דונאלד טראמפ ארה"ב
צילום: AFP

טראמפ חוזר לתקוף את המדיניות הסינית

מלחמת המטבעות מעלה הילוך? טראמפ חוזר הערב לתקוף את המדיניות המוניטרית הסינית והרוסית, הירידות בדולר מתחזקות
עמית טל | (2)
אם לרגע היה נדמה שהיה שיש למשקיעים רגיעה מהציוצים התכופים של נשיא ארה"ב, חוזר טראמפ הערב ומשתלח במדיניות המוניטרית של הממשל הסיני והממשל הרוסי ומעלה שוב את הדיבורים על מלחמת מסחר ומלחמת מטבעות. "רוסיה וסין מבצעות פיחות במטבעות בזמן שארה"ב ממשיכה לעלות את הריבית, לא מקובל! ", טוען הערב הנשיא בחשבונו בטוויטר. הדולר אינדקס (סימול:DXY) מחריף את הירידות, ונסחר כעת ברמה של 89.11 נק'. הציוץ לפני זמן קצר של הנשיא: רק לפני יומיים פרסם משרד האוצר האמריקני את הדו"ח החצי שנתי שלו בנוגע למדיניות הסחר של המדינות האחרות העולם. למרות הטענות שהשמיע טראמפ כנגד מדיניות המטבע באירופה/סין, הדו"ח קבע כי שום מדינה לא מבצעת מניפולציה על שערי המט"ח, בניגוד  כאמור לציוץ הערב של הנשיא. ייתכן מאוד כי כל ההצהרות האחרונות של הנשיא מגיעות במטרה להמשיך לשמור על הדולר נמוך. לפני כשבועיים פרסמנו כי השוק שהפך להיות המעניין ביותר הוא המט"ח (לכתבה המלאה). לפי הדו"ח השבועי האחרון של ,CFTC קרנות הגידור המשיכו להגדיל בשבוע האחרון את פוזיציות השורט על הדולר, והן עומדות כעת בשיא של 5 שנים. ההתכנסות בשנים האחרונות במחיר הדולר: הכרעה בקרוב.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אני טוען זמן רב הדולר ימשיך לרדת לפחות עד1.3 מול היורו (ל"ת)
    הברבור הירוק 17/04/2018 22:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ברבור 16/04/2018 16:58
    הגב לתגובה זו
    מקרי לחלוטין. בדומה להזיה של צמצום מאזן הפד כגורם בלעדי לתנודות בשוק המניות. הכלל נראה שמטרת הכתבות הינה לעורר את הכניסות לאתר ותו לא
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.