דוחות

סיוה מפספסת את התחזית עם רווח של סנט למניה; קונה חברה ב-33 מ' ד'

הרווח ירד ב-91% עקב שינוי בתמהיל המכירות, כשהטכנולוגיות של סיוה שבסיסן בצרפת היוו נתח גדול יותר, ושם שיעורי המס גבוהים ("המס ברמה השנתית יהיה נמוך יותר ובהתאם לתחזיותינו"); תרכוש את Intrinsix שמתכננת שבבים לשוקי החלל, התעופה והבטחון
איתי פת-יה | (2)
נושאים בכתבה סיוה

חברת סיוה הישראלית הנסחרת בנאסד"ק ומספקת טכנולוגיות קישוריות אלחוטית וחישה חכמה, קונה חברה אמריקאית בתחום החלל והביטחון בכ-33 מיליון דולר ומדווחת על צמיחה ברבעון הראשון של 8% לעומת הרבעון המקביל לרמת הכנסות של 25.4 מיליון דולר (גבוה מתחזית הקונצנזוס שהייתה 24 מיליון דולר) אך בצדו ירידה של 91% ברווח לסנט בודד למניה בדילול מלא, בהשוואה ל-11 סנט קודם שנה קודם לכן, ומתחת לתחזיות האנליסטים שהיו לרווח של 6 סנט למניה.

בסיוה העלו תחזית לשנה, לפיה ההכנסות יהיו ברמה של 116-117 מיליון דולר, לעומת 106 מיליון דולר בתחזית קודמת. התחזית הנוכחית כוללת בתוכה את פעילות החברה הנרכשת (פרטים בהמשך הכתבה), כך שלמעשה השיפור של כ-9.4% בין התחזיות מיוחס בין היתר לפעילות החדשה.

בחברה מסבירים שהירידה ברווח נובעת מהוצאת מס גבוהה מהמקובל כתוצאה מתמהיל המוצרים ברבעון הראשון, שמרביתו כלל טכנולוגיות שמקורן בפעילות החברה בצרפת – בה שיעור מס החברות גבוה יותר. כך, ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים ירדו ב-1% לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-14.4 מיליון דולר, כ-57% מהמחזור; ואילו ההכנסות מתמלוגים גדלו ב-21% לעומת הרבעון המקביל ל-11 מיליון דולר, כ-43% מסך ההכנסות.

הרווח התפעולי גדל ב-19% ל-2.6 מיליון דולר (10% מההכנסות מול 9% בתקופה מקבילה) וזה הגולמי צמח ב-10% ל-23.34 מיליון דולר (92% מההכנסות לעומת 90% ברבעון המקביל). במהלך הרבעון הראשון חתמה סיוה על 11 הסכמים חדשים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים. ההסכמים היו לאספקת טכנולוגיות קישוריות סלולרית דור 5 בתקן RedCap (reduced capability), בלוטות', Wi-Fi, ותקן UWB (ultra wide band) – עבור מוצרי IoT, סמארטפונים, ויישומי בית חכם. מתוך 11 ההסכמים שנחתמו, 2 היו עם לקוחות חדשים. בפילוח גיאוגרפי, 10 מתוך 11 ההסכמים נחתמו עם לקוחות בסין, והסכם אחד באסיה פסיפיק.

ובאשר לחברה הנרכשת, עסקה עליה דיווחה סיוה בצד פרסום התוצאות, המדובר ב-Intrinsix שמתמחה בתכנון שבבים לשוק החלל והתעופה ולשוק הביטחוני, התמורה, 33 מיליון דולר כאמור תשולם במזומן. עם לקוחות Intrinsix נמנות אינטל, IBM, ולוקהיד מרטין. העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון השני של השנה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ששון 11/05/2021 10:17
    הגב לתגובה זו
    מאזניה סובלים מתנודות חריפות " והסברים" משונים על מיסים שהיו ידועים להנהלה לפני פרסום המאזן..אסור להשקיע בחברה מוזרה.
  • 1.
    עכשיו היא תעוף למעלה!!! (ל"ת)
    משה 10/05/2021 16:24
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.3%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

ניו מד מזנקת 6.5%, אלביט ב-2.5% - המדדים במגמה מעורבת

עסקת הייצוא למצרים יוצאת לדרך - ניו מד מזנקת

מערכת ביזפורטל |

  


המסחר במדדים במגמה מעורבת אחרי נעילה מעורבת אתמול ללא שינויים מהותיים. ת"א 35 מוסיף 0.1% העליות בת"א 90 נמחקות והמדד יורד 0.1%.

במגזר הפיננסים התמונה שונה - הבנקים יורדים בכ-1%, בעוד ת"א ביטוח יורד 0.3%. ת"א נדל"ן חיובי עם עליה של 0.3% בעוד ת"א נפט וגז יורד 0.1%.


בתום רצף דיונים שנמשך לתוך הלילה, משרד האנרגיה והשותפויות במאגר לוויתן הגיעו לסיכום שמאפשר להניע את אחת העסקאות המשמעותיות שנרשמו בענף האנרגיה הישראלי. ההסכם, שאמור להיחתם רשמית על ידי ראש הממשלה ביממה הקרובה, יאפשר יצוא גז טבעי למצרים בהיקפים שמעולם לא נחתמו קודם, ויהווה בסיס להרחבת פעילות המאגר בשנים הקרובות. מאחורי ההסכמות עומדת מערכת של שיקולים כלכליים, רגולטוריים ומדיניים, שמתחברת לצורך של שני הצדדים לייצב את משק האנרגיה שלהם ולבסס תשתיות ארוכות טווח.

על פי המתווה, לוויתן ייצא למצרים 130 BCM גז טבעי בהיקף של כ-35 מיליארד דולר, באמצעות חברת Blue Ocean Energy המצרית. מבחינת השותפות - ניו-מד ניו-מד אנרג יהש  , שברון ורציו רציו פטרול יהש -2.23%   זה בעסקה שמאפשרת את ההשקעה בהרחבת יכולות ההפקה וההולכה של המאגר, כולל צינור חדש ומערכות שמיועדות להגדיל את קצב ההפקה. מנגד, משרד האנרגיה קיבל כמה התחייבויות שנועדו לשמר את ביטחון האנרגיה של ישראל: מחיר מוגדר לאספקה לשוק המקומי, וכן מנגנון שלפיו במקרה של תקלה במאגרים אחרים, לוויתן יפנה גז ישירות למשק הישראלי. זה גם מהלך שמחזיר חלק מהעקרונות שהיו במתווה הגז המקורי, ומייצר למדינה יכולת תכנון רחבה מול הביקוש הגובר - ישראל ומצרים מתקרבות לחתימה: מתווה יצוא הגז מלוויתן יוצא לדרך