pixabay
צילום: יח"צ

בעידן הנוכחי עסק שאינו נמצא באינטרנט – אינו קיים

תוכן בחסות | (1)
נושאים בכתבה אינטרנט דיגיטל

בעידן הנוכחי עסק שאינו נמצא באינטרנט – אינו קיים. החל מבניית אתר אינטרנט לחברה ועד לקידומו ברשת באמצעות קידום אורגני ושיווק ממומן – כל אלה נחוצים לכל עסק. הלקוחות הרבים בארץ מחפשים קודם כל מידע באינטרנט ואחר כך יוצרים קשר באמצעותו או באמצעות מדיומים אחרים. אז איך תבנו אתר בצורה הנכונה על מנת שיתקדם ברשת, ומהו הקשר הבלתי ניתן לניתוק בין בניית אתרים לבין שיווק דיגיטלי? תוכלו לקרוא במאמר הבא

בניית אתר בפלטפורמה המקלה את קידומו ברשת

בעבר אתרים נבנו בצורה מסורבלת עם הרבה מידע ומעט תמונות. לכל אתר היה עיצוב גרפי משלו, ולאחר מכן מתכנת היה "חותך" את העיצוב הגרפי ומוסיף שורות קוד על מנת שהאתר ייראה בדיוק כמו העיצוב הקיים. מאז עברו הרבה מים בנהר בניית האתרים, והתהליך הפך לפשוט יותר. פלטפורמה אחת שסייעה לבנות בלוגים בתחילת הדרך, ומהר מאד מיצבה את עצמה כאחת מהדרכים הפשוטות יותר לבנות אתרים מתקדמים, היא פלטפורמת "וורדפרס".

וורדפרס מאפשרת לכל אדם המעוניין לבנות אתר ליצור אותו בלי להשתמש בקוד. תבניות רבות שיצאו עם השנים, ותוספים שונים הפכו כל חנות לבעלת עיצוב ייחודי, לצד עדכונים רבים שיצאו במהלך השנים הפכו את וורדפרס לא רק למערכת נוחה לבניית אתרים, אלא למערכת המובילה שבונה אותם בצורה שתתאים באופן אוטומטי למנועי החיפוש. אך וורדפרס אינה ניצבת לבדה בשוק הפלטפורמות האינטרנטיות.

מעבר מקוד לפלטפורמה בבניית אתרים

אתרי וורדפרס, לצד מערכות נוספות, שימשו לבנייה של אתר עם מערכת מנהל שהאדם המעדכן את התכנים בו אינו חייב להיות מתכנת, אלא רק משתמש בטפסים און ליין המוכנים מראש, ומעבירים את התוכן שהזין בהם לאתר. מערכות אתרים של ממשקי דוט.נט ופלטפורמות אחרות הפכו לדרך העיקרית שבה נבנים האתרים כיום.

התאמה לסלולר

חלק חשוב מקלות השימוש במערכות הללו היה תבניות מיוחדות שנוצרו על מנת שהאתר יתאים לסלולר. אם בעבר היו נבנות שתי תבניות נפרדות – אחת למחשב ואחת לטלפון החכם – כיום אתרים רספונסיביים המתאימים את עצמם אוטומטית לגודל המסך הם האתרים המובילים. אתרי תדמית ואתרי מכירות המותאמים לסלולר משרתים היום את מרבית הגולשים ומסייעים גם בתחום אחר, חשוב לא פחות: קידום במנועי החיפוש, ובמיוחד בגוגל.

הנגשת אתרים

עוד חלק חשוב כיום, הוא הנגישות של האתר לבעלי לקויות. הן מערכת וורדפרס והן מערכות נוספות שודרגו על מנת שיוכלו להתאים גם לתוכנות הקראה לעיוורים או להתאמת האתר באמצעות שינוי ניגודיות וגודל הפונט שמתבצע על ידי המשתמש בלחיצת כפתור. חוק שיצא בארץ ויושם בתקופה האחרונה מחייב אתרים המשרתים מספר גדול של גולשים להוסיף אפשרויות הנגשה מתקדמות – ואף מנועי חיפוש מדרגים אתרים מונגשים בדירוג גבוה יותר מאתרים שאינם נוחים לשימוש על ידי בעלי מוגבלויות.

קידום אורגני

האפשרות לעלות במנוע החיפוש בעמוד הראשון, ובמיוחד בתוצאות הראשונות, קרצה לעסקים רבים. גוגל, שבפרסום במנועי חיפוש גובים כסף בדרך כלל על פי מספר קליקים, היוו מדיום נוח לפרסום ללקוחות המחפשים את השירות. נוח – אבל לעתים יקר. לעומתם, אתרים שהתברגו במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש זכו, למעשה, לפרסום חינמי וחסכו לעתים אלפי שקלים לחודש. כך, חברות קידום האתרים והשיווק הדיגיטלי החלו לשגשג. באמצעות תשלום חודשי קבוע סייעו לאתר להגיע למקומות הראשונים במנוע החיפוש – וכל זאת באחוז נמוך מהעלות של פרסום ממומן בכל מדיה, וכמובן בהשוואה לפרסום המסורתי בשילוט חוצות, בעיתון, ברדיו או בטלוויזיה.

חברה מקצועית יכולה להוביל אתכם להצלחה

חברה מקצועית, בעלת ניסיון בבניית אתרים ובמדיות השונות של שיווק דיגיטלי, יכולה להוביל הן לקוחות פרטיים קטנים והן אתרי לקוחות עסקיים להצלחה מסחררת. כאשר אתם נעזרים באתר מקצועי המושך לקוחות, כמו גם מותאם לסלולר (רספונסיבי) המזנק בתוצאות מנועי החיפוש – אתם כבר בחצי הדרך להצלחה. תוכלו להשקיע תקציב פרסום מזערי ולקבל תוצאות המקבילות לאלו של מותגים מובילים בתחומכם.

המאמר נכתב באדיבות אינטרנט פולפאוור חברה לבניית אתרים וסוכנות דיגיטל מובילה משנת 2005

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רק אהבה 22/08/2017 09:30
    הגב לתגובה זו
    מצאתי דרך להקמת אתר כולל גרפיקה ומערכת שליטה בהשקעה חד פעמית של 1000 $ אשמח לתת המידע דוגמא: www.Italy-Vacation.com להתראות משה 049898188 0523785955
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.