האירוע שכולם חיכו לו: אפל החלה למכור את האייפון 5, צפויה למסור 10 מיליון מכשירים בסופ"ש

מאות האנשים חיכו לילה שלם למכשיר החדש של החברה היקרה בעולם, אנליסטים מעריכים שאפל תציג מכירות שיא היסטוריות
דניאל פליישר |

היום שכולם חיכו לו הגיע, כאשר אפל (סימול: AAPL) פתחה היום (ו') את דלתות החנויות שלה ב-9 מדינות והחלה למכור את מכשירי האייפון 5 הראשונים. החברה צפויה להציג מכירות שיא ואף עשויה שלא לעמוד בביקוש האדיר ברקע למאות הלקוחות שכבר נמצאים מחוץ לחנויות.

המכירות הבינלאומיות של המכשיר החדש החלו הבוקר בסידני, אוסטרליה, כאשר 500 איש עמדו בחוץ עד שנפתחו הדלתות. מכירות החלו גם ביפן, הונג קונג, סינגפור, גרמניה, צרפת ובריטניה ויתחילו יותר מאוחר היום בקנדה וארה"ב.

מחירו של האייפון 5 יתחילו מ-199 דולר לרמה הבסיסית ביותר במעמד חתימת החוזה מול ספקית התקשורת של הלקוח או שדרוג מכשירים ויכול לעלות עד 399 דולר לחבילת הזיכרון הרחבה ביותר עבור המכשיר.

כמות האנשים שפקדו את סניפי אפל מסביב לעולם חיזקה את הערכות האנליסטים שאפל צפויה להציג מכירות שיא של כל הזמנים למכשיר החדש. היא עשויה למכור עד 10 מיליון מכשירים רק במהלך סוף השבוע הקרוב, לפי ג'ין מונסטר, אנליסטית בג'פרי פיפר. בגלל שהאייפון אחראי לשני שליש מהרווח של אפל, שבוע ההשקה הוא אירוע גורלי עבורה על מנת להמשיך ולתדלק את צמיחתה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.