עדי ברזילי - המצעד של אייס
צילום: BIZTV
TV

הפתעה בצמרת: אלו הקמפיינים הישראליים היקרים ביותר ב-2019

מי הם המפרסמים שהוציאו מכיסם מיליוני שקלים כדי לגרום לכם לקנות? כל התשובות והמקום הראשון המפתיע - במצעד הפרסומות היקרות של 2019

עדי ברזילי |

שנייה לפני ש-2019 מגיעה אל קיצה, בדקנו מהם הקמפיינים הישראליים היקרים ביותר שהופקו השנה. ההפתעה הגדולה חיכתה לנו במקום הראשון. צפו במצעד:

 

מקום חמישי

בורודה קפלן יצרה עבור תדיראן  קמפיין בכיכובו של הכוכב ההוליוודי מורגן פרימן עם המסר "שולטים במזג האוויר". בקמפיין הושקעו, על פי יפעת בקרת פרסום, 5.8 מיליון שקל ולפי GFK אכן חל גידול במכירות של תדיראן מול המתחרים.

אמנון גולן, שותף בבורדה קפלן, מספר על תוצאות הקמפיין:  "המהלך הוציא את תדיראן ממלחמת הישראלים המצחיקים (אלקטרה, טורנדו) ויצר מותג בינלאומי, בנראות, בשפה ובערכים, אותם הוביל שחקן העל זוכה האוסקר מורגן פרימן". גולן מוסיף כי התוצאות נראו בשטח. לדבריו, "המניה קפצה ב-72%, כל הפרמטרים התדמיתיים קפצו מעל כל המתחרים, המכירות בשיא כשתדיראן עקפה את אלקטרה".

היוצרים:

סמנכ"לית שיווק: נופר נמרוד

מנכ"ל בורודה קפלן / שותף: רון קפלן

מנהל קריאטיב/שותף: גיא בורודה

סמנכ"ל אסטרטגיה/שותף: אמנון גולן

חברת הפקות: אוג

מפיק: גלעד שניידר

במאי: רני כרמלי

תסריטאי : יזהר הר לב

מקום רביעי

הקמפיין של חברת תן ביס שנקנתה על ידי חברת טייק-אוויי ההולנדית, עם פרסומת שריצדה על מסכינו בהשקעה כוללת של 6 מיליון שקל. הפרסומת נוצרה בהפקה עצמית.

 

מקום שלישי

פרסומת "סמי הכבאי" של אדלר חומסקי לבזק עלתה, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, 6.1 מיליון שקל והגיעה ללמעלה משני מיליון צפיות ביוטיוב. הנתון לא מפתיע מאחר שקבוצת בזק ידועה כמפרסמת מובילה.

אנשי אדלר חומסקי מספרים על תהליך פיתוח הבריף: "בעולם של היום, כשלא מגיע Wi-Fi לכל חדרי הבית, זו מצוקה אמיתית. לכן דרוש גיבור שישמע את זעקת ילדינו". אדלר חומסקי רכשו את הזכויות למותג סמי הכבאי ופנו לאתגר ההפקתי שהוא יצירת עולם על הגבול בין מצוייר למציאות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ומה התוצאות? "עברנו את כלל היעדים המכירתיים של הקמפיין, הן מבחינת גיוס לקוחות חדשים והן מבחינת מכירות של be ו-be spot. הקמפיין נחשף לכ-2.6 מיליון יוניקים וסך הצפיות עומד על מעל ל-6.5 מיליון צפיות".

היוצרים:

סמנכ"ל קריאטיב: טל ריבן

סמנכ"ל לקוחות: אלעד הרמל

מנהל קריאייטיב: ערן טלמור

קופירייטר: מיכאל קוטקס

מדיה: אינטרקשיין ומדיה קום

במאי: רני כרמלי

חברת הפקה: ראבל

בית פוסט: גרוויטי

עיבוד מוזיקלי: תומר בירן

עורך: יאיר תמיר

צלם: ליאור נורדמן

ארט סט: יעקב תורג'מן

מקום שני 

קולגייט יצאה בחודש מרץ עם פרסומת מבית החברה הבינלאומית, שהופקה ברוסיה, וקודמה בארץ בעלות של 7.4 מיליון שקל. אסף כץ מ-Y&R מסביר: "המדיה מושתתת על אסטרטגיית המדיה העולמית של CP, עם התאמות מסוימות לישראל (מדיה-קום רוכשת ואחראית על המדיה עבורם בישראל)".

היוצרים:

הפקה: קולגייט-פלמוליב

אדפטציה לעברית: Y&R

 

מקום ראשון

יש סיכוי שתופתעו לגלות שהקמפיין היקר ביותר השנה שייך לאפליקציית איזי שעל פי יפעת בקרת פרסום צבר מדיה בשווי 9 מיליון שקל. ייתכן שהיקף המדיה העצום נגזר מסוג של הסכם שותפות, שפרטיו אינם ברורים, בין אפליקציית איזי עם חברת קשת. הפרסומת בהפקה עצמית.

אופיר יוסף, מנכ"ל איזי התייחס לקמפיין: "איזי הגיעה השנה, בזכות עבודה שיווקית עקבית, ללמעלה מ-2M משתמשים בחודש והיא למעשה אפליקציית החיפוש הפופולרית בישראל. מהלך easy fix השיק מוצר חדשני להזמנת בעלי מקצוע ועד היום למעלה מ-10,000 משתמשים הזמינו באמצעות האפליקציה בעל מקצוע".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.