סוחרים בקסם מעוף לונג פי 3? כדאי שתדעו שהתעודה נסחרת 7% מעל מחירה ההוגן
התעודה קסם מעוף לונג פי 3 יומי נסחרת בכ-7% מעל מחירה ההוגן. חברת קסם נתקלה בהגבלה ולא יכולה להנפיק יותר תעודות, דבר הגורם לכך שאין עושה שוק בתעודה וציבור המשקיעים רוכש אותה ללא קשר למחירה ההוגן.
המחשבון של קסם מראה כי השער ההוגן של תעודת הסל לפי רמת סגירה של מדד המעו"ף ב-1,032.74 נקודות הינו 8.1462 שקלים בעוד התעודה נסגרה במחיר של 8.75 שקלים. הבורסה לא מתערבת במסחר ואף לא מתירה לחברת קסם להנפיק עוד תעודות מהסדרה הנ"ל, וכך יוצא כי הציבור קונה ביוקר רב את התעודה.
- 4.לסגור את קסם לונג פי 12/12/2011 16:51הגב לתגובה זוכנגדם בתואנה שחוץ מפרסום (שכמובן שרבים לא קוראים ועד היום אינם יודעים שיש בעיה) הם לא פעלו להפסיק מסחר. כל המעוניין נא להשאיר פרטי התקשרות
- 3.הבמאי 06/09/2011 20:07הגב לתגובה זוקסם ממזמן איבדו את האימון שלי בהם, פעם לפני שנתיים הייתי מוכן עוד לקנות מהם תעודת סל, אבל היום שהתעודת סל של שורט פי 3 על ת" א 25 עולה במקביל לזה שת" א 25 עולה - זה סרט שקשה לי לראות. עכשיו אם להיות כנה נכון שאלה זמנים קשים - אבל בדיוק בזמנים האלה הדיוק חשוב.
- מישהו 06/09/2011 23:29הגב לתגובה זולפני שנים ביצתי את כל העסקאות איתם, דקס, ניקיי, קוריאה. כשהיתה להם טעות ידעו לפצות אותנו המוסדיים. משהו כנראה השתנה שם בהנהלה, וכמו שזה נראה, אין סיבה להשקיע כספים דרך חברה לא אמינה. זה מתחיל בקטן ובסוף יתגלה שכל הניהול מעוות שם. הם לא יודעים מימינם ומשמאלם כנראה
- 2.מישהו 06/09/2011 19:46הגב לתגובה זולפני שבועיים נתקלתי בבעיה הזו, כאשר המחיר היה גבוה בכ2 אחוזים. כמובן שלא ידעתי שקסם לא מספקים היצע ביקוש. פניתי אליהם - שעות אף אחד לא ידע להגיד לי מה קורה, וטענו שאני טועה בחישבוים. סגירה של אתמול, אופציות של מחר, וכו כו, כמובן שמראש ידעתי שזה לא קשור. בסוף היו אמורים להעביר אותי למנכל. אחד הסמנכלים אמר לי שהוא לא אחראי לחתחום וזהו. ניתק לי. שנים שעבדתי איתם. איבדו את האמון שלי בהם.
- יובל 06/09/2011 22:07הגב לתגובה זולמה היא מוסתרת פה ולא בראשית, שערוריה כזו לא ראיתי1!! חוצפנים!
- דובי 06/09/2011 20:26הגב לתגובה זולבורסה שאינו יכולה לספק היצעים לתעודה, ביקוש היא יכולה לשים למי שרוצה למכור בשווי הוגן. תקרא במאיה את הודעות החברה ואז לא תעשה שטויות.
- מישהו 06/09/2011 23:26זה לא פוטר אותם מלדעת מה קורה. הם לא יכולים להכריח למכור אבל בטח לעדכן לקוחות גדולים כדי שלפחות המחיר יתקרב למחיר סביר. משקיע צריך לחפש כל הזמן הודעות במאיה לפני שהוא רוכש תעודות? זה לא סביר לצפות לזה
- 1.בעתיד?? מתיי זמה ייסתדר? (ל"ת)אז מה יהיה עם המחיר 06/09/2011 19:39הגב לתגובה זו

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.53% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".