הגולש הישראלי מדורג שני בעולם בשעות גלישה ברשת
סקירה ענפית שערכה חברת D&B - דן אנד ברדסטריט ישראל על ענף האינטרנט מראה, כי גולש האינטרנט הישראלי נמצא במקום השני בעולם בבחינת מספר שעות הגלישה הממוצע, וישראל מדורגת במקום השמיני בעולם בשיעור החדירה של שירותי האינטרנט המהיר. בפס-רחב גולשים יותר
כלכלני דן אנד ברדסטריט, מציינים כי משתמשי האינטרנט הבוגרים בישראל גולשים 37.4 שעות בחודש בממוצע. ממוצע שעות הגלישה הינו גבוה יותר בקרב גולשי אינטרנט בתקשורת רחבת-פס, אשר גולשים 38.8 שעות בממוצע, בהשוואה לגולשי האינטרנט בקיבולת נמוכה, אשר גולשים 10.9 שעות בממוצע.
הכלכלנים מוסיפים, כי "מדי שנה נוספים 191,000 מנויים לשירותי האינטרנט בפס-רחב בקרב האוכלוסייה היהודית, ומדובר בצמיחה של 17.2% במספרם". הם צופים עלייה בשימוש באינטרנט מהיר (בפס-רחב), אך זו תהיה מתונה מבעבר.
מהסקירה עולה עוד, כי מספר גולשי האינטרנט בישראל עמד בשנת 2006 על כ-3.9 מיליון (יהודים ולא יהודים), כ-54% מכלל תושבי המדינה. בשנים האחרונות חל גידול משמעותי הן במספר המנויים לשירותי האינטרנט והן ברוחב הפס המוצע ללקוחות.
אנחנו בעשירייה הראשונה
כעולה מהסקירה, שיעור החדירה של שירותי האינטרנט המהיר בשוק המקומי הינו אחד הגבוהים בעולם. בסוף שנת 2006 ישראל דורגה במקום השמיני בעולם, עם שיעור חדירה של 68.97% במשקי הבית (היהודיים בלבד). את ישראל מקדימות מדינות כמו דרום קוריאה, מונקו, הונג קונג, איסלנד, סינגפור, הולנד ודנמרק. ארה"ב מדורגת רק במקום ה- 25 , ואנגליה במקום ה- 20.
חדירת האינטרנט בערים הגדולות בישראל
מהנתונים על 14 הערים הגדולות בישראל עולה, כי שיעור הבעלות על מחשבים בקרב משקי בית הינו הגבוה ביותר בראשון לציון, לכ-74.1% ממשקי הבית בעיר מחשב, ואחוז משקי הבית המנויים לשירותי אינטרנט הינו הגבוה ביותר בתל-אביב, כ-67.8%. שיעור החדירה הנמוך ביותר, הן של מחשבים והן של מנויי אינטרנט, נרשם בעיר בני ברק (42% ממשקי הבית מחזיקים במחשב ו-25.1% ממשקי הבית מנויים לשירותי אינטרנט).
הגולשים הכבדים: גילאי 13-17
שיעור חדירת האינטרנט בקרב האוכלוסייה היהודית משתנה בין קבוצות הגילאים השונות. השיעור הגבוה ביותר הינו בקרב משתמשים בגילאי 13-17, אשר 91% מהם הינם משתמשי אינטרנט. שיעור החדירה השני בגודלו הוא בגילאי 18-29, והוא עומד על 79%. שיעור החדירה בקרב אוכלוסייה מבוגרת הינו הנמוך ביותר, כאשר רק 45% מבני ה-50+ משתמשים באינטרנט.