אל על צללה 14.3% אחרי הדו"חות - "אתגר לא פשוט עבור החברה"
חברת אל על פרסמה הבוקר את דו"חותיה לרבעון השני של 2017 ואמנם הציגה גידול קל של 0.6% בהכנסות ל-541 מיליון דולר ועלייה בשיעור התפוסה במטוסים ברבעון ל-84.3% לעומת 83.1% ברבעון מקביל אשתקד, אבל בשורה התחתונה הציגה גם ירידה של 53% ברווח הנקי ל-16.4 מיליון דולר.
הוצאות ההפעלה את אל על גדלו בכמעט 20 מיליון דולר אל מול הרבעון המקביל אשתקד כאשר הסיבה המרכזית לכך היא גידול של 12 מיליון דולר בסעיף הוצאות השכר. לפי הודעת החברה, הגידול בהוצאות השכר נבע ממספר גורמים, אשר העיקריים שבהם הינם היחלשות הדולר ביחס לשקל, עלייה בשכר העובדים עקב תוספות שכר על פי הסכמי השכר של החברה, לרבות ההסכמים שנחתמו עם מגזר הטייסים, בחודש דצמבר 2016 ובחודש פברואר 2017 וכן בשל עדכון הפרשה בגין הליכי שומת הניכויים. בנוסף גדלו, הוצאות הדס"ל (דלק סילוני) בשיעור של 6.2% של החברה. הגידול בהוצאות קוזז על ידי קיטון בהוצאות החכירה אד הוק של מטוסי נוסעים ומטען ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
בנוסף, הוצאות המכירה של אל על גדלו ב-7.2% ל-54.6 מיליון דולר, בין היתר בשל עלייה בהוצאות הפרסום של החברה, כתוצאה מהשקת מסעות פרסום חדשים לקראת פתיחתו של יעד חדש והגעת מטוסי ה-787.
מניית אל על צללה 14.3% במחזור הרביעי בגודלו בתל אביב (60 מיליון שקלים). מניית אל על שהייתה הכוכבת הגדולה של הבורסה בת"א בין 2015 ל-2016 ועלתה מאות אחוזים ברקע לירידה הדרמטית במחיר הנפט, איבדה 40% בסוף 2016 תחילת 2017 כ-40% משוויה, בעיקר בשל המשבר מול הטייסים שגרר גידול משמעותי בהוצאות. מאז הצליחה המניה להתאושש וכבר החלה להתקרב לרמת השיא, אבל כעת הדו"חות שוב מפילים את המניה.
- "חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
- וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גיל מוסבי, אקסלנס: "דו"חות אל על מצביעים על יציבות ברמת ההכנסות אך שחיקה ברווח. תנועת הנוסעים בנתב"ג ממשיכה לשבור שיאים ולמרות ירידה בנתח השוק של אל על, מספר קטעי הנוסע עלה ברבעון ב-2.4%. שינוי תמהיל הטיסות הוביל לירידה של 1.3% בהיקף הק"מ המוטס. המחיר לק"מ מוטס עלה מעט ולכן החברה מציגה עלייה קלה של 0.6% במחזור ההכנסות ברבעון. נתון בולט נוסף הוא שיעור התפוסה הגבוה במטוסי החברה, 84.3%, שיעור גבוה גם ביחס לחברות תעופה בעולם שתורם את חלקו לשורה העליונה. עם זאת, הרווח הגולמי ושיעור הרווח ירדו. הסיבות הן: עלייה בהוצאות ההפעלה של החברה (כ-20 מיליון דולר ברבעון) כתוצאה מעלייה בשכר שנבעה מהיחלשות הדולר מול השקל, מתוספות שכר וממענקים חד פעמיים, וכן מעלייה בהוצאות על דלק סילוני (6.2 מיליון דולר מעל הרבעון המקביל אשתקד). גורמים נוספים שהעיבו על שורת הרווח הנקי, הם עלייה בהוצאות הפרסום (גם בגלל פתיחת יעד חדש) ובהוצאות ההנהלה והכלליות, כאשר היערכות לקליטת מטוסי דרימליינר גובה הוצאות עודפות. החברה מסיימת את הרבעון עם קיטון חד ברווח הנקי לבעלי המניות (כ-16 מיליון דולר). נראה כי עוצמת התחרות בנתב"ג, גם מול חברות הלגאסי וגם מול חברות הלואו קוסט, מעמידים אתגר לא פשוט עבור החברה אך מחירי הנפט הנמוכים, בד בבד עם שקט תעשייתי מול עובדי החברה בשלב זה והוספת יעדים רווחיים, פועלים לטובתה".
דוד מימון מנכ"ל אל על: "אל על התמודדה ברבעון השני עם הגידול העצום בתחרות בנתב"ג. למרות זאת ההכנסות עלו בשל גידול בקטעי הנוסע, שיעור התפוסה עלה, תזרים המזומנים איתן ואנו שומרים על חוסנה הפיננסי של החברה. אנו שמחים לבשר כי החודש יגיע מטוס הדרימליינר הראשון מדגם בואינג 787-9, שיחל לפעול בשבועות הקרובים ויצעיד את אל על לעידן חדש. המטוס, הוא הראשון מבין 16 שיגיעו עד לסוף שנת 2020."
- 11.אזרח 17/08/2017 12:28הגב לתגובה זומטוס שכנראה לא נותרו הרבה כמהו בעולם . ללא מסכים אפילו לא במחלקת עסקים . דיילות מחורבנות . בקיצור חברה מיותרת בהחלט .
- הטיסות הבטוחות ביותר בעולם חשוב מכל השיט.. (ל"ת)בטוח 27/08/2017 09:10הגב לתגובה זו
- 10.רחמים 17/08/2017 10:56הגב לתגובה זוולא תחרותית בגלל השבתתה בסופי שבוע
- 9.אל על היא חברה לא יעילה עם הרבה מאוד עובדים מיותרים. (ל"ת)מוטי442 17/08/2017 09:58הגב לתגובה זו
- 8.יעקב 16/08/2017 21:41הגב לתגובה זודבר דוגרי אדון גיל : 1. שכר העובדים בשמיים. 2. לא טסים בשבת. 3. שירות גרוע - גם מיועד למגזר החרדים . 4. תחרות בפתח. 5. למרות תפוסה של סרדינים ההכנסות לא עולות. 6. מאחרים תמיד! אין עתיד לא חברה!!!!
- 7.זה בדיוק מה שחיכיתי ! עכשו שווה להשקיע באל על !!! (ל"ת)יש 16/08/2017 20:22הגב לתגובה זו
- 6.moses 16/08/2017 14:06הגב לתגובה זולהמשיך למכור את המניה עד שלא ישאר זכר מהחברה המזעזעת הזאת.. אל על לא טסים איתכם לעולם
- דניאל 16/08/2017 16:36הגב לתגובה זוחברה מהגרועות בעולם.בשירות.במחירים ובעצם בהכל.אבל מה הפלא כל המדינה נראית ככה.גם בחינוך בין האחרונים בעולם.פשוט נעשינו מדינה פח.
- 5.פאמפ אנד דאמפ (ל"ת)ג 16/08/2017 12:27הגב לתגובה זו
- 4.זבל זבל זבל (ל"ת)טייסי אלעל 16/08/2017 12:02הגב לתגובה זו
- 3.מני 16/08/2017 10:23הגב לתגובה זומי שמנתח את הניתוחים של רוב האנליסיטים והמלצות לקנייה וכו' ומיישם קנייה לאור ההמלצות, רואה כי צריך לפעול הפוך מההמלצות... האם יש כאן הטעייה מכוונת או סתם חוסר מקצועיות - שהרשות לני"ע תתחיל לבדוק....
- 2.אבי 16/08/2017 10:13הגב לתגובה זובקיצור שתרד עוד 80% אולי נחשוב אם שווה קניה.
- 1.אם ה$ ןמחיר הנפט ירדו איך הוצאות הדס"ל עלו? (ל"ת)מלך סעודיה 16/08/2017 10:06הגב לתגובה זו
- העובדים המאוגדים חלבו את החברה (ל"ת)ולעזזל עם החברה 16/08/2017 21:00הגב לתגובה זו
קובי אלכסנדר (נוצר ב-AI)ההשקעה המוצלחת של קובי אלכסנדר, והאם המימוש האחרון הוא סימן להמשך?
קובי אלכסנדר מממש 66 מיליון שקל ממניות אי.בי.אי אחרי 20 שנות השקעה; וגם: דברים שצריך לדעת על קובי אלכסנדר
קובי אלכסנדר מכר 240 אלף מניות של בית ההשקעות אי.בי.אי בשער של 275 שקלים למניה, סכום כולל של 66 מיליון שקלים. העסקה בוצעה בהנחה של 4% ממחיר השוק. לפני המכירה החזיק אלכסנדר ב-19.2% ממניות החברה; כיום נותרו בידיו 15.8%, בשווי של 620 מיליון שקלים. ההשקעה המקורית היתה ב-2005, בסך 50 מיליון שקלים עבור 25% מאי.בי.אי, והיא הניבה תשואה מצטברת של יותר מפי 12.
שווי השוק של אי.בי.אי חצה את 4 מיליארד שקלים במקביל לשיפור בתוצאות וקריאה נכונה של המפה. אי.בי.אי נכנס לפני יותר מעשור לתחום הקרנות האלטרנטיבות למשקיעים כשירים וזה הפך לזרוע מאוד מרכזית ברווחיו.
בשבוע האחרון מכרו ארבעה בכירים באי.בי.אי אופציות בשווי 50 מיליון שקלים
מי הוא קובי אלכסנדר?
קובי אלכסנדר הוא יזם הייטק ישראלי שייסד את קומברס טכנולוגיות (לשעבר אפרת) ב-1984 עם בועז משעולי ויחיעם ימיני. החברה, שפיתחה פתרונות ערך מוסף לתקשורת, גדלה ל-5,000 עובדים ו-1.5 מיליארד דולר מחזור שנתי בשיאה ב-2000, עם שווי שוק של 20 מיליארד דולר. אלכסנדר כיהן כמנכ"ל 25 שנה, והוביל IPO ב-1996 (גיוס 100 מיליון דולר) והשקעות בסטארט-אפים כמו וויקס (50 מיליון דולר ב-2007).
ב-2006 הוא הואשם בתרמית ניירות ערך: תמחור לאחור של אופציות למנהלים, שחסך 7 מיליון דולר מיסים והטיב עם בכירים, כולל אלכסנדר שקיבל אופציות בשווי 2 מיליון דולר. לאחר כתב אישום בארה"ב, נמלט לנמיביה (ללא הסכם הסגרה), שם שהה 10 שנים תחת שם בדוי, בעוד קומברס איבדה את שוויה וחוסלה.
ב-2016 הוא הוסגר, הורשע ב-2017 ברישום כוזב, ונידון ל-30 חודשי מאסר. ריצה 12 חודשים בארה"ב ובישראל, ושוחרר ב-2018 לאחר ניכוי שליש.
רו״ח פרידה עבאס יוסף, אחראית תחום נדל״ן במחלקת תאגידים הרשות לניירות ערך. קרדיט: ענבל מרמרי״בחברות הנדל״ן היזמי המספרים נראים טוב, אבל העודפים עלולים להיות מנופחים״
בכנס תאגידים ה-13 של רשות ניירות ערך מזהירים מפער בין התמונה האופטימית בשוק ההון לבין מצב הפרויקטים
בשטח, ומציגה מתווה גילוי חדש לחברות היזמיות שיתמקד במהות, בעודפים צפויים ובגילוי מצרפי
״על המסכים הכל נראה טוב, בפרויקטים זה כבר פחות פשוט״
היום (שלישי), בכנס תאגידים ה-13 של רשות ניירות ערך, עלתה רו״ח פרידה עבאס לבמה עם מסר מפוכח לשחקניות הנדל״ן היזמי. לדבריה, בעיני הרשות מתווה הגילוי החדש אינו רק שינוי טכני, אלא שינוי תפיסתי סביב מהות. היא הוסיפה שמי שמסתכל מלמעלה רואה שוק שנראה מצוין: בשנה האחרונה הצטרפו לבורסה 12 חברות נדל״ן יזמי, מספר שישראל לא ראתה כבר שנים. רוב החברות האלה גייסו אגרות חוב בהיקף כולל של כמעט 1.4 מיליארד שקלים, ובשנה החולפת נרשמה עלייה בשווי השוק של חברות הנדל״ן הציבוריות.
הנתונים האלה, אמרה, משקפים התעניינות גוברת מצד הציבור וציפייה לרווחיות גבוהה בשנים הבאות, במיוחד על רקע חזרה הדרגתית של השוק לפעילות אחרי סיום הלחימה. ״אם מסתכלים מלמעלה, הכל נראה ממש טוב״, אמרה, ״אבל כשנכנסים לעובדות בשטח, הסיפור מורכב יותר״.

עבאס הזכירה שבמקביל לעלייה בשוויי השוק נרשמה בשנה האחרונה ירידה בקצב מכירת הדירות, שהובילה לשיא חדש במספר הדירות הלא מכורות. יחד עם זאת, מדד תשומות הבנייה ושכר העבודה בענף ממשיכים לעלות ולהגדיל את עלות הפרויקטים עבור היזמים.
- יו"ר רשות ני"ע: "הונאות משקיעים ברשתות החברתיות מתרחבות - נדרשת פעולה משותפת עם הרשתות"
- רשות ני״ע: אישור גילוי מרצון לא מעיד על מקור חוקי של הכספים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
״השילוב של ירידה במכירות ועלייה בעלויות פוגע בתזרים המזומנים של החברות״, אמרה. ״את התוצאה רואים בשטח, בשלטי החוצות ובקמפיינים: מבצעי מכירות יצירתיים שמגלמים הנחות משמעותיות, הצעות למשכנתאות ללא ריבית, פטור מהצמדות ואפילו אפשרות לביטול הסכמים. אלה לא רק גימיקים שיווקיים, אלא כלים להתמודד עם מצוקה פיננסית שמתגברת״.
