הפתעה בצמרת: אלו הקמפיינים הישראליים היקרים ביותר ב-2019
מי הם המפרסמים שהוציאו מכיסם מיליוני שקלים כדי לגרום לכם לקנות? כל התשובות והמקום הראשון המפתיע - במצעד הפרסומות היקרות של 2019
שנייה לפני ש-2019 מגיעה אל קיצה, בדקנו מהם הקמפיינים הישראליים היקרים ביותר שהופקו השנה. ההפתעה הגדולה חיכתה לנו במקום הראשון. צפו במצעד:
מקום חמישי
בורודה קפלן יצרה עבור תדיראן קמפיין בכיכובו של הכוכב ההוליוודי מורגן פרימן עם המסר "שולטים במזג האוויר". בקמפיין הושקעו, על פי יפעת בקרת פרסום, 5.8 מיליון שקל ולפי GFK אכן חל גידול במכירות של תדיראן מול המתחרים.
אמנון גולן, שותף בבורדה קפלן, מספר על תוצאות הקמפיין: "המהלך הוציא את תדיראן ממלחמת הישראלים המצחיקים (אלקטרה, טורנדו) ויצר מותג בינלאומי, בנראות, בשפה ובערכים, אותם הוביל שחקן העל זוכה האוסקר מורגן פרימן". גולן מוסיף כי התוצאות נראו בשטח. לדבריו, "המניה קפצה ב-72%, כל הפרמטרים התדמיתיים קפצו מעל כל המתחרים, המכירות בשיא כשתדיראן עקפה את אלקטרה".
היוצרים:
סמנכ"לית שיווק: נופר נמרוד
מנכ"ל בורודה קפלן / שותף: רון קפלן
מנהל קריאטיב/שותף: גיא בורודה
סמנכ"ל אסטרטגיה/שותף: אמנון גולן
חברת הפקות: אוג
מפיק: גלעד שניידר
במאי: רני כרמלי
תסריטאי : יזהר הר לב
מקום רביעי
הקמפיין של חברת תן ביס שנקנתה על ידי חברת טייק-אוויי ההולנדית, עם פרסומת שריצדה על מסכינו בהשקעה כוללת של 6 מיליון שקל. הפרסומת נוצרה בהפקה עצמית.
מקום שלישי
פרסומת "סמי הכבאי" של אדלר חומסקי לבזק עלתה, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, 6.1 מיליון שקל והגיעה ללמעלה משני מיליון צפיות ביוטיוב. הנתון לא מפתיע מאחר שקבוצת בזק ידועה כמפרסמת מובילה.
אנשי אדלר חומסקי מספרים על תהליך פיתוח הבריף: "בעולם של היום, כשלא מגיע Wi-Fi לכל חדרי הבית, זו מצוקה אמיתית. לכן דרוש גיבור שישמע את זעקת ילדינו". אדלר חומסקי רכשו את הזכויות למותג סמי הכבאי ופנו לאתגר ההפקתי שהוא יצירת עולם על הגבול בין מצוייר למציאות.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
ומה התוצאות? "עברנו את כלל היעדים המכירתיים של הקמפיין, הן מבחינת גיוס לקוחות חדשים והן מבחינת מכירות של be ו-be spot. הקמפיין נחשף לכ-2.6 מיליון יוניקים וסך הצפיות עומד על מעל ל-6.5 מיליון צפיות".
היוצרים:
סמנכ"ל קריאטיב: טל ריבן
סמנכ"ל לקוחות: אלעד הרמל
מנהל קריאייטיב: ערן טלמור
קופירייטר: מיכאל קוטקס
מדיה: אינטרקשיין ומדיה קום
במאי: רני כרמלי
חברת הפקה: ראבל
בית פוסט: גרוויטי
עיבוד מוזיקלי: תומר בירן
עורך: יאיר תמיר
צלם: ליאור נורדמן
ארט סט: יעקב תורג'מן
מקום שני
קולגייט יצאה בחודש מרץ עם פרסומת מבית החברה הבינלאומית, שהופקה ברוסיה, וקודמה בארץ בעלות של 7.4 מיליון שקל. אסף כץ מ-Y&R מסביר: "המדיה מושתתת על אסטרטגיית המדיה העולמית של CP, עם התאמות מסוימות לישראל (מדיה-קום רוכשת ואחראית על המדיה עבורם בישראל)".
היוצרים:
הפקה: קולגייט-פלמוליב
אדפטציה לעברית: Y&R
מקום ראשון
יש סיכוי שתופתעו לגלות שהקמפיין היקר ביותר השנה שייך לאפליקציית איזי שעל פי יפעת בקרת פרסום צבר מדיה בשווי 9 מיליון שקל. ייתכן שהיקף המדיה העצום נגזר מסוג של הסכם שותפות, שפרטיו אינם ברורים, בין אפליקציית איזי עם חברת קשת. הפרסומת בהפקה עצמית.
אופיר יוסף, מנכ"ל איזי התייחס לקמפיין: "איזי הגיעה השנה, בזכות עבודה שיווקית עקבית, ללמעלה מ-2M משתמשים בחודש והיא למעשה אפליקציית החיפוש הפופולרית בישראל. מהלך easy fix השיק מוצר חדשני להזמנת בעלי מקצוע ועד היום למעלה מ-10,000 משתמשים הזמינו באמצעות האפליקציה בעל מקצוע".
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
.jpg)