הפתעה בצמרת: אלו הקמפיינים הישראליים היקרים ביותר ב-2019
מי הם המפרסמים שהוציאו מכיסם מיליוני שקלים כדי לגרום לכם לקנות? כל התשובות והמקום הראשון המפתיע - במצעד הפרסומות היקרות של 2019
שנייה לפני ש-2019 מגיעה אל קיצה, בדקנו מהם הקמפיינים הישראליים היקרים ביותר שהופקו השנה. ההפתעה הגדולה חיכתה לנו במקום הראשון. צפו במצעד:
מקום חמישי
בורודה קפלן יצרה עבור תדיראן קמפיין בכיכובו של הכוכב ההוליוודי מורגן פרימן עם המסר "שולטים במזג האוויר". בקמפיין הושקעו, על פי יפעת בקרת פרסום, 5.8 מיליון שקל ולפי GFK אכן חל גידול במכירות של תדיראן מול המתחרים.
אמנון גולן, שותף בבורדה קפלן, מספר על תוצאות הקמפיין: "המהלך הוציא את תדיראן ממלחמת הישראלים המצחיקים (אלקטרה, טורנדו) ויצר מותג בינלאומי, בנראות, בשפה ובערכים, אותם הוביל שחקן העל זוכה האוסקר מורגן פרימן". גולן מוסיף כי התוצאות נראו בשטח. לדבריו, "המניה קפצה ב-72%, כל הפרמטרים התדמיתיים קפצו מעל כל המתחרים, המכירות בשיא כשתדיראן עקפה את אלקטרה".
היוצרים:
סמנכ"לית שיווק: נופר נמרוד
מנכ"ל בורודה קפלן / שותף: רון קפלן
מנהל קריאטיב/שותף: גיא בורודה
סמנכ"ל אסטרטגיה/שותף: אמנון גולן
חברת הפקות: אוג
מפיק: גלעד שניידר
במאי: רני כרמלי
תסריטאי : יזהר הר לב
מקום רביעי
הקמפיין של חברת תן ביס שנקנתה על ידי חברת טייק-אוויי ההולנדית, עם פרסומת שריצדה על מסכינו בהשקעה כוללת של 6 מיליון שקל. הפרסומת נוצרה בהפקה עצמית.
מקום שלישי
פרסומת "סמי הכבאי" של אדלר חומסקי לבזק עלתה, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, 6.1 מיליון שקל והגיעה ללמעלה משני מיליון צפיות ביוטיוב. הנתון לא מפתיע מאחר שקבוצת בזק ידועה כמפרסמת מובילה.
אנשי אדלר חומסקי מספרים על תהליך פיתוח הבריף: "בעולם של היום, כשלא מגיע Wi-Fi לכל חדרי הבית, זו מצוקה אמיתית. לכן דרוש גיבור שישמע את זעקת ילדינו". אדלר חומסקי רכשו את הזכויות למותג סמי הכבאי ופנו לאתגר ההפקתי שהוא יצירת עולם על הגבול בין מצוייר למציאות.
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ומה התוצאות? "עברנו את כלל היעדים המכירתיים של הקמפיין, הן מבחינת גיוס לקוחות חדשים והן מבחינת מכירות של be ו-be spot. הקמפיין נחשף לכ-2.6 מיליון יוניקים וסך הצפיות עומד על מעל ל-6.5 מיליון צפיות".
היוצרים:
סמנכ"ל קריאטיב: טל ריבן
סמנכ"ל לקוחות: אלעד הרמל
מנהל קריאייטיב: ערן טלמור
קופירייטר: מיכאל קוטקס
מדיה: אינטרקשיין ומדיה קום
במאי: רני כרמלי
חברת הפקה: ראבל
בית פוסט: גרוויטי
עיבוד מוזיקלי: תומר בירן
עורך: יאיר תמיר
צלם: ליאור נורדמן
ארט סט: יעקב תורג'מן
מקום שני
קולגייט יצאה בחודש מרץ עם פרסומת מבית החברה הבינלאומית, שהופקה ברוסיה, וקודמה בארץ בעלות של 7.4 מיליון שקל. אסף כץ מ-Y&R מסביר: "המדיה מושתתת על אסטרטגיית המדיה העולמית של CP, עם התאמות מסוימות לישראל (מדיה-קום רוכשת ואחראית על המדיה עבורם בישראל)".
היוצרים:
הפקה: קולגייט-פלמוליב
אדפטציה לעברית: Y&R
מקום ראשון
יש סיכוי שתופתעו לגלות שהקמפיין היקר ביותר השנה שייך לאפליקציית איזי שעל פי יפעת בקרת פרסום צבר מדיה בשווי 9 מיליון שקל. ייתכן שהיקף המדיה העצום נגזר מסוג של הסכם שותפות, שפרטיו אינם ברורים, בין אפליקציית איזי עם חברת קשת. הפרסומת בהפקה עצמית.
אופיר יוסף, מנכ"ל איזי התייחס לקמפיין: "איזי הגיעה השנה, בזכות עבודה שיווקית עקבית, ללמעלה מ-2M משתמשים בחודש והיא למעשה אפליקציית החיפוש הפופולרית בישראל. מהלך easy fix השיק מוצר חדשני להזמנת בעלי מקצוע ועד היום למעלה מ-10,000 משתמשים הזמינו באמצעות האפליקציה בעל מקצוע".

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.