סעודיה מקפיאה את מהלכי הנורמליזציה עם ישראל
על פי דיווחים ברויטרס - סעודיה מקפיאה את מהלכי הנורמליזציה עם ישראל. זה היה צפוי וברור. הסעודים לא יכולים שלא לצאת מהתהליך בשעה שיש מלחמה וישראל מפגיזה ללא הרף את עזה. יש חשיבות לדעת הקהל בסעודיה וזה נגד המהלך של ישראל.
עם זאת, האמריקאים מאוד מעוניינים בברית בין סעודיה וישראל והם ימשיכו לתמרץ את הצדדים לנהל הסכמות על נורמליזציה, רק שזה לא יהיה בעת שהמלחמה נמשכת.
סעודיה, חשוב להזכיר מזגזגת בין המערב לבין סין. מצד אחד היא ביחסים אסטרטגיים עם ארה"ב, הן מבחינה ביטחונית והן מבחינה מדינית, לכאורה נגד אויב משותף שהוא איראן. מצד שני בשנה האחרונה היא ביצעה מהלכים מול סין ואיראן שביטאו התקרבות לגוש הנגדי. הזגזוג הזה אולי נועד לשדר לארה"ב שסעודיה לא בכיס של האמריקאים ואולי נועד לבטא את האינטרסים של סעודיה שלה גם שיתופי פעולה עם סין ואיראן.
- 3.המגיב 14/10/2023 21:37הגב לתגובה זומשפחת סעוד, השולטת בערב הסעודית היא מיעוט (כמו ההאשמים בירדן, העאלאווים בסוריה). אם לא ישמרו עליהם מבחוץ, האוכלוסיה תאכל אותם חיים. בעתיד הקרוב, עדיין יש להם את הנפט, שמניע את העולם לשמור עליהם. בעתיד - הם ייצטרכו משהו אחר. תשתיות תקשורת עולמיות, ומערכת הובלת סחורות - זה העתיד שלהם. בלי ישראל - אין להם כלום מזה (הם חייבים לעבור בישראל כדי להגיע לאירופה)
- 2.אנונימי 14/10/2023 07:23הגב לתגובה זולא להאמין לערבים....נורמליזציה בתחת שלי....הם יקבלו המון כסף וישתמשו בו מתחת לשולחן לטרור...כל זה "יתגלה" אחרי הרבה שנים....עדיין לא נתנו את הדין על המחדל העצום והנוראי שקרה לפני שבוע והמחדל הבא של מדינת ישראל בפתח...אין מנהיגים במדינה טאני לא אתן לילדיי להתגייס בשביל לשלם את מחיר המחדל...אני אוהב את המדינה ושונא!!!! את מנהיגיה האפסים
- 1.בשביל תמטנה עם בדואי הוא גרם לטבח (ל"ת)נתניהו הרס אותנו 13/10/2023 21:36הגב לתגובה זו

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול
בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה
חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.
בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.
"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.
לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.
