שוק הסחורות מדמם: אלו הסחורות שיוצאות נגד המגמה ומציגות עליית מחירים
השנה האחרונה לא הייתה השנה של המשקיעים בסחורות. מחיר הנפט ירד ב-60% בתוך פחות משנה, הפלטיניום נסחר בשפל של שש שנים והזהב ממשיך להיסחר סביב ה-1,100 דולר לאונקייה, המחיר שבו נסחר ב-2011. אך ישנן שלוש סחורות שלמרות האווירה בתחום, הצליחו לחמוק מהסנטימנט השלילי.
אורז (בר), קקאו וכותנה, הן הסחורות היחידות שמצליחות להציג עליית מחירים מתחילת השנה. מחיר האורז עלה ב-13.6% בשנה האחרונה. העלייה במחירים הגיעה בעקבות הערכות על ייצור חסר בארה"ב.
מחיר הקקאו עלה בשנה האחרונה 11%, לאחר שהבצורת תקפה את המדינות העיקריות האחראיות על הייצוא - חוף השנהב וגאנה. הכותנה רושמת עלייה של 0.7% בשנה האחרונה, בעיקר בשל הירידה בייצור האמריקני.
הירידה בשוק הסחורות מגיעה בעיקר לאור הירידה בפעילות העסקית במזרח הרחוק אשר מקטינה את הביקוש מסביב לעולם. הפיחות היזום של סין אל מול הדולר האמריקני והפיחותים שעוד עלולים לבוא בעתיד, גם הם תומכים בהתחזקות הדולר ובד בבד בירידה בשווי הסחורות.
- תיק ההשקעות שלכם צריך להיות גם בסחורות? התשובה של גולדמן סאקס
- סין חותכת את ייבוא הסחורות מארה"ב; איזה סחורות נחתכו לגמרי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבין הסחורות נציין את מחיר העץ שצנח ב-34.6% בשנה האחרונה, מחיר הקפה ירד 28.8% באותו הזמן. מחיר האלומיניום ושיבולת השועל ירדו ב-24.5% ו-24.1% בהתאמה.
- 5.אני הכי אוהב אגוזי מקדמיה (ל"ת)סחורות 01/10/2015 07:01הגב לתגובה זו
- 4.כותבי תרחישים 01/10/2015 06:59הגב לתגובה זובשנת 2011 התחלות הבניה היו 46800 דירות בשנת 2012 " הבניה ירדה ל 43400 דירות וזאת לאור ההוראה וההונאה ההזויה של השק-ר-ם הנימוק שניתן:דאגה לעמיד הבנקי !!! לא דאגה לדור הצעיר וחסרי הדיור = לבנקי =!! הבניה המשך- בשנת 2013 הת בניה 43900 בשנת 2014 פחות מ 43000 תיזכורת אריק ש בנה 161000 דירות בשנתיים בשנים 1997-8-כשבישראלהיו 6 מליון תושבים והבניה לגובה הוגבלה עי הירוקים, ומנופי הזרקת ביטון היו לגובה של 5-6 קומות בהווה יש 8 מליון תושבים ומנופיהזרקה ל 8-10 ק וכל תהליך הבניה התייעל כמו כל המערכת וכל הנל זועק לוועדת חקירה ח,כנסת דרש לחקור את השקרם על ההוראה הנל לאור כתבותינו , ההוראה להקטין הבניה במכוון - זה פגיעה בחוסן הלאומי ובדור הצ וחסרי הדיור וועדת חקירה מגיעה למחדלים ולאחר הפגנות כמו אסון מחדלי יום הכיפורים מדוע השר הממונה למעמ 0 לא הגדיל הבניה?!! האם הוא ידע על ההוראה ההזויה לטובת הבנקי?!! אחרת איך אפשר להבין שאין הגדלת הבניה אלה ההיפך מכך -יש הקטנת הבניה- ובו בזמן יש הגדלת הביקוש עי מעמ 0 ???!!! =זה זועק לשמיים= לוועדת חקירה=
- 3.צריכים למכיר לנו קפה (ל"ת)אמן 01/10/2015 06:57הגב לתגובה זו
- 2.עמית 01/10/2015 01:16הגב לתגובה זוהיה מה שהיה לפני 3 שנים, מאז הרבה מאוד אנשי עסקים מוכרים יותר ומוכרים פחות נכנסנו אליו. חברות ענק כמו IBM זינגה, ואפילו מייקרוסופט כבר מאמצות אותו. ואגב יש דבר מאוד מעניין, כמעט בכל יום שיש ירידות חדות בכל העולם המחזור שלו עולה...
- 1.שלמה מעוז 30/09/2015 19:06הגב לתגובה זוהרבה כסף על המסכנים הצעירים שמשלמים כל מחיר וחבל
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTהמניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.
בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.
ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.
האתגר הכפול
מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.
חנות ספורה בדוחא שבקטאר, מתוך האתר הרשמיהאנבידיה של עולם הביוטי - ספורה: מנגנון חדשנות, צמיחה גלובלית ושותפויות
עם הכנסות שנתיות במיליארדים, עוד ועוד חנויות שנפתחו בכל העולם, חוויית קניה שכוללת AI, ספורה צומחת בעקביות כשחקן המוביל בתעשיית הביוטי העולמית
ספורה (Sephora), ענקית הקמעונאות ממשיכה לצמוח גם השנה, בתקופה של אי וודאות כלכלית. ב-2025, דו"ח הרבעון השלישי של LVMH מציין הכנסות כוללות של 58.1 מיליארד אירו בתשעת החודשים הראשונים, עם עלייה אורגנית של 1%, כאשר חטיבת הסחר הסלקטיבי, הכוללת את ספורה, רשמה צמיחה של 7%.
רשת הקמעונאות לקוסמטיקה שהוקמה ב-1970 על ידי דומיניק מנדל בצרפת, החלה כחנות יחידה בפריז והתרחבה למותג גלובלי וכיום נמצאת תחת בעלות LVMH מאז 1997. הרכישה על ידי LVMH, שהייתה תמורת 262 מיליון אירו, אפשרה הרחבה מהירה, כולל כניסה לארה"ב ב-1998 עם רכישת 29 חנויות מ-Helene Curtis. עד שנת 2000, הרשת הגיעה ל-300 חנויות בארה"ב וכיום היא מפעילה 3,400 חנויות ב-35 מדינות, כולל 1,200 בארה"ב, 500 באירופה ו-300 באסיה. המודל העסקי מבוסס על גישה פתוחה למוצרים, ללא דלפקים סגורים, מה שמאפשר התנסות ישירה ומגביר מכירות ב-25% בהשוואה למודלים מסורתיים.
ספורה עצמה השיגה צמיחה כפולה משיעור השוק, עם עלייה בהכנסות ובשולי רווח, למרות ירידה של 3% במכירות בארה"ב ברבעון הראשון עקב בסיס השוואה גבוה. בחצי השנה הראשונה, חטיבת הבשמים והקוסמטיקה של LVMH נשארה יציבה, הודות למכירות בצפון ודרום אמריקה, אירופה והמזרח התיכון, כאשר הכנסות החטיבה הגיעו ל-39.8 מיליארד אירו. ההשקה של מותג Rhode של היילי ביבר באוקטובר 2025 הניבה מכירות שבועיות שיא של 4.7 מיליון דולר בצפון אמריקה, והשקת MAC Cosmetics בארה"ב בתחילת 2026 תכפיל את נוכחות המותג ב-500 חנויות פיזיות ובאתר. חטיבת הביוטי של LVMH גם רשמה צמיחה אורגנית של 2%, עם דגש על שוק אסיה, שם מכירות ספורה גדלו ב-5%.
גם בעידן האון ליין ספורה ממשיכה לפתוח חנויות
ספורה
חווה גם התרחבות בהיקף החנויות שלה. בעוד רשתות רבות רק סוגרות חנויות בעידן הקניות המקוונות, עם דגש על אמריקה הלטינית: 10 חנויות חדשות במקסיקו וברזיל ב-2025. בבריטניה, שם פועלות 10 חנויות כיום עם תוספת של 2 עד סוף השנה כאשר מוצב יעד של 20 עד 2026. בצפון אמריקה,
ספורה משקיעה 500 מיליון דולר בשדרוג 700 חנויות ב-5 השנים הקרובות, כולל שילוב טכנולוגיה כמו מסכי מגע ומערכות לאבחון סוג עור שיתאימו לכל לקוחה את המוצרים המתאימים לסוג העור הספציפי שלה.
בסין, הרשת מחזקת נוכחות עם 100 חנויות, ומשלבת מוצרים מקומיים כמו סרומים
קוריאניים, שמהווים כ-15% מהמכירות באסיה. באירופה, ספורה מתרחבת בגרמניה עם 5 חנויות חדשות ב-2025, ובצרפת, ארץ המוצא, היא מפעילה 300 חנויות עם מכירות של כ-2 מיליארד אירו בשנה. בשוק המפרץ הפרסי, ספורה הרחיבה שותפות עם e.l.f. Beauty בנובמבר 2025, מה שמאפשר כניסה
למדינות כמו סעודיה ואיחוד האמירויות, עם צפי למכירות של 50 מיליון דולר בשנה ראשונה. שותפות עם Kohl's בארה"ב תרמה לצמיחה של 5.4% בקטגוריית אקססוריז ברבעון השלישי, כאשר ספורה תופסת 25% משטחי החנויות של Kohl's ב-2025.
- רד סטאר משיקה אתר חדש: המהפכה הדיגיטלית בעולם הקוסמטיקה מגיעה לישראל
- לימודי קוסמטיקה: הדרך המהירה להפוך לאשת עסקים מצליחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

