אל על צללה 14.3% אחרי הדו"חות - "אתגר לא פשוט עבור החברה"

יוסי פינק | (14)
נושאים בכתבה אל על

חברת אל על פרסמה הבוקר את דו"חותיה לרבעון השני של 2017 ואמנם הציגה גידול קל של 0.6% בהכנסות ל-541 מיליון דולר ועלייה בשיעור התפוסה במטוסים ברבעון ל-84.3% לעומת 83.1% ברבעון מקביל אשתקד, אבל בשורה התחתונה הציגה גם ירידה של 53% ברווח הנקי ל-16.4 מיליון דולר.

הוצאות ההפעלה את אל על גדלו בכמעט 20 מיליון דולר אל מול הרבעון המקביל אשתקד כאשר הסיבה המרכזית לכך היא גידול של 12 מיליון דולר בסעיף הוצאות השכר. לפי הודעת החברה, הגידול בהוצאות השכר נבע ממספר גורמים, אשר העיקריים שבהם הינם היחלשות הדולר ביחס לשקל, עלייה בשכר העובדים עקב תוספות שכר על פי הסכמי השכר של החברה, לרבות ההסכמים שנחתמו עם מגזר הטייסים, בחודש דצמבר 2016 ובחודש פברואר 2017 וכן בשל עדכון הפרשה בגין הליכי שומת הניכויים. בנוסף גדלו, הוצאות הדס"ל (דלק סילוני) בשיעור של 6.2% של החברה. הגידול בהוצאות קוזז על ידי קיטון בהוצאות החכירה אד הוק של מטוסי נוסעים ומטען ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

בנוסף, הוצאות המכירה של אל על גדלו ב-7.2% ל-54.6 מיליון דולר, בין היתר בשל עלייה בהוצאות הפרסום של החברה, כתוצאה מהשקת מסעות פרסום חדשים לקראת פתיחתו של יעד חדש והגעת מטוסי ה-787.

מניית אל על צללה 14.3% במחזור הרביעי בגודלו בתל אביב (60 מיליון שקלים). מניית אל על שהייתה הכוכבת הגדולה של הבורסה בת"א בין 2015 ל-2016 ועלתה מאות אחוזים ברקע לירידה הדרמטית במחיר הנפט, איבדה 40% בסוף 2016 תחילת 2017 כ-40% משוויה, בעיקר בשל המשבר מול הטייסים שגרר גידול משמעותי בהוצאות. מאז הצליחה המניה להתאושש וכבר החלה להתקרב לרמת השיא, אבל כעת הדו"חות שוב מפילים את המניה.

גיל מוסבי, אקסלנס: "דו"חות אל על מצביעים על יציבות ברמת ההכנסות אך שחיקה ברווח. תנועת הנוסעים בנתב"ג ממשיכה לשבור שיאים ולמרות ירידה בנתח השוק של אל על, מספר קטעי הנוסע עלה ברבעון ב-2.4%. שינוי תמהיל הטיסות הוביל לירידה של 1.3% בהיקף הק"מ המוטס. המחיר לק"מ מוטס עלה מעט ולכן החברה מציגה עלייה קלה של 0.6% במחזור ההכנסות ברבעון. נתון בולט נוסף הוא שיעור התפוסה הגבוה במטוסי החברה, 84.3%, שיעור גבוה גם ביחס לחברות תעופה בעולם שתורם את חלקו לשורה העליונה. עם זאת, הרווח הגולמי ושיעור הרווח ירדו. הסיבות הן: עלייה בהוצאות ההפעלה של החברה (כ-20 מיליון דולר ברבעון) כתוצאה מעלייה בשכר שנבעה מהיחלשות הדולר מול השקל, מתוספות שכר וממענקים חד פעמיים, וכן מעלייה בהוצאות על דלק סילוני (6.2 מיליון דולר מעל הרבעון המקביל אשתקד). גורמים נוספים שהעיבו על שורת הרווח הנקי, הם עלייה בהוצאות הפרסום (גם בגלל פתיחת יעד חדש) ובהוצאות ההנהלה והכלליות, כאשר היערכות לקליטת מטוסי דרימליינר גובה הוצאות עודפות. החברה מסיימת את הרבעון עם קיטון חד ברווח הנקי לבעלי המניות (כ-16 מיליון דולר). נראה כי עוצמת התחרות בנתב"ג, גם מול חברות הלגאסי וגם מול חברות הלואו קוסט, מעמידים אתגר לא פשוט עבור החברה אך מחירי הנפט הנמוכים, בד בבד עם שקט תעשייתי מול עובדי החברה בשלב זה והוספת יעדים רווחיים, פועלים לטובתה".

דוד מימון מנכ"ל אל על: "אל על התמודדה ברבעון השני עם הגידול העצום בתחרות בנתב"ג. למרות זאת ההכנסות עלו בשל גידול בקטעי הנוסע, שיעור התפוסה עלה, תזרים המזומנים איתן ואנו שומרים על חוסנה הפיננסי של החברה. אנו שמחים לבשר כי החודש יגיע מטוס הדרימליינר הראשון מדגם בואינג 787-9, שיחל לפעול בשבועות הקרובים ויצעיד את אל על לעידן חדש. המטוס, הוא הראשון מבין 16 שיגיעו עד לסוף שנת 2020."

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    אזרח 17/08/2017 12:28
    הגב לתגובה זו
    מטוס שכנראה לא נותרו הרבה כמהו בעולם . ללא מסכים אפילו לא במחלקת עסקים . דיילות מחורבנות . בקיצור חברה מיותרת בהחלט .
  • הטיסות הבטוחות ביותר בעולם חשוב מכל השיט.. (ל"ת)
    בטוח 27/08/2017 09:10
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    רחמים 17/08/2017 10:56
    הגב לתגובה זו
    ולא תחרותית בגלל השבתתה בסופי שבוע
  • 9.
    אל על היא חברה לא יעילה עם הרבה מאוד עובדים מיותרים. (ל"ת)
    מוטי442 17/08/2017 09:58
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    יעקב 16/08/2017 21:41
    הגב לתגובה זו
    דבר דוגרי אדון גיל : 1. שכר העובדים בשמיים. 2. לא טסים בשבת. 3. שירות גרוע - גם מיועד למגזר החרדים . 4. תחרות בפתח. 5. למרות תפוסה של סרדינים ההכנסות לא עולות. 6. מאחרים תמיד! אין עתיד לא חברה!!!!
  • 7.
    זה בדיוק מה שחיכיתי ! עכשו שווה להשקיע באל על !!! (ל"ת)
    יש 16/08/2017 20:22
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    moses 16/08/2017 14:06
    הגב לתגובה זו
    להמשיך למכור את המניה עד שלא ישאר זכר מהחברה המזעזעת הזאת.. אל על לא טסים איתכם לעולם
  • דניאל 16/08/2017 16:36
    הגב לתגובה זו
    חברה מהגרועות בעולם.בשירות.במחירים ובעצם בהכל.אבל מה הפלא כל המדינה נראית ככה.גם בחינוך בין האחרונים בעולם.פשוט נעשינו מדינה פח.
  • 5.
    פאמפ אנד דאמפ (ל"ת)
    ג 16/08/2017 12:27
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    זבל זבל זבל (ל"ת)
    טייסי אלעל 16/08/2017 12:02
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מני 16/08/2017 10:23
    הגב לתגובה זו
    מי שמנתח את הניתוחים של רוב האנליסיטים והמלצות לקנייה וכו' ומיישם קנייה לאור ההמלצות, רואה כי צריך לפעול הפוך מההמלצות... האם יש כאן הטעייה מכוונת או סתם חוסר מקצועיות - שהרשות לני"ע תתחיל לבדוק....
  • 2.
    אבי 16/08/2017 10:13
    הגב לתגובה זו
    בקיצור שתרד עוד 80% אולי נחשוב אם שווה קניה.
  • 1.
    אם ה$ ןמחיר הנפט ירדו איך הוצאות הדס"ל עלו? (ל"ת)
    מלך סעודיה 16/08/2017 10:06
    הגב לתגובה זו
  • העובדים המאוגדים חלבו את החברה (ל"ת)
    ולעזזל עם החברה 16/08/2017 21:00
    הגב לתגובה זו
בזק
צילום: לילך צור

תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר: בי קום בדרך לפירוק אחרי מכירת בזק

אחרי מכירת יתרת ההחזקה בבזק, הערך הנכסי עומד על 27 שקל למניה מול כ 25 שקל בשוק. הפער מגלם 8%, כששורה של הוצאות ותשלומים משפטיים יכולה לצמצם את המספר לאזור 5% עד 6% בחישוב שמרני מאוד

ליאור דנקנר |

בי קומיוניקיישנס 5.8%  מתקדמת לפירוק וחלוקה לבעלי המניות אחרי שמכרה את יתרת המניות שלה בבזק 5.1% . לפי מצגת החברה הערך הנכסי למניה עומד על 27 שקל, בזמן שבשוק היא נסחרת סביב 25 שקל. הפער מגלם תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר, עם שחיקה אפשרית בגלל הוצאות ותשלומים משפטיים.

המכירה של בי קומיוניקיישנס מסמנת יציאה סופית של קרן סרצ'לייט ודוד פורר מההחזקה בבזק, אחרי קבלת אישורים שאפשרו ירידה מתחת לרף שמגדיר גרעין שליטה והפצה רחבה בשוק. בזק נשארת חברה בלי גרעין שליטה, והשאלה שחוזרת היא אם יתגבש בעל בית חדש דרך איסוף מניות מהמוסדיים ובמסחר בשוק.

במקביל, זה שבזק בלי גרעין שליטה לא מחייב מהלך מיידי. אבל זה כן מעלה מחדש את הדיון על גופים שמסתכלים על עסקה ארוכת טווח, בעיקר כאלה שיודעים לעבוד עם תזרים יציב ומינוף.


גרעין השליטה והאם בזק יכולה להתייעל

בין השמות שעולים בשיחות בשוק מופיעות קיסטון וקרן תש"י. ההיגיון של קרנות תשתית בבזק נשען על שני דברים שנוטים לעבוד להן טוב. הראשון הוא יציבות תזרימית של עסק תקשורת גדול עם תשתיות לאומיות. השני הוא יכולת לבצע רכישה במינוף, כלומר לשלב הון עצמי עם חוב, מתוך הנחה שמימון זול יחסית משפר את התשואה לאורך זמן.

אבל מול ההיגיון הזה עומדת נקודה פשוטה. בזק לא נסחרת כאילו היא מציאה. שווי השוק שלה סביב 18.5 מיליארד שקל והמניה במכפיל רווח של כ-13 עד 14. בהשוואה עולמית, מכפילים בענף התקשורת נוטים להיות נמוכים יותר, ולכן קשה לבנות תרחיש של אפסייד מהיר רק מתמחור מחדש.

אינטרקיור
צילום: אינטרקיור

אינטרקיור נופלת: חוב בספק של 27 מיליון שקל מבזלת

צניחה ש כ-13% במניה לשווי של 200 מיליון שקל; בזלת נמצאת בסוג של הסדר חוב. על התוצאות של אינטרקיור, היקף החשיפה ביחס לשווי והעתיד

רן קידר |
נושאים בכתבה אינטרקיור

מניית אינטרקיור -12.72%  ירדה ב-12.7% לאחר שבשבוע שעבר, בזלת שהיא ספקית של אינטרקיור החלה בהליך ארגון מחדש מטעם בית משפט. החשיפה הכספית של אינטרקיור מגיעה לכ-27 מיליון שקל. סכום משמעותי מתוך שווי השוק של החברה הפועלת בתחום הקנאביס שנסחרת ב-200 מיליון שקל. 

חלק מהסכום עשוי להיגבות במקביל להסדר חוב ומכירת הפעילות של בזלת, אך צפוי שתהיה תספורת. "המכה" הזו לאינטרקיור היא סוג של הוצאה חד פעמית, אבל בשנים האחרונות, יש הרבה "הוצאות חד פעמיות" לרבות הפסדים בגלל המלחמה והשיתוק של המפעל של החברה שנמצא סמוך לגדר. 

מנגד, הקנאביס גדל בביקושים בעולם, וצפוי לחזור לגדול גם בארץ, ואינטרקיור שהיא גם יבואנית, גם מייצרת בארץ וגם מייצאת לעולם, צופה ליהנות מהגידול העולמי. במחצית הראשונה של השנה 

במחצית הראשונה של השנה הסתמו הכנסות אינטרקיור ב-130 מיליון שקל, עלייה של 15% לעומת המחצית השנייה של 2024,. תזרים המזומנים התפעולי היה חיובי בסך של 12 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של 43 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר במחצית האחת עשרה ברציפות שבה החברה מציגה EBITDA מתואם חיובי, שהסתכם ב-12.6 מיליון שקל (כ-10% מההכנסות). 

החברה מדווחת על המשך השיקום במתקן ניר עוז, שחידש את פעילות הייצור, הייבוא והמכירות לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר. במקביל הושקו יותר מ-40 מוצרים חדשים, ההשקות הראשונות מאז אוקטובר 2023. עד סוף התקופה קיבלה אינטרקיור מקדמות פיצוי של 81 מיליון שקל מהרשויות בגין נזקי מלחמה, מתוך תביעות כוללות בהיקף של 251 מיליון שקל. יתרות המזומנים הסתכמו ב-54 מיליון שקל וההון העצמי עמד על 432 מיליון שקל.