חשש בצה"ל: מכתבי אזהרה יישלחו לאלופים
צה"ל נערך לוינוגרד: בעקבות החשש כי ועדת וינוגרד עלולה להסיק מסקנות אישיות נגד קצינים בכירים בצה"ל בדוח הסופי, שיתפרסם בחודשים הקרובים, פנתה הסנגורית הצבאית הראשית לפני כחודש לחברי ועדת וינוגרד, בבקשה לאפשר לחיילים ולקצינים המוזכרים בדוח להגן על עצמם, עוד בטרם יפורסם הדוח בפני הציבור. בתגובה, הודיע אתמול יו"ר הוועדה, השופט (בדימוס) אליהו וינוגרד, לסנגורית הצבאית כי הוועדה תשלח ככל הנראה מכתבי אזהרה למי שעלולים להיפגע מעבודתה. בצה"ל מעריכים כי בין המוזהרים יהיו גם הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף במיל' דן חלוץ, סגן הרמטכ"ל, האלוף משה קפלינסקי וכן אלוף פיקוד הצפון הנוכחי וראש אגף המבצעים לשעבר, האלוף גדי אייזנקוט.
לפיה מכתבי האזהרה יישלחו למעורבים, הגיעה בעקבות פנייה של הסנגורית הצבאית הראשית בחודש שעבר. במכתב שכתבה לחברי הוועדה, טענה הסנגורית כי ראוי לשמור על זכויותיהם של קציני וחיילי צה"ל העלולים להיפגע מדוח הוועדה. לדבריה, יש לאפשר להם לעיין בחומר הראיות שהוצג בפני הוועדה, לחקור עדים ולהשלים את טיעוניהם בפני הוועדה, עוד בטרם יפורסם הדוח המלא.
בנוסף, ביקשה הסנגורית הצבאית מהוועדה להודיע לכל אחד מחיילי צה"ל או קציניו, העלולים להיפגע, באיזה אופן הוא עלול להיפגע מדוח הוועדה.
לפי ההערכות בצה"ל, בין המועמדים לקבל מכתבי אזהרה יהיו הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף דן חלוץ, אלוף פיקוד הצפון לשעבר, האלוף במיל' אודי אדם, סגן הרמטכ"ל, האלוף משה קפלינסקי, ראש אגף המבצעים לשעבר ואלוף פיקוד הצפון הנוכחי, האלוף גדי אייזנקוט ומפקד זרוע היבשה, האלוף בני גנץ.
מועד פרסום הדוח טרם נקבע
בתשובתו של השופט (בדימוס) וינוגרד, העומד בראש הוועדה, הוא ציין כי הוועדה תעניק משקל רב לזכותם של מי שעלולים להיפגע מהדוח הסופי, והיא תאפשר להם לדעת את מהות הבדיקה ולקבל הזדמנות נאותה לטעון בפני הוועדה. עוד ציין השופט כי מכתבי אזהרה יישלחו למי שעלולים להיפגע מעבודת הוועדה, אחרי שאלה יזוהו על ידיה.
בתגובה שפרסמה באמצעי התקשורת, ביקשה ועדת וינוגרד להבהיר כי מועד פרסום דוח הוועדה טרם נקבע, וכי עומדים בפניה, על פי הערכתה, כמה חודשים
נוספים של עבודה על מנת לסיים את הבדיקה בנושאים ספציפיים. בנוסף, הודיעה הוועדה כי טרם החליטה, אם בכלל, להגיש מכתבי אזהרה למי מהמעורבים בצה"ל.
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
