האייטם המסורתי לחג: אייס בדק מי "התבנקר" ואיפה הפגיזו בתלושים - והכנו לכם גם סקר
אז אם עד פסח החולף, תעשיית המדיה נהגה לקנא בעובדי ערוץ 10 – רק בגלל המתנה המכובדת לחגים, הרי שכעת, לאחר שהערוץ ניצל סופית וקיבל רישיון, המתנה לראש השנה הצטמצמה פלאים. למה? בהמשך הכתבה.
אז מה קיבלו עובדי התעשייה לראש השנה הנוכחי? האם פירוקה של רשות השידור פגע במתנה לחג? האם האיחוד המתקרב של מערכות קבוצת ידיעות, השפיע על התלושים? ובכלל – מי נהג בשיטה הכי סוציאליסטית בערבו של חג זה? אייס עם כל הפרטים על מה שאנחנו הכי אוהבים לרכל עליו בתקופה הזאת של השנה: מי קיבל כמה, ולמה.
התחלנו עם ערוץ 10, ונחזור אליהם: הנהלת הערוץ העניקה לעובדיה, כולל חברת החדשות ואתר נענע10, תלושים בסך 350 שקלים למגה, "כאות הזדהות עם עובדי רשת המרכולים", כפי שאמרו לנו גורמים בתוך הערוץ. להזכירכם, בשיא המאבק של ערוץ 10, קיבלו העובדים תלושים בסך 1,000 שקלים.
חג שמח מערוץ 10. התמונה צולמה באירוע משמח אחר. כן, היו כאלה גם פעם
סכום זה זהה לסכום שיקבלו עובדי קבוצת RGE, המפעילה את ערוץ הספורט וערוץ הילדים, בחודשיים האחרונים בעלת הבית החדשה של ערוץ 10, ומי שפתחה בהליך התייעלות וצמצום הוצאות בערוץ 10. בזכיינית רשת יקבלו העובדים 500 שקלים בתלושים, ואילו בקשת - 400 שקלים, בדיוק כמו בחברת החדשות של ערוץ 2.
בערוץ 20 יעניקו תווי קניה בסך 300 שקלים, בדיוק כמו בערוץ 9, אולם בערוץ דובר הרוסי גם יערכו הגרלה בין העובדים ויעניקו לזוכים 19 נופשונים במלון בוטיק בישראל.
ברשות השידור, בכל הנוגע לצ'ופר לחגים – העניינים כרגיל. ההנהלה תעניק לעובדי ערוץ 1 וקול ישראל 450 שקלים, עליהם יש לצרף את התלושים שהוועדים השונים מעניקים, בסכום שבין 500 ל-600 שקלים. כך יוצא שעיתונאי הרשות יקבלו למשל 1,040 שקלים. בטלוויזיה החינוכית יקבלו העובדים 600 שקלים. עובדי תאגיד השידור הציבורי החדש, ולמעשה 2 העובדים של התאגיד, סמנכ"ל הכספים ומנהל הקמה-טכנולוגיה, קיבלו 425 שקלים בתלושים.
בחברת הלוויין yes מאפשרים לעובדים לבחור מתנה מתוך אתר מתנות ייעודי שהוקם, עם מגוון מתנות גדול, מוצרי חשמל למשל, בשווי של עד 400 שקלים, או לבחור באופציית התלושים של שופרסל בגובה 200 שקלים.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
בחברת קסטינה הפקות יקבלו העובדים 400 שקלים בכרטיס לאומי קארד, יותר מענני תקשורת, המחזיקה בערוצי האוכל, הטיולים והבריאות, שמעניקה תלושי חג בסך 350 שקלים, אבל גם פינקה את עובדיה ביום כיף של פעילות ספורט ימית. טלית תקשורת, המפעילה את הערוצים בייבי, יורוספורט, פרנס 24, MEZZO, ערוץ האופנה ובית פלוס, נותנת 500 שקלים.
אחרי שרכשו את זכויות השידור של הליגה הספרדית, ועוררו את תקשורת הספורט, ב-ONE לא תירגמו את ההישג גם ברמת המתנה לחג, והעובדים יקבלו כרגיל 300 שקלים, בכרטיס של תו הזהב. חברת צ'רלטון, המפעילה את ערוצי ספורט 1 וספורט 2, תעניק לשכירים רב תו בסך 200 שקלים, ולפרילנסרים מארז של יינות בנימינה. לכלל העובדים תיערך מסיבה לפתיחת השנה.
מסי לא הגדיל את המתנה לחג של עובדי ONE (צילום: Getty images Israel)
באתר ישראל ספורט, שרק לאחרונה הכניס שותפים חדשים, בהם אבי לוזון, יעניקו ל-30 העובדים - בהם כתבים צלמים עורכים והנהלה, גיפט-קארד בסך 200 שקלים. חלק מלקוחות האתר יקבלו עוגה מעוצבת למשרד במחברת li mor cakes.
קבוצת ישראל היום, הכוללת גם את העיתון מקור ראשון ואתר NRG, השיקה אתר מתנות לבחירה, במטרה לאפשר לעובדים לבחור מתוך מגוון אפשרויות. בין היתר אפשר לבחור טקסטיל, סירים, מוצרי ספורט, ערכת OUTDOOR ומכשירי חשמל. ואולם העובדים יוכלו לבחור במקום לקבל תווי קנייה בסך 400 שקלים המסורתיים. כמו כן הופקו וחולקו לוח שנה פנים ארגוני. פרילנסרים של הקבוצה יקבלו כ-200 שקלים בתלושים.
ואם במסורת עסקינן, עובדי קבוצת ידיעות אחרונות, שכוללת בין היתר את היומון כלכליסט, אתר ynet, אתרי mynet ו-XNET והשבועון פנאי פלוס, יקבלו 200 שקלים בכרטיס של תו הזהב, מה שיוצר מרמור אצל לא מעט מן העובדים.
עובדי קבוצת הארץ, כולל TheMarker, יקבלו 300 שקלים, בדיוק כמו בגלובס, שיזכו גם לברכה. באתר ערוץ 7 יפנקו את העובדים בתלושים בסך 500 שקלים, וגם בארוחה חגיגית במסעדת פאפגיו. בוואלה הסכום בתלושים עומד על 350 שקלים.
בתחנה הצבאית גל"צ יקבלו אזרחים עובדי צה"ל תווים בסך 500 שקלים. החיילים יכולים רק לקנא. הנהלת תחנת הרדיו החרדית קול ברמה הוציאה את עובדיה עם בני ובנות זוגם לסוף שבוע מפנק במלון רמדה בירושלים במהלכו נהנו ממגוון סדנאות הרצאות ופעילויות שונות. בנוסף קיבלו העובדים חבילת מתנות שכללה סט כיסויי מיטה מארז יינות סט מגבים מקצועי - ושוברי קנייה על פי דרגת בכירות – בעלי השכר הגבוה ביותר קיבלו תלושים בסך 300, ועד בעלי השכר הנמוך ביותר בתחנה – עם תווים בסך 1,000 שקלים.
המתחרים המרים מקול חי, שהצליחו לבצע מהפכה בחשיפה על פי סקר TGI כללי ו-TGI חרדי, מפסידים בגזרת המתנות לחג. העובדים מקבלים 300 שקלים בתלושים והוזמנו לארוחת ערב חגיגית באולם אירועים.
ברדיו קול הים האדום יקבלו העובדים תלושים בסך 400 שקלים לאחת הרשתות הפועלות באילת. ברדיו 90FM יעניקו תווים של לקוח התחנה יינות ביתן בסך 350-400 שקלים, שתקפים גם לרשתות נוספות כגון אופנה, מתנות ועוד. ברדיו גלי ישראל מעניקים לעובדים 300 שקלים בתלושים לרמי לוי, ברדיו ללא הפסקה 250 שקלים בתו הזהב, כך גם באקו 99FM.
רדיו תל אביב מעניקה ההנהלה 250 שקלים פלוס "צ'פחה ידידותית מהמנכ"ל". כמו כן יקבלו לקוחות הרדיו בקבוק ג'וני ווקר בלק לייבל ו-2 כוסות ויסקי. הרדיו גם ירים כוסית עם בעלי הבית "ויחגוג שנה מעולה עם כל המגישים במסיבת קריוקי לילית משגעת" שתתקיים הערב (יום ד'). גם ברדיו דרום ואילו ברדיו ירושלים – 200 שקלים בתלושים פלוס בקבוקי יין.
ומה מעניקים לעובדים אצלנו באייס? בקבוצת קו מנחה, המפעילה את אייס ואת האתרים ביזפורטל, תפוז, פליקס ועוד, קיבלו העובדים אפשרות לבחור מבין מבחר מתנות, כגון סט סכינים, מזוודה, רמקולים ועוד, ותקיים היום יום כיף בחוף ניצנים.
רוצים למחות על הסכום שקיבלתם? חושבים שהבוס קיפח אתכם? בא לכם לצחוק על המתחרים? טקבקו. ואל תשכחו לענות על הסקר שמופיע כעת, ממש פה מתחת לשורה זאת...
- 1.נוני קמצן (ל"ת)המאוכזב 09/09/2015 10:02הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
