סייבר
צילום: יחצ

החברה שתספק לכל עסק ביצועי אבטחת מידע וסייבר מתקדמים ביותר

כדי למנוע זליגת מידע רגיש החוצה ולהתגונן מפני איומי סייבר שונים, חברות וארגונים מכל רחבי העולם פונים אל SOC-IL הישראלית, שמחזיקה ביכולת להגיב בהתאם לכל פרצת אבטחה 24/7

צילום: יח"צ

שורה של אתרים ממשלתיים, אתרי בנקים, דואר ישראל, בית חולים גדול, חברות ביטוח, חברות כרטיסי אשראי, ארגונים נוספים, מפעלים יצרניים וחברות הייטק, עברו בשנים האחרונות מתקפות סייבר בדרגות שונות, כאשר רמת המורכבות של כל תקיפה מתעצמת בכל פעם מחדש.

מומחים בתחום מעידים כי למעשה בכל רגע נתון ישנו האקר מסוים שמנסה להיכנס אל תוך מערכת של חברה זו או אחרת, וקו דק מפריד בין היכולת שלו להיחשף למידע הרגיש ביותר. סוגי התקפות סייבר וגניבת מידע יש לא מעט, כמו כופרה, סוס טרויאני, פישינג והטמעת וירוסים שונים במטרה לגנוב מידע לשימוש עצמי או כדי למכור זאת לחברות אחרות, עבור דרישה של תשלום כופר או רצון להחריב ולהרוס חלקות טובות.

יש מי שיגידו כי מדובר במלחמת עולם שלישית וזו לא עומדת להסתיים בהסכם כניעה או שלום, אלא שמדובר במאבק שפשוט צריך להתרגל לחיות עמו, להיערך בהתאם ולדאוג לכך שפעולות האבטחה השונות תמיד יקדימו את מי שמבקשים לגרום לנזק. זו בדיוק המשימה שלקחה על עצמה SOC-IL הישראלית, חברת שירותי אבטחת מידע שנוסדה כחברה עצמאית וכיום עובדת כחברת בת של ELPC הפעילה בתחום כבר במשך כ- 11 שנים.

בתחום אבטחת המידע והגנת סייבר פועלות לא מעט חברות, אך אלי לוין מנכ"ל SOC-IL מספר מה בדיוק היתרון התחרותי והבידול שלהם לעומת נותני שירות אחרים: "בחברות הפעילות במגוון תחומים במשק כבר יודעים, זו לא שאלה של אם אלא מתי הן תהיינה מותקפות. המענה לאותה התקפה חייב להיות מהיר ויעיל, אחרת הנזק שיכול להיגרם הוא אדיר. החל מפגיעה במוניטין, הגנה על מידע, פרטיות, מערכות ייצור, פיננסים, תוכנה ועד סגירת פעילות החברה לחלוטין. עד היום כל החברות במשק נעזרו בחברות אבטחה שהציעו מוצר זהה לכולן. אנחנו לעומת זאת מתאימים את מערך האבטחה שלנו בהתאמה אישית ומדויקת לכל חברה בנפרד".

מדוע קריטי להקים מערך אבטחה גמיש בהפרדה בין חברה אחת לשנייה?

"לכל חברה יש אופי שונה, מה שנכון לחברת הייטק אחת אחת לא נכון בהכרח לחברה מובילה בתעשיית הרכב. בפועל כל חברה מקבלת התראות מסוימות ושונות מבית תוכנה. ברגע שאנחנו יודעים לבצע את ההתאמה האישית, מערך ההגנה עצמו הרבה יותר רחב ויעיל. בדרך הזו אנחנו מורידים בצורה משמעותית גם את התראות השווא, ויודעים להגיב בשיא המהירות למתקפות אמת".

השירות של SOC-IL אינו מונע זליגה של מידע או כשל במערכת, אלא הוא נועד לצפות על כל מערכות ההגנה גם יחד כחלק מפעולת ניטור, ולהעניק תגובה מיידית לכל חשד או אירוע שמתרחש. במילים אחרות הם משמשים כעיניים של כל מנהל מערכות מידע, בעל חברה או מנכ"ל.

לשם כך ב- SOC-IL בנו שלוש מחלקות שונות. מחלקה המספקת שירות מעקב וזיהוי של איומים במשך 24/7, זאת במטרה להבטיח ללקוחות החברה הגנה מלאה מפריצות אבטחה שונות. מחלקה המציעה מגוון רחב של פתרונות אבטחה, ובין היתר זו מבצעת מעקב קבוע שנועד לאבטח את הרשת ולמנוע איבוד של מידע. ומחלקה אשר מגיבה לאירועים שונים במהירות מקסימלית וביעילות רבה.

הצורך להיעזר בשירותי האבטחה השונים כמו של SOC-IL אינו בגדר של מותרות אלא בגדר חובה גם עבור חברות בסדר גודל קטן עד בינוני. בגלל התנודתיות של השוק, לחברות בסדר הגודל הזה אין את היכולת להקים חמ"ל אבטחה דומה לזה של SOC-IL, מאחר ורק ההשקעה הראשונית שלהן עומדת על סכום של כחצי מיליון דולר. זאת הסיבה שחברות רבות נעזרות בשירות חיצוני, וזה של SOC-IL הוא המקיף והמתקדם ביותר כיום.

באופן טבעי ישנן חברות שמחזיקות במחלקות IT ומחשוב משלהן, אך גם הן נעזרות בהדרכה ובמידע ש SOC-IL מספקת, ואילו לחברות שאין מחלקת מחשוב מתקדמת, SOC-IL מעניקה שירות רחב היקף.

"על מנת שנוכל לבנות מחסה לכל חברה בנפרד, אנו מצמידים איש אבטחת מידע לכל לקוח שפונה אלינו. הוא זה שמבצע סקירה רחבה של כל התשתיות הקיימות, כך שנוכל לדעת אילו מערכות ואפליקציות נדרשות. לאחר מכן אנו כותבים תוכנית הפעלה לפי דרגות של רמות הסיכון ומריצים זאת במשך מספר שבועות כדי לקבל תמונה ראשונית. לאחר שאספנו את כל המידע הרלוונטי, אנו עוברים לשלב הבא. מגדירים חוקים וקורלציות שונות בהתאם לדרישות שעלו, לשינויים בשוק ולהתראות מודיעין שמערך הסייבר מעביר לנו ממקורות שונים", אלי לוין חידד את הדברים.

לצד החדשנות שמביאות חברות בתחומים שונים, מגיעה גם אחריות עצומה. האתגר לשמור על המידע הרגיש ביותר אינו עומד במקום לרגע אחד. חברת SOC-IL מאפשרת לחברות הללו להמשיך לפתח ולהתפתח בראש שקט, כאשר היא זו שמעניקה להן את האבטחה הדרושה להמשך פעילות ופריצת גבולות שמגדירים מחדש את המאה ה-21.

אתר

פייסבוק

לינקדאין

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלעד הדר
צילום: קרדיט התמונות: אלעד הדר

תביעה קבוצתית נגד אלעד הדר נמחקה בבית המשפט

בדיון שנערך בבית משפט השלום בת"א בתחילת החודש, נדחתה התביעה הקבוצתית שהוגשה על ידי עורכי הדין אהב כהן ואור גביש נגד אלעד הדר וחברת "סקסס" ונפסקו לנתבעים פיצויים בסכום נכבד.

נושאים בכתבה תביעה ייצוגית

קרדיט התמונות: אלעד הדר טענות התובעים

לקראת סוף שנת 2021, 11 לקוחות לשעבר של חברת ייעוץ העסקי "סקסס" הגישו תביעה משותפת נגד החברה ונגד אלעד הדר בטענה שונות שהחברה מתנערת ממילוי תפקידה המלא כחברת ייעוץ עסקי ועושה זו בדרכים לא דרכים. התביעה הוגשה על ידי עורכי הדין אהב כהן ואור גביש אשר איגדו מספר אנשים לצורך קבלת פיצויים בסך 500 אלף שקל.
כתב התביעה היה ארוך ונעשה כל ניסיון להראות שחברת "סקסס" פעלה לא כראוי תוך כדי במהלך התביעה הושמעו מקבץ טענות מופרכות, שקריות ולא קשורות נגד אלעד הדר וחברת "סקסס"  שנועדו להסתיר את מטרת התביעה האמיתית, התברר מהר מאד שמתוך ה-11 תובעים כביכול רובם נתבעים שהיו חייבים כסף לאלעד הדר וחברת "סקסס ייעוץ עסקי" בגין שירות שקיבלו ולא שילמו עליו לא זאת ועוד שהיה כבר דיון שדן בניסיון ההתחמקות שלהם לשלם ובית המשפט פסק שהצד עם חברת סקסס ופסק שעליהם לשלם ואילו חלק אחר של הנתבעים הם קובץ בעלי עסקים שחל בעסק שלהם שיפור משמעותי בהכנסות וברווחים ובמקום לשמוח ולשלם את העמלה על הצמיחה ניסו לחמוק ולא לשלם את העמלה, בחלקם מדובר אף בצמיחה של מיליונים, אך במקום לשבח את החברה ולשלם את העמלה הם בחרו לנסות להתחמק מהתשלום וכאשר נתבעו חשבו שאם יזמו תביעה כקבוצתית כנגד סקסס ואלעד הד יוכלו לחמוק מלשלם את העמלה שהוסכם עליה. גלגלי הצדק טוחנים אמנם לאט אבל כבר בדיון הראשון בבית המשפט נזף בעורך הדין אהב כהן שאמור לדעת מתוקף עיסוקו שהחוק מגדיר "מעשה בית דין" כנושא שבין המשפט כבר דן בוא ופסק בו, בנושא שכזה לא ניתן להגיש תביעה נוספת ולא ניתן לדון בו שנית ולכן כבר בדיון המקדמי נמחקו 5 מתוך 11. ככל הנראה אותם נתבעים צורפו כדי לתת נפח כוזב לכמות הלקוחות בתביעה. חרף עובדה זו הם הוטעו ושוכנעו ע"י עורכי דינם לשלם אלפי שקלים כל אחד כדי להגיש תביעה נוספת. מכאן התיק המשיך עם 6 תובעים והשופט נתן להם זמן ראוי לארגן ולהגיש מחדש את טענותיהם לאחר שכמעט חצי מהם התגלו כבר בדיון הראשון כחסרות שחר.