עטרה בילר פותחת שולחן לחג עם 4 פרסומות: ילדים, תמנונים, אופנועים וסטנלי פישר
לקראת פתיחת השנה העברית החדשה, מבקרת הבית של אתר אייס פותחת שולחן חגיגי עם 4 פרסומות חדשות שעלו לאוויר לאחרונה: קרן קלע, Kymco, תמנון וגולף קידס.
1. קרן קלע
ללא ספק פרסומת בולטת בעיקר בשל קריאת התגר על אפיקי ההשקעה הפורמאליים שכולנו מכירים בין אם מדובר בחסכון קונבנציונלי בבנק או חסכון בכל מכשיר השקעה אחר. אבל לא רק על השוק אלא על התלם שהורגלנו ללכת בו ולהאמין שהוא היחידי. כולנו מכירים את הרגע הזה שאומרים לנו "חצי אחוז" ואנחנו מרגישים שזה נורא מעט אבל מורגלים לחשוב שזה המון. אז קלע מודיעים לנו: "נרדמתם, תתעוררו". הפרסומת ממלאת נאמנה את תפקידה כשוברת תבנית חשיבה.
והתבנית היא להאמין ליועץ ההשקעות שחצי אחוז פלוס מינוס הוא לזכות בבוננזה, שזה לא נתון למשא ומתן ולהאמין שזה מוכתב מלמעלה על ידי בנק ישראל והממשלה. קרן קלע מציעה לנו לערער על הנחת היסוד הזו ולהעז לבדוק. הפרסומת מתסיסה את הציבור ומבקשת ממנו להפסיק להיות יותר צדיקים מהאפיפיור ולעשות, לפיכך, את האקט הכי מתבקש אבל הכי לא קונפורמי - הלא הוא לבדוק. בקרן קלע, למשל.
קלע כפי הנראה כבר לא תוכל, בעקבות הפרסומת הזו, להציע חצי אחוז ...ה'אויב' בנרטיב הוא הנטייה שלנו להירדם בעמידה, לוותר על הסקרנות הטבעית שלנו ולפחד ממשא ומתן שלא לומר - לבדוק במקומות אחרים.
בתור פרסומת לקרן השקעות זה נחמד לא לשמוע, לשם שינוי, "אנחנו נותנים לך יותר", אלא את השאלה המתריסה "מי קבע?" - שזה פחות מבטיח אבל יותר מעיר מהאדישות ובסופו של יום - מניע לפעולה וממצב את המותג 'קלע'. אהבתי את היועץ הראשון שמציע חצי אחוז כאילו היה ארוחת שחיתות מענגת המוגשת ללקוח באמצע מסיבת חשק. וכמובן את מוני מושונוב בתפקיד סטנלי פישר הזחוח, שמשדר "המלך עירום", ברור שתבדקו...
2. Kymco
כאשר ברור שהיתרון הגדול של קטנוע עירוני קטן זה לתחמן את הפקקים, ובמשך שנים רבות אנחנו נחשפים כמעט רק ליתרון הזה אל מול קטנועים, כל ניצול של רוח גבית הוא רלוונטי. במקרה הנוכחי האסטרטגיה של Kymco כמו זו של סאן יאנג מתבקשת מאליה. עיר פקוקה. פתרון להתנייד בתל אביב ללא פקקים. קטנוע. 'תכניס סאן יאנג לחיים' - משפט שנועד להקביל בין שם המותג לבין רוח רעננות שמהווה היפוך גמור למועקת הפקקים. מה נותר ל Kymco לומר?
Kymco לא יכול לעמוד בפיתוי ולומר באמת דבר שונה. אפשר להבין. נכון, הוא יכול להציג עיצוב או מותג קטנועים שמקבל פרס - אבל אי אפשר להתכחש לרלוונטי מכל. הפקק התל אביבי הופך יותר זוועתי והתפקיד של הקטנוע העירוני - יותר רלוונטי.
במקרה של kymco הטקטיקה מכתיבה את האסטרטגיה. עבודות הרכבת הקלה ופיצוץ גשר מעריב משחקים לידיו של הרעיון יותר מאי פעם. במקרה הנוכחי ממוצב המותג כפתרון חירום למצב אקוטי שהופך להיות כרוני. חסות על פיצוץ הגשר שהיה אחת מההצגות הכי טובות בעיר ויהפוך לקלאסיקה, ולצד החסות - אופנועים בתוך ארונות זכוכית עם הקלישאה "לשבור במקרה חירום" - השאול מעולם כיבוי האש ומיוחס למטפים. החירום הוא גם פיזי וגם נפשי.
פקק יכול לגרום לנו לפספס את ראיון העבודה של חיינו או דייט גורלי, מה שהופך את מצב החירום לאמוציונאלי ולכן רעיון הקטנוע במקרה חירום עוד יותר רלוונטי לנו. הטקטיקה הופכת לאסטרטגיה ואפשר לעוף איתה לעוד כיוונים אם המפרסם לא יראה בכך 'דחקה' חד פעמית.
3. תמנון
אפרופו אופורטוניזם טקטי, תמנון התנפלו על הקלטת הלוהטת של מירי רגב כמוצא שלל רב. מירי רגב, בקלטת, יצרה סטנדרט חדש ומפואר של שחיתות אפלולית. תמנון נוקטים אסטרטגיה של דיסקאונט מזה שנים. ברור שתמנון הוא שם נרדף לנגישות לכל כיס. ברור שזול איננו רעיון אלא קטגוריה, ולכן זה לא מקורי להסתפק באמירה הזו. מחיר זול צריך לנמק ולבסס ולייצר לו נרטיב בדיוק כמו לכל יתרון אחר.
במקרה הנוכחי אומרים לנו תמנון שעולם האופנה מושחת וכי בחצר האחורית שלו יש קומבינות מעל ראשו וכיסו של הצרכן. תמנון, בדומה לאופטיקה הלפרין, coffix, רמי לוי או גולן טלקום, יוצאים נגד השחיתות כדי לאפשר לפרט להתלבש בכבוד. השימוש בקלטות מירי רגב מספק רוח גבית לרעיון ההוגנות והצדק שהמותג תמנון מוביל בתחומו, וכאשר תקציב הפרסום אינו פנומנאלי, שימוש באקטואליה לוהטת עשוי לחדד את הפואנטה ולמקסם את תשומת לב והזדהות.
4. גולף קידס
גולף פשוט עושים את מה שאסטרטגיה טובה צריכה לעשות. הם שוברים ימינה מהצעות הערך של השוק. נכון שכל מותגי אופנת הילדים מוכרים מן הסתם אופנת ילדים. אולם הסטטוס קוו כבר מזמן הוא לתת לילדים תפקידים של בוגרים. לעשות להם "book". להפוך אותם לדוגמנים, זמרים ורקדנים. לביים אותם. ההתבגרות מתחילה בגיל יותר ויותר צעיר והגבול בין איך שנראה בגד של ילד לבגד של אדם בוגר הולך ומטשטש ככל שפער הדורות נשחק עד דוק ומשכיח בעיקר את הילדות מהתודעה.
גולף קידס מחזירים לקדמת הבמה את הילד כפי שילד תמיד היה ואולי צריך לחזור להיות. הססמא let kids be kids מבטאת את הצהרת המותג כי הוא מייצר בגדים לילדים שאוהבים לקפוץ חבל, לשחק בשלוליות בוץ או להסתחרר עד שהחצאית מתעופפת (כל ילדה עשתה כאלה פירואטים). השיר it's the first time of my life מבטא את השמחה בלהיות ילד כי כל דבר הוא ראשון וחדש. אז הרעננות והראשוניות מחלחלת גם למותג גולף קידס שרואה את הצרכן מבפנים יותר מאשר מבחוץ, ולאותו צרכן הוא תופר ומתאים בגדים.
- 5.יובל 09/09/2015 19:20הגב לתגובה זולא מספיק בשביל לשכנע אותי לקנות קטנוע של קימקו.. לדעתי אפשר לקבל יותר ערך לכסף אצל חברות כמו דיאלים. ניסיון יפה בכל אופן
- איתי 10/09/2015 15:38הגב לתגובה זואני מסכים שהכלים של דיאלים מהווים תמורה טובה יותר למחיר. בכל מקרה, לכל חברה יש כלים חזקים יותר וכלים חזקים פחות. אני עם הS3 250 כבר כמעט חצי שנה, אפס תקלות.
- 4.מירב 09/09/2015 16:01הגב לתגובה זוהיא נותנת אפשרות אחרת, אמיתית יותר ואולי אף טובה יותר....אחלה פרסומת
- 3.מיטל 09/09/2015 15:28הגב לתגובה זואם כולנו היינו שואלים "מי קבע" איכות החיים שלנו הייתה אחרת.
- 2.שקד - פרסומאית על 09/09/2015 13:10הגב לתגובה זוהבאת אותה בגליץ!!!
- 1.שקד - פרסומאית על 09/09/2015 13:08הגב לתגובה זוקמפיינים גאוניים, מעוררי השראה. נוגעים ללב. עטרה את המלכה שלי. צריכות לעשות קפה מתישהו. תתקשרי אלי. :*
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
