עובדי בריאה Briya
צילום: דורון לצטר

הסטארטאפ הישראלי בריאה השלים גיוס של 11.5 מיליון דולר

החברה  שפיתחה פלטפורמה לשיתוף מידע בין מוסדות רפואיים לגופי מחקר, השלימה סבב גיוס בהובלת Team8 ובהשתתפות הקרנות Insight Partners, Amiti Ventures, ו-George Kaiser Family Foundation
איתן גרסטנפלד | (1)

הסטארטאפ הישראלי בריאה (Briya), שפיתח פלטפורמה לשיתוף מידע בין מוסדות רפואיים לגופי מחקר, מכריז היום על השלמת סבב גיוס (Round A) בסך 11.5 מיליון דולר. הסבב נערך בהובלת Team8, ולקחו בו חלק הקרנות Insight Partners, Amiti Ventures, ו-George Kaiser Family Foundation. עד כה, החברה גייסה סכום כולל של 17 מיליון דולר, לא כולל מענקים ממשלתיים.

החברה פיתחה טכנולוגיה מאובטחת, מבוססת בלוקצ'יין, בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (Machine Learning), שפותרת את אתגרי שיתוף המידע הן עבור המוסדות הרפואיים והן עבור גופי המחקר. באמצעות הפלטפורמה, בתי חולים יכולים לנהל את הגישה למידע הרפואי, לאחר שעבר סטנדרטיזציה לפורמט מאוחד FHIR או OMOP (הסטנדרטים המובילים בעולם לשיתוף מידע רפואי), ולשתף אותו בצורה אנונימית, דרך חוזים חכמים שאוכפים באופן אוטומטי את הדרישות הרגולטוריות הרלוונטיות, כגון הסכמת המטופל לשימוש במידע. כך, צוותי המחקר מקבלים גישה ישירה ומהירה לדאטה רפואי אנונימי (Real World Data) בו הם יכולים להשתמש לטובת מחקרים רחבי היקף. 

בריאה הוקמה ב-2020 על ידי דוד לזרסון, מנכ"ל החברה (CEO) וגיא טיש, סמנכ"ל הטכנולוגיה (CTO), ומעסיקה כיום כ-30 עובדים במשרדיה בישראל ובארצות הברית. על רקע הגיוס, החברה מתכננת להמשיך לצמוח ולהרחיב את פריסת הפלטפורמה בארגוני בריאות ברחבי העולם, כולל במערכת הבריאות האמריקאית ולסייע למוסדות רפואיים מכל העולם לשתף מידע רפואי עם גופי מחקר למען שיפור איכות הטיפול וקידום חדשנות בתחום הבריאות. הפלטפורמה של החברה משמשת כיום שורת גופי בריאות ומוסדות אקדמיים בישראל ובאירופה, כגון המרכזים הרפואיים איכילוב, הדסה, שערי צדק ועוד.

תעשיית הרפואה העולמית מתמודדת בשנים האחרונות עם אתגרים משמעותיים בתחום שיתוף המידע. כיום, המידע הרפואי של מטופלים מפוזר בין מוסדות רפואיים שונים ואינו משותף ביניהם, בשל סוגיות פרטיות, היעדר סטנדרטיזציה בתחום ומחסור במשאבים לניהול המידע. כתוצאה מכך, גופי מחקר אקדמיים ומסחריים מתקשים להגיע למידע הרפואי הנדרש כדי לערוך מחקרים רפואיים בקנה מידה משמעותי, ואיכות הטיפול הרפואי נפגעת. Briya פיתחה פלטפורמה מתקדמת לשיתוף מידע רפואי מקיף בין בתי חולים וארגונים רפואיים לבין צוותי מחקר באקדמיה ובחברות פארמה, שמגשרת על אותם אתגרים ובין היתר תורמת להאצת פיתוחים חדשים וקיצור זמן היציאה לשוק של טיפולים חדשים ומתקדמים.

דוד לזרסון, מייסד-שותף ומנכ"ל :Briya "מערכות הבריאות ברחבי העולם בנויות בצורה מבוזרת; מורכבויות בתחום הפרטיות והיעדר הסטנדרטיזציה בתעשייה הקשו על המוסדות הרפואיים לשתף מידע ונתונים עם גופי מחקר, למרות שפע הנתונים הרפואיים שזמינים להם כיום. האתגרים הללו לא רק פוגעים בפעילות המחקר, אלא גם באיכות הטיפול הרפואי. הפלטפורמה שפיתחנו ב-Briya מספקת לבתי חולים פיתרון נגיש ומאובטח, שמאפשר להם להפיק ערך רב מהנתונים שנמצאים אצלם ללא מאמץ, לקדם שיתופי פעולה משמעותיים ולייצר אפיקי הכנסות חדשים ומשתלמים".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    המגיב 19/09/2023 17:19
    הגב לתגובה זו
    שיסרבו לבטח "משיקולים שלהן".
פאלו אלטופאלו אלטו

פאלו אלטו עם תחזית סייבר בעידן ה-AI: שנת 2026 תהיה "שנת המגן"

החברה מזהירה מפני נקודת מפנה חסרת תקדים בעולמות הסייבר: מצד אחד מתקפות AI מואצות, משבר אמון בנתונים, אחריות משפטית חדשה ומרוץ קוונטי; מהצד השני, עליית היכולות המגנות שהופכות את 2026 לשנה שבה ההגנה צפויה לעקוף את ההתקפה

רן קידר |

ענקית אבטחת הסייבר הבינלאומית פאלו אלטו Palo Alto Networks -0.53%  מפרסמת את תחזיות הסייבר לשנת 2026, ומזהירה מפני שנה שתסמן נקודת מפנה דרמטית בהגנת המידע הארגוני. על פי החברה, 2026 תהיה "שנת המגן", כלומר השנה בה יכולות הגנה מונעות בינה מלאכותית יטו לראשונה את מאזן הכוחות לטובת המגינים.

בעוד שסוכני AI אוטונומיים הופכים לחלק בלתי נפרד מכוח העבודה הארגוני, ולעיתים אף עולים במספרם על עובדים אנושיים, מתקפות הסייבר הופכות מהירות, חמקמקות ומבוססות מודלים מתקדמים של למידה. תוקפים ומשתמשים זדוניים מאמצים בינה מלאכותית להגברת היקף המתקפות ולניצול חולשות חדשות בסביבה הדיגיטלית. מנגד, הגנות מבוססות AI מתחילות לייצר פריצת דרך: קיצור משמעותי של זמני תגובה, הפחתת מורכבות ויכולת לזהות ולנטרל סיכונים בזמן אמת.

"הטמעת הבינה המלאכותית מגדירה מחדש את סיכוני הסייבר, אך ההזדמנות האמיתית נמצאת דווקא בצד ההגנה”. מסבירה ונדי ויטמור, ראש תחום אבטחת מודיעין בפאלו אלטו נטוורקס. “התוקפים משתמשים ב-AI כדי להרחיב ולהאיץ מתקפות על כוח עבודה היברידי, שבו סוכנים אוטונומיים כבר עולים במספרם על בני אדם ביחס מדהים של 1:82. על הצד המגן להשיב באותה מהירות, באמצעות הגנה פרואקטיבית, חכמה ומונעת. זהו שינוי פרדיגמה הכרחי, שמאפשר לארגונים לא רק להגן על עצמם טוב יותר, אלא גם להאיץ את החדשנות שלהם בבטחה.”

על רקע השינויים העמוקים הללו, פרסמה פאלו אלטו נטוורקס את שש התחזיות המרכזיות שיעצבו את אסטרטגיות הסייבר של ארגונים בשנת 2026 - החל מהתפרצות מתקפות זהות מבוססות AI ועד לעליית האחריות המשפטית סביב שימוש בטכנולוגיות אוטונומיות.

התחזיות המרכזיות של פאלו אלטו נטוורקס לשנת 2026

עידן חדש בהונאת זהות: זיופים מבוססי-AI יהפכו לבלתי ניתנים לזיהוי 

גימיני 3 גוגלגימיני 3 גוגל

גוגל משיקה את Gemini 3 ומשלבת אותו מיידית במנוע החיפוש

המודל החדש מציע הבנה מולטימודלית משופרת, סוכן אוטונומי לביצוע משימות מורכבות, וממשק חיפוש עשיר יותר וכל זה זמין מהיום למאות מיליוני משתמשים ומפתחים.

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה Gemini

גוגל השיקה את Gemini 3, הדור החדש של מודל הבינה המלאכותית שלה ובמקום להשיק מודל שמוצג לעיתונאים ונעלם לכמה חודשים עד שהמוצרים של החברה מתחילים לאמץ אותו, הפעם גוגל שילבה את Gemini 3 כבר מהשנייה הראשונה בתוך המוצרים הכי רווחיים שלה ובראשם מנוע החיפוש.


במשך תקופה ארוכה דיברו בחברה על יכולות המודלים, על מדדים בתחרויות פנימיות ועל מבחני ביצועים שמעידים על שיפור. בשוק, לעומת זאת, רוצים לראות כסף. המשקיעים מסתכלים על AI לא כעל תחרות טכנולוגית אקדמית אלא כעל שורת הכנסות חדשה. גוגל מבינה את זה היטב, ולכן דואגת הפעם להציג מודל שכבר משרת מאות מיליוני משתמשים ולא מודל שנמצא “בדרך לשוק”.





מתקרבים ל״עוזר אוניברסלי״

לצד החיפוש, גוגל מציגה פיצ׳רים שקרובים יותר לעולם שבו מודלים כבר לא רק “עונים על שאלות”, אלא מבצעים משימות במקום המשתמש. Gemini Agent הוא הדוגמה לזה. הכלי מסוגל לטפל במשימות מורכבות כמו סידור תיבת אימייל, הזמנת טיסה או ניהול לו״ז. זהו עוד צעד לקראת “עוזר אוניברסלי” - חזון שמלווה את גוגל כבר שנים, אך הפעם מקבל צורה מוחשית.

גם באפליקציית Gemini בוצעו שינויים משמעותיים. גוגל מבינה שהמשתמשים מצפים למענה שלא נראה כמו קובץ טקסט ישן, אלא כמו ממשק מסודר, אינטראקטיבי ומדויק יותר. לכן האפליקציה עברה עיצוב מחדש, עם אפשרות להציג תשובות במבנה הדומה לאתר אינטרנט, כולל רכיבים ויזואליים ואינטראקטיביים. זה צפוי להשפיע במיוחד על עולם יצרני התוכן, שמגלים יותר ויותר שגוגל הופכת לתווך המרכזי בין משתמש למידע, לעיתים על חשבונם.


“סוכני תוכנה אוטונומיים”