השוורים שולטים במסכי אירופה: הדקס ממריא 5.7%
המדדים המובילים באירופה נסחרים היום בעליות שערים חדות לאור עליות השערים אשר נרשמו אמש בוול סטריט ועקב הצמיחה הנאה אשר נרשמת מכיוונה של סין בשיעור של מעל ל-11% אשר מפריח תקוות בקרב המשקיעים כי זו תקזז את חששות המיתון הנשמעות מכיוונה של ארה"ב.
כמו כן, הרגולטורים בניו יורק דוחפים את המוסדות הפיננסיים על מנת להציל את מבטחות האג"ח בכוונה למנוע מחיקת כספים נוספים מכיוונם של החברות.
הדקס הגרמני מזנק 5.7%, הפוטסי הבריטי מוסיף 4.3%, הקאק הצרפתי עולה 4.6%, אמסטרדם מטפסת 5.4% ומילאנו מוסיפה 2.97%.
"התוכנית היא באופן ברור חיובית, אמר ג'וליאמה דוצ'נסה, אסטרטג ב-Fortis Private Banking בג'נבה. "אלה איתותים חיוביים אשר מחזקים את שוק המניות ומבססים את אמון המשקיעים, המשקיעים מתחילים לחזור לשווקים", הוסיף דוצ'נסה.
מניית Siemens בולטת בעליה של 4.2% ל-86.09 אירו לאחר שהודיעה כי רווחי הרבעון הראשון הפיסקלי לאחר שמכרה את מחלקת האלקטרוניקה לתחום הרכב שהיה בבעלותה. הרווח הנקי של החברה לרבעון שהסתיים בדצמבר זינק ל-6.3 מיליארד אירו מ-739 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד. רווחי החברה, אשר כללו 5.4 מיליארד אירו כתוצאה ממכירת המחלקה, היכו את תחזיות האנליסטים המוקדמות אשר עמדו על 5.32 מיליארד דולר.
מניית Pernod Ricard, יצרנית הליקרים השניה בגודלה בעולם, מזנקת 9% לאחר שהעלתה את תחזיות הרווח שלה בעקבות הביקושים הערים מאסיה ומאמריקה הלטינית וייצוא החברה עזר לה לעבור את תחזיות המכירות המוקדמות של האנליסטים.
בחברה צופים כי הרווח התפעולי של החברה יעלה 12%, זאת לעומת 10% בתחזיות המוקדמות. מכירות החברה טיפסו ל-2.16 מיליארד אירו ברבעון, זאת לעומת 2.05 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בכך היכו את תחזיות האנליסטים המוקדמות אשר עמדו על 2.09 מיליארד אירו.
מניית UBS, הבנק הגדול באירופה לפי היקף נכסים, מזנקת 7.7%. מניית Axa, חברת הביטוח המשני הגדולה בצרפת, ממריאה 9.5%
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
