חוזה שכירות בסינמה סיטי בראשל"צ: טויס אר אס תשכור מגזית 1800 מ"ר ל-10 שנים
חברת גזית ישראל, החברה הבת של גזית גלוב, מדווחת על השכרת 1800 מ"ר במתחם הסינמה סיטי המתוכנן בראשון לציון, לחברת טויס אר אס. השטחים ישתרעו על שתי קומות המסחר במרכז והסכם השכירות כולל האופציות הוא ל-10 שנים.מגזית ישראל נמסר כי דמי השכירות במתחם לחנויות הגדולות נעים בין 60-90 דולר למ"ר.
מרכז G סינמה סיטי, שיזמיו הם גזית ישראל וניאו לינאו סינמה, ישתרע על שטח של כ-22 אלף מ"ר ויהיה פתוח 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. המרכז ישלב חווית קולנוע עם שפע מקומות בילוי, מפגש ואוכל. מתחם הקולנועים ישתרע על 10,000 מ"ר ויכלול 21 אולמות קולנוע חדישים, והחלק המסחרי ישתרע על שתי קומות בשטח כ-12,000 מ"ר.
G סינמה סיטי עתיד להיפתח בספטמבר 2009 בהשקעה כוללת של 200 מיליון שקלים. "אני מברך את רשת טויס אר אס על כניסתה ל-G סינמה סיטי. מבחינתנו חנות דגל של רשת טויס אר אס מהווה עוגן משמעותי ומרכזי במתחם. כניסתה של טויס אר אס למרכז מהווה חיבור טבעי לקונספט הכולל של המרכז", אמר רונן אשכנזי, מנכ"ל גזית גלוב ישראל.
המתחם יוקם בצומת הרחובות משה דיין ואברהם בר, במערב ראשון לציון סמוך לאיילון ולכביש 4, על קרקע בשטח של כ-17 דונם. G סינמה נמצא בסמיכות לשני מרכזי G נוספים של גזית גלוב ישראל G ONE ו- G TWO

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול
בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה
חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.
בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.
"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.
לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.
