גרף

אפסייד מטורף: בסיטי צופים - הזהב ייגע ב-3,500 ד'; "חוזרים למסלול הצמיחה"

האנליסט הטכני המוביל בסיטי שורי כבר זמן ארוך על המתכת הצהובה. "המחיר מאוד דינמי, אנו רואים מגמה זהה לזו שהייתה ב-1976"
סהר אביב | (9)

לאחר ירידה של יותר מ-30% מהשיאים האחרונים שלו ב-2011, הזהב נסחר כעת דיי קרוב לשפל האחרון שלו בסוף יוני - אז נע מחירו סביב 1,180 דולר לאונקייה. האנליסט הטכני המוביל של סיטי, טום פיצפטריק, שורי כבר זמן ארוך מאוד על המתכת הצהובה ובראיון חדש הוא נוקב באפסייד ענק עבורה.

"מחיר הזהב הוא דינמי מאוד, אנו מאמינים כי התיקון האחרון היה דומה מאוד למה שהשוק היה עד לו בין השנים 1974 ו-1976, כששוקי המניות התאוששו מהתחתית הדובית שלהם בשנת 1974. במקרה שלנו, לא מזמן ירד הזהב 14% מתחת לממוצע הנע של 55 חודשים, בדיוק כפי שעשה בשנת 1976".

"אנו מאמינים כי אנו חוזרים למסלול צמיחה במתכת זו, וכי זו תהיה מגמה שתאיץ קדימה. אנחנו מאמינים כי בשנים הקרובות נסתכל על מחיר של 3,500 דולר".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    מישהו בסיטי לקח את הכדורים הלא נכונים (ל"ת)
    שי 29/08/2013 18:30
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    דני 29/08/2013 11:58
    הגב לתגובה זו
    הרי ביוני כל המנתחים הטכניים אמרו שהזהב יקרוס השקעה בזהב רק למי שסבור שהמשבר של 2008 עומד לקרות שוב וזה סוג אופצית PUT למי שמושקע בנדלן ובשוק ההון כי כשהם יפלו הזהב יעלה
  • 5.
    עמית 28/08/2013 19:16
    הגב לתגובה זו
    הם שקרנים ונוכלים ואין להם מושג
  • בדרך כלל אתה צודק הם 28/08/2013 20:57
    הגב לתגובה זו
    קורה בתוך המערכת הכלכלית העולמית זה דבר ברור הזהב יחזור להיות המטבע העולמי פשוט מסתירים את זה ולכן שווה לקנות
  • 4.
    אני רק רוצה לדעת כמה זהב הגאון הזה קנה? תשובה: כלום... (ל"ת)
    ולמה? כי יועץ לאחרים 28/08/2013 18:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בן 28/08/2013 18:43
    הגב לתגובה זו
    יגיע ל2000$ בשנה הבאה. סביבת הכלכלה הנוכחית תוליד אינפלציה\דפלציה.
  • 2.
    חחח למה 3500 יגיע ל20000 (ל"ת)
    אביב 28/08/2013 18:36
    הגב לתגובה זו
  • למה תמיד להיות פאסימי? אני אומר מחר בבוקר מגיע ל50000 (ל"ת)
    snupon 28/08/2013 18:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    snupon 28/08/2013 18:27
    הגב לתגובה זו
    אולי 1% גג מהתיק שלהם
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.