חשש בצה"ל: מכתבי אזהרה יישלחו לאלופים
צה"ל נערך לוינוגרד: בעקבות החשש כי ועדת וינוגרד עלולה להסיק מסקנות אישיות נגד קצינים בכירים בצה"ל בדוח הסופי, שיתפרסם בחודשים הקרובים, פנתה הסנגורית הצבאית הראשית לפני כחודש לחברי ועדת וינוגרד, בבקשה לאפשר לחיילים ולקצינים המוזכרים בדוח להגן על עצמם, עוד בטרם יפורסם הדוח בפני הציבור. בתגובה, הודיע אתמול יו"ר הוועדה, השופט (בדימוס) אליהו וינוגרד, לסנגורית הצבאית כי הוועדה תשלח ככל הנראה מכתבי אזהרה למי שעלולים להיפגע מעבודתה. בצה"ל מעריכים כי בין המוזהרים יהיו גם הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף במיל' דן חלוץ, סגן הרמטכ"ל, האלוף משה קפלינסקי וכן אלוף פיקוד הצפון הנוכחי וראש אגף המבצעים לשעבר, האלוף גדי אייזנקוט.
לפיה מכתבי האזהרה יישלחו למעורבים, הגיעה בעקבות פנייה של הסנגורית הצבאית הראשית בחודש שעבר. במכתב שכתבה לחברי הוועדה, טענה הסנגורית כי ראוי לשמור על זכויותיהם של קציני וחיילי צה"ל העלולים להיפגע מדוח הוועדה. לדבריה, יש לאפשר להם לעיין בחומר הראיות שהוצג בפני הוועדה, לחקור עדים ולהשלים את טיעוניהם בפני הוועדה, עוד בטרם יפורסם הדוח המלא.
בנוסף, ביקשה הסנגורית הצבאית מהוועדה להודיע לכל אחד מחיילי צה"ל או קציניו, העלולים להיפגע, באיזה אופן הוא עלול להיפגע מדוח הוועדה.
לפי ההערכות בצה"ל, בין המועמדים לקבל מכתבי אזהרה יהיו הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף דן חלוץ, אלוף פיקוד הצפון לשעבר, האלוף במיל' אודי אדם, סגן הרמטכ"ל, האלוף משה קפלינסקי, ראש אגף המבצעים לשעבר ואלוף פיקוד הצפון הנוכחי, האלוף גדי אייזנקוט ומפקד זרוע היבשה, האלוף בני גנץ.
מועד פרסום הדוח טרם נקבע
בתשובתו של השופט (בדימוס) וינוגרד, העומד בראש הוועדה, הוא ציין כי הוועדה תעניק משקל רב לזכותם של מי שעלולים להיפגע מהדוח הסופי, והיא תאפשר להם לדעת את מהות הבדיקה ולקבל הזדמנות נאותה לטעון בפני הוועדה. עוד ציין השופט כי מכתבי אזהרה יישלחו למי שעלולים להיפגע מעבודת הוועדה, אחרי שאלה יזוהו על ידיה.
בתגובה שפרסמה באמצעי התקשורת, ביקשה ועדת וינוגרד להבהיר כי מועד פרסום דוח הוועדה טרם נקבע, וכי עומדים בפניה, על פי הערכתה, כמה חודשים
נוספים של עבודה על מנת לסיים את הבדיקה בנושאים ספציפיים. בנוסף, הודיעה הוועדה כי טרם החליטה, אם בכלל, להגיש מכתבי אזהרה למי מהמעורבים בצה"ל.
מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות
אם חשבתם שישראל הרבה יותר יקרה מהעולם, המספרים מוכיחים אחרת: עשור של אינפלציה נמוכה מציב את ישראל בפער של יותר מפי 2.5 מול ה-OECD
מסתבר שקצב האינפלציה בישראל נמוך בהרבה מאשר ברוב המדינות המפותחות, ה-OECD. זאת בניגוד ל"תחושות בטן" שיש לנו. מסתבר גם שמדד מפתיע מראה שאפילו מחירי השירותים העירוניים בתל אביב, כבר אינם בראש רשימת הערים המרכזיות היקרות בעולם המערבי, כפי שהיה בעבר. המסקנות הללו מספקות ללא כל ספק עוד תחמושת לאלו הדורשים מבנק ישראל להוריד את הריבית במיידי וכמה שיותר.
בממוצע שנתי קצב האינפלציה בישראל ב-10 השנים האחרונות היה 1.4% לשנה מול ממוצע של 3.8% ב-OECD. משמע בחו"ל, ברבות מהמדינות המערביות, קצב האינפלציה הממוצע גבוה ביותר מפי 2.5 מאשר אצלנו!
המקור: עיבודי חיסונים פיננסים לפרסום של ה-OECD
www.oecd.org/content/dam/oecd/en/data/insights/statistical-releases/2025/7/consumer-prices-oecd-07-2025.pdf- למה השוק מריע לאינפלציה של 3%?
- מהאינפלציה לצמיחה: מלחמת הסחר חוזרת למרכז הבמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תל אביב (מבחינת יוקר המחייה) זה לא מה שהיה פעם
כדי להבין עד כמה תמונת האינפלציה מורכבת וכוללת הרבה מאד אלמנטים שהמדיה הכלכלית פעמים רבות מתעלמת מהם, להלן טבלה ובה בדיקה שפרסמו Visual Capitalist על בסיס נתונים שבדק דויטשה בנק, בנוגע לעלות החודשית שמשקי הבית ועסקים בערים שונות בעולם משלמים על שירותים עירוניים דוגמת חשמל, מים, פינוי אשפה וכו':
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

