פובליסיס מכה את התחזיות ברבעון: גודלת בדיגיטל וצומחת בארה"ב ואירופה
ענקית הפרסום העולמית פובליסיס דיווחה לאחרונה על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2016 והצליחה להכות את תחזיות האנליסטים. הביצועים המפתיעים הגיעו מפעילות הדיגיטל של החברה ומצמיחה בשוק הצפון אמריקאי והשווקים במערב אירופה.
מחזור הפעילות של החברה גדל ב-8.9% ל-2.2 מיליארד אירו (2.59 מיליארד דולר). במדדי הצמיחה האורגנית, בניטרול צמיחה שמקורה ברכישות ברבעון האחרון ו/או תנודתיות בשערי חליפין, רשמה הרשת העולמית גידול של 2.9%.
לצד הדוחו"ת החיוביים והאופטימיות, בפובליסיס מצננים מעט את האווירה ומציינים כי השפעות האובדן של תקציבי מדיה מרכזיים כגון פרוקטר אנד גמבל, לוריאל ו-וול מארט יבואו לידי ביטוי במהלך החודשים הבאים. מנגד, החברה מציינת רבעון ראשון חיובי בהשוואה לביצועי השנה שעברה אז מחזור הפעילות ספג מכה בעקבות ביטול ודחייה של קמפיינים מצד לקוחות מובילים.
יו"ר פובליסיס מוריס לוי התייחס לנתונים ונקט אף הוא בגישה ריאלית כשציין כי ברבעון השני והשלישי החברה צפויה לחוש את אובדן התקציבים הללו במלוא העוצמה. עם זאת הוא מציין כי הרבעון הרביעי צפוי להיות טוב במידה ניכרת.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכירות פובליסיס בצפון אמריקה רשמו גידול של 13% ל-1.3 מיליארד אירו ובאירופה רשמה החברה גידול של 7.3% ל-631 מיליון אירו. באזור אסיה-פסיפיק נרשמה עלייה של 4.1% בהיקף המכירות ל-230 מיליון אירו. בדצמבר 2015 ציינו בפובליסיס כי מחזור הפעילות צפוי לגדול ב-2 נקודות (באחוזים) מעל לממוצע של שוק הפרסום - החל משנת 2016. החברה ששמה דגש רב על תחום הדיגיטל צופה כי ב-2018 נתח ההכנסות שלה מדיגיטל יעמוד על לא פחות מ-60%. לצד זאת היא צופה שהרווח התפעולי שלה יעלה ל-17.3% עד 19.3% ב-2018, לעומת 15.3% ב-2012.
מבחינת אחזקותיה בישראל, פובליסיס נחשבת לשחקן המרכזי בשוק המקומי, כשהיא מחזיקה בבעלותה את משרדי הפרסום באומן בר ריבנאי, לאו ברנט ופובליסיס ישראל. יחד עם זאת מחזיקה החברה במניות השליטה בגובה 51% במשרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב. כל המשרדים נמנים על 20 הגדולים במדינה כשבאומן הוא המוביל ביניהם, במקום ה-2 על פי דירוג יפעת בקרת פרסום יחד עם אדלר חומסקי.
- 2.גיל 20/04/2016 10:14הגב לתגובה זואולי 'גדלה'?
- 1.גודלת? (ל"ת)עילג 20/04/2016 09:50הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
