קאנומד: חברה בת תשתף פעולה עם מרכז אבישר לטיפול בחולים עם קנאביס
אי יו ביופארם החברה בת של קאנומד חתמה על הסכם עם הבעלים של מרכז אבישר, לניהול והפעלה של מרכז לייעוץ וטיפול בנושא קנאביס רפואי. המוסד מעניק שירותים וטיפולים בנושא קנאביס רפואי והניהול שי אי יו ביופראם יתבסס על התשתית והפעילות של מרכז אבישר במסגרת שותפות כללית שתוקם על-ידי הצדדים. ביופארם תחזיק ב-51% והבעלים של המרכז יחזיק ב-49%. מניית קאנומד עולה היום במסחר כ-4%.
מרכז אבישר הוקם בחודש ינואר 2016, ועל פי החברה צבר ידע וניסיון עשירים (לרבות דאטה של אלפי לקוחות) בתחום ייעוץ וטיפול בקנאביס רפואי. מרכז אבישר מספק שירותים, בין היתר, להוצאת והארכת רישיונות קנאביס רפואי, תוך מתן ליווי מלא של המטופלים בתהליך.
השותפות תנהל ותפעיל את המרכז המשותף, באמצעות צוות הכולל אחיות קנאביס מוסמכות, רופאים מומחים ויועצי טיפול בקנאביס רפואי. המרכז המשותף יספק ייעוץ וטיפול בקנאביס רפואי למטופלים, לרבות ליווים בתהליכי הוצאת והארכת רישיונות קנאביס רפואי.
הפניית מטופלים הדדית
השותפה התחייבה לבצע הפניות של מטופלים כמיטב יכולתה לטובת מכירה של קנאביס רפואי לבתי המרקחת של ביו פארם. ביופארם התחייבה לבצע כמיטב יכולתה הפניות של מטופלים לשותפות, לצורך קבלת שירותים מאת המרכז המשותף.
- רודפים אחרי חלום ה-AI? כדאי שתחשבו שוב
- מניות הקנאביס זינקו עד 40% - האם תהיה הקלה ברגולציה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השותפה תעמיד לרשות השותפות, בין היתר, את מרכז אבישר ותעניק לה את הזכות להשתמש בקניין של מרכז אבישר, וכן, תנהל ותתפעל את הפעילות המקצועית של המרכז המשותף. ביופארם תעמיד לרשות שותפות מערך שיווק ופרסום למרכז המשותף, לרבות באמצעות בתי המרקחת של ביופארם ו/או של תאגידים קשורים לה. כמו-כן, ביופארם תבצע מדי שנה פרסום, שיווק ויחסי ציבור של פעילות השותפות בהיקפים ובעלויות שהוסכמו בין הצדדים בהסכם.
המימון הראשוני לשותפות, בסך של 600 אלף שקל, יועמד על ידי ביופארם, כהשקעה בהון בתמורה לקבלת חלקה בזכויות בשותפות. בנוסף, ביופארם תעמיד סך של 200 אלף שקל נוספים כהלוואת בעלים.
כפיר גינדי, ממייסדי קאנומד, ציין הבוקר כי "אני שמח על השת"פ הסינרגטי והייחודי עם מרכז אבישר ואירית העומדת בראשו. שיתוף הפעולה מהווה אבן דרך חשובה ליישום החזון של קאנומד שהינו לשים את המטופלים לפני הכל ולאפשר להם מתן רצף טיפולי, שקיפות ושירות יוצא דופן. על ידי שירות האחיות נוכל ללוות צמוד את המטופלים ולהיות קשובים לצרכיהם. לאירית ניסיון רב שנים בתחום, בהסמכה של אחיות לתחום הקנאביס ובסיוע בהוצאת רישיונות וליווי של אלפי מטופלים בקליניקה ובבית המטופלים".
- טיב טעם: הכנסות הרבעון עלו ב-15.7%, הרווח הנקי ל-15.6 מיליון שקל
- עלייה במכירות לצד שחיקה גולמית: שטראוס רושמת רווח נקי של 150 מיליון שקל ברבעון השלישי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
- 1.אירית היקרה 22/12/2020 23:53הגב לתגובה זואישה מדהימה עזרה לי המון ולעוד אלפי מטופלים שיהיה בהצלחה גבי
בנקים קרדיט מערכתמניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?
האנליסטים של ברקליס ממליצים על שלושה מתוך ארבעת הבנקים הגדולים שהם מכסים: "פוטנציאל תשואה של עד 18%", מניית לאומי מועדפת וגם - מה התשואות הצפויות במניות ומה התחזית קדימה?
האנליסטים של ברקליס בהמלצת תשואת יתר למניית לאומי, הפועלים ודיסקונט לאחר עונת דוחות חזקה. התשואה הממוצעת להון עומד על ממוצע של 16.3% ברבעון, צמיחת האשראי דו-ספרתית ויחסי יעילות הבנקים ממשיכים להשתפר. מהם מחירי היעד והסיכונים?
האנליסטים טבי רוזנר וכריס ריימר משמרים את הדירוג החיובי על הסקטור ואת המלצת התשואת יתר על שלושה מתוך ארבעת הבנקים שהם מכסים: לאומי, הפועלים ודיסקונט. על מזרחי-טפחות נשמרת המלצת החזק.
"אנחנו ממשיכים לראות את הבנקים הישראליים כאטרקטיביים ורואים פוטנציאל להמשך עליית ערך", כותבים רוזנר וריימר, "עליית הערך מונעת על ידי תשואה להון גבוהה יותר ויחסי הוצאות-הכנסות נמוכים משמעותית, בהובלת צמיחת אשראי חד-ספרתית גבוהה ואיכות נכסים טובה".
רבעון חזק שעלה על התחזיות
עונת הדוחות לרבעון השלישי הסתיימה עם תוצאות שהכו את הציפיות. לפי ברקליס, הבנקים הציגו צמיחת אשראי מוצקה ותשואה על ההון שעלתה על האומדנים. ה-ROE הממוצע ברבעון עמד על 16.3%, גבוה ב-40 נקודות בסיס מהתחזית. צמיחת האשראי הסתכמה ב-3% רבעונית ו-11% שנתית, לעומת אומדן של 10%.
- איגוד הבנקים נגד המס המיוחד: טיוטת הדו"ח על הבנקים יצאה בחופזה ובלי עמדת בנק ישראל
- המס החדש על הבנקים - 9% על "רווח חריג"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הנקי של הבנקים עלה ב-17% בממוצע בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווח חד-פעמי שרשם בנק הפועלים מפשרה משפטית, העלייה עמדה על 12%. ההכנסות שאינן מריבית זינקו ב-35% בממוצע, כאשר כל ארבעת הבנקים הציגו גידול בסעיף זה.
טיב טעם: הכנסות הרבעון עלו ב-15.7%, הרווח הנקי ל-15.6 מיליון שקל
מחזור הרבעון השלישי הגיע ל-528.7 מיליון שקל וה-EBITDA עלה ל-59.3 מיליון שקל; הקמעונאות צמחה ב-1.3% בלבד ל-394.8 מיליון שקל, בעוד מגזר הסחר זינק ב-66% ל-164.9 מיליון שקל בעיקר בעקבות איחוד מזרח ומערב - החברה תחלק דיבידנד של 4.6 מיליון שקל
קבוצת טיב טעם טיב טעם 5.24% מפרסמת דוחות לרבעון השלישי עם עלייה של 15.7% בהכנסות ל-528.7 מיליון שקל וגידול של 55.6% ברווח הנקי ל-15.6 מיליון שקל. במקביל הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של כ-4.6 מיליון שקל שצפוי להיות משולם בדצמבר. מאחורי המספרים הקבוצתיים בולטת התמונה: מגזר הסחר, שממילא גדל בשנים האחרונות, מושך את התוצאות למעלה בעקבות איחוד מזרח ומערב, בעוד רשת הסופרמרקטים הקמעונאית מציגה צמיחה מתונה יותר.
שיפור ברווחיות וברמת המזומן
סך ההכנסות ברבעון השלישי עלה ל-528.7 מיליון שקל לעומת 457.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הגולמי הסתכם ב-176.2 מיליון שקל, 33.3% מהמחזור, לעומת 148.2 מיליון שקל ו-32.4% מהמחזור אשתקד. כלומר, לא רק שהפעילות גדלה, גם שיעור הרווח הגולמי השתפר.
הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-27.9 מיליון שקל, כ-5.3% מההכנסות, לעומת 20.5 מיליון שקל ו-4.5% ברבעון המקביל. הרווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (EBITDA) גדל ב-20.6% והגיע ל-59.3 מיליון שקל לעומת 49.2 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה הרווח הנקי לרבעון הגיע ל-15.6 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל ברבעון המקביל, ושיעור הרווח הנקי עלה מ-2.2% ל-2.9%.
מבחינת תזרים, הפעילות השוטפת הניבה ברבעון השלישי כ-33.1 מיליון שקל, לעומת כ-9.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה - שיפור שמשקף גם את העלייה ברווח התפעולי וגם ניהול הון חוזר זהיר יותר. בחברה מציינים כי חברות הקבוצה
עומדות בהתניות הפיננסיות מול הבנקים לאחר הארכת הסכמי המימון עד מאי 2026.
- טיב טעם: רבעון שיא עם עלייה ברווח הנקי ל-24.6 מיליון שקל
- טיב טעם נוגעת ב"מחיר המשוגע" - יש סיכוי לרכישה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקמעונאות יציבה, הסחר הופך למשמעותי יותר
במגזר קמעונאות המזון, רשת המרכולים, ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-394.8 מיליון שקל, לעומת 389.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-1.3% בלבד. בחברה מייחסים את העלייה בעיקר לעיתוי חגי תשרי שנפלו בחלקם ברבעון השלישי ולגידול במכירות דרך תוכנית הנאמנות TivClub, כשמנגד התייקרות כללית של מוצרי המזון במשק והעלאת המע״מ פעלו לקיטון בהיקף הצריכה. הפדיון בחנויות זהות עלה ב-2.3%.
