יאיר גלר: "תוכן שיווקי בהתאם לכללי האתיקה - מבורך"

יו"ר איגוד חברות הפרסום מברך את מועצת הרשות השנייה על אימוץ עקרונות ועדת כשר לתוכן שיווקי
אפרת אדיר |

איגוד חברות הפרסום מברך את מועצת הרשות השנייה על אימוץ עקרונות ועדת כשר לתוכן שיווקי, אשר איגוד חברות הפרסום היה שותף לניסוחן ותרם בהמלצות שהובאו בפני הוועדה.

יאיר גלר, יו"ר איגוד חברות הפרסום: "אני מברך על המהלך במסגרתו הצלחנו לגבש הסכמה שתהיה מקובלת על הצדדים. אנו מאמינים כי תוכן שיווקי שיתבצע בהתאם לכללי אתיקה מוסכמים יהווה כלי פרסומי יעיל ואפקטיבי לטובת המותגים, היוצרים והפקות המקור. הפעם, באופן לגיטימי, כסף של הפרסום יוכל לשמש כתומך ומסייע ליצירה המקורית בארץ ואנו שמחים מאד על אימוץ העקרונות, למרות כל הלחצים שהיו בדרך. עם זאת, אנו סבורים כי ביישום העקרונות לא ניתן יהיה לקשור בין תוכן שיווקי לדקות פרסום".

כיום, הסנקציה היחידה שהרשות יכולה להשתמש בה במקרה של הפרת כללים של תוכן שיווקי היא נטילת דקות פרסום, אך המועצה מעוניינת לחקוק חוקבכנסת בנושא שיאפשר לה הטלות קנסות על הזכייניות. הפרסומאים והזכייניות, מצידם, מתנגדים לכך.

גלר ממשיך להדגיש, כי "תוכן שיווקי לא ייכלל בתוכניות חדשות, תחקיר, תעודה או צרכנות וגם לא בתוכניות ילדים וקיומו של תוכן שיווקי בתוכנית יצויין על גבי המסך באופן ברור".

לפני כשנה יזם איגוד חברות הפרסום יזם רב שיח מיוחד בהשתתפות פרסומאים, אנשי מדיה ורגולטורים בנושא התוכן השיווקי במטרה להוביל מהלך להנחת אבן פינה ליצירת קוד אתי לתוכן שיווקי. כבר אז ציין גלר, כי "מטרת המהלך להניח אבן פינה ליצירת קוד אתי לתוכן שיווקי לתיאום ציפיות בין הפרסומאים, המפרסמים, אנשי המדיה והרגולטורים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה