הוזלה משמעותית בתעריפי התחבורה הציבורית - כנסו לפרטים
מוזילים את תעריפי התחבורה הציבורית: משרד התחבורה השיק היום (ג') שינוי במבנה התעריפים המטרופוליני של התחבורה הציבורית.
הרפורמה, שעלותה נאמדת ב-120 מיליון שקלים לשנה, מציעה לראשונה בישראל מבנה תעריפים המשלב בין אוטובוסים ורכבות, בהתאם למקובל במדינות אירופה. תעריף הנסיעה בכל אחד מהמטרופולינים הגדולים בישראל, גוש דן, ירושלים, חיפה ובאר שבע, יהיה אחיד, בהתאם לטבעות השונות הנכללות בו.
הנוסעים יוכלו לנסוע ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, הרכבת הקלה והמטרונית) בכל אזור המטרופולין, במשך 90 דקות, במחיר נסיעה אחת, וללא כל תוספת תשלום.
כך לדוגמה, כרטיס חופשי-חודשי משולב, לאוטובוסים ולרכבת, באזור המטרופולין, בין תל אביב לראשון לציון, יעלה 252 שקלים, במקום 400 שקלים כיום, הוזלה של 37%. באזור שבין תל אביב לרחובות, יעלה כרטיס חופשי-חודשי 286 שקלים, במקום 491 שקלים כיום, הוזלה של 42%, ובאזור שבין תל אביב לאשדוד, יופחת מחיר המנוי ל-351 שקלים, לעומת 574 שקלים כיום, הוזלה של 39%.
כרטיס חופשי חודשי משולב, לאוטובוסים ולרכבת, בין נתניה לתל אביב, יעלה 351 שקלים, לעומת 491 שקלים כיום, הוזלה של כ-30%. כרטיס משולב בין מודיעין לתל אביב, יעלה 351 שקלים, לעומת 574 שקלים כיום, הוזלה של כ-40%, וכרטיס משולב בין תל אביב ללוד ורמלה, יעלה 252 שקלים, לעומת 399 שקלים כיום, הוזלה של 35%. לצד ההוזלות, יחולו גם עדכונים והתאמות בתעריפי התחבורה הציבורית, באזורים שונים בארץ.
- תיסגר או לא תיסגר: מה יקרה לגלי צה"ל וכמה היא מפסידה בשנה?
- הממשלה אישרה תוספת של 42 מיליארד שקל לתקציב הביטחון לשנים 2025-2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 8.למה יש שני מחירי כרטיסים שונים בין הקריות לחיפה?? (ל"ת)די לעשוק אותנו 04/08/2015 20:38הגב לתגובה זו
- 7.מיקי 04/08/2015 18:43הגב לתגובה זוזה אומר שבפריפריה התעריפים יעלו?
- 6.זה גם יורד מהמשכורת עבור הנסיעות שמשלם המעסיק לעובד (ל"ת)לא הוזילו שום דבר 04/08/2015 16:11הגב לתגובה זו
- 5.וואלה סבבה , צעד מבורך , שווה להשאיר האוטו בבית (ל"ת)עידו 04/08/2015 15:38הגב לתגובה זו
- 4.מדובר בישראבלוף 04/08/2015 15:37הגב לתגובה זו"לצד ההוזלות, יחולו גם עדכונים והתאמות בתעריפי התחבורה הציבורית, באזורים שונים בארץ." כלומר יהיו קווים שפשוט יתיקרו כדי לממן את ההוזלות. הבנת את זה עם ישראל ?
- 3.הם לא מבינים 04/08/2015 15:28הגב לתגובה זואם רוצים שנוותר על הרכב שיגבירו את תדירות האוטובוסים בערב! לא ייתכן שקו 61 לר"ג פעם בחצי שעה, וקו 39 לר"ג פעם בשעה!! אי אפשר לעמוד בחורף ובחושך שעה שלמה רועדים מקור בתחנה! וגם לא חצי שעה! וכהוא מגיע הוא מלא אנשים ונחנו צריכים לעמוד כל הדרך כמו סרדינים! שישקיעו את הכסף בהגברת תדירות האוטובוסים בשעות הערב! אנחנו לא מוותרים על הרכב לא בגלל הכסף אלא בגלל תדירות האוטובוסים האיומה בשעות הערב!
- 2.נוסע 04/08/2015 14:56הגב לתגובה זורכבת תל אביב לקריות עולה 40 שח! הלוך ושוב 75 שח. יקר מאוד.
- 1.אחד שהשתמש בתחבורע 04/08/2015 14:43הגב לתגובה זולמה חדרה שוב לא נכללת בתוכניות האלו? השתמשתי בתחבורע (לא טעות) הציבורית, ובמשך כמה שנים נסעתי מחדרה לרעננה - ומאחר ולא קיימים כרטיסי חופשי חודשי במסלול הזה, אז ה"תענוג" עלה לי כ-1000 שקלים מדי חודש לנסיעה באוטובוסים. למרות הפניות שלי למשרד התחבורע שום דבר כנראה לא השתנה - תושבי פריפריה נאלצים להוציא הון על הרכב הפרטי כי לא קיימת תחבורה נגישה ונוחה, וגם הזאת שקיימת יקרה להחריד.
- מה הבעיה ? 04/08/2015 15:11הגב לתגובה זוומשם באוטובוס לרעננה, ממש פשוט, זה יעלה לך 250 ש"ח בחודש מונית שירות + 300 ש"ח לרעננה, זה הרבה פחות מ 1000 ש"ח
- מונית שירות ? 05/08/2015 14:36כי אנשים שנוסעים מחדרה לרעננה בבוקר גם נוסעים מרעננה לחדרה בערב - אז זה לא 250 ש"ח לחודש (10 ש"ח כפול 25 נסיעות) אלא 500 ש"ח לחודש, ולפני החופשי חודשי שמדברים אליו (נתניה-תל אביב) זה גם גם אומר שאת ה 300 צריך להכפיל פי 2 גם כן.
- מונית שירות ? 05/08/2015 14:30המוניות שירות לא נכנסות לחדרה, ואלה שעוברים בכביש 2 (ממחלף אולגה שאיכשהו צריך להגיע גם אליו), ואין הרבה מהם, לא נכנסות לנתניה, אלא גם עוצרים במחלף נתניה. זה אומר שתושב חדרה צריך לקנות חופשי חודשי מקומי (כ-158 ש"ח לחודש) ולנסוע עד גבעת אולגה באוטובוס ומשם לנסוע במונית שירות בעלות של 10-12 ש"ח ליום לכיוון - כלומר 500-600 ש"ח לחודש עד המחלף של נתניה, ומשם ללכת ברגל עד לתחנה מרכזית כדי לתפוס אוטובוס עד הרצליה (עוד 350 ש"ח לחודש) ושם לתפוס אוטובוס לרעננה עם עוד חופשי חודשי נוסף של אזור הרצליה-כפר-סבא (עוד 173 ש"ח לחודש) - בלי לדבר על הפסד הזמן העצום שמתבזבז מהמתנה כדי להגיע לכל אחד מהמקומות הללו והמתנה ולנסיעת המשך, מדובר במשהו שיוצא אפילו יותר יקר. ניתן דרך אגב לרכוש חופשי חודשי עד נתניה בעלות של 287 ש"ח לחודש - אבל גם זה גורם לבזבוז זמן בגלל ההמתנה והחלפת אוטובוס נוסף. הדרך הזולה היא לנסוע מחדרה לאולגה (158 ש"ח) עד הרצליה פיתוח או כפר-סבא - בעלות של 19 ש"ח לנסיעה לכל כיוון, עם הנחה נוספת ברכישת כרטיסיית 5 נסיעות ב76 ש"ח - (כ-760 ש"ח לחודש), ומשם לנסוע עם חופשי חודשי מקומי (עוד 173 ש"ח).
דרור תורן, מנכ"ל חטיבת המגורים של אמריקה ישראל להשקעות. קרדיט: אלן צ'פלסקיאמריקה ישראל זכתה במכרז בגבעת אולגה, עם 192 יח"ד ב-6 מבנים בסמוך לים
סכום זכייה עמד על כ-128 מיליון שקל; על פי החברה: "אנו מזהים סימני התאוששות ברורים בענף הנדל"ן למגורים"
חברת אמריקה ישראל להשקעות זכתה במכרז רשות מקרקעי ישראל להקמת 192 יח"ד בגבעת אולגה בחדרה, המיועדים להקמת 6 בניינים בני 8-9 קומות. בשטח כולל של כ-10 דונם, במסגרת מתחם חדש המתפתח באזור החוף הדרומי של העיר. סכום הזכייה עמד על כ-128 מיליון שקל. הזכייה בשיתוף
עם חברת מגדלים, זרוע היזמות של בוני ריינה.
התכנית ממוקמת מערבית לשכונת עין הים, מזרחית לשמורת הטבע חוף גדור ומדרום לרחוב אדני פז. המכרז הוא חלק מתכנית רחבה להקים 670 יח"ד, אשר צפויה לחזק משמעותית את האזור ולהמשיך את תנופת הפיתוח של השכונה. 40%
מיחידות הדיור בפרויקט מיועדים לשווק במסגרת תוכנית "מחיר מטרה".
מאמריקה ישראל להשקעות נמסר: "מדובר בהמשך לאסטרטגיית הצמיחה אותה אנחנו מובילים בחברה. הזכייה במכרז אולגה, בפריים לוקיישן ליד הים ושמורת טבע, משקפת את האמון הרב שלנו בעתיד שוק הדיור בישראל. אנו מזהים סימני התאוששות ברורים בענף הנדל"ן למגורים, וצופים עלייה בביקושים בשנים הקרובות, בפרט באזור קו החוף. החברה ממשיכה לבחון ולהוביל הזדמנויות שיאפשרו להגדיל את מלאי הפרויקטים ולהציע מגורים איכותיים באזורים רבים בארץ".
העסקאות האחרונות בגבעת אולגה מראות מחיר ממוצע של כ-26,000 שקל למטר, כשדירה ברחוב השחף בגודל 94 מ"ר נמכרה ביולי בכ-2.5 מיליון שקל, עם 26,489 שקל למ"ר. של 82 מ"ר בכ-1.4 מיליון שקל, עם ממוצע של כ-17 אלף שקל למ"ר. דירה נוספת של 93 מ"ר נמכרה בדצמבר 2024 בכ-1.93 מליון שקל, המשקף מחיר של 20,752 שקל למ"ר.
- גבעת אולגה - רווח של 125% בכ-8 שנים
- "עד 2033 לא יישארו למדינה קרקעות במרכז. חייבים התחדשות עירונית"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המחיר החציוני השנתי הממוצע באולגה עומד על כ-2.2 מיליון שקל, כאשר החציון של דירות 3 חדרים הוא כ-1.65 מיליון שקל, דירות 4 חדרים ב-2.3 מיליון שקל, ודירות 5 חדרים ב-2.8 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 2025 עמד המחיר החציוני בגבעת אולגה על 2.2 מיליון שקל, בעוד שבחדרה היה כ-1.9 מיליון שקל (החציון הארצי עמד על 1.93 מיליון שקל).
הנהלת בוליגו קפיטל, בכנס השנתי של החברה, צילום: גלעד קבלרצ'יק"שנת 2025 היא נקודת המפנה של שוק הנדל"ן בארה"ב"- מנכ"ל בוליגו קפיטל
בכנס השנתי של בוליגו קפיטל אמר המנכ"ל אורי גורן כי "לאחר שנתיים של סייקל שלילי, יש היום הזדמנויות רכישה חדשות במדינות הצומחות בארה"ב."
בכנס המשקיעים השנתי של בוליגו קפיטל, חברה להשקעות נדל"ן בארה"ב הנסחרת בבורסה בתל אביב, אמר מודי שפריר, אסטרטג ראשי שווקים פיננסיים בבנק הפועלים: "פאואל הולך לסיים את הכהונה וטראמפ ישים נגיד שיתמוך במדיניות שלו, להורדת ריבית. שפריר גם העריך כי כנראה שהריבית בארה"ב תרד עוד פעם בדצמבר, והשוק מתמחר שהריבית בעוד שנה תהיה 3%. שפריר אמר את הדברים במושב הראשון של הכנס, שעסק בשוקי ההון הפיננסיים, בו השתתפו מובילי דעה מבתי ההשקעות המובילים במשק. הוא הוסיף גם כי "אף אחד לא יודע לגבי השפעות הבינה המלאכותית, ויש חששות לבועה בתחום. מצד שני, היסטורית, השוק יורד בדרך כלל כשהריבית עולה או כשיש מיתון, ועכשיו הריבית במגמת ירידה ואין אינדיקטורים שמצביעים על מיתון בארה"ב. זה לא אומר שאם השוק יקר הוא לא יעלה עוד פעם וישיג תשואה דו ספרתית", הסביר שפריר, והוסיף כי לתפיסתו, תמיד צריך להיות בלונג ולשמור על פיזור.
עוד דיברה בפאנל, רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית של הפניקס בית השקעות, שהזהירה מפני התרגלות יתר לתנאי השוק החיוביים. "התרגלנו לעליות, ואני מסבירה ללקוחות שלא יתרגלו לזה, כאילו לא היו תקופות לא טובות. משהו צריך להתכנס. הריכוזיות של המדדים בארה"ב מטרידה", אמרה אשכנזי, והוסיפה כי צריך להסתכל על שוק התעסוקה בארה"ב, ומספיק שיהיה נתון רע יותר בתעסוקה ויכולות להתפתח חששות ממיתון.
לדברי אשכנזי, כיום יותר מ־50% מהצמיחה בארה"ב היא מההשקעות בתחומים של הבינה המלאכותית וזה מזין את השוק. "הציבור האמריקאי מחזיק במניות ומרגיש היום עשיר יותר. גם המשקיעים הקטנים הפכו לפעילים בבורסה", אמרה. היא הדגישה כי ב־2026, יותר מתמיד, חייבים לשים דגש על פיזור, ולשקול השקעה גם בכלכלה המקומית, גם בכלכלת ארה"ב וגם בשווקים מתעוררים. "כולם יושפעו מהחדשות בתחום הבינה המלאכותית", הוסיפה.
רו"ח אמיר איל, יו"ר ואסטרטג השקעות ראשי בקבוצת אינפיניטי אילים, הזהיר מפני תרחישים שליליים אפשריים. "זה לא יהיה תרחיש קיצון אם מדד ה-S&P 500 יירד ב־10% עד 20%. גיהוק קטן ב־7 המניות הטכנולוגיות המובילות יכול להביא לירידה של המדד כולו. זה תרחיש שיכול לקרות. לא אתפלא אם יהיה מימוש, אבל השקעות זה לא לתקופה של שנה. כרגע, המומנטום בשוק חיובי, לאחר 3 שנים של עליות", אמר איל.
- האי הקטן שעלול להצית מלחמת עולם שלישית; כל התרחישים
- עלייה קלה במספר התביעות לדמי אבטלה בארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אך באשר לשוק הישראלי, איל נשאר אופטימי. "ישראל זה המקום להיות בו בהשקעות. אנחנו לא קונים סיפור, אלא מחיר. ישראל נשארת בתמחור בחסר. למרות העלייה של כ־40% במדד תל אביב 125 השנה, ישראל עומדת בפני עשור הזהב שלה. הצמיחה הדמוגרפית, עם 200 אלף אנשים חדשים כל שנה, תוביל לשגשוג כלכלי, אז אנחנו בעד השוק הישראלי", הצהיר.
