BYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולסהפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבחינת מימדים חיצוניים ה BYD Sealion 5 מפנקת עם מימדים נדיבים ואורך כולל של 4.738 מטר, רוחב של 1.86 מטר וגובה של 1.71 מטר. בסיס הגלגלים של ה BYD Sealion 5 עומד על נתון של 2.712 מטר, בדומה מאוד ל BYD Atto 3 הפופולרית מאוד.
ה BYD Sealion 5 תשווק בשתי רמות גימור, Comfort כדגם כניסה ו – Design כגירסה המאובזרת יותר. בנוסף להבדלים באיבזור קיימים הבדלים טכניים בין שני הדגמים.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
בשני הדגמים מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 95 כ"ס ומומנט של 12.5 קג"מ. נוסף למנוע הבנזין מצויד ה BYD Sealion 5 במנוע חשמלי בהספק 197 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ. ההספק המשולב עומד 213 כ"ס.
בדגם הקומפורט ההנעה החשמלית עושה שימוש בסוללה בקיבולת 12.9Kwh המספקת טווח חשמלי של 62 ק"מ. בדגם הדיזיין הסוללה בקיבולת של 18.3Kwh המספקת טווח 86 ק"מ. טעינת הסוללה ב AC בלבד, כלומר טעינה איטית בלבד.
הביצועים מרשימים עם זינוק מעמידה ל- 100 קמ"ש ב 7.7 שניות בדגם הקומפורט ו 8.1 שניות בדגם הדיזיין. ההבדל נובע מהמשקל העודף של הסוללה הגדולה יותר של הדיזיין. המהירות המירבית 170 קמ"ש.
תא הנוסעים נעים לשהות עם ריפודי עור טבעוני בצבעי שחור או שנהב עם חום, וסביבת נהג המוכרת לכל מי שכבר נהג ברכב של BYD. צג לוח המחוונים בגודל ''8.8 ומולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
האבזור עשיר עם חישוקי ''18, מראות עם קיפול והפשרת אדים, חיישני גשם, חושבים קדמיים חשמליים, פתחי מיזוג ליושבים מאחור, הפעלה קולית בעברית (ולדברי היבואן גם דגם ה Atto3 שאחרי מתיחת הפנים יקבל ב OTA את הפעלה הקולית בעברית), שקעי טייפ C מקדימה ומאחור, ועוד.
דגם הדיזיין מצויד בנוסף במצלמות 360° ובדלת תא מטען חשמלית, זאת נוסף על הסוללה הגדולה בה מצויד הרכב.
מבחינת בטיחות מצויד ה BYD Sealion 5 בסט מערכות אקטיביות מתקדמות, הכוללות בלימה אוטומטית, מניעה אקטיבית של סטייה מנתיב, ניטור נהג, זיהוי תמרורים ועוד, ובהתאם מקבל ציון אבזור בטיחות 7.
שגרת הטיפולים של ה BYD Sealion 5 היא כל 15,000 ק"מ או שנה, המוקדם מביניהם. האחריות לרכב היא שש שנים או 150,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות כמקובל ב BYD היא לשמונה שנים או 200,000 ק"מ.
ה BYD Sealion 5 משווק במחיר של 167.0 אש"ח לדגם הקומפורט או 172.0 אש"ח לדגם הדיזיין, מחירים הממצבים את הרכב כחלופה במחיר לדגמים החשמליים המתחרים למי שחושש ממגבלות הטעינה או למי שלא יכול להתקין עמדת טעינה ביתית. בתחום התחרות ברכבי הפלאג אין הייבריד, ה BYD Sealion 5 בדגם הקומפורט הוא הרכב הזול ביותר בישראל, ובוודאי בסגמנט ה C-Suv.
- 2.אנונימי 10/09/2025 15:38הגב לתגובה זוכרגיל מכל סיני חדש.
- 1.יניב 10/09/2025 12:32הגב לתגובה זומה טווח הנסיעה !
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
רכב צמוד נראה כהטבה, אך הוא מקטין את השכר הנטו • שווי שימוש של רכב של 180,000 שקל יכול לעלות לעובד 16-24 אלף שקל בשנה • ככל שהשכר גבוה יותר, העלות האמיתית עולה
עובדים רבים מקבלים רכב צמוד מהעבודה ורואים בכך הטבה משמעותית, אך לא תמיד מבינים את ההשפעה הכלכלית הישירה על הנטו שלהם. למרות שהרכב מסופק על ידי המעסיק, הוא נחשב לצורך מס כהטבה על פי "שווי שימוש" - סכום תיאורטי שמתווסף לשכר הברוטו החייב במס, וכתוצאה מכך מקטין את השכר הנטו בפועל.
כך נראה החישוב
נניח רכב במחירון ובשווי שימוש של 180,000 שקל - מחיר די נפוץ לרכבי משפחה או רכבי יוקרה בינוניים:
שווי השימוש החודשי: 2.48% מהמחירון = 4,464 לחודש לחודש שווי שימוש שנתי: כ-53,568 שקל
סכום זה מתווסף לשכר הברוטו החייב במס, וגורם לעובד לשלם מס הכנסה וביטוח לאומי גבוהים יותר.
עובד שמרוויח 20,000 שקל ברוטו:
- השכר החייב במס: 20,000 + 4,464 = 24,464 שקל בחודש
- תוספת המס החודשית: כ-1,340-1,600 שקל (בהתאם לסטטוס המשפחתי ונקודות הזיכוי)
- העלות השנתית לעובד: כ-16,000-19,000 שקל
משמעות: העלות נטו האמיתית בחודש היא כ-1,500 שקל.
עובד שמרוויח 30,000 שקל ברוטו
- השכר החייב במס: 30,000 + 4,464 = 34,464 שקל בחודש
- תוספת המס החודשית: כ-1,750-2,000 שקל (בגלל מדרגות מס גבוהות יותר)
- העלות השנתית לעובד: כ-21,000-24,000 שקל
משמעות: העלות נטו האמיתית בחודש היא מעל 1,800 שקל.
המסקנה: ככל שהשכר גבוה יותר, הרכב הצמוד יקר יותר
אותו רכב בדיוק עולה לעובד בעל השכר הגבוה יותר, בגלל מדרגת המס שלו.
שאלות ותשובות - רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
