מצאה שותף: אמזון ובנק אוף אמריקה יציעו הלוואות לבעלי עסקים
אמזון מרחיבה את תוכנית ההלוואות לבעלי עסקים ומודיעה על שיתוף פעולה חדש עם בנק אוף אמריקה מריל לינץ'. השירות יקרא "Sources" ("מקורות") ויאפשר לבעלי עסקים קטנים לקבל הלוואה על מנת לפתוח חנות באמזון ולרכוש מלאי, תוך הקטנת הסיכון מצידה של אמזון.
ענקית הקמעונית מציעה שירותי הלוואות כבר משנת 2011, אך כעת מצאה את הפרטנרית שהיא חיפשה על מנת להרחיב את השירות ליותר עסקים ועם זאת לשמור על רמת סיכון סבירה. תוכנית ההלוואות פועלת במתכונת של "הזמנה בלבד", ומציעה הלוואות בטווח שבין 1,000 דולר ועד 750,000 דולר עם תנאי החזר של עד שנה לחברות שנתקלות בקשיים לגייס את הסכומים הדרושים על מנת להעביר את חנויתיהם לאמזון.
ביוני 2017 דיווחה אמזון כי היא נתנה הלוואות בהיקף של מיליארד דולר במהלך תקופת 12 החודשים האחרונים שקדמו לדיווח, וזאת בהשוואה לכ-1.5 מיליארד דולר שניתנו במהלך כל ארבעת השנים הקודמים לדיווח.
על פי הדיווח, אמזון השקיעה מאמצים על מנת למתן את את ההתרחבות של תכנית ההלוואות ב-2017, וזאת כדי להבין טוב יותר את גודל הסיכון במתן אשראי בקנה מידה גבוה כל כך, ואף צמצמה את כח האדם המטפל בפניות הלקוחות. לשם המחשה, אמזון מעולם לא פרסמה את תכנית ההלוואות, ואישרה הלוואות רק למוכרים ותיקים אשר נזקקו לעזרה כספית נוספת. ככלל, תוכנית ההלוואות של אמזון לא הוקמה על מנת לייצר רווח מהריבית על ההלוואות, אלא כדי לתמוך בסוחרים ולייצר הכנסה גדולה יותר לאמזון מעמלות המכירה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נציין כי, תכנית ההלוואות אינה בהכרח האופציה הטובה ביותר עבור עסקים שכבר ביססו את עצמם בפלטפורמת המכירה של אמזון, בייחוד כאשר קיימות אלטרנטיבות אחרות אותן מציעות פייפאל ו-סקוור למשל, בהן הריבית נמוכה יותר מאשר אצל אמזון, שעומדת על בין 6% ל-14% בשנה. ועם זאת, שיתוף הפעולה עם בנק אוף אמריקה צפוי לייצר עניין מחודש בתוכנית, כאשר אמזון אך הגדילה ושלחה לראשונה ניוזלטר בנובמבר לכלל הלקוחות בנובמבר עם פרטי התוכנית ואפשרויות ההלוואה.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
