עכשיו זה רשמי: טדי שגיא ינפיק את Camden Market לפי 1.2 מיליארד דולר
איש העסקים טדי שגיא מתכנן להנפיק בשבועות הקרובים את מתחם Camden Market בבורסה המשנית בלונדון (ה-AIM) לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר. התוכנית: פיתוח טכנולוגיות אינטרנט שיהפכו את השוק המסורתי לזירת סחר אלקטרוני. שגיא מתכנן להכפיל את שטחי המסחר והמשרדים.
במסגרת ההנפקה יגייס שגיא כ-100 מיליון ליש"ט תמורת כ-13% ממניות חברת הקמדן מרקט שתיקרא Market Tech. לראשונה, מוסדיים ישראליים הוזמנו להשתתף בהנפקה, לה נרשמו ביקושים ערים מאוד. שגיא השלים רצף רכישות, שהאחרונה בהם, לפני כחודשיים - רכישת ה-Camden Lock. הקבוצה יצרה רצף ייחודי של שווקים בהיקף של יותר מ-50 דונמים בין שתי תחנות רכבת תחתית.
במסגרת אסטרטגיית הפיתוח של הפרויקט, שוקדת הקבוצה על הקמת תשתית מסחר אלקטרוני שתשרת את הסוחרים ובעלי החנויות תחת הדומיין MARKET.COM.
ה"קמדן מרקט" נחשב לאחד מאתרי התיירות המובילים בלונדון עם כ-40 מיליון מבקרים מדי שנה. האתר, הנחשב לאייקון לונדוני בתחומי המוזיקה והאופנה, כולל חנויות, גלריות אומנות ועתיקות ועסקים. בשנים האחרונות הפך האזור למוקד משיכה לחברות טכנולוגיה וסטארט אפים רבים בהם, גוגל, ענקית המדיה Viacom, משרדיה הראשיים של MTV, ועוד. כזכור, בחודש מרץ השנה רכשה קבוצת טדי שגיא את מתחם "קמדן מרקט" בלונדון, מאנשי העסקים ריצ'ארד קרינג ובבו קובו.
לפני כחודשיים נרכש שוק "Camden Lock Market" בלונדון, הנמצא בסמוך למתחמים והשווקים הנוספים שבבעלות הקבוצה. לאחר הרכישה, הקבוצה מחזיקה בבעלות מלאה ברצף אורבני ייחודי של יותר מ-50 דונמים במרכז לונדון, הנמצא בין שתי תחנות רכבת תחתית (מתחנת Camden town ועד לתחנת chalk farm).

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?
מכשיר ה-tDCS של Flow יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?
רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.
ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.
האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.
לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.
- דיכאון עמוק: המחלה השקטה שמשבשת את החיים; האם אפשר גם אחרת?
- המגפה השקטה - תרופות נגד דיכאון נמכרות במעל 20 מיליארד דולר, והשוק צומח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

X של מאסק מראה סימני התאוששות - ההכנסות עולות, אבל הדרך לאיזון עוד ארוכה
הרשת החברתית רשמה קפיצה של 17% בהכנסות ברבעון השלישי, אך ההפסדים עדיין גדולים
הרשת החברתית X, שנרכשה לפני כשלוש שנים על ידי אילון מאסק בעסקה של כ-44 מיליארד דולר, מתחילה להציג נתונים שמרמזים על צמיחה נאה. ההכנסות של X ברבעון השלישי עלו לכ-752 מיליון דולר, קפיצה של יותר מ-17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זה שינוי כיוון חשוב, במיוחד לאור הטלטלה החריפה שהחברה עברה מיד אחרי הרכישה. עם זאת, העלייה בהכנסות לא מצליחה עדיין לחלחל לשורה התחתונה. ההפסדים נשארים עמוקים.
ברבעון השלישי רשמה X הפסד נקי של כ-575 מיליון דולר. עיקר ההפסד נובע מהוצאות חריגות, לרבות עלויות ארגון מחדש. כאשר בוחנים את הפעילות התפעולית עצמה, התמונה מעט פחות קודרת. ה-EBITDA של X עמד ברבעון על כ-454 מיליון דולר, עלייה של כ-16% לעומת השנה שעברה.
בד בבד, בתשעת החודשים הראשונים של השנה חצו ההכנסות המצטברות את רף 2 מיליארד הדולר. זה רחוק מאוד מהרמות שהחברה הציגה לפני הרכישה, אבל נראה שהירידה החדה נבלמה.
באופן מסורתי, המודל העסקי של X נשען על פרסום. זה היה גם מוקד הפגיעה הגדול ביותר לאחר הרכישה, כאשר מפרסמים רבים הקפיאו פעילות על רקע חוסר ודאות, שינויים במדיניות ותדמית בעייתית. מאז, ההנהלה מנסה לגוון את מקורות ההכנסה, באמצעות מנויים בתשלום, שירותי פרימיום והסכמי רישוי נתונים.
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כדי להבין את האתגר האמיתי, צריך להשוות לעבר. ברבעון השני של 2022, הרבעון האחרון שבו החברה הייתה ציבורית, ההכנסות עמדו על כ-1.18 מיליארד דולר ברבעון אחד. כיום, X מייצרת כ-752 מיליון דולר ברבעון. מדובר בשיפור לעומת השפל, אבל עדיין פער משמעותי ביחס לנקודת המוצא.
