לקוחות סלקום יורידו משחקים בחינם - אבל שילמדו להסתדר עם הפרסומות

אחרי תקופת הרצה שקטה ופיילוט שבסלקום מספרים בשבחו, הגיע הרגע לו חיכו החברה, המפרסמים ואולי אפילו המנויים - שירות מסחרי חדש של הורדת משחקים בחינם תמורת צפייה בפרסומות. טבעול כבר בפנים
משה בנימין |

לראשונה בישראל, ובין הראשונים בעולם, סלקום משיקה שירות מסחרי ראשון של הורדת משחקים בחינם עם צפייה בפרסומות - על בסיס פלטפורמה של חברת innerActive.

בסלקום מדווחים כי במסגרת הפיילוט נמצא, כי קהל גדול של משתמשים חדשים החל להוריד משחקים. 24% מהמשתתפים לא הורידו משחקים ב-6 החודשים לפני הניסוי ו-54% לא עשו זאת ב-3 החודשים שקדמו לניסוי.

סך הכל כ-78% הם משתתפים חדשים לעומת 12% בלבד שהם גיימרים כבדים. מספר ההורדות של משחקים גדל בממוצע פי 10 לעומת המצב שקדם לפיילוט.

מה מקבלים בחבילה? חוץ מפרסומות

במסגרת השירות יוכלו מנויי הסלולר של סלקום להוריד ולשחק בחינם במגוון משחקים. המשתמש יצפה בפרסומות ובתוכן שיווקי מגוון לפני המשחק ואף במהלכו, כחלק מהסביבה הוויזואלית של המשחק. המערכת תלווה את המשתמש ותספק לו תכנים נוספים וקופונים סלולריים על בסיס הצלחותיו, שאותן ניתן לממש במדיות אחרות (אתרי אינטרנט ונקודות מכירה).

בין המפרסמים הראשונים ניתן לציין את החברות מוטורולה וטבעול וחברות נוספות מתחום המזון והבידור שהביעו את הסכמתן להשתתף וישולבו בתקופה הקרובה.

שכולם ייהנו ובעיקר סלקום

קובי מרנקו, מנכ"ל לוגיה, גוף התוכן של סלקום: "השקת שירות המשחקים בחינם תקרב אלפי מנויים שלנו לעולם המשחקים ותעשיר את עולמם בחוויות חדשות. אנו מאמינים שהמודל המסחרי הייחודי יוכיח את עצמו כיעיל וכדאי לכל המעורבים: המנויים עצמם, המפרסמים והפרסומאים שייהנו מקמפיינים אפקטיביים מאוד וסלקום כמפעיל שיצרה יש מאין מנוף צמיחה חדש".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.