בקרוב מ-MG ישראל: סופרמיני ורכבי פנאי

סופרמיני ידנית וכלי פנאי אופנתיים צפויים להתחיל להגיע אלינו בקרוב כדי לשפר את נוכחות המותג בארץ
אלי שאולי |

MG3

חברת לובינסקי אינה מצליחה להעמיד אלטרנטיבות לתחום הסופרמיני הידנית הזולה, עם המותגים הצרפתיים שלה (פיג'ו וסיטרואן), אבל היא עשויה לעשות זאת עם MG הסינית. המהלך הראשון והמהותי עבור המותג הסיני יתרחש לקראת סוף השנה עם ה-MG3 – סופרמיני חדשה שתצטרף ל-350 בהיצע של MG בארץ.
 
 
מדובר בדור השני של ה-MG3 שנחשף לראשונה בתערוכת שנחאי לפני כחודש. המכונית תוצע בארץ בגרסת ה-1.5 ליטר (107 כ"ס) ותיבה ידנית ומציעה ממדים מהגדולים בקטגוריה אורך של 400 ס"מ, בסיס גלגלים של 252 ס"מ, רוחב של 173 ס"מ וגובה של 152 ס"מ). מחיר עדיין אין, אבל בלובינסקי מדברים על מחיר תחרותי שיושג ע"י שיווק הרכב בגרסה פחות מצוידת ממה שעד כה הציעה MG ישראל.
ועם כבר נגענו בעניין האבזור, בערך באותה התקופה, עשויה להגיע אלינו גם גרסה פחות מצוידת וזולה יותר של MG350 המוכרת. זו כאמור נמכרת עתה ברמת אבזור אחת בלבד, וגבוהה למדי הכוללת: גג שמש, ריפודי עור, תפעול חשמלי למושב הנהג, חישוקים קלים וכו'. בעבר העריכו לובינסקי כי בשנת השיווק השנייה של ה-350, המכירות יגיעו ל-1,200 כלים ובשלישית ל-2,400 יח'.
 

ב-2014 אמורה MG לפנות גם לתחום הפנאי, תחילה עם רכב פנאי בינוני בגודלו. קדימון לרכב קיבלנו בתערוכת שנחאי האחרונה כשהרכב הוצג לצד הדור החדש של ה-MG3. בסאיק, בעלת הבית של MG מדברים על מנועי בנזין בנפח 1.5 ו-2.0 ליטר מוגדשים ואטמוספריים, ומנוע טורבו-דיזל בנפח 1.9 ליטר.
מאוחר יותר עשוי להגיע אלינו רכב פנאי קטן ואופנתי בסגנון הג'וק אשר יתבסס על מכונית תצוגה בשם אייקון שהוצג בתערוכת בייג'ין 2012. עוד מועמדת להגעה היא ה-MG5, גרסת ההאצ'בק של ה-350, אם כי כאן, עדיין לא ברורות התוכניות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Gett גט טקסי
צילום: יח"צ

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול

בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה


הדס ברטל |

חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.

בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.

"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.

לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.

בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.