עובדי בריאה Briya
צילום: דורון לצטר

הסטארטאפ הישראלי בריאה השלים גיוס של 11.5 מיליון דולר

החברה  שפיתחה פלטפורמה לשיתוף מידע בין מוסדות רפואיים לגופי מחקר, השלימה סבב גיוס בהובלת Team8 ובהשתתפות הקרנות Insight Partners, Amiti Ventures, ו-George Kaiser Family Foundation
איתן גרסטנפלד | (1)

הסטארטאפ הישראלי בריאה (Briya), שפיתח פלטפורמה לשיתוף מידע בין מוסדות רפואיים לגופי מחקר, מכריז היום על השלמת סבב גיוס (Round A) בסך 11.5 מיליון דולר. הסבב נערך בהובלת Team8, ולקחו בו חלק הקרנות Insight Partners, Amiti Ventures, ו-George Kaiser Family Foundation. עד כה, החברה גייסה סכום כולל של 17 מיליון דולר, לא כולל מענקים ממשלתיים.

החברה פיתחה טכנולוגיה מאובטחת, מבוססת בלוקצ'יין, בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (Machine Learning), שפותרת את אתגרי שיתוף המידע הן עבור המוסדות הרפואיים והן עבור גופי המחקר. באמצעות הפלטפורמה, בתי חולים יכולים לנהל את הגישה למידע הרפואי, לאחר שעבר סטנדרטיזציה לפורמט מאוחד FHIR או OMOP (הסטנדרטים המובילים בעולם לשיתוף מידע רפואי), ולשתף אותו בצורה אנונימית, דרך חוזים חכמים שאוכפים באופן אוטומטי את הדרישות הרגולטוריות הרלוונטיות, כגון הסכמת המטופל לשימוש במידע. כך, צוותי המחקר מקבלים גישה ישירה ומהירה לדאטה רפואי אנונימי (Real World Data) בו הם יכולים להשתמש לטובת מחקרים רחבי היקף. 

בריאה הוקמה ב-2020 על ידי דוד לזרסון, מנכ"ל החברה (CEO) וגיא טיש, סמנכ"ל הטכנולוגיה (CTO), ומעסיקה כיום כ-30 עובדים במשרדיה בישראל ובארצות הברית. על רקע הגיוס, החברה מתכננת להמשיך לצמוח ולהרחיב את פריסת הפלטפורמה בארגוני בריאות ברחבי העולם, כולל במערכת הבריאות האמריקאית ולסייע למוסדות רפואיים מכל העולם לשתף מידע רפואי עם גופי מחקר למען שיפור איכות הטיפול וקידום חדשנות בתחום הבריאות. הפלטפורמה של החברה משמשת כיום שורת גופי בריאות ומוסדות אקדמיים בישראל ובאירופה, כגון המרכזים הרפואיים איכילוב, הדסה, שערי צדק ועוד.

תעשיית הרפואה העולמית מתמודדת בשנים האחרונות עם אתגרים משמעותיים בתחום שיתוף המידע. כיום, המידע הרפואי של מטופלים מפוזר בין מוסדות רפואיים שונים ואינו משותף ביניהם, בשל סוגיות פרטיות, היעדר סטנדרטיזציה בתחום ומחסור במשאבים לניהול המידע. כתוצאה מכך, גופי מחקר אקדמיים ומסחריים מתקשים להגיע למידע הרפואי הנדרש כדי לערוך מחקרים רפואיים בקנה מידה משמעותי, ואיכות הטיפול הרפואי נפגעת. Briya פיתחה פלטפורמה מתקדמת לשיתוף מידע רפואי מקיף בין בתי חולים וארגונים רפואיים לבין צוותי מחקר באקדמיה ובחברות פארמה, שמגשרת על אותם אתגרים ובין היתר תורמת להאצת פיתוחים חדשים וקיצור זמן היציאה לשוק של טיפולים חדשים ומתקדמים.

דוד לזרסון, מייסד-שותף ומנכ"ל :Briya "מערכות הבריאות ברחבי העולם בנויות בצורה מבוזרת; מורכבויות בתחום הפרטיות והיעדר הסטנדרטיזציה בתעשייה הקשו על המוסדות הרפואיים לשתף מידע ונתונים עם גופי מחקר, למרות שפע הנתונים הרפואיים שזמינים להם כיום. האתגרים הללו לא רק פוגעים בפעילות המחקר, אלא גם באיכות הטיפול הרפואי. הפלטפורמה שפיתחנו ב-Briya מספקת לבתי חולים פיתרון נגיש ומאובטח, שמאפשר להם להפיק ערך רב מהנתונים שנמצאים אצלם ללא מאמץ, לקדם שיתופי פעולה משמעותיים ולייצר אפיקי הכנסות חדשים ומשתלמים".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    המגיב 19/09/2023 17:19
    הגב לתגובה זו
    שיסרבו לבטח "משיקולים שלהן".
ארמיס מייסדים
צילום: ארמיס

אקזיט ענק בסייבר - ארמיס תימכר ב-7 מיליארד דולר

דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה ארמיס

דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר. ארמיס, חברת סייבר ישראלית-אמריקאית שנוסדה ב-2015 על ידי יוצאי יחידת 8200 ומבוססת בסן פרנסיסקו, מתמחה בניטור וניהול התקנים מחוברים ללא התקנת סוכנים. הפלטפורמה שלה מזהה אלפי התקנים "עיוורים" ברשתות ארגוניות, כולל IoT, ציוד רפואי, מערכות תעשייתיות OT ותשתיות קריטיות, ומספקת נראות מלאה לסיכונים. הטכנולוגיה מזהה יותר נקודות תורפה מכלים מסורתיים ומשרתת מעל 40% מחברות Fortune 100, כולל 7 מתוך Fortune 10, וכן ארגונים בבנקאות, תעשייה כבדה, תעופה וביטחון.

לאחרונה גייסה ארמיס 435 מיליון דולר בהובלת גולדמן סאקס ו-CapitalG, לפי שווי של 6.1 מיליארד דולר – עלייה משמעותית משווי 4.5 מיליארד דולר שהיה לפני כחצי שנה. ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) חצו את רף 300 מיליון דולר, צמיחה של למעלה מ-50% משנה קודם, עם אלפי לקוחות גלובליים. בשנתיים האחרונות ביצעה שלוש רכישות בתחומי ענן, AI ואבטחת OT, שתרמו מיליוני דולרים נוספים להכנסות. החברה מתכננת להגיע למיליארד דולר ARR תוך שלוש שנים, כשההצהרה היתה שהחברה נערכת להנפקה בעוד שנה-שנה וחצי.

אלא ש-ServiceNow טרפה את הקלפים. ההצעה שלה כנראה היתה "טובה מדי", הצעה שאי אפשר להגיד לה לא. משקיעים כמו Insight Partners (שרכשה ב-2020 תמורת 1.1 מיליארד דולר) ו-CapitalG שהיו בסבבים מוקדמים ירוויחו פי 6-7 על ההשקעה, 

כך או אחרת, השילוב של מערכות ארמיס עם ServiceNow, שפלטפורמת ה-ITSM שלה משרתת 85% מחברות Fortune 500, יאפשר ניטור התקנים משולב שמפחית עלויות תפעול ב-25-30% ויחזק חשיפה לשוק IoT שיגיע ל-15 מיליארד התקנים עד 2026. העסקה מבטאת טרנד רחב: 60% מעסקאות הסייבר מאז 2023 כוללות אינטגרציה לפלטפורמות ענק כמו Microsoft, Salesforce ו-Oracle, מקצרת זמן שילוב מ-12 ל-6 חודשים ומגדילה הכנסות משותפות ב-35%. לתעשייה הישראלית, זהו אקזיט נוסף אחרי שוויז נמכרה למיקרוסופט ב-32 מיליארד דולר וסייברארק לפאלו אלטו ב-25 מיליארד דולר. 



עיבוד תמונה דרך CHATGPTעיבוד תמונה דרך CHATGPT

בזמן שמצמצתם: OpenAI שידרגה את יכולות עיבוד התמונה והמדעים של ChatGPT

החברה משיקה מנוע חדש ומהיר פי ארבעה ליצירה ועריכת תמונות בתוך ChatGPT, ובמקביל חושפת מדד חדש להערכת יכולות מחקר מדעי של בינה מלאכותית; המירוץ הבלתי פוסק לעליונות הטכנולוגית אינו עוצר ומתקיים מול גוגל, xAI ושחקניות נוספות

רן קידר |
נושאים בכתבה OpenAI

OpenAI ממשיכה להאיץ את קצב הפיתוח של ChatGPT ומכריזה על שדרוג משמעותי ליכולות יצירת התמונות של הצ’טבוט, לצד מהלך אסטרטגי רחב יותר שנועד להדגיש את יתרונותיה גם בזירה המדעית. העדכון החדש, שנחשף השבוע, נועד להפוך את יצירת התמונות למהירה, מדויקת ושימושית יותר – הן עבור משתמשים פרטיים והן עבור שימושים מקצועיים – ומצטרף לשורת צעדים שמטרתם לבצר את מעמד ChatGPT כ”אפליקציית הכול־באחד” בעולם הבינה המלאכותית.

הגרסה החדשה של ChatGPT Images מאפשרת יצירה ועריכה של תמונות במהירות הגבוהה עד פי ארבעה מזו של המודל הקודם, תוך שמירה עקבית על פרטים חזותיים מורכבים. OpenAI מדגישה כי המערכת החדשה יודעת לעקוב טוב יותר אחר תאורה, קומפוזיציה, מראה הדמויות ופרטים קטנים גם לאחר סדרה של עריכות חוזרות – נקודת תורפה מוכרת בדורות קודמים של מחוללי תמונות מבוססי AI.

עריכת תמונות מדויקת ושימושית יותר

מעבר לשיפור בביצועים, המודל החדש מרחיב משמעותית את אפשרויות העריכה. משתמשים יכולים להעלות תמונה קיימת ולבצע בה שינויים ממוקדים, כמו שינוי סגנון מצילום פוטוריאליסטי לאיור בצבעי מים, הוספת אלמנטים חדשים או התאמת פרטים לבקשה ספציפית, מבלי “לאבד” את הזהות המקורית של התמונה. לדברי OpenAI, מדובר בצעד קריטי להפיכת הכלי לאמין עבור מעצבים, יוצרי תוכן, אנשי שיווק ואף משתמשים ארגוניים.

המערכת החדשה שיפרה גם את היכולת לשלב טקסט בתוך תמונות, כולל יצירת אינפוגרפיקות מורכבות וטקסטים ארוכים יחסית, וכן בהתמודדות עם סצנות מרובות דמויות, תחום שבו מודלים קודמים נטו להיכשל. כחלק מהשדרוג, OpenAI משיקה אזור ייעודי ליצירת תמונות בתוך אפליקציית ChatGPT ובאתר, ולא רק כחלק משיחה עם הצ’טבוט.


                 שניות ספורות להפקת גירסת הייטק של "הסעודה האחרונה" של דה וינצ'י. 

תחרות גוברת ולחץ פנימי

המהלך מגיע על רקע תחרות הולכת ומחריפה. גוגל השיקה לאחרונה את ג'מיני 3, מודל מתקדם במיוחד, ובתוכו מחולל תמונות פופולרי ומוצלח (Nano Banana). במקביל, Grok של xAI, החברה של אילון מאסק, מציע אף הוא יכולות דומות. על פי דיווחים, מנכ״ל OpenAI סם אלטמן אף הכריז על “קוד אדום” פנימי לאחר השקת Gemini 3, וקרא להאצה מיידית בשיפור ChatGPT.