יורם באומן
צילום: יח"צ

באומן ופרטנר נפרדים: החברה תישאר רק עם גליקמן

פרטנר נפרדת מבאומן לאחר 5 שנות עבודה. חברת התקשורת תשאר עם גליקמן שמיר סמסונוב שעובד עיצה על האתגר המרכזי לשנים הקרובות - פרויקט הטלוויזיה
משה בנימין | (5)

5 שנים לאחר שסיים את העבודה המשותפת עם HOT לטובת תקציב הפרסום של פרטנר - משרד הפרסום באומן בר ריבנאי נפרד גם מחברת התקשורת לאחר שזו החליטה על צמצום במערך הפרסום שכלל את באומן וגליקמן שמיר סמסונוב, אף הוא מקבוצת פובליסיס ישראל.

כזכור, פעילות הפרסום המרכזית של באומן בר ריבנאי עבור פרטנר בשנים האחרונות הייתה השקת המותג החדש ב-2016, בעבודה שכללה מיתוג מחדש עליו עבדו מספר חודשים בשיתוף עם חברת מיתוג בינלאומית. השקת המותג לא עברה חלק ולמעשה רחוק מכך. ברקע התחולל קרב איתנים בענייני סחר בין זניט חברת המדיה של קבוצת פובליסיס, הרוכשת את המדיה גם עבור פרטנר, לבין זכיינית ערוץ 2 קשת. בפועל, ההשקה נחסמה על ידי זכייניות ערוץ 2, מה שהותיר בידי פרטנר את שאר אמצעי המדיה אך לא המדיה שאליה כיוונו בעיקר - הטלוויזיה. 

הבחירה של פרטנר להישאר עם גליקמן שמיר סמסונוב התקבלה לאור העובדה שבחודשים האחרונים, המשרד עובד עם חברת התקשורת על האתגר המרכזי שלה לשנים הבאות - פרויקט הטלוויזיה שהשקתו צפויה בחודשים הקרובים.

לפני קצת פחות משנה, פובליסיס ישראל רשמה את ההישג המרכזי הקשור בחברת פרטנר. למרות ששני משרדי הקבוצה טיפלו בתקציב, רכש המדיה הופקד בידיה של יוניון בבעלות אורן יוניוב. ביוני 2016 הצליחה פובליסיס להעביר לידיה את תקציב המדיה, לטיפולה של זניט בראשות עדי כהן. נכון לעכשיו תקציב המדיה אינו צפוי לעזוב את זניט ופובליסיס. 

בשנה האחרונה פרטנר הפחיתה את ההוצאה לפרסום באופן ניכר, מה שהופך את הבשורה המרה למנחמת במידה מסוימת עבור באומן. מנגד, מי שיזכה בקופה הגדולה הוא גליקמן, כך שהנתח יישאר עדיין בידי קבוצת האם. עם זאת, עבור המותג המוביל של הקבוצה - באומן בר ריבנאי - מדובר בבור אסטרטגי משמעותי בהתחשב בקנה המידה של המשרד, בין שלושת הגדולים בישראל. למרות שהחלק של פרטנר במאזני באומן קטן במידה ניכרת, עדיין, מוראלית ותדמיתית, המשמעות של לקוח כזה ברשימת תקציבי המשרד היא חשובה מאוד. מנגד, העובדה שהמשרד, על ניסיונו הרב, מתפנה ללקוחות מגזרת התקשורת הופכת אותו מיידית לכתובת הראשונה עבור כל תקציב "מתנדנד" או כזה שחיכה להזדמנות שכזו. 

מפרטנר נמסר בתגובה: "אכן הוסכם על הפסקת התקשרות עם באומן בר ריבנאי, ברוח טובה. באומן בר ריבנאי ליוו את פרטנר בהשקת המותג החדש ב-2016 לצד גליקמן שמיר סמסונוב, וכעת הוחלט בפרטנר להמשיך עם משרד אחד. גליקמן שמיר סמסונוב עבדו עם פרטנר בחודשים האחרונים על פרויקט הטלוויזיה שהשקתו צפויה בחודשים הקרובים, וימשיכו ללוות את קבוצת פרטנר גם במהלכי הפרסום העתידיים".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    דותן 25/04/2017 11:23
    הגב לתגובה זו
    עוד לקוח שאפשר לזרוק עליו מישהו מארץ נהדרת.
  • 3.
    לא מעורב 24/04/2017 21:11
    הגב לתגובה זו
    במקום לקחת את המותג הזה למקום חדש, מרענן ומתקדם, פרטנר פשוט אימצו את השפה הסתמית של 012 קיציס. עלוב ועצוב.
  • 2.
    קיציס 24/04/2017 19:04
    הגב לתגובה זו
    מה גליקמן יעשו עכשיו?!?!?!?
  • 1.
    יוסי- קארמה של התגנבות בחשיכה חוזרת ונושכת בטוסיק (ל"ת)
    הרצל 24/04/2017 15:55
    הגב לתגובה זו
  • דוד 24/04/2017 20:12
    הגב לתגובה זו
    אז איך החיים כטוקבקיסט ללא שום משמעות? אה הרצל? עד כדי כך ממורמר? בכל כתבה על באומן בכל כלי תקשורת תדפוק טוקבק?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.