פובליסיס מכה את התחזיות ברבעון: גודלת בדיגיטל וצומחת בארה"ב ואירופה

לצד הדוחו"ת החיוביים והאופטימיות, בפובליסיס מצננים מעט את האווירה ומציינים כי השפעות האובדן של תקציבי מדיה מרכזיים כגון פרוקטר אנד גמבל, לוריאל ו-וול מארט יבואו לידי ביטוי במהלך החודשים הבאים
משה בנימין | (2)

ענקית הפרסום העולמית פובליסיס דיווחה לאחרונה על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2016 והצליחה להכות את תחזיות האנליסטים. הביצועים המפתיעים הגיעו מפעילות הדיגיטל של החברה ומצמיחה בשוק הצפון אמריקאי והשווקים במערב אירופה. 

מחזור הפעילות של החברה גדל ב-8.9% ל-2.2 מיליארד אירו (2.59 מיליארד דולר). במדדי הצמיחה האורגנית, בניטרול צמיחה שמקורה ברכישות ברבעון האחרון ו/או תנודתיות בשערי חליפין, רשמה הרשת העולמית גידול של 2.9%.  

לצד הדוחו"ת החיוביים והאופטימיות, בפובליסיס מצננים מעט את האווירה ומציינים כי השפעות האובדן של תקציבי מדיה מרכזיים כגון פרוקטר אנד גמבל, לוריאל ו-וול מארט יבואו לידי ביטוי במהלך החודשים הבאים. מנגד, החברה מציינת רבעון ראשון חיובי בהשוואה לביצועי השנה שעברה אז מחזור הפעילות ספג מכה בעקבות ביטול ודחייה של קמפיינים מצד לקוחות מובילים.   

יו"ר פובליסיס מוריס לוי התייחס לנתונים ונקט אף הוא בגישה ריאלית כשציין כי ברבעון השני והשלישי החברה צפויה לחוש את אובדן התקציבים הללו במלוא העוצמה. עם זאת הוא מציין כי הרבעון הרביעי צפוי להיות טוב במידה ניכרת. 

מכירות פובליסיס בצפון אמריקה רשמו גידול של 13% ל-1.3 מיליארד אירו ובאירופה רשמה החברה גידול של 7.3% ל-631 מיליון אירו. באזור אסיה-פסיפיק נרשמה עלייה של 4.1% בהיקף המכירות ל-230 מיליון אירו. בדצמבר 2015 ציינו בפובליסיס כי מחזור הפעילות צפוי לגדול ב-2 נקודות (באחוזים) מעל לממוצע של שוק הפרסום - החל משנת 2016. החברה ששמה דגש רב על תחום הדיגיטל צופה כי ב-2018 נתח ההכנסות שלה מדיגיטל יעמוד על לא פחות מ-60%. לצד זאת היא צופה שהרווח התפעולי שלה יעלה ל-17.3% עד 19.3% ב-2018, לעומת 15.3% ב-2012. 

מבחינת אחזקותיה בישראל, פובליסיס נחשבת לשחקן המרכזי בשוק המקומי, כשהיא מחזיקה בבעלותה את משרדי הפרסום באומן בר ריבנאי, לאו ברנט ופובליסיס ישראל. יחד עם זאת מחזיקה החברה במניות השליטה בגובה 51% במשרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב. כל המשרדים נמנים על 20 הגדולים במדינה כשבאומן הוא המוביל ביניהם, במקום ה-2 על פי דירוג יפעת בקרת פרסום יחד עם אדלר חומסקי. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גיל 20/04/2016 10:14
    הגב לתגובה זו
    אולי 'גדלה'?
  • 1.
    גודלת? (ל"ת)
    עילג 20/04/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.