הפתעה בצמרת: אלו הקמפיינים הישראליים היקרים ביותר ב-2019
מי הם המפרסמים שהוציאו מכיסם מיליוני שקלים כדי לגרום לכם לקנות? כל התשובות והמקום הראשון המפתיע - במצעד הפרסומות היקרות של 2019
שנייה לפני ש-2019 מגיעה אל קיצה, בדקנו מהם הקמפיינים הישראליים היקרים ביותר שהופקו השנה. ההפתעה הגדולה חיכתה לנו במקום הראשון. צפו במצעד:
מקום חמישי
בורודה קפלן יצרה עבור תדיראן קמפיין בכיכובו של הכוכב ההוליוודי מורגן פרימן עם המסר "שולטים במזג האוויר". בקמפיין הושקעו, על פי יפעת בקרת פרסום, 5.8 מיליון שקל ולפי GFK אכן חל גידול במכירות של תדיראן מול המתחרים.
אמנון גולן, שותף בבורדה קפלן, מספר על תוצאות הקמפיין: "המהלך הוציא את תדיראן ממלחמת הישראלים המצחיקים (אלקטרה, טורנדו) ויצר מותג בינלאומי, בנראות, בשפה ובערכים, אותם הוביל שחקן העל זוכה האוסקר מורגן פרימן". גולן מוסיף כי התוצאות נראו בשטח. לדבריו, "המניה קפצה ב-72%, כל הפרמטרים התדמיתיים קפצו מעל כל המתחרים, המכירות בשיא כשתדיראן עקפה את אלקטרה".
היוצרים:
סמנכ"לית שיווק: נופר נמרוד
מנכ"ל בורודה קפלן / שותף: רון קפלן
מנהל קריאטיב/שותף: גיא בורודה
סמנכ"ל אסטרטגיה/שותף: אמנון גולן
חברת הפקות: אוג
מפיק: גלעד שניידר
במאי: רני כרמלי
תסריטאי : יזהר הר לב
מקום רביעי
הקמפיין של חברת תן ביס שנקנתה על ידי חברת טייק-אוויי ההולנדית, עם פרסומת שריצדה על מסכינו בהשקעה כוללת של 6 מיליון שקל. הפרסומת נוצרה בהפקה עצמית.
מקום שלישי
פרסומת "סמי הכבאי" של אדלר חומסקי לבזק עלתה, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, 6.1 מיליון שקל והגיעה ללמעלה משני מיליון צפיות ביוטיוב. הנתון לא מפתיע מאחר שקבוצת בזק ידועה כמפרסמת מובילה.
אנשי אדלר חומסקי מספרים על תהליך פיתוח הבריף: "בעולם של היום, כשלא מגיע Wi-Fi לכל חדרי הבית, זו מצוקה אמיתית. לכן דרוש גיבור שישמע את זעקת ילדינו". אדלר חומסקי רכשו את הזכויות למותג סמי הכבאי ופנו לאתגר ההפקתי שהוא יצירת עולם על הגבול בין מצוייר למציאות.
- מי הזיז את מדורת השבט שלי?
- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
ומה התוצאות? "עברנו את כלל היעדים המכירתיים של הקמפיין, הן מבחינת גיוס לקוחות חדשים והן מבחינת מכירות של be ו-be spot. הקמפיין נחשף לכ-2.6 מיליון יוניקים וסך הצפיות עומד על מעל ל-6.5 מיליון צפיות".
היוצרים:
סמנכ"ל קריאטיב: טל ריבן
סמנכ"ל לקוחות: אלעד הרמל
מנהל קריאייטיב: ערן טלמור
קופירייטר: מיכאל קוטקס
מדיה: אינטרקשיין ומדיה קום
במאי: רני כרמלי
חברת הפקה: ראבל
בית פוסט: גרוויטי
עיבוד מוזיקלי: תומר בירן
עורך: יאיר תמיר
צלם: ליאור נורדמן
ארט סט: יעקב תורג'מן
מקום שני
קולגייט יצאה בחודש מרץ עם פרסומת מבית החברה הבינלאומית, שהופקה ברוסיה, וקודמה בארץ בעלות של 7.4 מיליון שקל. אסף כץ מ-Y&R מסביר: "המדיה מושתתת על אסטרטגיית המדיה העולמית של CP, עם התאמות מסוימות לישראל (מדיה-קום רוכשת ואחראית על המדיה עבורם בישראל)".
היוצרים:
הפקה: קולגייט-פלמוליב
אדפטציה לעברית: Y&R
מקום ראשון
יש סיכוי שתופתעו לגלות שהקמפיין היקר ביותר השנה שייך לאפליקציית איזי שעל פי יפעת בקרת פרסום צבר מדיה בשווי 9 מיליון שקל. ייתכן שהיקף המדיה העצום נגזר מסוג של הסכם שותפות, שפרטיו אינם ברורים, בין אפליקציית איזי עם חברת קשת. הפרסומת בהפקה עצמית.
אופיר יוסף, מנכ"ל איזי התייחס לקמפיין: "איזי הגיעה השנה, בזכות עבודה שיווקית עקבית, ללמעלה מ-2M משתמשים בחודש והיא למעשה אפליקציית החיפוש הפופולרית בישראל. מהלך easy fix השיק מוצר חדשני להזמנת בעלי מקצוע ועד היום למעלה מ-10,000 משתמשים הזמינו באמצעות האפליקציה בעל מקצוע".
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
