CVS מפרסמת אזהרת רווח ומחליפה מנכ"ל - המניה נופלת ב-9%
מניית חברת הבריאות CVS CVS HEALTH CORP נופלת ב-8% במסחר וזאת לאחר שפרסמה אזהרת רווח נוספת לרבעון השלישי של השנה, לצד הודעה על מינוי מנכ"ל חדש. הפעם, אזהרת הרווח קשורה לבעיות מתמשכות בחטיבת ביטוח הבריאות של החברה, Aetna, ולעלייה בהוצאות הרפואיות שממשיכות להכביד על תוצאותיה הפיננסיות.
אזהרת הרווח לרבעון השלישי
CVS עדכנה כי היא צופה רווח מתואם למניה ברבעון השלישי בטווח שבין 1.05 ל-1.1 דולר, לעומת צפי האנליסטים של 1.69 דולר למניה. הירידה החדה הזו בתחזיות נובעת בעיקר מהוצאות רפואיות גבוהות יותר מהמצופה בחטיבת ביטוחי הבריאות של החברה, Aetna, שהתמודדה עם קשיים לאורך כל השנה.
סניף CVS; קרדיט: טוויטר
מדובר כבר באזהרת הרווח הרביעית שהחברה מפרסמת מאז דצמבר 2023, מה שמדגיש את המאבקים המתמשכים של CVS לשמור על תחזיותיה הפיננסיות. בנוסף לרווחים הנמוכים, CVS צפויה גם לכלול ברבעון השלישי הוצאות הקשורות לסגירת חנויות ולהתאמות נוספות בעקבות צעדי התייעלות. כמו כן, החברה צופה כי יחס ההפסד הרפואי של Aetna (Medical Loss Ratio) יעמוד על 95.2%, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 91.1%.
שינוי כיוון? מינוי המנכ"ל החדש
במקביל לאזהרת הרווח, CVS הודיעה על מינוי מנכ"ל חדש, דייויד ג'וינר, מנהל ותיק בחברה, שיחליף את קארן לינץ'. ג'וינר, שנכנס לתפקיד ב-17 באוקטובר, היה עד לאחרונה נשיא CVS Caremark, החטיבה המנהלת את מערך התרופות של החברה, והוביל בעבר את תהליכי המיזוג בין CVS ל-Caremark. כעת, הוא ייקח על עצמו את האתגר של ניהול החברה, אשר מתמודדת עם לחצים הן בשוק הביטוח והן בתחום הקמעונאי של בתי המרקחת.
המינוי של ג'וינר מגיע לאחר שהחברה עמדה בלחץ גובר מצד משקיעים, כולל קרן גידור מרכזית, שביקשו לבצע שינויים אסטרטגיים לאור הביצועים המאכזבים של החברה בשנה החולפת. השינויים הללו כללו גם סקירה של האופציה לפצל את החברה לחלקים שונים, אך נכון לעכשיו, ההנהלה מאמינה כי CVS צריכה להמשיך לפעול כישות מאוחדת.
"אנחנו מאמינים שיש לנו תפקיד חשוב בשיפור חוויית הבריאות בארה"ב", אמר ג'וינר בראיון, "המשימה שלנו היא לממש את ההבטחות שנתנו ללקוחותינו ולבעלי המניות שלנו, והדגש כעת הוא על הביצוע".
האתגרים הגדולים: מדיקייר והוצאות רפואיות
הבעיות בחטיבת Aetna של CVS, שבלב אזהרת הרווח, קשורות בעיקר להתמודדות החברה עם הרחבת כיסוי ביטוח המדיקייר, על רקע עלייה בעלויות הרפואיות ושינויים ברגולציה הפדרלית בתחום הבריאות. ההימור של החברה על הרחבת כיסוי זה הגיע בתזמון בעייתי, עם שינויים בתהליכי החיוב והעלאת ההוצאות הרפואיות, מה שפגע ברווחיות שלה בצורה ניכרת.
ג'וינר, שנמצא ב-CVS כבר עשרות שנים, נחשב לבעל ניסיון נרחב בתחום ניהול הבריאות והתרופות. לאחר המיזוג בין CVS ל-Caremark ב-2007, ג'וינר היה דמות מרכזית בתהליכי האינטגרציה בין החברות, והוא מתכנן להמשיך לשלב בין היחידות השונות של CVS - מבתי המרקחת, דרך ביטוחי הבריאות ועד לטיפולים הרפואיים בקליניקות לקשישים, כדי ליצור חוויית בריאות מקיפה ומשופרת ללקוחות החברה.
עם זאת, ההימור של החברה על הרחבת ביטוח המדיקייר והעלייה בהוצאות הרפואיות הביאו לכך שהחברה רחוקה ממימוש החזון המקורי שלה. המשימה של ג'וינר תהיה לתקן את הכיוון, תוך התמודדות עם הרגולציות החדשות שמעמידות את חטיבת ביטוחי הבריאות וההטבות התרופתיות במוקד הבדיקות הרגולטוריות.
האם השינוי בהנהלה יביא לתפנית?
על אף אזהרות הרווח והאתגרים העומדים בפני החברה, CVS ממשיכה להחזיק באמונה כי יש לה את הכלים להתאושש ולשפר את תוצאותיה. עם ג'וינר בתפקיד המנכ"ל החדש והדגש על שילוב מוצלח יותר של יחידות החברה השונות, ייתכן ש-CVS תצליח לצאת מהמשבר ולהחזיר את אמון המשקיעים.
השאלה הגדולה היא האם השינוי בהנהלה יספיק כדי להתמודד עם האתגרים הפיננסיים הממשיכים להכביד על החברה, או שמא זהו רק צעד ראשון בדרך לשינוי עמוק יותר הנדרש בחברה.
מניית CVS נסחרת לפי שווי של 73.8 מיליארד דולר אחרי ירידה של 26% מתחילת השנה ושל 18.5% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 9 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל 8 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.
- 1.קשקש 18/10/2024 19:09הגב לתגובה זוהחברה מדשדשת הרבה שנים ירידה ל-24 $ לא תהיה דמיונית
אנבידיה"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית
מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. -0.54% נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.
הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.
בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.
הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות
בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- אנבידיה תשקיע 2 מיליארד דולר בסינופסיס - עוד עסקה סיבובית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.
מיקרוסופט. קרדיט: רשתות חברתיותמיקרוסופט הורידה יעדי מכירות ל-AI - המניה מאבדת 2%
דיווח חדש חושף כי החברה עדכנה כלפי מטה את יעדי המכירות למוצרי בינה מלאכותית לאחר שרוב צוותי המכירות לא עמדו ביעדים; הנתונים מצביעים על פער בין ההתלהבות מהטכנולוגיה לבין האימוץ בפועל בשוק הארגוני
מניית ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט Microsoft Corp -1.66% מאבדת 2% בעקבות דיווח של אתר The Information, שלפיו החברה צמצמה את היעדים שהציבה למכירות מוצרי הבינה המלאכותית לשוק העסקי. לפי הפרסום, שינויים ביעדי המכירות נעשו בכמה יחידות בחברה, בעיקר בתחום הענן. גורמים המצוטטים בדיווח טוענים כי חלק גדול מצוותי המכירות לא הצליחו לעמוד ביעדים שנקבעו לשנה הפיסקלית שהסתיימה ביוני, ולכן ההנהלה התאימה את המספרים כלפי מטה.
מיקרוסופט משקיעה בשנה האחרונה מאמצים משמעותיים בהחדרת שירותי AI חדשים, ובראשם Copilot כחלק מחבילת Microsoft 365. למרות זאת, החברה נמנעה מלפרסם נתוני מכירות מפורטים שמאפשרים להעריך את קצב האימוץ בפועל.
ההתלהבות לא מתורגמת לרכישות
הדיווח מצטרף לשורה של סימנים לכך שההתלהבות המוקדמת מהטכנולוגיות החדשות אינה מתורגמת באופן מלא לרכישות רחבות בשוק הארגוני. חלק מהלקוחות, כך נראה, ממשיכים להתנסות בכלים אך דוחים החלטות השקעה ארוכות טווח. נתונים עדכניים של הלשכה לסטטיסטיקה בארה״ב מצביעים על עלייה הדרגתית בשימוש בבינה מלאכותית מ־3.7% מהעסקים לפני שנתיים לכ־10% בספטמבר האחרון. עם זאת, בקרב החברות הגדולות דוּוח על ירידה בשימוש במהלך חודשי הקיץ, כאשר חלק מהן עצרו פיילוטים ולא המשיכו לפריסה רחבה.
אחת הסיבות המרכזיות שהוזכרו על ידי עסקים היא הקושי להעריך את התועלת הכלכלית של הכלים החדשים. רבים מהפתרונות עדיין אינם מספקים חיסכון ברור, וחלקם ממשיכים לייצר טעויות שעלולות לגרום נזק תפעולי. ברקע לכך עומדות הוצאות העתק של ענקיות הטכנולוגיה על תשתיות AI. מיקרוסופט, לצד אמזון, גוגל ומטא, מנהלות מרוץ השקעות במרכזי נתונים ובשבבים ייעודיים, מתוך הנחה שהביקוש יגדל בהמשך. אולם בשוק גובר הדיון בשאלה האם ההשקעות הללו מקדימות את הביקוש בפועל.
- עשו אקזיט וניסו להימנע מתשלום מס - וזה עבד
- מיקרוסופט ואנבידיה ישקיעו מיליארדים באנתרופיק - מה היא תיתן בתמורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך למשל, יחידה אחת במערך המכירות של Azure דרשה מהנציגים להגדיל את היקפי השימוש של לקוחות במוצר בשם Foundry ב־50% בשנה החולפת. לפי הדיווח, פחות מ־20% מהם הצליחו לעמוד ביעד, ובעקבות זאת צומצם היעד לשנה הנוכחית לכ־25%. ההתאמות שביצעה מיקרוסופט מעידות על פער בין ההצהרות הפומביות של ענקיות הטכנולוגיה לבין המציאות בשטח. ייתכן שהשוק בשלב מוקדם מדי, או שהלקוחות מבקשים יותר הוכחות ליעילות לפני שהם מתחייבים לשדרוגים עתירי עלות.

