מוריס לוי
צילום: יח"צ

פובליסיס מכה את התחזיות ברבעון: גודלת בדיגיטל וצומחת בארה"ב ואירופה

לצד הדוחו"ת החיוביים והאופטימיות, בפובליסיס מצננים מעט את האווירה ומציינים כי השפעות האובדן של תקציבי מדיה מרכזיים כגון פרוקטר אנד גמבל, לוריאל ו-וול מארט יבואו לידי ביטוי במהלך החודשים הבאים
משה בנימין | (2)

ענקית הפרסום העולמית פובליסיס דיווחה לאחרונה על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2016 והצליחה להכות את תחזיות האנליסטים. הביצועים המפתיעים הגיעו מפעילות הדיגיטל של החברה ומצמיחה בשוק הצפון אמריקאי והשווקים במערב אירופה. 

מחזור הפעילות של החברה גדל ב-8.9% ל-2.2 מיליארד אירו (2.59 מיליארד דולר). במדדי הצמיחה האורגנית, בניטרול צמיחה שמקורה ברכישות ברבעון האחרון ו/או תנודתיות בשערי חליפין, רשמה הרשת העולמית גידול של 2.9%.  

לצד הדוחו"ת החיוביים והאופטימיות, בפובליסיס מצננים מעט את האווירה ומציינים כי השפעות האובדן של תקציבי מדיה מרכזיים כגון פרוקטר אנד גמבל, לוריאל ו-וול מארט יבואו לידי ביטוי במהלך החודשים הבאים. מנגד, החברה מציינת רבעון ראשון חיובי בהשוואה לביצועי השנה שעברה אז מחזור הפעילות ספג מכה בעקבות ביטול ודחייה של קמפיינים מצד לקוחות מובילים.   

יו"ר פובליסיס מוריס לוי התייחס לנתונים ונקט אף הוא בגישה ריאלית כשציין כי ברבעון השני והשלישי החברה צפויה לחוש את אובדן התקציבים הללו במלוא העוצמה. עם זאת הוא מציין כי הרבעון הרביעי צפוי להיות טוב במידה ניכרת. 

מכירות פובליסיס בצפון אמריקה רשמו גידול של 13% ל-1.3 מיליארד אירו ובאירופה רשמה החברה גידול של 7.3% ל-631 מיליון אירו. באזור אסיה-פסיפיק נרשמה עלייה של 4.1% בהיקף המכירות ל-230 מיליון אירו. בדצמבר 2015 ציינו בפובליסיס כי מחזור הפעילות צפוי לגדול ב-2 נקודות (באחוזים) מעל לממוצע של שוק הפרסום - החל משנת 2016. החברה ששמה דגש רב על תחום הדיגיטל צופה כי ב-2018 נתח ההכנסות שלה מדיגיטל יעמוד על לא פחות מ-60%. לצד זאת היא צופה שהרווח התפעולי שלה יעלה ל-17.3% עד 19.3% ב-2018, לעומת 15.3% ב-2012. 

מבחינת אחזקותיה בישראל, פובליסיס נחשבת לשחקן המרכזי בשוק המקומי, כשהיא מחזיקה בבעלותה את משרדי הפרסום באומן בר ריבנאי, לאו ברנט ופובליסיס ישראל. יחד עם זאת מחזיקה החברה במניות השליטה בגובה 51% במשרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב. כל המשרדים נמנים על 20 הגדולים במדינה כשבאומן הוא המוביל ביניהם, במקום ה-2 על פי דירוג יפעת בקרת פרסום יחד עם אדלר חומסקי. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גיל 20/04/2016 10:14
    הגב לתגובה זו
    אולי 'גדלה'?
  • 1.
    גודלת? (ל"ת)
    עילג 20/04/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו

האם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?

בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה. 

מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.

פריים טיים ועוד

ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.