בואינג מכרה לסינים 60 מטוסים ב-7.2 מיליארד ד'

מדובר על מטוסי בואינג 787 דרימליינר, שימכרו ל-6 חברות תעופה סיניות לקראת אולימפיאדת בייג'ין 2008. ההסכם מקפיץ את מספר מטוסי ה-787 שנמכרו ל-186
שי פאוזנר |

ענקית התעופה, בואינג ונציגי ממשל של הרפובליקה של סין חתמו בסוף השבוע האחרון בוושינגטון על הסכם ראשוני לרכישת 60 מטוסים מדגם 7E7 דרימליינר על ידי שש חברות תעופה סיניות. היקפו הכספי של ההסכם מוערך בכ-7.2 מיליארד דולר, לפי רשימת מחירים ממוצעת.

המטוסים יסופקו לשש חברות תעופה סיניות: Air China, China Eastern Airlines, China Southern Airlines, Hainan Airlines, Shanghai Airlines ו-Xiamen Airlines. כל חברת תעופה תקבל את מטוס ה-7E7 הראשון שלה בזמן לקראת אולימפיאדת בייג'ינג ב-2008.

בתוך כך הודיעה חברת בואינג בסוף השבוע על שמו הרשמי החדש של מטוס ה-7E7: בואינג 787 דרימליינר ? המהווה המשך לסדרת מטוסיה הותיקה והמוצלחת.

הבואינג 787 הושק באפריל 2004 עם הזמנה ראשונה של 50 מטוסים מחברת התעופה היפנית, אול ניפון איירווייס. בין 14 חברות התעופה אשר הודיעו על כוונת לרכוש מטוסים נמנות אייר ניו זילנד, פירסט צ'ויס איירווייס, בלו פנורמה, פרימאריס איירליינס, ג'פאן איירליינס, קונטיננטל איירליינס ו-ויטנאם איירליינס.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.