זוג מנצח VIP
צילום: מסך ערוץ עשר

כמה מכניס פורמט ישראלי שנמכר כבר כמה שנים להפקה בחו"ל?

דיווח של קרן סינמה נאמנויות לבורסה על מכירת 'זוג מנצח VIP' להפקה בברזיל, חושף את הרווחים של חברת ההפקה אבוט המאירי ו'סינמה' עצמה, כשותפה בפורמט
אלכסנדר כץ |

רבות דובר על הרנסנס של שוק התוכן הטלוויזיוני הישראלי, עם היצע פורה של פורמטים מתוסרטים וכאלה שאינם מתוסרטים, שהחל אי-שם לפני יותר מעשור עם 'הכספת' של ארז טל והסדרה 'בטיפול' של HOT, והמשיך בשנים האחרונות עם Homeland ו'הכוכב הבא' של קשת, 'לעוף על המיליון' של ערוץ עשר, 'מחוברים' של HOT, 'פאודה' של yes ועוד שלל מגזינים, סדרות ושעשועונים. שוק המכירות הישראלי לחו"ל מגלגל כמעט 300 מיליון דולר בשנה, סכום שהולך וגדל בעשור האחרון. פורמטים רבים נמכרו למדינות באירופה, רוסיה, ארה"ב, המדינות הלטיניות ומדינות אסיה השונות.

 

אחת התכניות המצליחות מבחינת מכירות, היא זוג מנצח VIP שעלתה לעונה ראשונה בערוץ עשר בשנת 2014, ועונה שנייה ב-2017, ונמכרה לטריטוריות שונות ברחבי העולם. הבוקר (יום ב') מתפרסמים נתוני ההכנסות של הפורמט ממכירות בחו"ל – במסגרת דיווח של שותפות סינמה (או בשמה המלא - 'סינמה נאמנויות השקעות בסרטים') לבורסה.

 

את הפורמט יצרה והפיקה חברת אבוט המאירי. שותפות סינמה תקצבה את הפורמט וקיבלה 30% מהזכויות עליו. על פי ההודעה לבורסה, "נמסר לשותפות על ידי אבוט המאירי כי סך כל הסכומים בגין המכירות למדינות השונות, מתחילת מכירתו של הפורמט 'זוג מנצח' בחו"ל, לאחר ניכוי כל ההוצאות הכרוכות במכירות האמורות, נכון ליום 18/06/2018, עולה לכדי סך של 3,352,217 שקלים, וחלקה של השותפות... מגיע לסך של 1,005,665 שקלים", שהם כאמור 30%.

 

'שותפות סינמה' היא שותפות ייחודית בבורסה. מדובר בשותפות ציבורית יחידה בישראל הפועלת בעולם התוכן הטלוויזיוני. השותפות חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם 'אבוט המאירי' במסגרתו היא תשקיע בפורמטים טלוויזיוניים מקוריים על מנת למכור את זכויות השידור שלהם בחו"ל. כך יוצא שזכויותיה של שותפות 'סינמה' בקניין של הפורמט וכן ברווחים ממכירתו בחו"ל עומדים כאמור על 30%.

 

לצד מכירות בשנים האחרונות של התכנית לשידור בערוצים בארה"ב, גרמניה, פורטוגל, שבדיה, נורווגיה ודנמרק, כעת מדווחת השותפות גם על הפצה של הסדרה לטריטוריה חדשה בברזיל – באמצעות חברת דורי מדיה, לעונה חדשה בת 49 פרקים. התכנית תופק בברזיל על ידי חברת ההפקה Rádio e Televisão Record S.A.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.