"סובארו תחזור למקומה הטבעי"

כך אמר אורן חסון, מנכ"ל יבואנית סובארו. שלב ראשון מתרחש כעת עם השקת הפורסטר החדש והערכת תקופת האחריות ל-5 שנים. השלב הבא יחל עם השקת האימפרזה במאי-יוני
אלי שאולי |

אורן חסון, מנכ"ל סובארו ישראל

"עברנו שנתיים מאוד מאתגרות" מספר אורן חסון מנכ"ל יפנאוטו על התקופה הלא פשוטה שעברה יבואנית סובארו, החל מאסון הצונאמי שעיכב את השקת המכונית המשפחתית שלהם, דרך שער היין הגבוה וכלה בקשיים הכלכלים והעברת הבעלות המתוקשרת של הסוכנות.
 

בכל מקרה, מבחינת חסון השקת הפורסטר החדש מסמנת תחילת עידן חדש עבור סובארו בישראל. זאת גם בגלל אחד הצעדים הנלווים – הצגת אחריות יצרן מלאה ל-5 שנים ו-150,000 ק"מ לכל דגמי סובארו שימכרו מה-19 בפברואר 2013 ואילך. "אני חושב שהמותג שנחשב הכי אמין בעולם יכול לעשות זאת" הוא אומר "ומקווה שנמשוך את כלל השוק אחרינו". מבחינת חסון זהו מהלך חשוב ביותר בשאיפה של סובארו לחזור לעמדת הובלה בשוק הישראלי.
"אנחנו משיקים סנונית ראשונה מסדרת הדגמים החדשים שנשיק ב-2013. ב-2012 לא הצלחנו לצערנו להביא את האימפרזה החדשה אבל היא תחזור כבר בסוף מאי 2012. זו בשורה חשובה מאין כמוה לתוכנית הצמיחה הגדולה שלנו". חסון מדגיש שסובארו נותרה ללא מכונית משפחתית בשוק המקומי כבר שנתיים מה שפגע קשות במכירות המותג.

"אנחנו מצפים לחזור למקום הטבעי שלנו בשוק הרכב הישראלי" הוא אומר ומצביע על נתח שוק של 5% לעומת כ-0.8% השנה. לפי חסון רמת מכירות כזו לא תושג כבר השנה, כי חלק מהדגמים החדשים יגיע רק במחצית השנייה, אבל זה הצפי לשנים הקרובות.   

"אני מקווה שאנחנו נמצאים מאחורי התקופה המאוד מאתגרת שעברנו. בנוסף אנחנו מצפים להמשך החלשות היין, ולכן נערכים לשנה מאוד מעניינת". העברת הבעלות לידי קבוצת המשקיעים בראשות שמעון ברזילי תתממש באמצע חודש מרץ ואז צפויה החברה לעלות על פסים חדשים ולהציג תנופה חדשה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.