אורנג' מצטרפת לקרב בשוק התקשורת: נכנסת לאינטרנט, טלפוניה קווית ומדיה

דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר: "יש לנו הלקוחלות הטובים יותר בשוק. נהיה החברה בעלת תוכן המדיה העשיר ביותר; המבנה הרגולטורי והטכנולוגיה מאפשרת לנו להיות מתקדמים מאי-פעם"
משה בנימין |

מתישהו בשנים האחרונות ניתנה יריית הזינוק בחדרי חדרים, בחלונות הגבוהים של חברות הסלולר בישראל והכריזה על פתיחת המירוץ להפוך מחברת סלול לחברת מדיה. אפשר לציין את כניסתו של השר אטיאס לתפקיד כאחד הגורמים המחוללים ומכשירים את המהפך, זאת בנוסף להתקדמות טכנולוגית טבעית.

חברת פרטנר, בדומה לסלקום שכבר שחררה הצהרות בכיוון, מעוניינת להפוך מחברת סלולר, כמו שהיתה ב-10 השנים האחרונות לספק מדיה. (ה)ספק מדיה ב-"ה" הידיעה שילווה את מנויי אורנג' באשר הם. דהיינו, בסלולר, בטלפון הקווי, באתר החברה באמצעות סרטים, סדרות ומוסיקה ועוד.

"השינויים הרגולטוריים במבנה השוק והטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לנו לעשות כיום דברים שבעבר יכולנו רק לחלום עליהם. יש לנו בימים אלו הכנסות של 200 מיליון שקל ממידע ותוכן והלקוחות הטובים ביותר בשוק נמצאים אצלנו". כך מסביר מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר את הרקע למהלך האסטרטגי לכיוון המדיה שאמור למנף את החברה.

הפעילות של פרטנר החלה למעשה בשנת 2006, אז היא חברה למספר חברות ורכשה גם את med1 שהקנתה לה את האפשרות (באמצעות תשתיות) להפוך למפ"א - מפעיל שיחות פנים ארצי.

אורנג' מבקשת למעשה להסיר מעליה את הכובע שמגדיר אותה כחברת סלולר בלבד ולהפוך לחברת תקשורת ומדיה שעיקר עיסוקה הוא סלולר ובנוסף היא מספקת למנוייה ולקהל הרחב שירותי מדיה רבים נוספים.

פרטנר מעוניינת ללוות את הלקוח בכל שימוש מדיה אפשרי בו הוא יבחר. השירותים אותם היא מתכוונת להציע הם VOBB - שיחות קוליות שמועברות על קו ה-ADSL הביתי, להבדיל מהתשתית הקווית הקיימת כיום. בנוסף תכניס פרטנר לשימוש נתבי WIFI לשימוש ביתי ודרכו תספק תכנים מגוונים לבית הלקוח. שירות נוסף שכמו השאר קיים כבר שנים בעולם ואותו מתכננת פרטנר לספק הוא ה-Progresive download באתר החברה דרכו תתאפשר צפייה בסרטים (מתורגמים אפילו) באמצעות שיטות דחיסת וידאו חדשות.

בין הגורמים המובילים שמקרבים את פרטנר אל עבר חזון המדיה הוא השינוי הרגולטורי. בעיקר העובדה שאין עוד צורך (מעוגן בחוק) להיות הבעלים המלא של קו התקשורת בכדי להעביר ללקוח שירותי תוכן, וניתן לספק שירותי אינטרנט מבלי להיות בעלי התשתית.

באורנג' מציינים שערכו סקר בקרב מנויי החברה (מבלי שידעו את זהות מזמין הסקר) ובו נקבע כי כ-49% מלקוחות החברה היו רוצים לקבל שירותים נוספים מחברת הסלולר שלהם, דהיינו אורנג'.

בגדול מה שמנסה להעביר פרטנר היא הטענה המוכרת שחוזרת על עצמה בשנים האחרונות: "ה-PC הוא ה-TV החדש". הגדיל לציין אבנר שסיפר שמסך המחשב שלו עצמו הוא בגודל של 42 אינץ'. הטענה מוכרת, אך השינויי הוא בעובדה שבשנה הקרובה חברות הסלולר גם מתכוונות לשים את הכסף הגדול בנוסף להצהרות המפוצצות.

בשורה התחתונה מדגישים בפרטנר שעיקר הפעילות שלהם יהיה עדיין בסלולר, וזה ימשיך לספק להם את עיקר הרווחים. על מה תשען החברה בעתיד? סלולר, מדיה ושירותי תקשורת חדשים. בפעילות הסלולר מדגישים בחברה גם את העובדה שתחום הפרסום רחוק מאוד ממיצוי, ובין שאר הפיתוחים העתידיים נמצאת בנקאות בסלולר.

באתר החברה מתכוונת פרטנר לספק מוסיקה, סרטים, סדרות ומשחקים לכלל הלקוחות ולא בהכרח למנויי החברה. "אנחנו נהיה האתר בעל התוכן העשיר ביותר שיש. לקוחות שלנו ישלמו באמצעות מערכת הבילינג, אחרים ישלמו במסלול אישי אחר".

החברה חתמה כבר עם מספר לייבלים מובילים מחו"ל, כמו: דיסני, וורנר, יוניברסל וגדולים אחרים בדרך. בתחום המוסיקה ניתן לציין את EMI והליקון בישראל.

מבחינת לוחות זמנים, המהלך מצופה להגיע להשלמה מלאה במחצית שנת 2009. השירותים הראשונים כבר מוטמעים בהדרגה ועובדי אורנג' הם שפני הניסיון שישתמשו ראשונים בשירותים. "נשתמש בתשתיות קיימות של בזק וכבלים. אנחנו נמצאים בשוק הסלולר התחרותי מאוד ומאמין שנדע להתחרות גם כאן. יש לנו 2.9 מיליון לקוחות ואני מאמין שנצליח לצרף עוד". כך מסכם אבנר את הצהרות המדיה האופטימיות של אורנג' שימים יגידו לאן יובילו את החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה