בית וואלה
צילום: אלכסנדר כץ

מגעים בין הנהלת וואלה לעובדים; דחייה של שבוע בפיטורים

במסגרת המגעים בין ההנהלה לעובדים, נדחו בכשבוע הודעות הפיטורים לעובדים שכבר עברו שימועים. במקביל, כתבת הבריאות רויטל בלומנפלד הודיעה על עזיבה
אלכסנדר כץ | (9)

ההודעות לעובדים בוואלה על פיטוריהם, נדחו בשבוע - כך נודע לאייס. במהלך השבוע שעבר התקיימו כ-10 שימועים לעובדים באתר כחלק מתכנית ההתייעלות שעובר וואלה, ובסוף השבוע אמורים היו להודיע לעובדים על כך.

 

ואולם, ועד עובדי האתר קיים בחמישי האחרון פגישה עם מנכ"ל וואלה אילן ישועה, בה ביקשו הבהרות בנוגע לתכנית ההתייעלות, שכוללת פיטורים, אי-איוש תקנים של עובדים שפרשו, והורדת מהדורת החדשות היומית של האתר. "בפגישה סוכם כי לא יתקבלו החלטות לגבי עובדות ועובדים שזומנו לשימוע עד אשר נקבל נתונים ותתבהר התמונה", נכתב לעובדים ביום חמישי. "בשבוע הבא יתקיימו פגישות נוספות עם המנכ"ל. אנחנו עומדים על קיום ההסכם הקיבוצי שנחתם, ונעשה כל שביכולתנו כדי לקדם פתרונות לטובת העובדים".

 

לעובדים שעברו שימועים, נמסר כי תוצאות ההליך יימסרו להם היום, ואולם בסופו של דבר הוחלט לדחות זאת ליום חמישי הקרוב, ואולי אף ליום ראשון הבא. במהלך השבוע הקרוב, ימשיכו בנציגות העובדים לעבד את הנתונים שיקבלו. גם שהותו של המנכ"ל ישועה בחו"ל, תורמת לעיכוב בהחלטה הסופית.

 

כפי שפורסם בשבוע שעבר, בוואלה החליטו להגביר הילוך עם "תכנית ההתייעלות השקטה", וזאת על רקע הפסדי הענק של השנתיים האחרונות שנאמדים בכ-50 מיליון שקלים, ועל רקע הליך המכירה של האתר. מהדורת החדשות של וואלה תופסק, והטאלנט הגדול של האתר, יעקב אילון, יעזוב את וואלה.

 

על פי גורמים בוואלה, מספר העובדים שיעזבו את האתר בסבב הנוכחי – כולל גם עובדים שבחרו לסיים את עבודתם במקום – חצה את רף 20 העובדים, ויחד עם הפורשים והמפוטרים של החודשים האחרונים, יעמוד על כ-35-40 תקנים בסך הכל שירדו ממצבת העובדים בוואלה. 3 עורכי מדורים כבר הודיעו על התפטרותם: חמי אוזן מהספורט, הילה ציאון מהכלכלה ודוד ורטהיים מוואלה ברנז'ה.

האווירה בתוך וואלה קשה בתקופה האחרונה, על רקע תכנית ההתייעלות והפרישות של עובדים. גורם אומר כי "הדבר מוציא את כל החשק לעבוד". עובד אחר שעבר שימוע, הוסיף: "מצפים שנעבוד כרגיל עד להחלטה הסופית בענייננו". 

 

את תגובתו של מנכ"ל וואלה אילן ישועה לא ניתן היה להשיג. תגובת ועד העובדים לא התקבלה. 

כתבת הבריאות החליטה לעזוב

בתוך כך, נודע לאייס כי כתבת הבריאות של האתר רויטל בלומנפלד הודיעה גם היא על עזיבתה. בלומנפלד ביקשה עוד לפני כחודשיים לעבור לתפקיד אחר באתר, בהנהלה קיבלו בחיוב את בקשתה אולם לבסוף החליטה בלומנפלד לוותר על התפקיד שהוצע לה. בלומנפלד היא מצויה במו"מ מתקדם לתפקיד בכיר בעולם התקשורת.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

בלומנפלד עבדה בוואלה 4.5 שנים, תחילה ככתבת חינוך וב-3 השנים האחרונות היא מסקרת את תחום הבריאות לחדשות האתר ולמגזין. עוד לפני כן סיקרה את תחום העלייה הקליטה ויהדות התפוצות בהארץ במשך שנתיים.

עורכת וואלה מיכל קליין אמרה לאייס בנוגע לעזיבתה של בלומנפלד: "מודה לרויטל על תרומתה הגדולה למערכת החדשות. בתפקידה ככתבת הבריאות חשפה שורה של סיפורים ועסקה בנושאים ששינו את סדר היום האזרחי. מאחלת לה הצלחה גדולה בהמשך הדרך".

בלומנפלד אמרה לאייס: "אני עוזבת את המקום שהיה לי בית 4.5 שנים בעצב מהול בשמחה. אני מאד נרגשת לצאת לדרכי החדשה ורוצה להודות לכל החברים בוואלה, לאבירם אלעד שפתח לי את הדלת, למיכל קליין העורכת המופלאה, לקרן גזית הנהדרת ולכל דסק וואלה, עורכים מפיקים וצלמים שהיה לי העונג לעבוד איתם לאורך השנים".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    נשארו להם גולשים? (ל"ת)
    שלומה 16/10/2018 13:30
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    הכשלון רשום על שמם של מיכל קליין ואבירם אלעד (ל"ת)
    עורכים גרועים 16/10/2018 00:29
    הגב לתגובה זו
  • המבריחים (ל"ת)
    ----- 18/10/2018 20:56
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    המבנה מתמוטט אבל רק אחת תשרוד. איזו חרפה (ל"ת)
    פחחח 15/10/2018 20:27
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אפרת 15/10/2018 15:45
    הגב לתגובה זו
    עקבתי אחרי הסקופים של רויטל בלומנפלד כמו הבית חוסן בנהריה שהזניח קשישים, חבל שלא שומרים על כאלה שעושים עיתונאות חשובה.
  • 4.
    סיגל 15/10/2018 15:21
    הגב לתגובה זו
    רויטל היא אחת העיתונאיות הכי טובות בוואלה, תמיד ידעה להביא סיפורים וזוויות מענינות וייחודיות. הפסד גדול לוואלה ושיהיה לה בהצלחה בתפקיד החדש!
  • 3.
    לאה יעקבסון 15/10/2018 12:44
    הגב לתגובה זו
    עקבתי אחרי הכתבות שלה היתה ממש מוצלחת בהצלחה !!!!
  • 2.
    א.א 15/10/2018 12:24
    הגב לתגובה זו
    זה הסוף של וואלה, המסדרונות עומדים ריקים, כל הטובים עזבו. רויטל, היה תענוג לעבוד איתך, לאן שלא לקחו אותך הרוויחו כתבת ליגה שהיא קודם כל בנאדם. בסוף רק הבררה שאף אחד לא רוצה נשארת בוואלה והם גם יכבו את האור
  • 1.
    אבידה לוואלה 14/10/2018 18:45
    הגב לתגובה זו
    חרוצה, מעמיקה ויסודית. עצוב שוואלה נותנים לאחת כזאת לעזוב. המקום שעד לא מזמן היה אחד היציבים בשוק התקשורת, קורס עכשיו כמו מגדל קלפים
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.