הוזלה משמעותית בתעריפי התחבורה הציבורית - כנסו לפרטים

משרד התחבורה השיק רפורמה בעלות של 120 מיליון שקל המשלב בין אוטובוסים ורכבות, בהתאם למקובל במדינות אירופה
לירן סהר | (11)
נושאים בכתבה ישראל כץ תחבורה

מוזילים את תעריפי התחבורה הציבורית: משרד התחבורה השיק היום (ג') שינוי במבנה התעריפים המטרופוליני של התחבורה הציבורית.

הרפורמה, שעלותה נאמדת ב-120 מיליון שקלים לשנה, מציעה לראשונה בישראל מבנה תעריפים המשלב בין אוטובוסים ורכבות, בהתאם למקובל במדינות אירופה. תעריף הנסיעה בכל אחד מהמטרופולינים הגדולים בישראל, גוש דן, ירושלים, חיפה ובאר שבע, יהיה אחיד, בהתאם לטבעות השונות הנכללות בו. 

הנוסעים יוכלו לנסוע ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, הרכבת הקלה והמטרונית) בכל אזור המטרופולין, במשך 90 דקות, במחיר נסיעה אחת, וללא כל תוספת תשלום.

כך לדוגמה, כרטיס חופשי-חודשי משולב, לאוטובוסים ולרכבת, באזור המטרופולין, בין תל אביב לראשון לציון, יעלה 252 שקלים, במקום 400 שקלים כיום, הוזלה של 37%. באזור שבין תל אביב לרחובות, יעלה כרטיס חופשי-חודשי 286 שקלים, במקום 491 שקלים כיום, הוזלה של 42%, ובאזור שבין תל אביב לאשדוד, יופחת מחיר המנוי ל-351 שקלים, לעומת 574 שקלים כיום, הוזלה של 39%.

 

כרטיס חופשי חודשי משולב, לאוטובוסים ולרכבת, בין נתניה לתל אביב, יעלה 351 שקלים, לעומת 491 שקלים כיום, הוזלה של כ-30%. כרטיס משולב בין מודיעין לתל אביב, יעלה 351 שקלים, לעומת 574 שקלים כיום, הוזלה של כ-40%, וכרטיס משולב בין תל אביב ללוד ורמלה, יעלה 252 שקלים, לעומת 399 שקלים כיום, הוזלה של 35%. לצד ההוזלות, יחולו גם עדכונים והתאמות בתעריפי התחבורה הציבורית, באזורים שונים בארץ.

 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    למה יש שני מחירי כרטיסים שונים בין הקריות לחיפה?? (ל"ת)
    די לעשוק אותנו 04/08/2015 20:38
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מיקי 04/08/2015 18:43
    הגב לתגובה זו
    זה אומר שבפריפריה התעריפים יעלו?
  • 6.
    זה גם יורד מהמשכורת עבור הנסיעות שמשלם המעסיק לעובד (ל"ת)
    לא הוזילו שום דבר 04/08/2015 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    וואלה סבבה , צעד מבורך , שווה להשאיר האוטו בבית (ל"ת)
    עידו 04/08/2015 15:38
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מדובר בישראבלוף 04/08/2015 15:37
    הגב לתגובה זו
    "לצד ההוזלות, יחולו גם עדכונים והתאמות בתעריפי התחבורה הציבורית, באזורים שונים בארץ." כלומר יהיו קווים שפשוט יתיקרו כדי לממן את ההוזלות. הבנת את זה עם ישראל ?
  • 3.
    הם לא מבינים 04/08/2015 15:28
    הגב לתגובה זו
    אם רוצים שנוותר על הרכב שיגבירו את תדירות האוטובוסים בערב! לא ייתכן שקו 61 לר"ג פעם בחצי שעה, וקו 39 לר"ג פעם בשעה!! אי אפשר לעמוד בחורף ובחושך שעה שלמה רועדים מקור בתחנה! וגם לא חצי שעה! וכהוא מגיע הוא מלא אנשים ונחנו צריכים לעמוד כל הדרך כמו סרדינים! שישקיעו את הכסף בהגברת תדירות האוטובוסים בשעות הערב! אנחנו לא מוותרים על הרכב לא בגלל הכסף אלא בגלל תדירות האוטובוסים האיומה בשעות הערב!
  • 2.
    נוסע 04/08/2015 14:56
    הגב לתגובה זו
    רכבת תל אביב לקריות עולה 40 שח! הלוך ושוב 75 שח. יקר מאוד.
  • 1.
    אחד שהשתמש בתחבורע 04/08/2015 14:43
    הגב לתגובה זו
    למה חדרה שוב לא נכללת בתוכניות האלו? השתמשתי בתחבורע (לא טעות) הציבורית, ובמשך כמה שנים נסעתי מחדרה לרעננה - ומאחר ולא קיימים כרטיסי חופשי חודשי במסלול הזה, אז ה"תענוג" עלה לי כ-1000 שקלים מדי חודש לנסיעה באוטובוסים. למרות הפניות שלי למשרד התחבורע שום דבר כנראה לא השתנה - תושבי פריפריה נאלצים להוציא הון על הרכב הפרטי כי לא קיימת תחבורה נגישה ונוחה, וגם הזאת שקיימת יקרה להחריד.
  • מה הבעיה ? 04/08/2015 15:11
    הגב לתגובה זו
    ומשם באוטובוס לרעננה, ממש פשוט, זה יעלה לך 250 ש"ח בחודש מונית שירות + 300 ש"ח לרעננה, זה הרבה פחות מ 1000 ש"ח
  • מונית שירות ? 05/08/2015 14:36
    כי אנשים שנוסעים מחדרה לרעננה בבוקר גם נוסעים מרעננה לחדרה בערב - אז זה לא 250 ש"ח לחודש (10 ש"ח כפול 25 נסיעות) אלא 500 ש"ח לחודש, ולפני החופשי חודשי שמדברים אליו (נתניה-תל אביב) זה גם גם אומר שאת ה 300 צריך להכפיל פי 2 גם כן.
  • מונית שירות ? 05/08/2015 14:30
    המוניות שירות לא נכנסות לחדרה, ואלה שעוברים בכביש 2 (ממחלף אולגה שאיכשהו צריך להגיע גם אליו), ואין הרבה מהם, לא נכנסות לנתניה, אלא גם עוצרים במחלף נתניה. זה אומר שתושב חדרה צריך לקנות חופשי חודשי מקומי (כ-158 ש"ח לחודש) ולנסוע עד גבעת אולגה באוטובוס ומשם לנסוע במונית שירות בעלות של 10-12 ש"ח ליום לכיוון - כלומר 500-600 ש"ח לחודש עד המחלף של נתניה, ומשם ללכת ברגל עד לתחנה מרכזית כדי לתפוס אוטובוס עד הרצליה (עוד 350 ש"ח לחודש) ושם לתפוס אוטובוס לרעננה עם עוד חופשי חודשי נוסף של אזור הרצליה-כפר-סבא (עוד 173 ש"ח לחודש) - בלי לדבר על הפסד הזמן העצום שמתבזבז מהמתנה כדי להגיע לכל אחד מהמקומות הללו והמתנה ולנסיעת המשך, מדובר במשהו שיוצא אפילו יותר יקר. ניתן דרך אגב לרכוש חופשי חודשי עד נתניה בעלות של 287 ש"ח לחודש - אבל גם זה גורם לבזבוז זמן בגלל ההמתנה והחלפת אוטובוס נוסף. הדרך הזולה היא לנסוע מחדרה לאולגה (158 ש"ח) עד הרצליה פיתוח או כפר-סבא - בעלות של 19 ש"ח לנסיעה לכל כיוון, עם הנחה נוספת ברכישת כרטיסיית 5 נסיעות ב76 ש"ח - (כ-760 ש"ח לחודש), ומשם לנסוע עם חופשי חודשי מקומי (עוד 173 ש"ח).
דירות רמת גן
צילום: איציק יצחקי
פינוי בינוי

התחדשות ברמת גן: תכנית אבא הלל של רוטשטיין מקבלת תוקף

72 דירות ישנות ייהרסו ו-202 דירות חדשות יקומו במגדל בן 35 קומות ובבניין בן 10 קומות; מעל 90% מבעלי הדירות חתמו, וההשקעה מוערכת בכ-382 מיליון שקל

צלי אהרון |

הוועדה המחוזית תל אביב אישרה למתן תוקף את תכנית הפינוי-בינוי במתחם אבא הלל ברמת גן, שמקדמת חברת רוטשטיין רוטשטיין -1.76%   העוסקת בייזום והקמת פרויקטי בנייה,ובתחום הנדל"ן המניב. הפרויקט הנוכחי ממוקם בשכונת הגפן. 

נראה שכעת האישור מהווה אבן דרך משמעותית עבור החברה, שכן מאישור התב"ע ניתן להתקדם לשלבי תכנון מפורט, הנפקת היתרי בנייה ולבסוף גם לתהליך הפינוי וההריסה. המתחם כולל כיום שישה מבני מגורים ישנים הכוללים יחד 72 דירות, ובמקומם תקים החברה שני מבנים חדשים: מגדל בן 35 קומות ובניין נוסף בן 10 קומות, ובהם 202 דירות חדשות. לצד המגורים יוקמו גם שטחי מסחר בהיקף של כ-600 מ"ר, וכן שטחי ציבור כחלק מהשדרוג הכולל של האזור.התכנית חלה על שטח כולל של כ־3.7 דונם, הממוקם במפגש הרחובות אבא הלל, התקווה וחרות. 

90% חתימות

האזור נחשב לאחד מצירי ההתחדשות הבולטים של רמת גן בשנים האחרונות, בין היתר בשל הקרבה למוקדי תעסוקה כמו מתחם הבורסה, לפארק הירקון ולתחנות הקו האדום של הרכבת הקלה. תוספת של כ-130 דירות מעבר למצב הקיים משנה את מבנה השכונה: מעבר מבניינים נמוכים שנבנו בעשורים הקודמים למבני מגורים מודרניים בצפיפות גבוהה יחסית, בהתאם למדיניות התכנון העירונית שמקדמת ניצול יעיל יותר של הקרקע לאורך צירים מרכזיים.

בחברה מציינים כי כבר בשלב זה הושגו הסכמות וחתימות של למעלה מ-90% מבעלי הדירות במתחם. מדובר ברף די גבוה שמאפשר התקדמות בטוחה יותר לשלבים הבאים, ומקטין את הסיכון להתנגדויות מהותיות. עבור הדיירים הוותיקים, המשמעות היא מעבר מדירות ישנות לעיתים ללא ממ"ד או חניה, לדירות חדשות בבניינים עם תקני תשתית ומיגון עדכניים. בנוסף, המודל המקובל של פינוי בינוי יכלול עבורם מגורים חלופיים בתקופת הבנייה או תשלום בשכר דירה, ולאחריה חזרה לדירות חדשות.

היקף ההשקעה בפרויקט מוערך בכ-382 מיליון שקל, בעוד שהיקף ההכנסות הצפוי ממכירת הדירות ומשטחי המסחר עומד על כ-472 מיליון שקל. נתונים אלו משקפים את הערכות החברה לגבי עלויות הביצוע, הפיתוח, המיסים והוצאות המימון הצפויות, לצד ההכנסות הפוטנציאליות ממכירות באזור הנחשב לאטרקטיבי מצד רוכשי דירות ומשפרי דיור. עם זאת, כמו בכל פרויקט התחדשות עירונית, מדובר בנתונים משוערים שתלויים בין היתר בצפי העלויות בפועל, בעיכובי תכנון או ביצוע, ובהתפתחות מחירי השוק בשנים הקרובות.

הפרויקט. קרדיט: סנאפשוט כהן/מיכאל בן גבריאלהפרויקט. קרדיט: סנאפשוט כהן/מיכאל בן גבריאל

21.3 מיליון שקל לפנטהאוז מול פארק הירקון

הנכס, המשתרע על 217 מ״ר וכולל שתי מרפסות בשטח כולל של 122 מ״ר ובריכת שחייה פרטית. מדובר על הפנטהאוז האחרון בפרויקט ההתחדשות HaGaDa של פרשקובסקי ברחוב בני דן; בפרויקט נהרסו 55 דירות ישנות ובמקומן נבנות 106 חדשות

צלי אהרון |

בימים האחרונים נמכרה דירת פנטהאוז בפרויקט ההתחדשות HaGaDa, שמקדמת חברת פרשקובסקי פרשקובסקי -2.52%   ברחוב בני דן בצפון הישן של תל אביב. מדובר בפנטהאוז האחרון בפרויקט, שנמכר תמורת 21.3 מיליון שקל - עסקה המצטרפת לשורה של מכירות גבוהות מאוד שבוצעו בפרויקט בחודשים האחרונים, הכוללות מיני-פנטהאוזים ומתחמי גג שנמכרו בטווח של 18.8 עד 24.3 מיליון שקל.

הפנטהאוז החדש משתרע על פני 217 מ״ר במפלס אחד, וממוקם בקומה השביעית והעליונה של הבניין. הוא כולל חמישה חדרים, חללים פתוחים, ושלושה כיווני אוויר. בנוסף, הדירה נהנית משתי מרפסות גדולות בשטח כולל של 122 מ״ר — מרפסת גג בשטח 71 מ״ר עם בריכת שחייה פרטית, ומרפסת נוספת בשטח 51 מ״ר הצופה אל הירקון. בשנים האחרונות נרשם ביקוש גובר לדירות־על מסוג זה בצפון תל אביב, במיוחד לאורך ערוצי הפארקים והשטחים הירוקים, והעסקה הנוכחית מציבה רף מחיר גבוה נוסף באזור.

על הפרויקט

פרויקט HaGaDa, הממוקם במפגש הרחובות בני דן והרב פרידמן, הוא פרויקט דגל של החברה ומתבצע במסגרת התחדשות עירונית. במחצית 2023 פונו מהמתחם שני בניינים ישנים בני ארבע קומות ובהם 55 דירות. במקומם נבנה כיום מתחם מגורים חדש הכולל ארבעה מבנים בני שבע קומות - בסך הכול 106 דירות חדשות. הבנייה נמצאת בשלבים מתקדמים, וחברת פרשקובסקי מעריכה כי הפרויקט יוכל להתאכלס במהלך השנה הבאה.

הפרויקט ממוקם באחד האזורים המבוקשים בצפון הישן, במרחק הליכה מפארק הירקון, נמל תל אביב, חוף מציצים, כיכר המדינה ורחובות הליבה של תל אביב. הקרבה לשטחים ירוקים, בתי ספר, מרכזי תרבות וצירי תחבורה מרכזיים הפכה את האזור לאחד ממוקדי הביקוש הגבוהים בעיר, גם מצד משפחות צעירות וגם מצד רוכשים שמגיעים משוק ההון, מעולמות הטכנולוגיה או מחו״ל. שוק היוקרה בצפון תל אביב אמנם חווה האטה בתקופות מסוימות, אך עסקאות ייחודיות מול הפארק ממשיכות להיסגר ולעיתים אף ברמות מחיר גבוהות מהצפוי.

בפרויקט עצמו בוצעו כאמור מספר עסקאות בולטות בחודשים האחרונים, בהן פנטהאוז נוסף שנמכר בכ-24.3 מיליון שקל, אחת העסקאות הגבוהות ברובע 4 בשנת 2025 - וכן מספר מיני-פנטהאוזים שנמכרו סביב רמות של 18-19 מיליון שקל. על רקע זה, עסקת ה-21.3 מיליון שקל מציבה את הפנטהאוז האחרון בפרויקט בקו אחד עם טווח המחירים שנרשם עד כה.