מונית
צילום: ביזפורטל

התייקרות משמעותית בתעריפי המוניות: נסיעות בין-עירוניות יעלו ב-16% באוגוסט

הרווחיות על נסיעות בעיר גבוהה משמעותית מהנסיעות הבין-עירוניות; בארץ יש כ-30 אלף מוניות פעילות

חיים בן הקון | (5)
נושאים בכתבה מונית


משרד התחבורה הכריז על העלאה של 16% בתעריפי הנסיעות הבין-עירוניות במוניות, שתיכנס לתוקף באוגוסט. המהלך, שתוכנן במקור לאפריל, נדחה עקב חוסר הסכמה בין משרדי התחבורה והאוצר. כעת, לאחר שהושגה הסכמה, ההתייקרות צפויה לצאת לפועל, במקביל לביטול העלאה קודמת של 4% בתעריפי הנסיעות העירוניות שבוצעה באפריל.

נהגי המוניות טוענים כי התעריפים הנוכחיים לנסיעות בין-עירוניות אינם כלכליים, מה שמוביל למחסור במוניות, במיוחד בנמל התעופה בן גוריון. ההתייקרות נועדה לתמרץ נהגים לבצע נסיעות אלו, לשפר את זמינות השירות ולהקל על הציבור, גם אם במחיר גבוה יותר. על פי הערכות, העלאת התעריפים תשפיע על מיליוני נסיעות של משתמשים במוניות לנסיעות ארוכות, כגון בין תל אביב לירושלים או לנתב"ג.

ההחלטה, שממתינה להערות הציבור, צפויה לעבור ללא קשיים משמעותיים. ועדת הכלכלה של הכנסת תדון היום בנושא, כחלק ממאמצים לקדם ולהסדיר את פעילות נהגי המוניות. זאת, על רקע ביקורת ציבורית על עלויות התחבורה הגבוהות בישראל ועל השירות הבלתי עקבי במגזר המוניות.


התייקרות זו מצטרפת למגמת עליית מחירים בתחבורה הציבורית בישראל. על פי דיווחים מהשנה האחרונה, עלויות הדלק, התחזוקה והביטוח עלו משמעותית, מה שמגביר את הלחץ על נהגי המוניות. מחסור בנהגים, המיוחס בין היתר לתנאי עבודה קשים ולהכנסות נמוכות, מחריף את הבעיה. בנוסף, תלונות חוזרות על קשיים בהשגת מוניות בנתב"ג הובילו את משרד התחבורה לבחון פתרונות, כולל שיפור תשתיות התחבורה הציבורית לנמל התעופה.

לפי נתונים עדכניים, בישראל פועלות כ-30,000 מוניות, אך רק חלקן מבצעות נסיעות בין-עירוניות.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 20/05/2025 09:13
    הגב לתגובה זו
    עוד מעט גם באוטובוס לא נוכל לנסוע.
  • אנונימי 21/05/2025 12:19
    הגב לתגובה זו
    עדיין לא כלכלי בינעעירוניות!! רק תל אביב!! שייסעו ברכבתאוטובוס לנתבג
  • 2.
    שירה 20/05/2025 08:09
    הגב לתגובה זו
    נסיעה של קילומטר וחצי במרכז תא דורשים 100 שקל מסרבים להפעיל מונה לא אסע במונית בארץ גם אם אהיה גוססת. מחוקים מבחנתי
  • למרות זאת נסיעה במוניות זולה יותר מאשר אחזקת רכב (ל"ת)
    זאב ערבות 20/05/2025 09:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 20/05/2025 07:56
    הגב לתגובה זו
    כיום התפקדות לליכוד שומרת על הקרטל הזה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.