פורום המרכבה: הפסקת ייצור הטנק - "בכייה לדורות"

חברי הפורום המייצגים למעלה מ-200 יצרנים לחלקי טנק, יביעו את חששם בפני ועדת חוץ וביטחון בנוגע להשלכות החברתיות, הכלכליות, והצבאיות שיגרמו כתוצאה מהפסקת הייצור
דותן לוי |

בפגישה שתתקיים היום בין נציגי פורום המרכבה עם השר יעקב אדריהשר וחברי ועדת חוץ ובטחון, מתכוונים חברי הפורום למחות על כוונת הממשלה לקצץ בייצור טנק המרכבה. נציגי הפורום ובהם מנהלים בכירים בתעשיות הביטחוניות, יציגו לחברי הכנסת נייר עמדה הסוקר את המשמעויות הצבאיות, הכלכליות והחברתיות של פרויקט המרכבה. "צה"ל חייב להמשיך ולהצטייד בטנקי מרכבה חדישים ולהגדיל את שיעור הסבת טנקי המרכבה הישנים , כדי לעמוד בפני אתגרי המלחמה הבאה" אומרים חברי פורום יצרני טנק המרכבה, שליד איגוד תעשיות מתכת, חשמל ותשתית בהתאחדות התעשיינים. יו"ר הפורום, תא"ל (מיל.) שלמה פסי וחבר הפורום תא"ל (מיל.) אביגדור קליין, קצין שיריון ראשי לשעבר, מציינים כי בצה"ל, במערכת הביטחון ובמערך התעשיות של טנק המרכבה, קיימת תמימות דעים ש"טנק המרכבה סימן 4", גילה כושר שרידות גבוה ביותר במערכה למרות טילי הנ"ט המשופרים שהפעיל נגדם החיזבאללה. חברי פורום יצרני טנק המרכבה, מייצגים למעלה מ- 200 יצרנים לחלקים שונים של הטנק, המעסיקים כ-10,000 עובדים הביעו את חששם כי למרות שטנק המרכבה עמד ב"מערכה בכל היעדים שהוצבו לו והציל חיי לוחמים", מערכת הביטחון עומדת לקצץ בהזמנותיה להצטיידות חדשה של טנקי מרכבה מתקדמים לשנים הקרובות ותאט את קצב החלפת הטנקים הישנים. "זו תהיה בכייה לדורות. טילי הנ"ט משתפרים כל הזמן וצה"ל ממשיך לשלוח למערכה טנקים ישנים שאין להם מיגון אקטיבי. אם לא נמשיך להחליף את הכלים הישנים בחדשים, נמצא עצמנו במערכה הבאה במצב קשה יותר מזה שהיה בלבנון" מזהירים אנשי הפורום ומוסיפים כי: "במקביל יש להגביר את הפיתוח למיגון אקטיבי של הכוחות ובנושא זה, יש להם גם רעיונות ותוכניות חדשות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה