יפעת: "נוחי דנקנר מקבל סיקור תקשורתי מפרגן בשווי 5.1 מיליון שקל"
נוחי דנקנר הוא איש העסקים האהוד ביותר על כלי התקשורת בישראל. כך עולה מניתוח של חברת 'יפעת מחקרי מדיה'. הפרגון לדנקנר מתורגם במונחים כספיים למתנה עשירה מאוד - לא פחות מ-5.1 מיליון שקל שווה הסיקור התקשורתי לו זוכה דנקנר.
דירוג ''חביבי התקשורת' של 'יפעת מחקרי מדיה' סוקר את תחום החברות הכלכליות ואנשי העסקים והשיקלול הכספי של שווי החשיפה החיובית שזכו חברות ואישים אלו בכותרות וכותרות משנה שהופיעו בכלי התקשורת במהלך שנת 2008.
בתחום החברות זכתה חברת ''גוגל'' לחשיפה התקשורתית החיובית הבולטת ביותר בשנת 2008- בשווי כספי מוערך של 12.2 מיליון שקל. הנושאים המרכזיים שהבליטו את החברה בתקשורת בשנת 2008 היו: המותג המוביל בעולם בפעם השניה ברציפות (ערך מותג מוערך של 86 מיליארד דולר).
בנוסף עזרו לחשיפת 'גוגל' - ביקורו המתוקשר של אחד מהמייסדים סרגיי ברין בישראל; שיתוף הפעולה האסטרטגי עם יאהו שבסופו של דבר לא יצא לפועל; השקת הדפדפן "כרום" והכניסה לתחרות מול מיקרוסופט בתחום הדפדפנים.
במקום ה-2 אחרי 'גוגל': חברת ''מיקרוסופט'' עם שווי חשיפה חיובית משוקללת של כ- 10.1 מליון שקל. מיקרוסופט בולטת בתקשורת עם: פרישתו המתוקשרת של המייסד ויושב הראש ביל גייטס; ניסיונותיה לקנות את יאהו ורכישת חברות סטארט אפ ישראליות, והשקת נגד המדיה Zune כחלק ממלחמת השוק עם אפל וה-/Ipod.
במקום ה-3: חברת ''טבע'' עם שווי חשיפה חיובית משוקללת של כ- 8.5 מליון ₪ . הבולטות של ''טבע'' בתקשורת- עסקת ענק לרכישת חברת התרופות הגנרית "באר", שהקפיצו את היצור והרווחים של טבע בעשרות אחוזים.
במקום ה-4: בנק לאומי , שהינו הבנק היחיד שמופיע בעשיריה עם שווי חשיפה חיובית של כ- 6.6 מליון ₪. הכותרות הבולטות:
במקום ה-5: פסגות בית השקעות עם שווי תדמית חיובית משוקללת של כ- 6.1 מליון שקל. במקום ה-6 : Facebook עם שווי חשיפה של 5.29 מיליון ש''ח, במקום ה-7- פרטנר עם שווי חשיפה של 5.09 מיליון ש''ח. במקום ה-8- YAHOO עם שווי חשיפה של 4.85 מיליון ש''ח, במקום ה-9- שופרסל עם שווי חשיפה של 4.12 מיליון ש''ח ובמקום ה-10- בזק עם שווי חשיפה של 3.997 מיליון ש''ח.
אהבה שווה הרבה כסף - נוחי דנקנר מפורגן תקשורתית בשווי של 5.1 מ' דולר
במקום ה-1 - נוחי דנקנר. דנקנר הוא ללא ספק איש העסקים המקבל את הפרגון התקשורתי הגבוה ביותר בתקשורת עם שווי מוערך של כ- 5.1 מליון שקל ופתיחת פער גדול לעומת שאר המתמודדים. הכותרות הבולטות: העמקת האחיזה בחברות שבשליטתו; מימוש מניות סלקום; קבלת אזרחות כבוד מעיריית קרית מלאכי על רקע תרומתו לקהילה; שנת שיא ל-IDB והקנייה והמכירה ברווח מיידי (135 מיליון ש"ח ביומיים) של מניות "קרדיט סוויס".
במקם ה-2: יצחק תשובה עם שווי כותרות של 3.58 מיליון ש''ח. בין הכותרות של תשובה: שותפו של דנקנר לפלאזה לאס וגאס, המנהל המוערך ביותר לפי סקר BDI. עשר שנים להשתלטות של תשובה על "דלק" ובשיא המשבר: תשובה מגייס חצי מיליארד דולר מבנקים אמריקנים.
במקום ה-3 - שרי אריסון עם סך תקשורת חיובית של כ- 3.13 מליון שקל: חוברת לאלי פפושדו להקמת פרויקט מגורים ברומניה בשווי 2.2 מיליארד שקל. מכריזה על הפרידה מהיחצ"ן רני רהב. נכנסת לתחום האנרגיות הירוקות ומשיקה את מיזם המים "מיה". רוכשת את המניות של אחיה, מיקי אריסון, באריסון אחזקות. מעמיקה את אחזקתה בבנק הפועלים.
במקום ה- 4- לב לבייב עם שווי חשיפה של 2.96 מיליון ש''ח, במקום ה-5- שי אגסי עם שווי חשיפה של 2.23 מיליון ש''ח, במקום ה-6- שלמה ינאי עם שווי חשיפה של 1.69 מיליון ש''ח, במקום ה-7 דוד עזריאלי- עם שווי חשיפה של 1.62 מיליון ש''ח, במקום ה-8- רמי לוי עם שווי חשיפה של 1.6 מיליון ש''ח, במקום ה-9 רומן אברמוביץ עם שווי חשיפה של 1.34 מיליון ש''ח ובמקום ה-10 עידן עופר עם שווי חשיפה של 1.33 מיליון ש''ח.
נתי יעקובי , מנכ''ל 'יפעת- מחקרי מדיה': "בשל העובדה שהטבלה היא אינדיקציה לכמות התקשורת החיובית שמקבל איש העסקים בתקשורת ולא לסך החשיפה שלו , בולטת העובדה, כי ארקדי גאידמק, שדורג במקום השלישי בסיכום החציון הראשון של 2008, לראשונה אינו מופיע בדירוג יפעת עקב התקשורת השלילית הרבה שקיבל בחודשיים האחרונים''.