"סובארו תחזור למקומה הטבעי"
אורן חסון, מנכ"ל סובארו ישראל
בכל מקרה, מבחינת חסון השקת הפורסטר החדש מסמנת תחילת עידן חדש עבור סובארו בישראל. זאת גם בגלל אחד הצעדים הנלווים – הצגת אחריות יצרן מלאה ל-5 שנים ו-150,000 ק"מ לכל דגמי סובארו שימכרו מה-19 בפברואר 2013 ואילך. "אני חושב שהמותג שנחשב הכי אמין בעולם יכול לעשות זאת" הוא אומר "ומקווה שנמשוך את כלל השוק אחרינו". מבחינת חסון זהו מהלך חשוב ביותר בשאיפה של סובארו לחזור לעמדת הובלה בשוק הישראלי.
"אנחנו משיקים סנונית ראשונה מסדרת הדגמים החדשים שנשיק ב-2013. ב-2012 לא הצלחנו לצערנו להביא את האימפרזה החדשה אבל היא תחזור כבר בסוף מאי 2012. זו בשורה חשובה מאין כמוה לתוכנית הצמיחה הגדולה שלנו". חסון מדגיש שסובארו נותרה ללא מכונית משפחתית בשוק המקומי כבר שנתיים מה שפגע קשות במכירות המותג.
"אנחנו מצפים לחזור למקום הטבעי שלנו בשוק הרכב הישראלי" הוא אומר ומצביע על נתח שוק של 5% לעומת כ-0.8% השנה. לפי חסון רמת מכירות כזו לא תושג כבר השנה, כי חלק מהדגמים החדשים יגיע רק במחצית השנייה, אבל זה הצפי לשנים הקרובות.
"אני מקווה שאנחנו נמצאים מאחורי התקופה המאוד מאתגרת שעברנו. בנוסף אנחנו מצפים להמשך החלשות היין, ולכן נערכים לשנה מאוד מעניינת". העברת הבעלות לידי קבוצת המשקיעים בראשות שמעון ברזילי תתממש באמצע חודש מרץ ואז צפויה החברה לעלות על פסים חדשים ולהציג תנופה חדשה.
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות
אם חשבתם שישראל הרבה יותר יקרה מהעולם, המספרים מוכיחים אחרת: עשור של אינפלציה נמוכה מציב את ישראל בפער של יותר מפי 2.5 מול ה-OECD
מסתבר שקצב האינפלציה בישראל נמוך בהרבה מאשר ברוב המדינות המפותחות, ה-OECD. זאת בניגוד ל"תחושות בטן" שיש לנו. מסתבר גם שמדד מפתיע מראה שאפילו מחירי השירותים העירוניים בתל אביב, כבר אינם בראש רשימת הערים המרכזיות היקרות בעולם המערבי, כפי שהיה בעבר. המסקנות הללו מספקות ללא כל ספק עוד תחמושת לאלו הדורשים מבנק ישראל להוריד את הריבית במיידי וכמה שיותר.
בממוצע שנתי קצב האינפלציה בישראל ב-10 השנים האחרונות היה 1.4% לשנה מול ממוצע של 3.8% ב-OECD. משמע בחו"ל, ברבות מהמדינות המערביות, קצב האינפלציה הממוצע גבוה ביותר מפי 2.5 מאשר אצלנו!
המקור: עיבודי חיסונים פיננסים לפרסום של ה-OECD
www.oecd.org/content/dam/oecd/en/data/insights/statistical-releases/2025/7/consumer-prices-oecd-07-2025.pdf- למה השוק מריע לאינפלציה של 3%?
- מהאינפלציה לצמיחה: מלחמת הסחר חוזרת למרכז הבמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תל אביב (מבחינת יוקר המחייה) זה לא מה שהיה פעם
כדי להבין עד כמה תמונת האינפלציה מורכבת וכוללת הרבה מאד אלמנטים שהמדיה הכלכלית פעמים רבות מתעלמת מהם, להלן טבלה ובה בדיקה שפרסמו Visual Capitalist על בסיס נתונים שבדק דויטשה בנק, בנוגע לעלות החודשית שמשקי הבית ועסקים בערים שונות בעולם משלמים על שירותים עירוניים דוגמת חשמל, מים, פינוי אשפה וכו':
