BYD Sealion 7. צילום יואב פולס
BYD Sealion 7. צילום יואב פולס

אריה הים של BYD מסתער על אקספנג G6 וטסלה מודל Y

'שלמה מוטורס' החלה בשיווק ה Sealion 7 קרוסאובר קופה בסגמנט D-Suv עם שתי הנעות (אחורית וכפולה), שלוש סוללות, ואיבזור בטיחות מושלם, במחיר של החל מ 219 אש"ח. המטרה - שוק הקרוסאוברים קופה בו שולטות אקספנג עם ה G6 וטסלה עם המודל Y

יואב פולס | (3)

'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל ממשיכה בהסתערות לרוחב כל הגזרה. ההצלחה של המתחרים בסגמנט הקרוסאובר קופה, ובעיקר האקספנג G6 והסרס M5 לא חמקה מתחת לרדאר של אנשי BYD ומייד נקרא לדגל דגם ה SEALION 7 שישווק בישראל עם מבחר סוללות, מנועים והנעות.

תעודת חובה:

קטגוריהקרוסאובר קופה – D-SUV
מימדים (מטר)אורך 4.83 /רוחב 1.925 /גובה 1.62 /בסיס גלגלים 2.93
מספר מושביםחמישה
הנעהחשמלית אחורית  /  חשמלית כפולה בדגם ה Excellence
הספק ומומנטהחל מ 231 כ"ס ו 38.75 קג"מ ועד 531 כ"ס ו 70.4 קג"מ
סוללה וטעינה71.8Kwh / 82.5kwh / 91.3Kwh. טעינת AC 11Kw, טעינת DC 150Kw/ 230Kw
טווח ותקןהחל מ 440 ק"מ ועד 540 ק"מ. WLTP.
בטיחותציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים EuroNcap
מחירהחל מ 219.0 אש"ח ועד 263.0 אש"ח

 

מי את SEALION 7?

ה SEALION 7 של BYD הוא כאמור קרוסאובר קופה מתקדם, המשלב את מיטב הטכנולוגיות הקיימות היום ליצרנית – פלטפורמה מתקדמת e-Platform 3.0, מרכב קשיח בטכנולוגיית CTB ( Cell To Body), מערכת הנעה חשמלית 8 ב – 1 (המאחדת שמונה רכיבי הנעה יחד ליחידה אחת קומפקטית ומתקדמת), משאבת חום בעלת יעילות גבוהה על מנת לשמור על טמפרטורת סוללות מיטבית לביצועים, ופלטפורמה חשמלית של 800V.


Sealion 7. סביבת נהג

ה SEALION 7 ישווק בארבעה דגמים:

  • BOOST – מנוע אחורי עם הספק של 231 כ"ס ו 38.75 קג"מ. סוללה בקיבולת של 71.8Kwh וטווח משולב של 440 ק"מ WLTP. דגם זה מאיץ מעמידה ל 100 קמ"ש ב – 7.3 שניות, ומהירות מירבית של 210 קמ"ש.
  • COMFORT -  מנוע אחורי בעל הספק של 313 כ"ס ו – 38.75 קג"מ. הסוללה בקיבולת 82.5Kwh והטווח המשולב עומד על 482 ק"מ בתקן WLTP. 0 ל – 100 ב – 6.7 שניות ומהירות מירבית של 215 קמ"ש.
  • DESIGN – מנוע אחורי עם הספק זהה לזה של ה COMFORT, אך עם סוללה גדולה בקיבולת של 91.3Kwh ובהתאם הטווח המשולב עומד על 540 ק"מ WLTP. 0 ל – 100 ב – 6.9 שניות, ומהירות מירבית של 215 קמ"ש
  • EXCELLENCE – הנעה כפולה עם הספק כולל של 531 כ"ס ומומנט של 70.4 קג"מ. סוללה בקיבולת של 91.3Kwh וטווח משולב של 502 ק"מ. את ההאצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש עושה ה SEALION הזו בתוך 4.5 שניות. מהירות מירבית 215 קמ"ש.

טעינת AC בכל הדגמים 11Kw, טעינת DC בדגמי Boost ו Comfort 150Kw, ובדגמי Design ו Excellence 230Kw.


SEALION 7 . צילום יואב פולס


בתחום האבזור צויידה ה SEALION 7 בכל מה שיש ל BYD להציע – גג פנורמי עם וילון, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי סגסוגת ''19, תאורת לד, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואיוורור, בקרת אקלים, תאורת אווירה ועוד רשימה ארוכה של פינוקים, וזה כבר החל מרמת הכניסה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ל SEALION 7 צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה ''15.6 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. טעינה אלחוטית, אפליקציה, שקעי Type C, מצלמת דרך מובנית, ועוד.

בתחום הבטיחות צויידה ה SEALION 7 בכל אמצעי הבטיחות המתקדמים, ובהתאם קיבלה ציון 8 מקסימלי באיבזור בטיחות, וחמישה כוכבי בטיחות מקסימליים ב EuroNcap.

את ה SEALION 7 ניתן לרכוש בארבעה צבעים – לבן, אפור, שחור ותכלת, הצבעים ללא תוספת מחיר.

האחריות כמקובל ב BYD – אחריות מלאה ל- 6 שנים או 150.0 א' ק"מ, אחריות לסוללה 8 שנים או 200.0 א' ק"מ, ואחריות למכלולי הנעה 8 שנים או 150,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על שנתיים או 30,000 ק"מ המוקדם מביניהם

ה SEALION 7 ישווק במחירים של 219.0 אש"ח לגירסת הכניסה BOOST, 236.0 אש"ח ל COMFORT, 245.0 אש"ח ל DESIGN, ו 263.0 אש"ח ל EXCELLENCE.

מבחן ממצה לרכב – בקרוב.


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עדיין ה xpeng g6 הוא היותר משתלם (ל"ת)
    אנונימי 26/05/2025 14:30
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פיספסו במחיר .... (ל"ת)
    אנונימי 26/05/2025 10:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ציבי 25/05/2025 19:00
    הגב לתגובה זו
    בשוק חלש המחיר יקר
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.

שביל אופניים (משרד התחבורה)שביל אופניים (משרד התחבורה)

30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן

במסגרת הפרויקט נסללת רשת שבילי האופניים במטרופולין חיפה כאשר התוספת מיועדת לסלול שבילים חדשים בעיר, יחד עם קריית מוצקין וקריית ביאליק


הדס ברטל |

משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל מקדמים את הרחבת פרויקט המטרופן כאשר לצורך השלמת שלבי הפרויקט, הוקצה תקציב נוסף בסך 30 מיליון שקלים, שיאפשר סלילת שבילי אופניים נוספים ברחבי מטרופולין חיפה.

העבודה על הפרויקט החלה עוד באוגוסט 2024 וכעת עם תוספת התקציב לפרויקט יסללו שבילי אופניים חדשים בערים קריית מוצקין, קריית ביאליק וחיפה, באורך כולל של 4 ק"מ. לפי הודעת משרד התחבורה,  יבוצעו עבודות נרחבות לשיקום המרחב הציבורי לאורך השבילים החדשים,, שיכללו את חידוש ושדרוג תשתיות המים, הביוב והחשמל, שיקום המדרכות תוך מתן דגש על נגישות ועבודות תאורה, גינון וריצוף. כמו כן, יוקמו מתקני דרך, אזורי מנוחה מוצלים ונקודות שתייה וריענון מונגשות, תוך העתקת ושתילת עצים חדשים לאורך שבילי האופניים החדשים. מקטעים מהפרויקט שכבר קיימים נמצאים בקריית ים ובקריית חיים שבחיפה.

פרויקט המטרופן שמקדם משרד התחבורה באמצעות חברת חוצה ישראל, שהיא זרוע ביצועית של משרד התחבורה, כולל הקמת רשת שבילי אופניים המחברת את כלל מטרופולין חיפה, באורך של כ-25 ק"מ. המטרופן יעבור בתחומן של חמש רשויות: חיפה, קריית אתא, קריית חיים, קריית מוצקין וקריית ביאליק. המטרופן יספק גישה מהירה, נוחה ויעילה למרכזי המסחר והתעסוקה, קישוריות לרשת התחבורה הציבורית, מוסדות הלימוד ומרכזי פנאי ובילוי באזור, ויצור תשתית זמינה, רציפה ובטוחה לרוכבי האופניים והולכי הרגל.

שאיפת הפרויקט היא לתרום למעבר נוח בצמתים, לצד קישוריות טובה ומהירה באמצעי התחבורה השונים המטרופולין: רכבת ישראל המטרוניות, האוטובוסים, הרכבלית, ובעתיד גם הרכבת הקלה "נופית".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל'), מירי רגב: "המטרופן הוא חלק מהחזון שלנו לתחבורה מתקדמת, מקושרת ונגישה לכלל האזרחים. תוספת התקציב שאישרנו מבטאת מחויבות ברורה לפיתוח פתרונות תחבורה משלימים, שמפחיתים עומסים, משפרים את איכות החיים ומחזקים את המטרופולין החיפאי. שבילי האופניים שאנו מקדמים יוצרים חיבור ישיר בין מגורים, תעסוקה, לימודים ופנאי ומשלבים את הרכיבה כחלק אינטגרלי ממערכת התחבורה הציבורית בישראל.״