאמי, סיאטל וניו יורק.

איפה טסלה בסיפור?

למרות שטסלה מובילה את השיח סביב FSD כבר שנים, בפועל היא רחוקה מלהציע שירות אוטונומי מלא. הפיילוט שמופעל באוסטין עדיין תלוי במעקב אנושי, אינו מוגדר כשירות מסחרי ללא נהג, והמערכת עצמה, המבוססת רק על מצלמות וללא ליידר או רדאר, מתקשה לקבל אישורים רגולטוריים שמאפשרים תפעול מלא. מאסק עצמו טען בעבר שמערכות כמו של ווימו "לא מסוגלות להתמודד עם כבישים מהירים", אך בינתיים החברה המתחרה היא זו שמציגה שירות פעיל ומאושר.