אילוסטרציה משכורת שכר
אילוסטרציה משכורת שכר

נתוני מס"ב חושפים: בשנת 2023 חל גידול של כ-5.4% בשכר הממוצע במשק

מנתוני חברת מס"ב המפעילה את תשתית התשלומים המרכזית בישראל באמצעותה מבוצעות למעלה מ-90% מהעברת המשכורות במשק, עולה כי בשנת 2023 חלה עליה הן בשכר הממוצע במשק והן בשכר החציוני

מנתוני השכר שהועברו ע"י חברת מס"ב, עולה כי השכר הממוצע בישראל בשנת 2023 עמד על כ-7028, שקל וזאת לעומת שנת 2022, בה עמד השכר הממוצע על כ-7,615 שקל.

כמו כן, עפ"י נתוני השכר שבידי חברת מס"ב השכר החציוני (שהוא למעשה המשכורת שמקבל האדם האמצעי, המשקף את השכר שמחצית מהישראלים מקבלים יותר ממנו ומחצית פחות ממנו) עמד בשנת 2023 על סך של כ-6,543 שקל, לעומת סך של כ-6,131.67 שקל בשנת 2022.

נתוני מס"ב מעידים על עליה של כ-5.4% בשכר הממוצע במשק בשנת 2023, וכן על עליה של כ-6.7% בשכר החציוני לעומת השכר בשנת 2022.

אודליה משה אוסטרובסקי, מנכ"לית מס"ב: "נתוני המשכורות של חברת מס"ב, מהווים תמונת מצב שקופה של ממוצע המשכורות במשק הישראלי מתוכו ניתן לנתח ולהבין תופעות כלכליות בתקופות שונות. ערנות הציבור הישראלי לנתונים כמו ממוצע המשכורות השנתי, מהווה רכיב מרכזי וחשוב באשר לאוריינות הכלכלית של הציבור, ולפיכך הגברת מודעות לנושאים חשובים המשפיעים על סדר היום בקרב הציבור הישראלי. ע"פ הנתונים, ניתן לראות כי על אף השפעת מלחמת חרבות ברזל ברבעון האחרון של השנה, השכר הממוצע ב-2023 עלה. ישנם משתנים שעשויים להציג תמונה שאינה מלאה, מאחר והעלייה בשכר, עלולה לנבוע גם מהטיה כתוצאה מהאטת ההעסקה במשק שהביאה למספר גבוה של מפוטרים או יוצאים לחל"ת מה שעלול להעיד על זינוק שאינו אורגני בממוצע השכר במשק".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שמעון 01/04/2024 13:25
    הגב לתגובה זו
    ושאר עובדי המדינה . העלו את מחיר הדלק כדי להמשיך להאכיל אותם.
  • 1.
    אם כך האינפלציה תגיע השנה ל 10% (ל"ת)
    זליג 01/04/2024 12:40
    הגב לתגובה זו
מנהל בדרג ביניים מדבר עם הצוות שלו, קרדיט: גרוקמנהל בדרג ביניים מדבר עם הצוות שלו, קרדיט: גרוק

איך מנהלי הביניים יכולים להרים את הארגון ולשנות את כללי המשחק

דווקא העובדים שנמצאים באמצע הפירמידה הארגונית, הם גם השחוקים ביותר וגם אלו מחזיקים במפתח להצלחה, לחדשנות ולרווחיות, אז איך מרימים אותם וממשים את הפוטנציאל שלהם?

הדס ברטל |

מנהלי הביניים חיים את הפרדוקס הארגוני הגדול ביותר. מצד אחד הם מחויבים ליעדים הגבוהים של ההנהלה הבכירה. מצד שני הם צריכים להכיל את הצרכים, הרגשות והקשיים של העובדים בשטח  מחקרים עדכניים מציירים תמונה ברורה. כמעט 75% ממנהלי הביניים מדווחים על עומס גבוה, לחץ מתמשך ותחושה שהם “תמיד באמצע”. אחוז דומה מהם מדווח על שחיקה ולעיתים גם בתחושה שהליבה האמיתית של העבודה, שהיא ניהול אנשים, נדחקת הצידה לטובת משימות אדמיניסטרטיביות.

לצד זה, ארגונים מצפים מהם להוביל שינוי. והפער גדול. יותר מ־80% ממנהלי משאבי האנוש בעולם מדווחים שמנהלים בדרג הביניים אינם מצוידים מספיק להתמודד עם כמות השינויים הארגוניים. זאת בזמן ש־77% מהעובדים עצמם, שתחת ניהולו של דרג הביניים, מדווחים על עייפות משינויים תכופים. כלומר, מנהל הביניים נדרש להיות "המתווך" בין עייפות מהשטח ללחץ מלמעלה, בלי שתמיד יש לו את הכלים לעשות זאת.

לחץ מלעלה ומלמטה

כשהלחץ והעומס מגיעים משני כיוונים, האופן שבו הארגון תומך בהם הופך להבדל בין מנהיגות לצניחה. מחקר של אוניברסיטת קארדיף בבריטניה מצא שמנהלים שקיבלו מעט משאבים מהארגון תפקדו באופן הגנתי יותר, נצמדו לבירוקרטיה ונמנעו מלקחת סיכונים. לעומת זאת, מחקר של מכון גאלופ הראה שכאשר הם מקבלים כלים, אמון ואוטונומיה, הם מראים יצירתיות גבוהה יותר, מובילים צוותים טוב יותר ומשפרים ביצועים עסקיים.

כשמחקרים התמקדו באותם מנהלים בדרג ביניים ובחנו מה באמת מניע אותם, התגלתה תובנה מעניינת: הם לא מבקשים שקט או קלות, אלא משמעות. הם רוצים לגדול. כאשר מנהלי ביניים שמקבלים אוטונומיה, הזדמנות לפיתוח אישי וגישה לתמונה האסטרטגית הגדולה מדווחים על שביעות רצון גבוהה יותר ועל מחויבות עמוקה יותר לארגון. הם רוצים מקום אמיתי סביב שולחן קבלת ההחלטות. הם רוצים שהקול שלהם יישמע. הם רוצים לפתח עובדים, לנהל תהליכים ולתרום לעיצוב הכיוון הארגוני. כשהם מקבלים את זה, הם פורחים.

סדר העדיפויות היומי שלהם מלמד הרבה על נקודת הכובד של התפקיד. בראש ניצבת עמידה ביעדים. זו האחריות הרשמית שההנהלה מודדת אותם לפיה במיקוד רב. אבל במקום השני, כמעט בצמידות, נמצא הטיפול בצוות העובדים. גיוס, חניכה, פיתוח ושימור. אלו אינן משימות צדדיות. הן הליבה של הצלחת הארגון. מנהלי הביניים מבינים שאנשים מחויבים מייצרים תוצאות טובות יותר. ולכן הם משקיעים את רוב זמנם בניסיון להחזיק צוות מקצועי, מאוזן ולא שחוק. בין לבין הם צריכים להתמודד עם הטמעת מערכות חדשות, רענון תהליכים ושינויים מבניים. תהליכים שהם נדרשים לעכל ולהסביר במקביל, לעיתים עוד לפני שהופנמו בעצמם.