לקוחות סלקום יורידו משחקים בחינם - אבל שילמדו להסתדר עם הפרסומות

אחרי תקופת הרצה שקטה ופיילוט שבסלקום מספרים בשבחו, הגיע הרגע לו חיכו החברה, המפרסמים ואולי אפילו המנויים - שירות מסחרי חדש של הורדת משחקים בחינם תמורת צפייה בפרסומות. טבעול כבר בפנים
משה בנימין |

לראשונה בישראל, ובין הראשונים בעולם, סלקום משיקה שירות מסחרי ראשון של הורדת משחקים בחינם עם צפייה בפרסומות - על בסיס פלטפורמה של חברת innerActive.

בסלקום מדווחים כי במסגרת הפיילוט נמצא, כי קהל גדול של משתמשים חדשים החל להוריד משחקים. 24% מהמשתתפים לא הורידו משחקים ב-6 החודשים לפני הניסוי ו-54% לא עשו זאת ב-3 החודשים שקדמו לניסוי.

סך הכל כ-78% הם משתתפים חדשים לעומת 12% בלבד שהם גיימרים כבדים. מספר ההורדות של משחקים גדל בממוצע פי 10 לעומת המצב שקדם לפיילוט.

מה מקבלים בחבילה? חוץ מפרסומות

במסגרת השירות יוכלו מנויי הסלולר של סלקום להוריד ולשחק בחינם במגוון משחקים. המשתמש יצפה בפרסומות ובתוכן שיווקי מגוון לפני המשחק ואף במהלכו, כחלק מהסביבה הוויזואלית של המשחק. המערכת תלווה את המשתמש ותספק לו תכנים נוספים וקופונים סלולריים על בסיס הצלחותיו, שאותן ניתן לממש במדיות אחרות (אתרי אינטרנט ונקודות מכירה).

בין המפרסמים הראשונים ניתן לציין את החברות מוטורולה וטבעול וחברות נוספות מתחום המזון והבידור שהביעו את הסכמתן להשתתף וישולבו בתקופה הקרובה.

שכולם ייהנו ובעיקר סלקום

קובי מרנקו, מנכ"ל לוגיה, גוף התוכן של סלקום: "השקת שירות המשחקים בחינם תקרב אלפי מנויים שלנו לעולם המשחקים ותעשיר את עולמם בחוויות חדשות. אנו מאמינים שהמודל המסחרי הייחודי יוכיח את עצמו כיעיל וכדאי לכל המעורבים: המנויים עצמם, המפרסמים והפרסומאים שייהנו מקמפיינים אפקטיביים מאוד וסלקום כמפעיל שיצרה יש מאין מנוף צמיחה חדש".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד