כמה מכניס פורמט ישראלי שנמכר כבר כמה שנים להפקה בחו"ל?
רבות דובר על הרנסנס של שוק התוכן הטלוויזיוני הישראלי, עם היצע פורה של פורמטים מתוסרטים וכאלה שאינם מתוסרטים, שהחל אי-שם לפני יותר מעשור עם 'הכספת' של ארז טל והסדרה 'בטיפול' של HOT, והמשיך בשנים האחרונות עם Homeland ו'הכוכב הבא' של קשת, 'לעוף על המיליון' של ערוץ עשר, 'מחוברים' של HOT, 'פאודה' של yes ועוד שלל מגזינים, סדרות ושעשועונים. שוק המכירות הישראלי לחו"ל מגלגל כמעט 300 מיליון דולר בשנה, סכום שהולך וגדל בעשור האחרון. פורמטים רבים נמכרו למדינות באירופה, רוסיה, ארה"ב, המדינות הלטיניות ומדינות אסיה השונות.
אחת התכניות המצליחות מבחינת מכירות, היא זוג מנצח VIP שעלתה לעונה ראשונה בערוץ עשר בשנת 2014, ועונה שנייה ב-2017, ונמכרה לטריטוריות שונות ברחבי העולם. הבוקר (יום ב') מתפרסמים נתוני ההכנסות של הפורמט ממכירות בחו"ל – במסגרת דיווח של שותפות סינמה (או בשמה המלא - 'סינמה נאמנויות השקעות בסרטים') לבורסה.
את הפורמט יצרה והפיקה חברת אבוט המאירי. שותפות סינמה תקצבה את הפורמט וקיבלה 30% מהזכויות עליו. על פי ההודעה לבורסה, "נמסר לשותפות על ידי אבוט המאירי כי סך כל הסכומים בגין המכירות למדינות השונות, מתחילת מכירתו של הפורמט 'זוג מנצח' בחו"ל, לאחר ניכוי כל ההוצאות הכרוכות במכירות האמורות, נכון ליום 18/06/2018, עולה לכדי סך של 3,352,217 שקלים, וחלקה של השותפות... מגיע לסך של 1,005,665 שקלים", שהם כאמור 30%.
'שותפות סינמה' היא שותפות ייחודית בבורסה. מדובר בשותפות ציבורית יחידה בישראל הפועלת בעולם התוכן הטלוויזיוני. השותפות חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם 'אבוט המאירי' במסגרתו היא תשקיע בפורמטים טלוויזיוניים מקוריים על מנת למכור את זכויות השידור שלהם בחו"ל. כך יוצא שזכויותיה של שותפות 'סינמה' בקניין של הפורמט וכן ברווחים ממכירתו בחו"ל עומדים כאמור על 30%.
- הישראלים בדרך לפסטיבל הטלוויזיה MIP בקאן: איזה פורמטים יציעו, ומה מחפשים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד מכירות בשנים האחרונות של התכנית לשידור בערוצים בארה"ב, גרמניה, פורטוגל, שבדיה, נורווגיה ודנמרק, כעת מדווחת השותפות גם על הפצה של הסדרה לטריטוריה חדשה בברזיל – באמצעות חברת דורי מדיה, לעונה חדשה בת 49 פרקים. התכנית תופק בברזיל על ידי חברת ההפקה Rádio e Televisão Record S.A.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
