ליפט
צילום: יוטיוב/LYFT

הדוחות החלשים של ליפט מרסקים את המניה בלמעלה מ-30% כשהתחרות מול אובר מתעצמת

החברה רשמה הפסד מתואם של 74 סנט למניה על הכנסות של 1.18 מיליארד דולר; העסקים המגוונים יותר של אובר נותנים לה הגנה מסוימת במלחמת מחירים; לא פחות מ-7 אנליסטים הורידו את דירוג המניה
דור עצמון | (1)
נושאים בכתבה אובר ליפט

מניית ליפט LYFT INC CL A קורסת במסחר לאחר שפרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2022 בהם תחזית מאכזבת שהצביעה על חידוש התחרות העזה בתמחור מול אובר UBER TECHNOLOGIES . התוצאות היו כל כך חלשות שלפחות שבעה אנליסטים הורידו את דירוג המניה. ליפט רשמה הפסד מתואם של 74 סנט למניה על הכנסות של 1.18 מיליארד דולר. בוול סטריט ציפו לרווח מתואם של 15 סנט על הכנסות של 1.15 מיליארד דולר.

הצורך להפחית את המחירים כך שיתאימו לאלו של אובר, שהסירה את היטל הדלק שלה בינואר, היה אחד הגורמים העיקריים מאחורי התחזית של ליפט שההכנסות תרדנה. "כשהתחרות הביאה אותם להסיר היטל הדלק, היינו צריכים להבטיח שיש לנו רמות שירות תחרותיות", אמר נשיא ליפט, ג'ון זימר. "אנחנו רוצים להבטיח שאנחנו באמת נהיה אטרקטיביים כדי שאנשים יבחרו ליפט. ולכן, זו העדיפות".

ליפט אמרה גם כי אספקת נהגים מוגברת פירושה שהחברה לא תוכל להמשיך לגבות תעריפים גבוהים יותר בזמני שיא. בטווח הארוך זה יכול להיות יתרון, הפחתת התמריצים המשולמים לנהגים - אבל בטווח הקצר, זו פגיעה ברווחים. אנליסטים אמרו שהשינויים פירושם שהם הורידו את תחזית ה-EBITDA של ליפט ל-2023 מ-516 מיליון דולר ל-207 מיליון דולר. הם הורידו את דירוג המניה של ליפט מ'קניה' ל'ניטרלי' ואת מחיר היעד שלהם ל-12.5 דולר מ-19 דולר.

התחזית החלשה של ליפט באה בניגוד לאובר, שפרסמה ביום רביעי את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי בהם עקפה את צפי האנליסטים בוול סטריט. העסקים המגוונים יותר של אובר נותנים לה הגנה מסוימת במלחמת מחירים. המספרים של ליפט היו כל כך מטרידים, עד שהאנליסטים בוול סטריט מיהרו להוריד את הדירוג שלהם למניה. Citi, DA Davidson, Truist, Loop, Wedbush, JPMorgan ו-KeyBanc הורידו את דירוגם כאשר לכולם היה דירוג 'קנייה' או 'שווה ערך' למניה.

הדירוג לאחור של KeyBanc מעיד על הטון בעקבות פרסום הדוחות של ליפט. "אנחנו מורידים את דירוג מניית ליפט מכיוון שהתוצאות גורמות לנו להרגיש אי ודאות לגבי שיפור הביצועים והרווחים", אמרו אנליסטים ב-KeyBanc Capital Markets. "יש לנו שאלות נוספות אם ההכנסות יכולות להשיג צמיחה בינונית עד גבוהה ב-2023".  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ניק 11/02/2023 16:58
    הגב לתגובה זו
    ליפט ואובר, שתיהן עושות מניפולציה בדוחות, עובדים על המשקיעים בעיניים. על פניו לליפט שפועלת רק בארה"ב וקנדה אמורים להיות נתונים יותר טובים, היא גובה יותר מהנוסעים ומשלמת הרבה פחות לנהגים. כתוצאה מזה, היא מתקשה יותר לגייס נהגים ולרוב אלו שנזרקו מאובר עוברים לליפט בלית ברירה.