משה לחמני איידיאו
צילום: יח"צ

שיכון ובינוי מכוונת למגה פרויקטים, רוכשת חברת קבלנות אמריקאית

החברה הנרכשת פועלת בתחומי התשתיות האזרחיות בחוף המזרחי של ארה"ב ובעלת מחזור מכירות שנתי של 250-200 מיליון דולר
ערן סוקול | (1)

חברת שיכון ובינוי -0.38%  דיווחה היום (ד') על חתימת הסכם לרכישת חברת הקבלנות האמריקאית i+icon USA הפועלת בתחומי התשתיות האזרחיות בחוף המזרחי של ארה"ב. החברה לא מסרה פרטים אודות מחיר הרכישה או לגבי שווי החברה הנרכשת המגולם בעסקה.

על פי הדיווח, ל-i+icon USA מחזור פעילות שנתי 250-200 מיליון דולר, והיא מחזיקה כעת בצבר הזמנות של יותר מ-250 מיליון דולר. בשיכון ובינוי מציינים כי רכישתה של i+icon USA על ידי SBA תעניק לה גב פיננסי ומקצועי שיאפשר לה להמשיך ולהתפתח כעסק עצמאי. כמו כן, מעריכים בחברה כי שילוב הכוחות של SBA עם i+icon צפוי לחזק את מעמדן בתחום המגה פרויקטים, בו שולי הרווח גבוהים משמעותית מפרויקטים קבלניים עליהם i+icon USA מתמודדת כיום.

הרכישה תתבצע על-ידי SBA, זרוע הקבלנות של שיכון ובינוי בארה"ב, אשר תרכוש 100% ממניות החברה. המוכרות הן FdG Capital Partners, קרן פרייבט אקוויטי מניו-יורק, אשר מחזיקה בכ-88% ממניות החברה וקבוצת בעלי מניות פרטיים נוספים. השלמת העסקה צפויה לארוך עד כשלושה חודשים וכפופה לקיומם של מספר תנאים מתלים.

בשיכון ובינוי מציינים כי החברה פעלה מזה תקופה ארוכה לאיתור והשלמת עסקה לרכישה חברת ביצוע אמריקאית בתחומי התשתיות, אשר תהווה פלטפורמה לפעילות של הקבוצה בשוק זה בו היא רואה הזדמנות ארוכת טווח ומשמעותית. 

בין לקוחות חברת הקבלנות האמריקאית נמנים גופים ציבוריים ולקוחות פרטיים, בהם משרדי תחבורה במדינות בהן היא פעילה (DOT- Department of Transportation), חיל ההנדסה של צבא ארה"ב (US Army Corps of Engineers).

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ברבור שחור 20/02/2019 14:01
    הגב לתגובה זו
    מי מפרסם עסקה בלי מחיר? מה זה המשקיעים הם כבשים ? זה רק מוכיח שתרבות ההסתרה בחברה עדיין נשמרת
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.