במסחר כיום בדולר-שקל: אסטרטגיה ל-0% סיכון
"מכאן והלאה ניהול הפוזיציה הופך להיות הרבה יותר פשוט וכל שנותר הוא להעלות את ההוראה לבלימת הפסד לרמת ה-1.55 ולחכות בסבלנות שהמהלך יבשיל. כל תיקון טכני שיגיע סביר ויהיה בר חלוף ואחריו צפוי היורו להמשיך במסעו צפונה ולכבוש שיאים חדשים."
כך כתבתי ב 21.05.
כל ההחלטות שהיו צריכות להתקבל התקבלו ולסוחרים אשר קנו יורו דולר באיתות הקניה ברמת ה-1.5580 לא נותר לעשות דבר מלבד להמתין בסבלנות. אין טעם להתרגש מהתנודות היומיות ולהילחץ מתיקונים שסביר ויגיעו בהמשך. בנקודה זו הצעד הנכון הוא להמתין לפריצת רמת ה 1.58 לפתוח עסקה נוספת ולהרים את ההוראה לבלימת הפסד למחיר הממוצע ברמת ה- 1.5690 ובכך בעצם נטרלנו לחלוטין את הסיכון המגולם בעסקה. גם בהנחה ויחל היורו לרדת והמגמה תתהפך אולי לא נרוויח אבל בעסקה זו לא נפסיד אף דולר אחד. במידה והאסטרטגיה תעבוד כמו שצריך והיורו אכן יטפס צפויים הסוחרים ליהנות מתשואה אדירה על כספם בחודשיים הקרובים כאשר שוב היעד עומד על 1.70 דולר ליורו אחד.
גם במסגרת המסחר על הדולר שקל המצב זהה. הסוחרים אשר מכרו דולר וקנו שקלים או במילים פשוטות מכרו בשורט את הצמד חייבים להיצמד לפוזיציה עוד מספר שבועות ובמידה ויתרחק הצמד מנקודת הכניסה 3.36 וירד לאזור ה-3.25 על פי התרחיש ניתן יהיה להצמיד את ההוראה לבלימת הפסד ובכך להגן על ההון העצמי.
נתונים כלכליים חשובים
מבחינת נתונים כלכליים חשובים השבוע אשר בצילם יתנהל המסחר ובהתאם אליהם ציפיות הסוחרים ניתן למצוא את סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן. הנתון צפוי להתפרסם בארה"ב 30.05 יום שישי 16:55 אחה"צ שעון ישראל.
אוניברסיטת מישיגן מפרסמת את סקר מדד אמון הצרכנים פעמיים בחודש. הסקר מצביע על נכונותם של הצרכנים להוציא כסף וחשיבותו הגבוהה באה לידי ביטוי בכך שבאופן סטטיסטי תואם מדד זה את התמ"ג הריאלי ואת מדד הצריכה וההוצאה הפרטית, טוב יותר מאשר מדד אמון הצרכנים של "ועדת ההנהלה". בדומה למדד אמון הצרכנים של "ועדת ההנהלה", גם סקר זה משמש לניבוי שינויים פתאומיים בתבניות הצריכה וגם הוא מורכב משני מדדי משנה: אמון הצרכנים ביחס למצב הנוכחי וביחס לציפיותיהם העתידיות.
הצפי עומד על 59.5 ביחס לפרסום קודם העומד על 62.6 ונחשב שלילי לדולר. הנתון יכול לחזק את המגמה במידה ויהיה נמוך מהצפי ושלילי לדולר. אולם גם במידה והנתון יהיה מעל הצפי וחיובי לדולר המקסימום שנקבל הוא תיקון וגל מכירות קל האופייני לסגירת הפוזיציות של סוף השבוע, לא משהו מאיים.
מאת: רובי סלם, מנהל תחום המט"ח במרכז להשכלה פיננסית, מבית מטריקס
* מסחר במט"ח טומן בחובו סיכון רב ויחד עם פוטנציאל רווח גבוה מגלם סיכון רב.
* לכן ניתוח מטבעות אלה אינו בגדר המלצה לפעולה כלשהי. סוחר ללא ידע מקצועי או אסטרטגיית מסחר ברורה, מוטב שיתייעץ עם גורם מוסמך לפני ביצוע פעולה.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

גז ישראלי - רווח מצרי; כך א-סיסי מרוויח מיליארדי דולרים בשנה על חשבון ישראל
כחלק ממערכת היחסים הסבוכה עם מצרים, ישראל דרך מאגר לוויתן מספקת גז למצרים שמשמש גם לייצוא. הרוו ח עליו הוא סביב 80% - ב-15 שנים הבאות תספק ישראל גז למצרים ב-130 מיליארד דולר, חלקו יעבור לאירופה וישאיר סכומי עתק במצרים - מחיר השלום
מצרים מתכננת להגדיל את יצוא ה-LNG לאירופה החל מנובמבר הקרוב. ידיעה לקונית שפורסמה בתקשורת האמריקאית והמצרית, מסתירה סיפור גדול. מצרים שלה מאגרי גז משל עצמה לא יכולה לשרת את האנרגיה שלה היא נזקקת והיא מייבאת גז מישראל בכמויות שהולכות וגדלות. אלא שחלק מגז הזה לא משמש לצרכים פנימיים כי הממשל עושה חשבון פשוט ורואה שכדאי לייצא את הגז הזה לאירופה ולהרוויח סכומי עתק.
כעת, בהמשך לפיתוח והרחבת ההפקה של מאגר לוויתן היקף העברת הגז למצרים יעלה. דיווח על כך ניתן לפני חודשיים ובמקביל מתברר מצרים תיערך להגדלת הייצוא. זה מהלך עסקי לכאורה, אבל יש כאן הרבה מאוד פוליטיקה וקשר עסקי שתומך בעצם בשלום. אחרי הכל, למה בעצם ישראל נותנת מתנה כזו גדולה לשכנה שלה ולא מוכרת בעצמה לאירופה? נכון, יש להקים תשתיות, אבל מלכתחילה הכוונה היתה לספק גז לשכנות (גם ירדן מקבלת גז מישראל) כסוג של עוגן להסכמי השלום והרחבת האינטרסים המשותפים. זה כנראה בחשבון הכולל משתלם - ירדן היתה שותפה שקטה בהגנה על ישראל בעת הטילים, מצרים דחפה להסכם. אבל זה החשבון המדיני, מה עם החשבון של השותפויות - ניו מד ורציו, ושל שברון המחזיקות במאגר?
האם יכול להיות שייצוא כבר לפני שנים לאירופה היה מגדיל את הרווחים שלהם? בטח. אבל, ייצוא הגז לצד שאלות כמה גז להשאיר לדורות הבאים ולאן לייצא הן שאלות פוליטיות. תחום הגז והנפט בעולם בכלל מעורב בפוליטיקה. המחזיקים בלוויתן התיישרו לפוליטיקה.
על פי הדיווחים האחרונים, הממשלה המצרית מנהלת מגעים למשלוח של גז נוזלי נוסף מדי חודש ממתקן ההנזלה באידקו, החל מחודש נובמבר ועד סוף מרץ. המהלך מתבצע על רקע מאמצים לחזק את שיתופי הפעולה עם חברות זרות ולהבטיח להן חלק מייצוא התפוקה המשותפת. לא מדובר כאן בשימוש בתוספת הייצוא של הגז הישראלי, זו תקפוץ מדרגה רק בהמשך. אבל, לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שלמצרים תהיה האפשרות להגדיל את הייצוא ולהגדיל רווחים, כשאירופה עדיין זקוקה מאוד לגז בהינתן המשבר הגדול מול רוסיה. עם זאת, מצרים עצמה מתנדנדת עם ייצוא הגז בהתאם לצרכים המקומיים. בשנה האחרונה היא הורידה את היקף הייצוא, על רקע דרישות הכרחיות של התעשייה המקומית.
- הבונוס של מצרים מסיום המלחמה ולמה היא קיבלה העלאת דירוג אשראי?
- פדיונות של 144 מיליארד דולר ביום אחד ותנועת המחאה שקמה בארה"ב וסחפה את העולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסכם הענק - 35 מיליארד דולר ל-130 BCM
באוגוסט האחרון נחתם הסכם ייצוא חדש בין שותפי לווייתן למצרים בהיקף של 35 מיליארד דולר, הגדול ביותר שנחתם אי פעם בתחום. ההסכם כולל ייצוא של כ-130 BCM עד לשנת 2040, בשני שלבים: כ-20 BCM בשלב הראשון החל מ-2026, ו-110 BCM נוספים לאחר הקמת צינור גז חדש. צינור זה, שייקרא "ניצנה", צפוי לחבר ישירות את מאגר לווייתן למצרים ולהכפיל את קיבולת ההולכה, עם תוספת של כ-600 מיליון רגל מעוקבת ליום. פרויקט זה, שהובילו שברון והחברות הישראליות, נועד לשדרג את תשתיות ההולכה ולהתאים את הייצוא לגידול העתידי.