הוזלה משמעותית בתעריפי התחבורה הציבורית - כנסו לפרטים

משרד התחבורה השיק רפורמה בעלות של 120 מיליון שקל המשלב בין אוטובוסים ורכבות, בהתאם למקובל במדינות אירופה
לירן סהר | (11)
נושאים בכתבה ישראל כץ תחבורה

מוזילים את תעריפי התחבורה הציבורית: משרד התחבורה השיק היום (ג') שינוי במבנה התעריפים המטרופוליני של התחבורה הציבורית.

הרפורמה, שעלותה נאמדת ב-120 מיליון שקלים לשנה, מציעה לראשונה בישראל מבנה תעריפים המשלב בין אוטובוסים ורכבות, בהתאם למקובל במדינות אירופה. תעריף הנסיעה בכל אחד מהמטרופולינים הגדולים בישראל, גוש דן, ירושלים, חיפה ובאר שבע, יהיה אחיד, בהתאם לטבעות השונות הנכללות בו. 

הנוסעים יוכלו לנסוע ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, הרכבת הקלה והמטרונית) בכל אזור המטרופולין, במשך 90 דקות, במחיר נסיעה אחת, וללא כל תוספת תשלום.

כך לדוגמה, כרטיס חופשי-חודשי משולב, לאוטובוסים ולרכבת, באזור המטרופולין, בין תל אביב לראשון לציון, יעלה 252 שקלים, במקום 400 שקלים כיום, הוזלה של 37%. באזור שבין תל אביב לרחובות, יעלה כרטיס חופשי-חודשי 286 שקלים, במקום 491 שקלים כיום, הוזלה של 42%, ובאזור שבין תל אביב לאשדוד, יופחת מחיר המנוי ל-351 שקלים, לעומת 574 שקלים כיום, הוזלה של 39%.

 

כרטיס חופשי חודשי משולב, לאוטובוסים ולרכבת, בין נתניה לתל אביב, יעלה 351 שקלים, לעומת 491 שקלים כיום, הוזלה של כ-30%. כרטיס משולב בין מודיעין לתל אביב, יעלה 351 שקלים, לעומת 574 שקלים כיום, הוזלה של כ-40%, וכרטיס משולב בין תל אביב ללוד ורמלה, יעלה 252 שקלים, לעומת 399 שקלים כיום, הוזלה של 35%. לצד ההוזלות, יחולו גם עדכונים והתאמות בתעריפי התחבורה הציבורית, באזורים שונים בארץ.

 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    למה יש שני מחירי כרטיסים שונים בין הקריות לחיפה?? (ל"ת)
    די לעשוק אותנו 04/08/2015 20:38
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מיקי 04/08/2015 18:43
    הגב לתגובה זו
    זה אומר שבפריפריה התעריפים יעלו?
  • 6.
    זה גם יורד מהמשכורת עבור הנסיעות שמשלם המעסיק לעובד (ל"ת)
    לא הוזילו שום דבר 04/08/2015 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    וואלה סבבה , צעד מבורך , שווה להשאיר האוטו בבית (ל"ת)
    עידו 04/08/2015 15:38
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מדובר בישראבלוף 04/08/2015 15:37
    הגב לתגובה זו
    "לצד ההוזלות, יחולו גם עדכונים והתאמות בתעריפי התחבורה הציבורית, באזורים שונים בארץ." כלומר יהיו קווים שפשוט יתיקרו כדי לממן את ההוזלות. הבנת את זה עם ישראל ?
  • 3.
    הם לא מבינים 04/08/2015 15:28
    הגב לתגובה זו
    אם רוצים שנוותר על הרכב שיגבירו את תדירות האוטובוסים בערב! לא ייתכן שקו 61 לר"ג פעם בחצי שעה, וקו 39 לר"ג פעם בשעה!! אי אפשר לעמוד בחורף ובחושך שעה שלמה רועדים מקור בתחנה! וגם לא חצי שעה! וכהוא מגיע הוא מלא אנשים ונחנו צריכים לעמוד כל הדרך כמו סרדינים! שישקיעו את הכסף בהגברת תדירות האוטובוסים בשעות הערב! אנחנו לא מוותרים על הרכב לא בגלל הכסף אלא בגלל תדירות האוטובוסים האיומה בשעות הערב!
  • 2.
    נוסע 04/08/2015 14:56
    הגב לתגובה זו
    רכבת תל אביב לקריות עולה 40 שח! הלוך ושוב 75 שח. יקר מאוד.
  • 1.
    אחד שהשתמש בתחבורע 04/08/2015 14:43
    הגב לתגובה זו
    למה חדרה שוב לא נכללת בתוכניות האלו? השתמשתי בתחבורע (לא טעות) הציבורית, ובמשך כמה שנים נסעתי מחדרה לרעננה - ומאחר ולא קיימים כרטיסי חופשי חודשי במסלול הזה, אז ה"תענוג" עלה לי כ-1000 שקלים מדי חודש לנסיעה באוטובוסים. למרות הפניות שלי למשרד התחבורע שום דבר כנראה לא השתנה - תושבי פריפריה נאלצים להוציא הון על הרכב הפרטי כי לא קיימת תחבורה נגישה ונוחה, וגם הזאת שקיימת יקרה להחריד.
  • מה הבעיה ? 04/08/2015 15:11
    הגב לתגובה זו
    ומשם באוטובוס לרעננה, ממש פשוט, זה יעלה לך 250 ש"ח בחודש מונית שירות + 300 ש"ח לרעננה, זה הרבה פחות מ 1000 ש"ח
  • מונית שירות ? 05/08/2015 14:36
    כי אנשים שנוסעים מחדרה לרעננה בבוקר גם נוסעים מרעננה לחדרה בערב - אז זה לא 250 ש"ח לחודש (10 ש"ח כפול 25 נסיעות) אלא 500 ש"ח לחודש, ולפני החופשי חודשי שמדברים אליו (נתניה-תל אביב) זה גם גם אומר שאת ה 300 צריך להכפיל פי 2 גם כן.
  • מונית שירות ? 05/08/2015 14:30
    המוניות שירות לא נכנסות לחדרה, ואלה שעוברים בכביש 2 (ממחלף אולגה שאיכשהו צריך להגיע גם אליו), ואין הרבה מהם, לא נכנסות לנתניה, אלא גם עוצרים במחלף נתניה. זה אומר שתושב חדרה צריך לקנות חופשי חודשי מקומי (כ-158 ש"ח לחודש) ולנסוע עד גבעת אולגה באוטובוס ומשם לנסוע במונית שירות בעלות של 10-12 ש"ח ליום לכיוון - כלומר 500-600 ש"ח לחודש עד המחלף של נתניה, ומשם ללכת ברגל עד לתחנה מרכזית כדי לתפוס אוטובוס עד הרצליה (עוד 350 ש"ח לחודש) ושם לתפוס אוטובוס לרעננה עם עוד חופשי חודשי נוסף של אזור הרצליה-כפר-סבא (עוד 173 ש"ח לחודש) - בלי לדבר על הפסד הזמן העצום שמתבזבז מהמתנה כדי להגיע לכל אחד מהמקומות הללו והמתנה ולנסיעת המשך, מדובר במשהו שיוצא אפילו יותר יקר. ניתן דרך אגב לרכוש חופשי חודשי עד נתניה בעלות של 287 ש"ח לחודש - אבל גם זה גורם לבזבוז זמן בגלל ההמתנה והחלפת אוטובוס נוסף. הדרך הזולה היא לנסוע מחדרה לאולגה (158 ש"ח) עד הרצליה פיתוח או כפר-סבא - בעלות של 19 ש"ח לנסיעה לכל כיוון, עם הנחה נוספת ברכישת כרטיסיית 5 נסיעות ב76 ש"ח - (כ-760 ש"ח לחודש), ומשם לנסוע עם חופשי חודשי מקומי (עוד 173 ש"ח).
צחי אבו. קרדיט: יובל אליאסצחי אבו. קרדיט: יובל אליאס

אבו פמילי ריט רוכשת 35 דירות באשדוד תמורת 46 מיליון שקל

קרן הריט בשליטתו של צחי אבו מתרחבת: הדירות יושכרו ל-5 שנים בתשואה של כ-5.2% צמוד למדד לשנה; העסקה צפויה לתרום לשיפור תזרים המזומנים ולחזק את ה-NOI של החברה

צלי אהרון |

קרן אבו פמילי ריט , שבשליטת היזם צחי אבו, ממשיכה להתרחב ומדווחת על רכישה משמעותית נוספת בתחום המגורים להשכרה. דירקטוריון הקרן אישר את רכישתן של 35 דירות במתחם מגורים באשדוד, בתמורה כוללת של 46 מיליון שקל (כולל מע"מ). נראה כי מדובר במהלך נוסף במסגרת האסטרטגיה של הקרן להגדיל את פורטפוליו הנכסים המניבים שלה ולבסס את פעילותה בשוק השכירות לטווח ארוך.

התמורה תשולם בשני שלבים: 15 מיליון שקל במועד החתימה ו-31 מיליון שקל נוספים בתוך 90 יום ממועד כניסת ההסכם לתוקף, בכפוף להשלמת התנאים המתלים, מסירת החזקה והמצאת האישורים הנדרשים. 

את העסקה מתכננת הקרן לממן באמצעות הנפקת אג"ח או מימון בנקאי, בהתאם לתנאי השוק ולמדיניות המימון שלה.במסגרת התנאים שסוכמו, כל 35 הדירות יושכרו לתקופה של חמש שנים, בהסכמי שכירות שיניבו תשואה שנתית של כ-5.2% צמודה למדד, נתון הנחשב לגבוה יחסית בשוק השכירות המקומי. בקרן מציינים כי השלמת העסקה צפויה לתרום לשיפור תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, ולחזק את ה-NOI (רווח תפעולי נקי מנכסיה של החברה) כבר בטווח הקרוב.

נכון להיום כולל הפורטפוליו של הקרן כ-1,074 דירות בפריסה ארצית, מתוכן 368 דירות מניבות ב-5 פרויקטים פעילים, 324 דירות בשלבי בנייה שונים ו־381 דירות בשלבי תכנון. הנכסים פרוסים בערים חיפה, רחובות, בית שמש, אילת ואשדוד. מה שככל הנראה מעניק לקרן פיזור גיאוגרפי רחב ויציבות תזרימית.

בנוסף, הקרן נמצאת בימים אלו בהליך מיזוג מתקדם עם החברה הציבורית "הודיית הארץ". לפי מתווה העסקה, בעלי המניות של אבו פמילי ריט יקבלו כ-88% ממניות החברה הממוזגת, לצד תמורה כספית נוספת. המיזוג צפוי להעניק לקרן יתרון משמעותי בנגישות לשוק ההון ולמקורות מימון עתידיים, ולחזק את מעמדה כאחת מהשחקניות המרכזיות בתחום הנדל"ן להשכרה לטווח ארוך בישראל.

דירה בהנחה (שלומי יוסף)דירה בהנחה (שלומי יוסף)

ההרשמה להגרלה של "דירה בהנחה" הסתיימה: מה הסיכוי שלכם לזכות בדירה?

132,361 אלף משקי בית נרשמו - סיכוי של 5.6% לזכות, אבל באזורי הביקוש - באר יעקב ורעננה, הסיכוי קרוב לאפס - גם למילואימניקים

צלי אהרון |
נושאים בכתבה דירה בהנחה

ההרשמה להגרלה העשירית של "דירה בהנחה" הסתיימה: 132,361 אלף משקי בית נרשמו - שיא כל הזמנים. במסגרת ההגרלה  הוצעו כ-7,500 יחידות דיור ב־21 יישובים ברחבי הארץ. לראשונה, במסגרת ההגרלה הנוכחית, עד 50% מהדירות יוגרלו עבור משרתי מילואים פעילים, מתוכן 25% למערך הלוחם "במטרה לבטא הערכה והוקרה לחיילי המילואים על תרומתם לביטחון המדינה".


כל זכאי רשאי להירשם לעד שלושה יישובים ולכל ההגרלות המתקיימות בהם (מצורפת הרשימה המפורטת).  בין המקומות שהוגרלו בהם דירות: קריית עקרון, נתניה, רעננה, קריית גת, קריית ביאליק, עכו, עפולה, נוף הגליל, מצפה רמון, מעלות תרשיחא, כפר ורדים, ירושלים, יהוד, יבנה ועוד.


הנה מפת הנרשמים-ההצעות והדירות המוצעות. כדי לדעת את הסיכוי יש לחלק את מספר יחידות הדיור בכמות משקי הבית שהציעו לרכוש דירה. אז מקבלים את הסיכוי הממוצע. אלא שלמילואימניקים ולתושבי המקום יש סיכוי גדול שמוערך בערך פי 6 עד פי 10 מאשר אחרים.

 


הערים המבוקשות ביותר היו - באר יעקב, רעננה, יבנה ונתניה. בבאר יעקב קרוב ל-53 אלף משפחות מתמודדות על 844 דירות. חישבנו כאן את הסיכויים של מתמודדים זכאים (רגילים) לעומת תשובי המקום ומילואימניקים - דירה בהנחה בבאר יעקב - הטבה של כ-800 אלף שקל לזוכים; חצי מהדירות למילואימניקיםבאר יעקב: 50 אלף זכאים על 844 דירות - הסיכוי האמיתי של מילואימניק לזכות? שואף לאפס


בני המקום הם עם הסיכויים הגבוהים ביותר. מדובר בעיוולת ובעיוות כי המצב הזה מחזק את פערי השוויון - צעירים שגרים במקומות כמו הרצליה זוכים בכרטיס הגרלה לדירה בהרצליה, התוחלת רווח שלהם ועם הם זוכים אז הרווח שלהם גבוה מאשר צעיר מדימונה. צעירים מהרצליה, רמת גן, נתניה, רעננה, תל אביב ועוד זכו במתנה של 1-2 מיליון שקל. צעירים מהפריפרייה מקבלים הטבה של 200-300 אלף שקל. מדובר בהגדלת פערי האי שוויון ומעבר לכך - האם זוג הייטקיסטים מהמרכז צריך לקבל דירה בהחה?