אמיר אוחנה
צילום: חיים זך /לע"מ

שר המשפטים אוחנה מקצץ בפרסום בפרינט

השר החליט להפסיק את מודעות פשיטות הרגל בעיתונות הכתובה, מה שיקצץ את תקציב הפרסום בכשלושה מיליון שקלים. הצעד הבא: קיצוץ גם במודעות צווי הירושה. השר: "אמשיך לחסוך מכספי הציבור"
אייס | (9)
תקנה חדשה שעליה חתם לאחרונה שר המשפטים, אמיר אוחנה, עלולה לעלות יותר משלושה מיליון שקלים לעיתונות הכתובה. התקנה אמורה לצמצם את הפרסום של משרד המשפטים בפרינט, שנהנה במשך עשרות שנים מפרסום של פשיטות רגל ונושאים אחרים מטעם המשרד.

בספטמבר האחרון נכנס לתוקף חוק "חדלות פרעון ושיקום כלכלי" שבבסיסה התפיסה כי צריך לתת לחייבים זמן להשתקם. במסגרת החוק הישן הודעות על פשיטת רגל היו חייבות להתפרסם בעיתונות הכתובה, אך על פי התקנות החדשות עליהן חתם אוחנה "פרסום הודעות שעל הממונה לפרסם לפי תקנות אלו, ייעשה באתר האינטרנט של משרד המשפטים".

על פי פרסום ב"וואלה", כנראה שלא מדובר בגזרה האחרונה שמפיל השר אוחנה על ענף הפרינט הגווע, כשהשלב הבא הוא הפסקת פרסום צווי הירושה שגם הם מכניסים כסף רב לעיתונים, למרות שלא ברורה יעילותם.

"מדובר בתקנה שתחסוך לציבור מיליונים, תתרום להגנת הסביבה, ומעבר לכל - בעדכון תקנות ארכאיות שלא משיגות את מטרתן", נמסר מטעמו של השר, "אמשיך לחסוך מכספי הציבור ולהקטין הוצאות, בוודאי כאלו שאין בהן תועלת".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    נגמרו הקומבינות (ל"ת)
    הלך על ידיעות 04/02/2020 19:32
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אוחנה חכם ומוצלח (ל"ת)
    תותח-אמיר מוצלח וחכם 03/02/2020 19:56
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    צמצום במודעות אבל (ל"ת)
    אברהם 02/02/2020 21:25
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רות 02/02/2020 19:09
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן יישר כוח לשר המשפטים . סוף סוף לשים סוף לשילטון העיתונות והתשקורת ששותים דם הציבור
  • 5.
    מצויין 02/02/2020 18:53
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד. אף אחד לא קורא את המדורים האלה. בזבוז.
  • 4.
    שוש 02/02/2020 18:30
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לשר אוחנה
  • 3.
    נאוה 02/02/2020 17:30
    הגב לתגובה זו
    ... הציבור לא מעניין אותו, אוחנה פועל נגד העיתונים, ולא בעד ציבור כפי שהוא מצהיר, אין שום קשר בין מה שהוא אומר ולבין מה שהוא עושה!
  • 2.
    נאוה 02/02/2020 17:26
    הגב לתגובה זו
    מטונף. משחית ומערער את יסודות המוסר לכדי נקם. לכדי התבלטות. לכדי השחחתת אמות המוסר של משרתי הציבור שתשרת את שלל המושחתים סביבו, אם יצליח הוא יקנה את עולמו על גבו הציבור! נא זכרו, הפרת יחסי הכוחות בין הציבור לשלטון כשהשלטון והשררה חזקים עוד יותר ממה שהם היום, זה דבר רע מאוד עבור כלל הציבור, אחד ואחת מאיתנו!
  • 1.
    דנה 02/02/2020 15:39
    הגב לתגובה זו
    שר המשפטים אמיר אוחנה זה הבזיון של מי שמינה אותו. ביבי איפה אתה ?. אמיר אוחנה הוא שר של חצי המדינה. אין לא קומונסס. לא יודע לכבד את האזרחים. ביבי עם תיבחר. שחרר אותו לא מתאים.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״