גרף

חודש חלומי: מדדי המניות באחד העם רשמו ראלי מטורף - איזה מדד טס 15%?

אחרי חודשים של דשדוש, המעו"ף עם חודש חזק ואפילו מחזורי המסחר טיפסו. מבין המניות, בזק בולטת בענק. צפו במספרים

חודש ספטמבר היה חלומי למשקיעים בבורסה בת"א שסוף סוף הצליחה להקטין פערים מוול סטריט (אבל לא מאירופה). האות לראלי ניתן מייד עם התפוגגות החששות מהתלקחות הזירה הסורית. כמה דרמטי היה ספטמבר? מבדיקת Bizportal עולה כי מדובר בחודש החזק ביותר מזה 3 שנים ואולי אפילו יותר (בכל זאת יש עוד כמה שעות מסחר לחודש הזה).

מדד המעו"ף אמנם משיל היום 0.2% אבל בסיכום חודשי המדד זינק 7.5%, זאת לאחר שבשנה החולפת התנודה החודשית המקסימאלית עמדה על 3.6%. הפעם האחרונה שבה מדד המעו"ף רשם עלייה חודשית חדה יותר הייתה בספטמבר 2010, אז קפץ המדד ב8%. הנה גרף המעו"ף, כל קו מייצג חודש:

*הגרף - מתוך תוכנת 'בורסהגרף'

גם מחזורי המסחר שיתפו פעולה עם העליות, המחזור היומי הממוצע בספטמבר עמד על 1.3 מיליארד שקלים, זאת לעומת מחזור יומי ממוצע של 1.1 מיליארד שקלים בחודשים ינואר עד אוגוסט. ונזכיר כי ספטמבר היה חודש של חגים.

לגבי תשואת היתר מול המדדים בחו"ל, נציין כי ה-S&P500 האמריקני הסתפק החודש בעלייה של 3.6%, אבל הדאקס הגרמני עלה 6.9% - לא ממש רחוק מהמדד הישראלי.

מבחינת הסקטורים. הבולט מכולם היה מדד ת"א תקשורת שלהט בעלייה של כ-15%. המניה שהובילה את המדד הייתה בזק שזינקה ב-21%. במקום השני ניצב מדד ת"א ביטוח שטיפס החודש ב-9.2%. המניה הבולטת בסקטור זה היא הראל השקעות שרשמה זינוק חודשי של כ-12% כשמיד אחריה עם עליה של כ-10% ניצבת מגדל ביטוח.

גם מדד ת"א נפט וגז לא נותר הרחק מאחור ורשם זינוק של 8.7% במהלך החודש. המנייה שדחפה אגרסיבית את המדד כלפי מעלה הייתה רציו יהש שזינקה בכ-17%. מניה קטנה יותר במדד שרשמה עלייה משמעותית היא כהן פיתוח שהוסיפה לערכה כ-21%.

מניות הבנקים חוו אף הן חודש מצוין כשמדד ת"א בנקים הוסיף כ-7.5% מתחילת החודש. מעל כולן בלטה מניית בנק דיסקונט עם תשואה חודשית של כ-11%.

אם אפשר לציין סקטור שלהט מעט פחות, זהו דווקא מדד ת"א ביומד שעלה "רק" בכ-3.5%, זאת, לעומת עלייה מרשימה מאוד של סקטור הביומד של כ-28% מתחילת השנה. עם אחוז עלייה דומה אפשר לציין את מדד ת"א טכנולוגיה כשהמנייה שבלטה מעל כולן במדד זה הייתה ארד שזינקה 24.5% ומיד אחריה אלביט מערכות שזנקה בלמעלה מ-15% ומשכה את המדד הזה מעלה בשל משקלה הגבוה בו.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רמי 30/09/2013 18:26
    הגב לתגובה זו
    במדינה של מושחתים זה יחסית נחשב ראלי מטורף
  • 2.
    ירקרק 30/09/2013 13:48
    הגב לתגובה זו
    המוסדיים מפחדים מהפסקת תכנית הרכישות ומחזירים כספים הביתה. הראלי לא נתמך בשום נתון כלכלי אחר, המיתון עדיין כאן ופיצוץ בועת הנדל"ן מתקרבת.
  • 1.
    עוף החול 30/09/2013 12:51
    הגב לתגובה זו
    מי שקונה עכשיו כיף לו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים