טיפול רפואי
צילום: freepik

קאנומד: חברה בת תשתף פעולה עם מרכז אבישר לטיפול בחולים עם קנאביס

המניה עולה 4%. אי יו ביופארם ואבישר יקיימו מרכז לייעוץ וטיפול בנושא קנאביס רפואי 
אלמוג עזר | (1)
נושאים בכתבה קנאביס

אי יו ביופארם החברה בת של קאנומד חתמה על הסכם עם הבעלים של מרכז אבישר, לניהול והפעלה של מרכז לייעוץ וטיפול בנושא קנאביס רפואי. המוסד מעניק שירותים וטיפולים בנושא קנאביס רפואי והניהול שי אי יו ביופראם יתבסס על התשתית והפעילות של מרכז אבישר במסגרת שותפות כללית שתוקם על-ידי הצדדים. ביופארם תחזיק ב-51% והבעלים של המרכז יחזיק ב-49%. מניית קאנומד עולה היום במסחר כ-4%. 

 

מרכז אבישר הוקם בחודש ינואר 2016, ועל פי החברה צבר ידע  וניסיון עשירים (לרבות דאטה של אלפי לקוחות) בתחום ייעוץ וטיפול בקנאביס רפואי. מרכז אבישר מספק שירותים, בין היתר, להוצאת והארכת רישיונות קנאביס רפואי, תוך מתן ליווי מלא של המטופלים בתהליך. 

 

השותפות תנהל ותפעיל את המרכז המשותף, באמצעות צוות הכולל אחיות קנאביס מוסמכות, רופאים מומחים ויועצי טיפול בקנאביס רפואי. המרכז המשותף יספק ייעוץ וטיפול בקנאביס רפואי למטופלים, לרבות ליווים בתהליכי הוצאת והארכת רישיונות קנאביס רפואי.

הפניית מטופלים הדדית

השותפה התחייבה לבצע הפניות של מטופלים כמיטב יכולתה לטובת מכירה של קנאביס רפואי לבתי המרקחת של ביו פארם. ביופארם התחייבה לבצע כמיטב יכולתה הפניות של מטופלים לשותפות, לצורך קבלת שירותים מאת המרכז המשותף.

השותפה תעמיד לרשות השותפות, בין היתר, את מרכז אבישר ותעניק לה את הזכות להשתמש בקניין של מרכז אבישר, וכן, תנהל ותתפעל את הפעילות המקצועית של המרכז המשותף. ביופארם תעמיד לרשות שותפות מערך שיווק ופרסום למרכז המשותף, לרבות באמצעות בתי המרקחת של ביופארם ו/או של תאגידים קשורים לה. כמו-כן, ביופארם תבצע מדי שנה פרסום, שיווק ויחסי ציבור של פעילות השותפות בהיקפים ובעלויות שהוסכמו בין הצדדים בהסכם.

המימון הראשוני לשותפות, בסך של 600 אלף שקל, יועמד על ידי ביופארם, כהשקעה בהון בתמורה לקבלת חלקה בזכויות בשותפות. בנוסף, ביופארם תעמיד סך של 200 אלף שקל נוספים כהלוואת בעלים. 

כפיר גינדי, ממייסדי קאנומד, ציין הבוקר כי "אני שמח על השת"פ הסינרגטי והייחודי עם מרכז אבישר ואירית העומדת בראשו. שיתוף הפעולה מהווה אבן דרך חשובה ליישום החזון של קאנומד שהינו לשים את המטופלים לפני הכל ולאפשר להם מתן רצף טיפולי, שקיפות ושירות יוצא דופן. על ידי שירות האחיות נוכל ללוות צמוד את המטופלים ולהיות קשובים לצרכיהם. לאירית ניסיון רב שנים בתחום, בהסמכה של אחיות לתחום הקנאביס ובסיוע בהוצאת רישיונות וליווי של אלפי מטופלים בקליניקה ובבית המטופלים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אירית היקרה 22/12/2020 23:53
    הגב לתגובה זו
    אישה מדהימה עזרה לי המון ולעוד אלפי מטופלים שיהיה בהצלחה גבי
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.