BIZ 193
צילום: pixabay

החלו העבודות בפרויקט הענק של אקסון גרופ ואוקראינה-ישראל בלב קייב

הפרויקט 50AVENUE, שזכה לפופולריות יוצאת דופן בקרב משקיעים ישראלים ומכר כבר למעלה מ-170 דירות,  החל בבנייה לפני ימים ספורים

תוכן בחסות |

 הפרויקט 50AVENUE, שזכה לפופולריות יוצאת דופן בקרב משקיעים ישראלים ומכר כבר למעלה מ-170 דירות,  החל בבנייה לפני ימים ספורים.

בשישי ביוני השנה הונחה אבן הפינה לפרויקט הענק 50AVENUE, שבונה בקייב חברת אקסון קפיטל גרופ ומשווקת באופן בלעדי חברת אוקראינה-ישראל. הפרויקט הענק כולל קניון, משרדים ודירות במיקום מרכזי בבירת אוקראינה.

 עוד לפני העלייה לקרקע, נמכרו 170 דירות בפרויקט – רבות מהן, מדווחים באוקראינה-ישראל, נרכשו בידי משקיעים חוזרים, שכבר ביצעו עם החברה עסקאות דומות בעבר וראו רווח נאה. דירות בפרויקט דומה של החברה, שנרכשו בשנה שעברה בפריסייל, נמכרות היום בלמעלה מ-50% יותר ממחיר הרכישה.

קייב נהנית מתנופה כלכלית חזקה, עם כ-23 מיליון תיירים בשנה – מספר המצוי במגמת גידול, וכן רפורמות כלכליות המביאות אליה השקעות זרות בהיקפים של מיליארדי דולרים. פרט לתיירים, מגיעים לעיר אנשי עסקים רבים, עובדי חברות הייטק רבות, דיפלומטים ועוד, המתגוררים בה לתקופות קצרות וארוכות. כל אלה נהנים מאדריכלות ייחודית, ושפע מרכזי תרבות ובילוי.

 

מחפשים מגורים בסטנדרט גבוה

חלק מהמשקיעים הישראלים הרבים שהשקיעו בקייב, כבר מכרו את הדירות כאמור ברווח של יותר מ-50%, בעוד אחרים ממשיכים להחזיק בהן – לצורך השכרה ארוכת טווח תוך יצירת הכנסות פאסיביות של למעלה מ-11%. בנוסף, דירות בסטנדרט גבוה הממוקמות במרכז העסקים והבילויים של העיר, זוכות לביקוש גבוה גם מצד תיירים.

בפרויקט הנוכחי, של אוקראינה-ישראל, נמכרות דירות מעוצבות ומרוהטות במלואן, תמורת החל מ-52,000 דולר – כאשר בחברה צופים כי בעת המסירה, בתוך כשנתיים וחצי, כבר יגיע המחיר ל-85,000 דולר ויותר. כמו כן, בימים אלה החלו לשווק בחברה גם את המשרדים בבניין העצום, כשההון ההתחלתי הדרוש הוא החל מ-15,000 דולר – והתשואה המוערכת מדמי שכירות, היא כ-12.5%

 

מגדל יוקרה רב קומות

אלירן טרבלסי בעלי אוקראינה-ישראל, מסביר את הפופולריות האדירה של הפרויקט בהיכרות המצוינת של החברה עם קייב. "היזמים בפרויקט בונים בעיר מאז 2009 – ומכירים היטב את המיקומים הטובים ביותר בעיר, ואת הצרכים של השוכרים העתידיים. מסיבה זו, החלטנו ללכת על מגדל יוקרה  רב קומות, שכולל גם קניון, משרדים, מסעדות, חדר כושר – וכל מה שדייר פוטנציאלי יכול לחפש, בתכנון של האדריכל הידוע סרגיי בבושקין".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.