מוריס לוי
צילום: יח"צ

פובליסיס מכה את התחזיות ברבעון: גודלת בדיגיטל וצומחת בארה"ב ואירופה

לצד הדוחו"ת החיוביים והאופטימיות, בפובליסיס מצננים מעט את האווירה ומציינים כי השפעות האובדן של תקציבי מדיה מרכזיים כגון פרוקטר אנד גמבל, לוריאל ו-וול מארט יבואו לידי ביטוי במהלך החודשים הבאים
משה בנימין | (2)

ענקית הפרסום העולמית פובליסיס דיווחה לאחרונה על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2016 והצליחה להכות את תחזיות האנליסטים. הביצועים המפתיעים הגיעו מפעילות הדיגיטל של החברה ומצמיחה בשוק הצפון אמריקאי והשווקים במערב אירופה. 

מחזור הפעילות של החברה גדל ב-8.9% ל-2.2 מיליארד אירו (2.59 מיליארד דולר). במדדי הצמיחה האורגנית, בניטרול צמיחה שמקורה ברכישות ברבעון האחרון ו/או תנודתיות בשערי חליפין, רשמה הרשת העולמית גידול של 2.9%.  

לצד הדוחו"ת החיוביים והאופטימיות, בפובליסיס מצננים מעט את האווירה ומציינים כי השפעות האובדן של תקציבי מדיה מרכזיים כגון פרוקטר אנד גמבל, לוריאל ו-וול מארט יבואו לידי ביטוי במהלך החודשים הבאים. מנגד, החברה מציינת רבעון ראשון חיובי בהשוואה לביצועי השנה שעברה אז מחזור הפעילות ספג מכה בעקבות ביטול ודחייה של קמפיינים מצד לקוחות מובילים.   

יו"ר פובליסיס מוריס לוי התייחס לנתונים ונקט אף הוא בגישה ריאלית כשציין כי ברבעון השני והשלישי החברה צפויה לחוש את אובדן התקציבים הללו במלוא העוצמה. עם זאת הוא מציין כי הרבעון הרביעי צפוי להיות טוב במידה ניכרת. 

מכירות פובליסיס בצפון אמריקה רשמו גידול של 13% ל-1.3 מיליארד אירו ובאירופה רשמה החברה גידול של 7.3% ל-631 מיליון אירו. באזור אסיה-פסיפיק נרשמה עלייה של 4.1% בהיקף המכירות ל-230 מיליון אירו. בדצמבר 2015 ציינו בפובליסיס כי מחזור הפעילות צפוי לגדול ב-2 נקודות (באחוזים) מעל לממוצע של שוק הפרסום - החל משנת 2016. החברה ששמה דגש רב על תחום הדיגיטל צופה כי ב-2018 נתח ההכנסות שלה מדיגיטל יעמוד על לא פחות מ-60%. לצד זאת היא צופה שהרווח התפעולי שלה יעלה ל-17.3% עד 19.3% ב-2018, לעומת 15.3% ב-2012. 

מבחינת אחזקותיה בישראל, פובליסיס נחשבת לשחקן המרכזי בשוק המקומי, כשהיא מחזיקה בבעלותה את משרדי הפרסום באומן בר ריבנאי, לאו ברנט ופובליסיס ישראל. יחד עם זאת מחזיקה החברה במניות השליטה בגובה 51% במשרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב. כל המשרדים נמנים על 20 הגדולים במדינה כשבאומן הוא המוביל ביניהם, במקום ה-2 על פי דירוג יפעת בקרת פרסום יחד עם אדלר חומסקי. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גיל 20/04/2016 10:14
    הגב לתגובה זו
    אולי 'גדלה'?
  • 1.
    גודלת? (ל"ת)
    עילג 20/04/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.