שני כהן. 9 מיליון ביטוח ישיר - קמפיין שוקה
צילום: יח"צ

9 מיליון החזירה את פרסומות "שוקה"- לשכת סוכני הביטוח הגישה בקשה לביזיון ביהמ"ש

אחרי שהמחוזי החליט להסיר את הקמפיין שקבע לאורך השנים כי "לא צריך סוכני ביטוח", עתרה 9 מיליון לעליון, אבל חזרה לשדר פרסומות מרוככות
אלכסנדר כץ | (5)

הסערה סביב "קמפיין שוקה" לא נרגעת. ימים לאחר החלטת חברת ביטוח ישיר 9 מיליון לעלות עם פרסומת בגרסה מרוככת בכיכובה של שני כהן, לשכת סוכני הביטוח הגישה הבוקר (יום א') בקשה לביזיון בית משפט. השופט אליהו בכר הורה לביטוח ישיר להגיב בתוך 10 ימים לבקשה, ופסיקה תינתן לאחר 5 ימים נוספים.

 

כזכור, בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק לפני כשבועיים כי "קמפיין שוקה" של 9 מיליון פסול לשידור ויירד לאלתר מהאוויר. פסיקה זו מגיעה לאחר הליך משפטי ארוך בין לשכת סוכני הביטוח וחברת ביטוח ישיר שבמהלכו נדחו טענות הסוכנים מספר פעמים עד לפסיקה האחרונה. בעקבות כך עתרה ביטוח ישיר לעליון, אולם לאחר קבלת ייעוץ משפטי, החליטה במקביל לחדש את הקמפיין ולעלות עם פרסומות מרוככות בצורה משמעותית.

 

כפי שאמרו גורמים בקמפיין לאייס כבר לאחר הפסיקה, הוחלט לא להוריד קליל הקמפיין וליצור מהלך חדש, אלא לשנות ניואנסים בקמפיין הוותיק שרץ כבר 5 שנים, וזאת מבלי לפגוע בסוכני הביטוח.

 

הבוקר הגישה הלשכה בקשה לביזיון בית המשפט ואכיפת צו המניעה בפסק דין של בית המשפט המחוזי שהורה על הורדת קמפיין שוקה מן האוויר. בלשכת סוכני הביטוח טוענים כי  "קמפיין שוקה" נמשך בפייסבוק וביוטיוב על אף דרישת לשכת סוכני ביטוח להסרתם. בסרטונים אלו נמשך המסר לפיו "הסוכן מיותר", "למה לממן סוכן", אותם נוסחים שהובילו להחלטה התקדימית של המחוזי לפני כשבועיים.

 

 

עוד טוענים בלשכה כי לאחר פסק הדין של בית המשפט המחוזי, העלתה ביטוח ישיר גרסה חדשה של סרטון "שלמה המלך" - במסגרתו עדיין אומר "המלך" כי הסוכן מיותר ומבצע "סילוק" ראוותני שלו.  "במקום לעבוד ישירות מול חברת הביטוח, תקוע להם היום באמצע... סוכן, זה מיותר, לא צריך את זה", אומר "המלך שלמה" ובהמשך מוסיף כי "זה עולה לי רק.. איזה תרי זוזי", כאשר מהסיומת הוסר החלק המציע להפסיק לממן סוכן שנאסר במפורש".

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    המשך עלילת ענבל חושך מה קורה שם (ל"ת)
    דורי 25/04/2016 06:49
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מסקנה : הפרסומת נכונה והם פוחדים נקודה (ל"ת)
    משה ראשל"צ 24/04/2016 18:16
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ביטוח ישיר מחרבנים על החוק בשם הממון (ל"ת)
    יעקב 24/04/2016 17:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    האמת המרה על ביטוח י 24/04/2016 15:44
    הגב לתגובה זו
    החברה מטעה את הלקוחות מיום היווסדה,פועלת בשתי שמות ביטוח ישיר ו9 מיליון ומפיקה פוליסות בהשתתפות עצמית גבוהה מהמקובל
  • 1.
    כנראה הקנס ל9 מליון היה קטן יותר מהרווחים שבאים בעקבות הפרסומת המבזה את סוכני ביטוח (ל"ת)
    ככע 24/04/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.